Schoonzus, verschrikking..
maandag 2 september 2019 om 00:54
Zo, het kostte even wat moeite, maar ik ben er doorheen.
Je blijft je broer maar de hand boven het hoofd houden. Hij is zo sociaal, hij bedoelt het niet zo, etc. Als hij zo sociaal was dan liet hij dit niet gebeuren. Dan floot hij zijn vrouw terug.
Leg hem steeds als hij weer iets vindt kort doch duidelijk uit hoe jii hier over denkt.
Waarom kom je niet hier? Omdat ik enkel negativiteit over me heen krijg. Maar kom gerust bij ons langs.
Waarom mag schoonzus niet komen? Omdat ze bot en gemeen is tegen andere gasten. Daar zitten we niet op te wachten op zo’n dag.
Wat een stelletje horken
Je blijft je broer maar de hand boven het hoofd houden. Hij is zo sociaal, hij bedoelt het niet zo, etc. Als hij zo sociaal was dan liet hij dit niet gebeuren. Dan floot hij zijn vrouw terug.
Leg hem steeds als hij weer iets vindt kort doch duidelijk uit hoe jii hier over denkt.
Waarom kom je niet hier? Omdat ik enkel negativiteit over me heen krijg. Maar kom gerust bij ons langs.
Waarom mag schoonzus niet komen? Omdat ze bot en gemeen is tegen andere gasten. Daar zitten we niet op te wachten op zo’n dag.
Wat een stelletje horken
maandag 2 september 2019 om 01:36
Dit. Het is toch je broer? Kan mij niet indenken dat mijn zus of ik onze mond zouden kunnen houden als onze broer zo’n dramadiva zou worden.Stefke schreef: ↑02-09-2019 00:54Zo, het kostte even wat moeite, maar ik ben er doorheen.
Wat een stelletje horken
maandag 2 september 2019 om 05:46
En te rommelig. Ik heb de eerste helft gelezen, daarna lukte het niet meer. Pas je bericht even aan TO, dan krijg je vast meer reacties.
maandag 2 september 2019 om 06:17
Je schoonzus klinkt niet als een fijn mens maar je broer doet hier gewoon aan mee. Hij is er dus net zo schuldig aan. Geef haar dus niet alleen de schuld. En ik proef ergens dat het verhaal ook zeker 2 kanten heeft. Maar je doet dit jezelf aan. Geef duidelijk je grenzen aan. Doen ze moeilijk ga je naar huis. Doen ze te vaak moeilijk dan blijf je lekker thuis. Aan jouw ouders de keuze hoelang zij hiermee door willen gaan.
maandag 2 september 2019 om 06:29
Als je broer zo omgaat met verdriet en ellende van anderen, dan zou ik hem daar op aanspreken, dat zijn empathie wel wat training kan gebruiken.
En als mensen alleen bezig zijn met wat je niet doet itt wat je wel doet, zou ik daar ook wat van zeggen. En ik zou ook aangeven dat we het contact op een lager pitje zetten als ze blijven opleggen wat jij moet doen.
En als mensen alleen bezig zijn met wat je niet doet itt wat je wel doet, zou ik daar ook wat van zeggen. En ik zou ook aangeven dat we het contact op een lager pitje zetten als ze blijven opleggen wat jij moet doen.
maandag 2 september 2019 om 08:03
maandag 2 september 2019 om 08:16
Ik heb het gelezen. TO ik zou je broer geen uitleg geven over waarom zus of jouw ouders dingen niet meer willen. Dat is vissen en niet netjes, ik zou hem vertellen dat zelf met diegene te bespreken. En verder zou ik toch eerlijk zijn over waarom jij zelf ook niet zit te wachten op intensiever contract met ze. Ik lig zelf ook niet goed met mijn schoonzus en wij hebben ook amper contact. Als zij mij zou vragen waarom (Of mijn broer) zou ik uitleggen dat we elkaars type niet zijn en elkaar niet gelukkig gaan maken met geforceerd contact. Ik zou wel openstaan voor wat vaker belcontact om te kijken of er toch een opening is elkaar 'low key' vaker te spreken en vanuit daar verder kijken bijvoorbeeld.
Houd het dus bij jezelf en wees duidelijk en eerlijk, Geef aan wat je wel wil en kan met ze en praat niet over wat tussen jou, zus en ouders hoort te blijven of juist tussen hen, zus en ouders. Dat is alleen maar een recept voor drama.
Houd het dus bij jezelf en wees duidelijk en eerlijk, Geef aan wat je wel wil en kan met ze en praat niet over wat tussen jou, zus en ouders hoort te blijven of juist tussen hen, zus en ouders. Dat is alleen maar een recept voor drama.
maandag 2 september 2019 om 08:23
+1 Precies zoals ik het ook lees.
Alsof iedereen in jullie familie zo geweldig is met een 'hart van goud'... Dat schoonzus niet zo lekker in de familie ligt dat kan natuurlijk maar ik ga ervan uit dat haar kijk op de familie ook heel anders is dan jouw verhaal hier.
Ik heb nergens iets gelezen dan schoonzus echt zo verkeerd is, dat ze het fijn zou vinden wanneer haar schoonouders wat meer interesse tonen en regels betreffende het oppassen van de kinderen opvolgen is toch niet raar.
Ik vind het wel echt gemeen om je schoonzus niet uit te nodigen op een babyshower!
maandag 2 september 2019 om 08:36
Pffff, zelfs de samenvatting is lang:
Ik heb een vraag.
Mijn broer werd volwassen en is nu getrouwd en heeft kinderen.
