Thailand Topic!

03-07-2006 10:40 3908 berichten
Alle reacties Link kopieren
Centraal topic voor al jullie vragen, tips, verhalen en andere dingen!
Dit lijkt me geen topic voor de georganiseerde rondreis maar het zou kunnen dat er hier iemand met ervaring is.

Mayou, mijn vrienden zijn uiteindelijk op Koh Payam?!? (In Ranong de boot nemen) gegaan en dat was nog erg leuk zeiden ze.

Wellicht dus een tip?

Koh Pahgnan vond ik vorig jaar ook nog leuk hoor!

Tao doe ik gewoon niet meer.

Onze vrienden gaan in Brunei wonen. Saai en luxe geloof ik. Maar heel Borneo kan dus onderzocht worden.

Heb je goeie Borneo tips?
Ik heb zat Borneo tips, dus vraag maar raak wanneer het zover is. Wij zijn er toen een maand geweest en dat was veuls te kort en werkelijk alles wat we daar gedaan hebben was leuk. Er staan ook nog foto's op het log trouwens. Brunei is lekker inkopen want belastingvrij!!!

Toevallig sprak ik op Kao San iemand die net van Payam kwam, die vond het geweldig daar. Hutje op het strand en vrijwel geen toeristen. Ze wilde een week blijven maar heeft uiteindelijk haar hele vakantie daar doorgebracht. Grappig!
quote:mayou schreef op 05 april 2009 @ 17:51:

Dat was inderdaad zo, omdat het vroeger een militaire basis was. Sinds een paar jaar is het een vakantiebestemming, maar het staat nog allemaal in de kinderschoenen daar en na de tsunami helemaal. In principe heb je nu alleen een Indiavisum nodig.

Ik kom zeker langs om te vertellen hoe het is daar en hoe de ' ontvangst ' was. Gaat alleen ff duren want heb gelezen dat ze daar alleen inbelverbinding hebben - als internet het uberhaupt al doet, ach lekker rustig!!

Haha, zie nu je onderschrift pas, ik doe lekker mee!Take your time! Ik houd dit topic wel gewoon in de gaten. Geniet van je wijntje enne: Chok dee Kaa! (of hoe je dat dan ook spelt )
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
Ik ben er ook nog hoor, maar even druk met starten eigen bedrijf van vriend. Vakantie is voor ons dus nog onzeker volgend jaar. Niet alleen het geld, maar ook vrije dagen. Een eigen bedrijf is veel vrijheid, maar vakanties worden toch even wat moeilijker i.v.m. vervanging.

Nou ja, desnoods 2 weken eilandhoppen. We hebben wel besloten om in 4 weken niet meer 2 landen tegelijk te bezoeken. Het is gewoon te duur voor wat het biedt. Ook weer wat mooie dingen over Maleisië gelezen, dus misschien wordt dat het wel. Vrienden van ons zijn bezig met een huis in Griekenland, dus dat kan ook nog een optie zijn.

Ik zal weer even de blog van Mayou's aanstaande bijlezen :-)

Rondreizen geen ervaring, maar zoals iedereen die hier schrijft: is nergens voor nodig in Thailand e.o.!

Wel kan het handig zijn om wat hotelletjes van te voren op internet te boeken in het hoogseizoen. Afgelopen februari/maart was het trouwens vrij rustig op Samui.
quote:kaar schreef op 06 april 2009 @ 10:45:

Afgelopen februari/maart was het trouwens vrij rustig op Samui.Toen was ik er ook! Vond het ook rustig. Heerlijk.
Ik heb door dit topic en omdat ik net heb zitten lezen op de blog van je man Mayou, eens besloten om eindelijk de foto's te laten afdrukken en een album te maken van onze Thailand vakantie van afgelopen jaar(ook lekker op tijd...)

Krijg meteen weer zo'n zin.....

