Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel X

13-08-2019 16:45 3017 berichten
Alle reacties Link kopieren
De vorige 9 delen waren een groot succes. In deel 10 gaan we weer verder met het delen van gierige acties.

Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
* Deel 8
* Deel 9
In this mad house we must all survive
meisje85 schreef:
31-08-2019 08:26
Ik snap niet helemaal waarom de buurvrouw de schade zou moeten vergoeden. Jij hebt er kennelijk mee ingestemd dat ze door jouw tuin gingen en die mannen hebben vervolgens de schade veroorzaakt. Dat veroorzaken van schade was niet onderdeel van de overeenkomst die de buurvrouw met ze had maar hebben ze zelf gedaan en de buurvrouw niet, dus waarom zou zij daarvoor aansprakelijk moeten zijn? Zij hebben de onrechtmatige daad gepleegd, dat het voortkwam uit een overeenkomst met de buurvrouw doet er niet toe. Dus ik zou aan de bel gaan bij het hoveniersbedrijf.
Nope. Een week van tevoren toen ik de hond ging uitlaten stond de buurvrouw toevallig buiten en toen zei ze "o ja, volgende week wordt de schutting vervangen". Ik had die dag met een sterfgeval te maken, dus had wel wat anders aan mijn hoofd dus antwoordde met iets van "o, oke" en liep verder. Later vroeg ik het nog even na, waarom dan. Buurvrouw vond de schutting "onstabiel". Lees: 1,5 jaar daarvoor was hij tijdens een flinke storm omgewaaid. Toen hebben vriend en ik (buren waren op vakantie) de schutting recht gezet en gelijk de palen in cement gegoten zodat hij niet nog eens om zou waaien. Dat is sindsdien ook niet meer gebeurt. Hoe hard het sindsdien ook waaide, de schutting bewoog niet. Buurman vond een nieuwe schutting ook complete onzin. Hij was nog hartstikke goed, zo'n 10 jaar oud, maar buurvrouw had in haar hoofd zitten dat 'ie slecht was, dus moest 'ie eruit.

Op maandag kom ik na werk thuis, en lopen de tuinmannen bij ons in de tuin. Zonder overleg dus. Toen ik verbaasd mijn tuin in liep vertelden ze mij dat de buurvrouw had gezegd dat ze via mijn tuin moesten, en ja, het kwaad was toen toch al geschied dus ik heb het er toen maar bij gelaten. Het gaat me ook niet eens zozeer om het geld, maar vooral dat ik nu weer 2 dagen met rugpijn rond loop door het herstellen van het gazon en de komende weken elke avond moet sproeien. Heb daar helemaal geen zin in.

Maar goed, ik denk dat ik het er inderdaad maar bij laat. Buurvrouw kan het vervolgens natuurlijk gewoon op dat hoveniersbedrijf verhalen, maar eigenlijk heb ik ook niet zoveel zin in gezeik.
tvp
Chamaedorea schreef:
31-08-2019 14:42
Nope. Een week van tevoren toen ik de hond ging uitlaten stond de buurvrouw toevallig buiten en toen zei ze "o ja, volgende week wordt de schutting vervangen". Ik had die dag met een sterfgeval te maken, dus had wel wat anders aan mijn hoofd dus antwoordde met iets van "o, oke" en liep verder. Later vroeg ik het nog even na, waarom dan. Buurvrouw vond de schutting "onstabiel". Lees: 1,5 jaar daarvoor was hij tijdens een flinke storm omgewaaid. Toen hebben vriend en ik (buren waren op vakantie) de schutting recht gezet en gelijk de palen in cement gegoten zodat hij niet nog eens om zou waaien. Dat is sindsdien ook niet meer gebeurt. Hoe hard het sindsdien ook waaide, de schutting bewoog niet. Buurman vond een nieuwe schutting ook complete onzin. Hij was nog hartstikke goed, zo'n 10 jaar oud, maar buurvrouw had in haar hoofd zitten dat 'ie slecht was, dus moest 'ie eruit.

Op maandag kom ik na werk thuis, en lopen de tuinmannen bij ons in de tuin. Zonder overleg dus. Toen ik verbaasd mijn tuin in liep vertelden ze mij dat de buurvrouw had gezegd dat ze via mijn tuin moesten, en ja, het kwaad was toen toch al geschied dus ik heb het er toen maar bij gelaten. Het gaat me ook niet eens zozeer om het geld, maar vooral dat ik nu weer 2 dagen met rugpijn rond loop door het herstellen van het gazon en de komende weken elke avond moet sproeien. Heb daar helemaal geen zin in.

Maar goed, ik denk dat ik het er inderdaad maar bij laat. Buurvrouw kan het vervolgens natuurlijk gewoon op dat hoveniersbedrijf verhalen, maar eigenlijk heb ik ook niet zoveel zin in gezeik.
Ik zou het ook laten. Je bent, om welke reden ook, niet assertief genoeg geweest. Lesje voor de volgende x.
Chamaedorea schreef:
Nope. Een week van tevoren toen ik de hond ging uitlaten stond de buurvrouw toevallig buiten en toen zei ze "o ja, volgende week wordt de schutting vervangen". Ik had die dag met een sterfgeval te maken, dus had wel wat anders aan mijn hoofd dus antwoordde met iets van "o, oke" en liep verder. ..............................................................................................................

Ik zou het qua geld er wel bij laten maar toch even gaan vertellen dat je dat dus echt niet meer wil. Geen mensen in jouw tuin voor wat dan ook. Nu is je hele tuin verziekt voor haar schutting. Dat zou ik dus wel echt aangeven.