Mijn ouders en ik krijgen het verwijt van schoonzus dat we niet vaak genoeg kwamen en niet sociaal waren. We hebben contact en de ene keer zie ik ze veel en de andere keer ooit een maand niet.
Daarnaast verwijt mijn schoonzus mijn moeder nog meer. Zo erg dat mijn moeder er niet eens altijd heen durft te gaan. Schoonzus heeft geregeld burnouts.
Mijn broer geeft altijd terug wat andere niet goed doen of niet begrijpen.
Veel vrienden hebben ze niet meer. Mij zusje en ik hebben ook een tijdje het contact verbroken, dat is nu weer 'goed'.
Echter goed zal t nooit zijn, zei is zo anders en nog steeds merk ik dingen waarvan ik respect ver vindt zoeken. Het doet pijn als mijn moeder, zo enorm voorzichtig doet bij mij thuis. Ze wil gewoon niet falen bij mijn vriend, durfde hier in t begin niet zomaar aan te komen, etc.
Met de vakantie barstte de bom bij mijn ouders. Na deze vakantie was mijn vader t beu, hij is met pensioen en had aangeven dat hij ook niet meer zo nodig bij hun wilde komen en dat t oppassen ook niet meer bij zijn prioriteiten lag.
Mijn broer vindt dat als mijn vader bij mij huilt om hun, dat ik mijn broer moet bellen, en dat als mijn schoonzus niet is uitgenodigd voor de baby shower van mijn zusje, dat ik moet zorgen dat ze er bij hoort en gevraagd wordt.
Wat moet ik doen met zo een situatie?
Ik heb een vraag.
Mijn broer werd volwassen en is nu getrouwd en heeft kinderen.
Mijn ouders en ik krijgen het verwijt van schoonzus dat we niet vaak genoeg kwamen en niet sociaal waren. We hebben contact en de ene keer zie ik ze veel en de andere keer ooit een maand niet.
Daarnaast verwijt mijn schoonzus mijn moeder nog meer. Zo erg dat mijn moeder er niet eens altijd heen durft te gaan. Schoonzus heeft geregeld burnouts.
Mijn broer geeft altijd terug wat andere niet goed doen of niet begrijpen.
Veel vrienden hebben ze niet meer. Mij zusje en ik hebben ook een tijdje het contact verbroken, dat is nu weer 'goed'.
Echter goed zal t nooit zijn, zei is zo anders en nog steeds merk ik dingen waarvan ik respect ver vindt zoeken. Het doet pijn als mijn moeder, zo enorm voorzichtig doet bij mij thuis. Ze wil gewoon niet falen bij mijn vriend, durfde hier in t begin niet zomaar aan te komen, etc.
Met de vakantie barstte de bom bij mijn ouders. Na deze vakantie was mijn vader t beu, hij is met pensioen en had aangeven dat hij ook niet meer zo nodig bij hun wilde komen en dat t oppassen ook niet meer bij zijn prioriteiten lag.
Mijn broer vindt dat als mijn vader bij mij huilt om hun, dat ik mijn broer moet bellen, en dat als mijn schoonzus niet is uitgenodigd voor de baby shower van mijn zusje, dat ik moet zorgen dat ze er bij hoort en gevraagd wordt.
Look at the stars, look how they shine for you
And everything you do; Yeah, they were all yellow
maandag 2 september 2019 om 08:44
Jij bent niet verantwoordelijk voor een goede relatie tussen jou ouders en je broer en schoonzus. Ga er tussen uit. Spreek met je broer af als je wilt anders niet. Waarom grijpt het je zo aan?
Owja: dronkenschap helemaal mooi vinden en iemand die er een probleem mee heeft afzeiken
Owja: dronkenschap helemaal mooi vinden en iemand die er een probleem mee heeft afzeiken
Look at the stars, look how they shine for you
maandag 2 september 2019 om 08:48
Bedankt voor de samenvatting:)
Dus mijn tip: Zorg voor je eigen relaties met iedereen, maar ga je niet mengen in andermans vetes. Mocht jouw broer of iemand anders dit toch van je vragen, zeg dan vriendelijk dat je je er liever buiten houdt en dat ze dit met elkaar moeten oplossen. Laat je niet verleiden.
Hij heeft helemaal niks te vinden, als je het mij vraagt. Jij moet zelf zorgen dat jouw eigen relaties met mensen in de familie goed zijn, of als ze niet goed zijn (zoals met je schoonzus) dat jij dan je eigen manier vindt om ermee te dealen. Jij bent niet verantwoordelijk om te lijmen tussen je ouders/zusje en broer met zijn vrouw. Dat is hun eigen verantwoordelijkheid. Laat je niet gebruiken als bemiddelaar oid, want jouw eigen relatie met je broer en zijn vrouw is al wankel. Ik vermoed dat daar alleen maar ellende van komt. Straks word jij nog verantwoordelijk gehouden als het uit de hand loopt oid.Kleinezon schreef: ↑02-09-2019 08:36
Dus mijn tip: Zorg voor je eigen relaties met iedereen, maar ga je niet mengen in andermans vetes. Mocht jouw broer of iemand anders dit toch van je vragen, zeg dan vriendelijk dat je je er liever buiten houdt en dat ze dit met elkaar moeten oplossen. Laat je niet verleiden.
maandag 2 september 2019 om 08:58
maandag 2 september 2019 om 08:59
maandag 2 september 2019 om 09:16
Dit.
Maar algemeen advies is gewoon niet met een schoonzus omgaan. Vermijden dat je tegelijk met dat koppel bij je ouders op bezoek gaat.