Er is nog teveel wat ik wil zien en doen op de wereld maar wil zeker ooit eens terug...
Zit nu op het vliegveld te wachten op onze vlucht naar India. Afgelopen 2 dagen Songkran gevierd en tegelijkertijd de tv in de gaten gehouden. Raar hoor, feest vieren terwijl er overal militairen rondrijden. Maar eerlijk gezegd hebben we niet veel van de noodtoestand gemerkt, Songkran ging gewoon door en de Thais de we spraken leken zich ook niet echt druk te maken. Nu naar Nicobar en over anderhalve maand weer terug in Thailand.

Leuk hoor dat jullie nog steeds het blog lezen.
Gelukkig Mayou dat je er niet zoveel last van hebt en je reis klinkt te lekker (=jaloers! ;))

Even een vraag. Ik had 'm ook al op 'overige' gepost maar daar gaf Kaatje aan dat ik 'm wellicht hier beter zou kunnen stellen.

Ik wil graag de vertaling van ' van harte gefeliciteerd' in het Thais hebben. Nu weet ik dat je met een fonetische taal zit, maar het gaat om het idee en het komt op een taart dus de 'foutjes' eten we toch wel op hihi. Lijkt me leuk en origineel dus vandaar.

Alvast bedankt!
Ik weet dat ik mijn vraag misschien beter bij "Eten" kan neerzetten, maar ik doe het toch maar hier bij de kenners.

Ik heb in Thailand 2x een curry gegeten, die je niet in restaurants kunt vinden.

Ik heb het gegeten in Takua Pa en op de foodmarket op Koh Phangan. Het is een visvurry, maar de vis is heel fijn gemalen. Het is gelig en je krijgt er een bak met kruiden en groenten apart bij gereserveerd. Het wordt opgediend met witte noedels.

Weet iemand hoe dit heet of heb je misschien een recept?
Hallo allemaal!

Ik ga nu bijna voor 5 maanden naar Azië. Heb er zin in! Heb al jullie tips opgeschreven! ;)

Ik heb ook een vraag, ik laat mijn vriend thuis en omdat ik hem zo ga missen wil ik wel vaak gaan bellen! Weten jullie wat het slimst/goedkoopst is om te doen? Daar een belkaart kopen, of een Thaise simkaart? (deed ik in Australië altijd) Ik heb een Nederlands abbonement maar denk dat dat veel te duus is om mee te bellen en te smsen.

Ik hoop dat iemand wat handige tips heeft hierover! Ik ga natuurlijk ook via internet bellen maar smsen en gewoon bellen is ook handig!

ALvast bedankt
Hallo, misschien is deze vraag al eerder gesteld maar heb nog niet heel deze topic door kunnen lezen. Ik ben benieuwd of iemand van jullie wel eens in juni/juli in Thailand is geweest en of je dan erg last hebt van het regenseizoen. Ik zou graag eerst naar het Noorden gaan en dan naar de eilandjes in het Zuiden. Maar zou een beetje jammer zijn als het daar heel de tijd regent!
Hallo allemaal,

Mijn vriend en ik gaan 17 juli naar Thailand. We gaan voor drie weken, waarvan we de laatste 5 dagen aan het strand willen liggen. Nu zijn we al aan het kijken op de site van greenwoodtravel voor trips, autohuur en voor de laatste dagen een leuk hotel aan het strand.

Mijn vraag is, of jullie tips hebben van wat we echt moeten doen, en waar we in begin augustus aan het strand kunnen liggen. (het is dan regenseizoen, maar niet overal even erg geloof ik)

Alvast bedankt!
@ Madelon, als je een simlockvrije telefoon meeneemt en daar gewoon een simkaartje koopt ben je veel goedkoper uit. Je kunt dat op iedere straathoek wel regelen. Scheelt een hoop hoor.

Wij waren voor de 2e keer in Thailand en hebben toen heeeel veel telefoontjes gekregen op onze gewone telefoons. En ook al belt iemand jou, jij betaalt vanaf de landsgrens naar Azie. Was wel een extreem geval want dat was het jaar van de Tsunami. Dus iedereen belde om te vragen of alles goed met ons was, waar wij zaten etc. Tja, en als mensen bezorgd om je zijn neem je die telefoon wel op natuurlijk. Resultaat: zulke hoge telefoonrekeningen dat we daar de tickets van de volgende vakantie mee hadden kunnen betalen.

Sindsdien zorgen we altijd dat we via een Aziatisch nummer bereikbaar zijn.

Veel plezier! Weet je al waar je allemaal heen gaat?
Hee! Bedankt! dan ga ik daar een simkaart kopen. Zal ook mijn ned voicemail maar uitzetten.

Heb net mijn visum opgehaald! Blijf twee maanden in Thailand denk ik. Eerst paar dagen in Bangkok dan een weekje naar een mooi eiland ,en daar ga ik pas bedenken waar ik allemaal heen wil en wat ik wil zien. Ga daarna ook nog naar Laos, Combodja , Vietnam en China.

En ben niet zo goed in plannen haha wordt nog wat!

Wat vond jij het mooiste/leukste wat je daar gezien en gedaan hebt?
Wij zijn eind oktober 2007 naar Thailand geweest. De 1e week met een groep door Thailand naar het Noorden. Het was goed weer en de rondreis fantastisch, vooral het Noorden. Ook nog even in Laos geweest. De 2e week brachten we door op Phuket, nou, nooit meer. We vonden het vreselijk. We hadden gelukkig wel een heel mooi hotel, op een heuvel met een fantastisch zwembad, maar we vonden Patong vreselijk, vies, druk, extreem. De mensen waren onvriendelijk en opdringerig, we werden telkens aangesproken of we cocaine wilden kopen, veel prostitutie (was bekend bij ons) veel oude mannen met jonge meisjes, kortom gewoon ranzig. Als de zon nou ook scheen, maar nee, elke dag begon het steeds vroeger te regenen, tot 10 uur 's-avonds. Nee, niet echt een paradijselijk plaatje, helaas. Niet voor herhaling vatbaar. We wisten dat we dit op Phuket konden verwachten, maar ja, als de zon dan ook nog niet schijnt, dan erger je je aan alles.
Hallo dames,

Ik zit hier gezellig mee te lezen.. Wij willen in juni gaan.. (regenseizoen).. Nu mijn vraagjes:

+ Is er genoeg zon in juni? ( Wij willen naar BKK, Phuket, Ko Thoa, Ko Samui/Phangan) We zijn bang dat het erg bewolkt is, maar hoorde dat in Ko Samui t regenseizoen later begint..

+ Is het raadzaam de binnenlandse vluchten vanaf NL te boeken of moeten we gewoon in BKK kijken hoe en wat?

+ Hebben jullie nog leuke mooie resorts, die toch betaalbaar zijn??

Thanksss!!!!
@ madelon: ik zou gewoon een headsetje komen (microfoon en oordopjes) dan kun je in bijna elk internetcafe skypen, dat is verreweg het goedkoopste. Veel internetcafe's hebben die headsetjes ook zelf daar maar wil je altijd en over kunnen bellen kun je ze het beste zelf mee nemen.

@ poppy: in juni heb je minder last van het regenseizoen aan de rechterkant van de staart, dus idd samui, phangan of tao.

Weet eerlijk gezegd niet of binnenlandse vluchten daar ter plekke snel te regelen zijn, denk dat het wel lastig is om een vlucht voor de volgende dag of 2 dagen te krijgen dus je moet dan wel even vooruitplannen. er rijden ook veel nachtbussen en nachttreinen in thailnd, vond ik altijd ideaal, je stapt in, doet een poging tot slapen en wordt op de plek van bestemming wakker. Het stikt er van de resorts die toch betaalbaar zijn, kun je daar volop vinden.
Hallo,

Wat is een mooi eieland wat niet te toeristisch is? Wij gaan over 2 maanden naar Thailand.

Alvast bedankt!
Beste Poppy86:

Mijn vrouw is Thaise. Als wij naar Thailand vliegen boeken we na aankomst gelijk een binnenlandse vlucht. Er zijn diverse maatschappijen waar je uit kunt kiezen. De goedkoopste is Nokair:

http://www.nokair.com/NokConnext/aspx/Welcome.aspx

Je kunt uiteraard ook met een creditkaart boeken via internet. De vluchten zijn dan een stuk voordeliger dan op de dag zelf boeken.

Als je aansluitend op je internationale vlucht een binnenlandse vlucht wilt nemen ben je wel genoodzaakt om de taxi te nemen naar de andere kant van Bangkok naar het oude internationale vliegveld (Dongmuang).
Antwoord op de vraag van Jeune (van ruim een maand geleden: dus veel te laat!)

De vertaling van ' van harte gefeliciteerd' in het Thais is:

ขอแสดงความยินดี (zie google translate).

De vertaling klopt aldus mijn vrouw.
quote:kaar schreef op 21 april 2009 @ 11:02:

Ik weet dat ik mijn vraag misschien beter bij "Eten" kan neerzetten, maar ik doe het toch maar hier bij de kenners.

Ik heb in Thailand 2x een curry gegeten, die je niet in restaurants kunt vinden.

Ik heb het gegeten in Takua Pa en op de foodmarket op Koh Phangan. Het is een visvurry, maar de vis is heel fijn gemalen. Het is gelig en je krijgt er een bak met kruiden en groenten apart bij gereserveerd. Het wordt opgediend met witte noedels.

Weet iemand hoe dit heet of heb je misschien een recept?

In het noorden van Thailand wordt Miang Kham gegeten. Dit lijkt een beetje wat je gegeten hebt in het zuiden van Thailand.

Het recept staat hier: http://importfood.com/recipes/miangkham.html
quote:Koppel schreef op 17 mei 2009 @ 22:08:

Beste Poppy86:

Mijn vrouw is Thaise. Als wij naar Thailand vliegen boeken we na aankomst gelijk een binnenlandse vlucht. Er zijn diverse maatschappijen waar je uit kunt kiezen. De goedkoopste is Nokair:

http://www.nokair.com/NokConnext/aspx/Welcome.aspx

Je kunt uiteraard ook met een creditkaart boeken via internet. De vluchten zijn dan een stuk voordeliger dan op de dag zelf boeken.

Als je aansluitend op je internationale vlucht een binnenlandse vlucht wilt nemen ben je wel genoodzaakt om de taxi te nemen naar de andere kant van Bangkok naar het oude internationale vliegveld (Dongmuang).Heel veel vluchten vertrekken gewoon van Suvarnabhumi. Het ligt aan de luchtvaartmij. Air Asia en Bangkok Airways vertrekken gewoon vanaf Suvarnabhumi.
quote:Koppel schreef op 17 mei 2009 @ 23:32:

[...]

In het noorden van Thailand wordt Miang Kham gegeten. Dit lijkt een beetje wat je gegeten hebt in het zuiden van Thailand.

Het recept staat hier: http://importfood.com/recipes/miangkham.htmlDie curry is niet helemaal wat ik bedoel, maar geweldige site.
quote:spidergirl1 schreef op 17 mei 2009 @ 21:03:

Hallo,

Wat is een mooi eieland wat niet te toeristisch is? Wij gaan over 2 maanden naar Thailand.

Alvast bedankt!Koh Kood, google er maar eens op. Koh Lanta is ook minder toeristisch dan bijv. Samui.
Hee hallo,

Leuke reisgenote gezocht voor een mooie rondreis door Thailand (of evt. een ander Aziatisch land).

Ik ga graag voor 3/3,5 week in juli/augustus 2009. Hou van een goede balans tussen cultuur, natuur, actief en relaxen. Als daar een goed gesprek en ook de slappe lach bij voorkomt is dat helemaal mooi! Vrienden hebben andere plannen en, ondanks dat ik terplekke ook vast wel contact zou maken, lijkt me samen reizen gewoon leuker. Ik heb wel wat backpackervaring en hou van de "Trotterstyle", met andere woorden: globaal plan, maar met genoeg ruimte voor verassingen

Ben je ook op zoek naar een reismaatje? Lijkt dit je wat? Of heb je tips voor mij? Ik hoor het graag!

Groetjes, Verelie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven