Gierige acties deel X
dinsdag 13 augustus 2019 om 16:45

woensdag 18 september 2019 om 23:53
Dilemma. Ik heb een opleiding gevolgd in een leuke ‘klas’ met 15 mensen. Een van de klasgenoten heeft voor ieder vak kunstige samenvattingen gemaakt in de vorm van stroomschema’s en tabellen en deze aan iedereen gemaild. Nu is voorgesteld hem als dank een fles wijn te geven, 3 euro per persoon. Iedereen dolenthousiast in de groepsapp maar ik heb niet om die samenvattingen gevraagd en doe er ook niets mee. Ik kan natuurlijk niet reageren en gewoon niet betalen? Is dat heel gierig? Ik vind het gewoon erg overdreven.
woensdag 18 september 2019 om 23:55
Een fles wijn van 45 euro? Dat vind ik ook enorm overdreven voor wat samenvattingen.MinkeDeWit schreef: ↑18-09-2019 23:53Dilemma. Ik heb een opleiding gevolgd in een leuke ‘klas’ met 15 mensen. Een van de klasgenoten heeft voor ieder vak kunstige samenvattingen gemaakt in de vorm van stroomschema’s en tabellen en deze aan iedereen gemaild. Nu is voorgesteld hem als dank een fles wijn te geven, 3 euro per persoon. Iedereen dolenthousiast in de groepsapp maar ik heb niet om die samenvattingen gevraagd en doe er ook niets mee. Ik kan natuurlijk niet reageren en gewoon niet betalen? Is dat heel gierig? Ik vind het gewoon erg overdreven.
Am Yisrael Chai!

woensdag 18 september 2019 om 23:57
MinkeDeWit schreef: ↑18-09-2019 23:53Dilemma. Ik heb een opleiding gevolgd in een leuke ‘klas’ met 15 mensen. Een van de klasgenoten heeft voor ieder vak kunstige samenvattingen gemaakt in de vorm van stroomschema’s en tabellen en deze aan iedereen gemaild. Nu is voorgesteld hem als dank een fles wijn te geven, 3 euro per persoon. Iedereen dolenthousiast in de groepsapp maar ik heb niet om die samenvattingen gevraagd en doe er ook niets mee. Ik kan natuurlijk niet reageren en gewoon niet betalen? Is dat heel gierig? Ik vind het gewoon erg overdreven.

Kom op zeg. 3 euro. Doe niet zo eng kniertetig.

donderdag 19 september 2019 om 00:20
Een aantal flessen?fashionvictim schreef: ↑18-09-2019 23:55Een fles wijn van 45 euro? Dat vind ik ook enorm overdreven voor wat samenvattingen.
Een fles, glazen en wat lekkers?
Pfft, geef gewoon die 3 euro. Als je de samenvattingen niet wilde had je dat meteen moeten zeggen.

donderdag 19 september 2019 om 00:27
Is die fles wijn van goud?
Ik vind een cadeau van 45 euro (zelfs te delen door 15 mensen) behoorlijk duur voor wat samenvattingen waar nagenoeg niemand specifiek naar vroeg.
Dan zou ik eventueel nog een flesje wijn van 7 à 10 euro mee willen sponsoren (elk een halve euro of wat), maar daar stopt het toch wel.
Ik vind een cadeau van 45 euro (zelfs te delen door 15 mensen) behoorlijk duur voor wat samenvattingen waar nagenoeg niemand specifiek naar vroeg.
Dan zou ik eventueel nog een flesje wijn van 7 à 10 euro mee willen sponsoren (elk een halve euro of wat), maar daar stopt het toch wel.
donderdag 19 september 2019 om 00:28
Als je die samenvattingen niet handig vind of niet gebruikte dan het voorbij laten waaien (ik leerde zelf altijd door het maken van de samenvatting. Andermans samenvatting was voor mij dus niet echt leerzaam) . Aan de andere kant, voor drie euro zou ik geen gezeik willen en het gewoon betalen. (Daarbij, als het 3 euro pp is neem ik an dat ze niet verwachtten dat alle 14 lui mee doen).
Ik had pas een berichtje dat een persoon van een organisatie waar wij veel mee werkten er mee ging stoppen. Ik vond het vooral een eigenwijze man en de keren dat ik met hem moest dealen vond ik hem vervelend. (Let wel, die man heeft daar misschien net langer dan een jaar gewerkt he, niet 15 jaar of zo). Ging een collega van mij (die wel heel veel met hem werkte) een kaart en kadootje voor hem regelen met het verzoek bij te dragen. Ik heb het aan me voorbij laten gaan en het verder niet expliciet benoemd waarom.
Ik had pas een berichtje dat een persoon van een organisatie waar wij veel mee werkten er mee ging stoppen. Ik vond het vooral een eigenwijze man en de keren dat ik met hem moest dealen vond ik hem vervelend. (Let wel, die man heeft daar misschien net langer dan een jaar gewerkt he, niet 15 jaar of zo). Ging een collega van mij (die wel heel veel met hem werkte) een kaart en kadootje voor hem regelen met het verzoek bij te dragen. Ik heb het aan me voorbij laten gaan en het verder niet expliciet benoemd waarom.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
donderdag 19 september 2019 om 00:29
Haha, dus je moet je actief afmelden van een mailing waar je je nooit voor op hebt gegeven? Met de GDPR wet werkt het niet zo tegenwoordig-Darkside- schreef: ↑19-09-2019 00:20Een aantal flessen?
Een fles, glazen en wat lekkers?
Pfft, geef gewoon die 3 euro. Als je de samenvattingen niet wilde had je dat meteen moeten zeggen.

Onzin natuurlijk dat je ook nog eens moeite moet gaan doen om iets waar je niet om gevraagd hebt af te houden. Het is ook niet dat het de afzender postzegels kostte en die baat gehad zou hebben bij een 'afzegging' (een adresje minder om zijn ongevraagde post naar te sturen).
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”

donderdag 19 september 2019 om 06:26
Doet me denken aan mijn studietijd. Ik kan nogal goed samenvattingen maken en inderdaad leer ik door ze te maken. Ik deed een grote studie dus veel studenten.
Ik verkocht mijn samenvattingen aan anderen en verdiende daar zo goed aan dat ik daar altijd mijn boeken van kon betalen.
Geen idee of het gierig was, achteraf, om geld te vragen voor wat ik toch al voor mezelf maakte. Maar het was een mooie manier van verdienen
Ik verkocht mijn samenvattingen aan anderen en verdiende daar zo goed aan dat ik daar altijd mijn boeken van kon betalen.
Geen idee of het gierig was, achteraf, om geld te vragen voor wat ik toch al voor mezelf maakte. Maar het was een mooie manier van verdienen

donderdag 19 september 2019 om 07:01
Nee hoor dit is nog steeds heel normaal onder de studenten. Je stopt er veel tijd en moeite in en sommige studenten kopen dan alleen jouw samenvatting van een paar euro ipv het boek van 50 euro.ClumsyNinja schreef: ↑19-09-2019 06:26Doet me denken aan mijn studietijd. Ik kan nogal goed samenvattingen maken en inderdaad leer ik door ze te maken. Ik deed een grote studie dus veel studenten.
Geen idee of het gierig was, achteraf, om geld te vragen voor wat ik toch al voor mezelf maakte. Maar het was een mooie manier van verdienen![]()
Ik vind 3 euro voor die samenvattingen erg weinig, goedkoper krijg je ze niet. Natuurlijk ben je niet verplicht te betalen maar dat zou ik dan wel vermelden ipv te negeren.

donderdag 19 september 2019 om 07:19
Nou, dan geef je geen 3 euro (of Minke eigenlijk) en sta je te boek als vrek. Ook goed.boebezoebe schreef: ↑19-09-2019 00:29Haha, dus je moet je actief afmelden van een mailing waar je je nooit voor op hebt gegeven? Met de GDPR wet werkt het niet zo tegenwoordig![]()
.
Onzin natuurlijk dat je ook nog eens moeite moet gaan doen om iets waar je niet om gevraagd hebt af te houden. Het is ook niet dat het de afzender postzegels kostte en die baat gehad zou hebben bij een 'afzegging' (een adresje minder om zijn ongevraagde post naar te sturen).

donderdag 19 september 2019 om 08:05
donderdag 19 september 2019 om 08:11
Wat leuk dat je de post waarin ik zeg:" Aan de andere kant, voor drie euro zou ik geen gezeik willen en het gewoon betalen" ook gelezen hebt!-Darkside- schreef: ↑19-09-2019 07:19Nou, dan geef je geen 3 euro (of Minke eigenlijk) en sta je te boek als vrek. Ook goed.
(Misschien was jij een student die inderdaad samenvattingen van anderen goed had kunnen gebruiken, aangezien je over zulke kernpunten heen leest

boebezoebe wijzigde dit bericht op 19-09-2019 08:19
2.09% gewijzigd
donderdag 19 september 2019 om 08:19
Ik vind het nogal opdringerig van de student die het wél handig vond om van een groep te verwachten dat ze meebetalen voor iets dat hij of zij handig vond. Koop dan zelf een fles wijn of leuke kaart. (Zoals ik al zei misschien verwachtte deze persoon ook maar een handjevol bijdragen omdat ze drie euro vroegen).
In mijn voorbeeld waarbij een collega in mijn ogen iets onnodigs kocht voor een werkrelatie waar ik alleen maar frustraties van heb gehad heb ik dat ook niet expliciet afgemeld. Ik zie de meerwaarde er niet van om dat uitgebreid te bespreken, ze merkt vanzelf wel hoe vol haar envelop zat.
Toen ik voor mijn stagaire geld inzamelde voor haar afscheidskado heb ik ook niet van iedereen wat gehad, want niet iedereen werkte close met haar. Wel heeft het hele team de kaart ondertekend. Nou, ik vind dat helemaal dikke prima en vind het helemaal niet erg dat ik niet van de niet-donateurs een mail met redenenen hebt gehad. Maar goed kennelijk is iedereen hier overal altijd heel duidelijk en direct in?

donderdag 19 september 2019 om 08:24
Ik zeg toch Minke?boebezoebe schreef: ↑19-09-2019 08:11Wat leuk dat je de post waarin ik zeg:" Aan de andere kant, voor drie euro zou ik geen gezeik willen en het gewoon betalen" ook gelezen hebt!
(Misschien was jij een student die inderdaad samenvattingen van anderen goed had kunnen gebruiken, aangezien je over zulke kernpunten heen leest)
En die laatste sneer is erg kinderachtig en onnodig
donderdag 19 september 2019 om 08:27
Daarbij, het is toch niet de samenvattingmaker die er geld voor vroeg? Dan had ik het wél gezegd. Nu is het meer een ongevraagde mailing. Of de samenvattingmaker die nou naar 2, 8 of 15 medestudenten stuurde maakt voor hem (of was het een haar) kennelijk niet uit.
Ik stuur wel eens artikelen/stukken/nieuwtjes door die soms handig zijn voor collega's en krijg ze ook wel eens. Soms relevant, soms niet. Het moet wel enorm onrelevant en storend zijn wil ik iets terug sturen dat ik er niet op zit te wachten (aangezien dat meer moeite is dan er over heen lezen). Ik snap het wel dat je minke zich niet voor deze samenvattingen heeft 'afgemeld' wat dat betreft.
donderdag 19 september 2019 om 08:29
A. het was een grapje.-Darkside- schreef: ↑19-09-2019 08:24Ik zeg toch Minke?
En die laatste sneer is erg kinderachtig en onnodig
B. Je quote mij en zegt dat door te denken zoals ik (of minke) ik te boek kan staan als vrek, maar dat is geen sneer of verwijt? Ok dan.

donderdag 19 september 2019 om 08:39
Ik hoop dat je in het dagelijks leven leukere grapjes maaktboebezoebe schreef: ↑19-09-2019 08:29A. het was een grapje.
B. Je quote mij en zegt dat door te denken zoals ik (of minke) ik te boek kan staan als vrek, maar dat is geen sneer of verwijt? Ok dan.
donderdag 19 september 2019 om 08:47
Ik ben hilarisch!
Maar heb je nog wat inhoudelijks te melden over gierigheid? Want hoe leuk ik dit sneren naar elkaar ook vind, het is nogal off topic en irritant voor andere forummers.

donderdag 19 september 2019 om 08:50
Heb je de samenvattingen gebruikt?MinkeDeWit schreef: ↑18-09-2019 23:53Dilemma. Ik heb een opleiding gevolgd in een leuke ‘klas’ met 15 mensen. Een van de klasgenoten heeft voor ieder vak kunstige samenvattingen gemaakt in de vorm van stroomschema’s en tabellen en deze aan iedereen gemaild. Nu is voorgesteld hem als dank een fles wijn te geven, 3 euro per persoon. Iedereen dolenthousiast in de groepsapp maar ik heb niet om die samenvattingen gevraagd en doe er ook niets mee. Ik kan natuurlijk niet reageren en gewoon niet betalen? Is dat heel gierig? Ik vind het gewoon erg overdreven.

donderdag 19 september 2019 om 08:55
Ik ook, nergens voor nodig.

donderdag 19 september 2019 om 08:56
Ik zou ook niet hebben meebetaald, een flesje wijn van de drie mensen die dit wel leuk vonden lijkt me voldoende.MinkeDeWit schreef: ↑19-09-2019 08:05Ik ga het niet doen hoor. Ik krijg wel vaker dingen toegestuurd, ongevraagd, waar ik al dan niet iets aan heb. Zelf hoef ik ook niets als ik een ander help.
Ik heb dan weer wel bijgedragen voor de wijn (zelfde bedrag) voor onze groepsvertegenwoordiger. Maar die had dan ook een echte functie.

donderdag 19 september 2019 om 09:05
Ik heb ze bekeken en ze zijn handig als je even iets wilt opzoeken. Mijn eigen samenvattingen zijn een A4’tje met puntenlijstjes, alleen van dingen die ik niet als parate kennis heb en niet snel kan opzoeken. Dit waren hele visuele overzichten met kleurtjes en pijlen. Wel echt heel knap en volledig gemaakt. Onder werktijd trouwens (het is een volledig betaalde studie).

donderdag 19 september 2019 om 09:16
Dan zou ik wel bijdragen aan het bedankje.MinkeDeWit schreef: ↑19-09-2019 09:05Ik heb ze bekeken en ze zijn handig als je even iets wilt opzoeken. Mijn eigen samenvattingen zijn een A4’tje met puntenlijstjes, alleen van dingen die ik niet als parate kennis heb en niet snel kan opzoeken. Dit waren hele visuele overzichten met kleurtjes en pijlen. Wel echt heel knap en volledig gemaakt. Onder werktijd trouwens (het is een volledig betaalde studie).