De volgende keer stuur je ze weg. Meteen.
Blondie456 schreef:
31-08-2019 09:11
Mijn zoon heeft dus helemaal geen fooi gegeven. Dat doet hij anders wel hoor maar niet als ze 9 euro voor 1 glas bier vragen.
Lekker is dat. In Israel krijg je als serveerster, ober of barman helemaal geen salaris. De service charge is het enige wat je verdient.
Am Yisrael Chai!
Lucifer2018 schreef:
31-08-2019 17:11
Ik zou het qua geld er wel bij laten maar toch even gaan vertellen dat je dat dus echt niet meer wil. Geen mensen in jouw tuin voor wat dan ook. Nu is je hele tuin verziekt voor haar schutting. Dat zou ik dus wel echt aangeven.

De volgende keer stuur je ze weg. Meteen.
En we komen controleren, als we voetstappen in je tuin zien nou.
fashionvictim schreef:
31-08-2019 18:11
Lekker is dat. In Israel krijg je als serveerster, ober of barman helemaal geen salaris. De service charge is het enige wat je verdient.
Nou, ik ben blij dat hij inmiddels weer veilig thuis is. Nog nooit zulke achterlijke verhalen gehoord van mijn zoon dan nu. Als het sjabbat is mag je zelfs niet op knopjes in de lift drukken. Ze mogen ook het licht niet aan doen.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 01-09-2019 08:50
Reden: ongepaste opmerking verwijderd
2.42% gewijzigd
.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 01-09-2019 08:51
Reden: racistische opmerking verwijderd
97.26% gewijzigd
Blondie456 schreef:
31-08-2019 23:47
Nou, ik ben blij dat hij inmiddels weer veilig thuis is. Nog nooit zulke achterlijke verhalen gehoord van mijn zoon dan nu. Als het sjabbat is mag je zelfs niet op knopjes in de lift drukken. Ze mogen ook het licht niet aan doen. [...]
Wat een onnodige opmerking.
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 01-09-2019 09:19
Reden: Ongepaste opmerking verwijderd
3.85% gewijzigd
:facepalm: Blondie
[...]

Het gaat steeds meer op een parodie lijken.
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 01-09-2019 09:20
Reden: Quote verwijderd
60.00% gewijzigd
[...]
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 01-09-2019 09:20
Reden: Ongepaste opmerking verwijderd
96.30% gewijzigd
.
tessaa wijzigde dit bericht op 04-01-2020 17:53
Reden: privacy
99.78% gewijzigd
[quote=Blondie456 post_id=30337528 time=1567289211 user_id=216933]
Ik zou zeggen van verdiep je je [...]

En ga er dan niet heen, als het je niet aanstaat.
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 01-09-2019 09:21
20.52% gewijzigd
ava75 schreef:
31-08-2019 23:52
Wat een onnodige opmerking.
En racistisch.
.
tessaa wijzigde dit bericht op 04-01-2020 17:53
98.95% gewijzigd
Tessaa schreef:
01-09-2019 00:12
Volgens mij is ze er ook zelf niet geweest, alleen haar zoon
Ja klopt, wist ik.
Die zoon had zich niet verdiept, toch? En het bevalt hem niet blijkbaar. Als ie zich nou gewoon wel ff had ingelezen dan had ie de Israëliërs de ellende en belediging van zijn bezoek kunnen besparen.
[...]

Misschien moet jij je er zelf eens in verdiepen, je komt echt zwakzinnig over.
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 01-09-2019 09:22
51.16% gewijzigd
Nu ben ik nooit verder gekomen dan Tel Aviv, Jeruzalem en Eilat maar ik heb eigenlijk alleen in Jeruzalem met mijn ogen staan knipperen naast een bek vol tanden. Maar dan om bepaalde toeristen, de lokale bevolking leek mijn verbazing grotendeels te delen.
[...]

Dan gaat je zoon voortaan toch lekker naar Center Parcs? Lijkt me voor de Israëli's ook een stuk gezelliger.

Manmanman.
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 01-09-2019 09:22
36.84% gewijzigd
Chamaedorea schreef:

Maar dat heb je dus zelf gedaan. Je had ook meteen kunnen zeggen Nee, en ik wil ook graag dat jullie opruimen en herstellen.
Als jij het goed vindt wéten hun toch niet beter? Kun je nu niet meer over klagen. Je had gewoon Nee moeten zeggen.
[...]

Ik heb wel met Israëlische gewerkt en ze zijn onder elkaar wel anders dan wij hier. Maar dat zijn ze in Italie ook. Lands wijs lands eer. Om dat nou bizar te noemen.
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 01-09-2019 09:23
33.72% gewijzigd
.
tessaa wijzigde dit bericht op 04-01-2020 17:52
99.79% gewijzigd
fashionvictim schreef:
30-08-2019 20:53
Dat is echt onzin, 20% is de normale service charge die je overal betaalt. Dat is al ettelijke decennia zo.
Ja maar service charge is iets anders dan fooi, staat ook gewoon op het bonnetje. Daarbovenop gaat nog fooi.
lotus77 schreef:
01-09-2019 07:39
Ja maar service charge is iets anders dan fooi, staat ook gewoon op het bonnetje. Daarbovenop gaat nog fooi.
Maar wedden dat zij dit door elkaar haalt.

Vuile antisemitische praat hier ineens. Jasses. Ik zou het willen staffen maar ik zie dat dat al is gebeurd. Hoop dat de mods reageren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven