Partnergeweld

07-09-2019 22:37 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,
Zijn er nog mensen die het gevoel hebben in een uitzichtloze situatie te zitten.
Mijn partner en ik zijn al ruim 20 jaar samen en hebben 3 kinderen.
Helaas is onze relatie verre van goed.
Hij slaat mij regelmatig en kleineert mij voortdurend. Zijn er nog mensen die ondanks al het geweld nog altijd samen zijn?
In mijn vriendenkring (als ik die al heb) en mijn werkomgeving is er niemand die het weet.
Heb het gevoel dat ik faal.
Zeker voor mijn kinderen is dat erg.
Zie ze zo graag en wil ze zeker niet verliezen.
Lieve groet Marlinde
Wil je bij deze man blijven?
Ooit in zo'n situatie gezeten maar niet 20 jaar lang. Vrouw, wat moet er gebeuren zodat jij dit niet meer pikt? En waarom zou je je kinderen verliezen?

Huisarts, Veilig Thuis, een vriendin, begin ergens... zo'n situatie wens je niemand toe.
Is heel dubbel .
Zie ik hem nog graag , soms.
Ben ik bang , zeker.
Heb schrik dat hij de kinderen iets gaat aandoen om mij te treffen als ik hem verlaat
En wat als hij jou iets aandoet wat je niet overleeft? Dat was voor mij de druppel... dat ik me realiseerde dat dat best eens zou kunnen gebeuren.

Neem ajb iemand in vertrouwen want dit is echt niet gezond. Niet voor jou, maar ook niet voor je kinderen.
Ik zou die stress niet overhebben voor een dak boven mijn hoofd, eten en wat seks.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Hier ruim 20 jaar samen, en we hebben elkaar nog nooit pijn gedaan..... dus nee..... Hou je wel van jezelf? Voel je je niet te goed voor hem?

En wat jammer dat je dus nooit een relatie zonder geweld kent.... En vind je je relatie een voorbeeld voor je kinderen?
Marlinde120 schreef:
07-09-2019 22:49
Is heel dubbel .
Ben ik bang , zeker.
Heb schrik dat hij de kinderen iets gaat aandoen om mij te treffen als ik hem verlaat
Zelfverdediging een idee? Dat je in ieder geval jezelf fysiek wat minder kwetsbaar voelt?
Marlinde120 schreef:
Is heel dubbel .
Ben ik bang , zeker.
Als je zo bang bent voor hem dan zit er zeker iets niet goed.
Ik zou hulp gaan zoeken ga naar je huisarts en leg de situatie uit. Dit kan je toch niet volhouden.
Ik kan me niet voorstellen dat je nog gelukkig kunt zijn als je zo bang voor iemand bent.

Zie je hem echt nog zo graag of ben je eerder bang voor de eventuele consequenties?
Blijf in jezelf geloven !
Www.moviera.nl

Zij kunnen jullie helpen om samen geweldloos verder te gaan of jou om uit deze relatie te stappen.

Succes
Het gaat er niet om hoe slim je bent, maar hoe je slim bent.
Jij 'ziet hem graag'? Terwijl je zelf al in gedachte houdt dat hij je kinderen mogelijk iets aan zou kunnen doen en jij af en toe wordt gebruikt als boksbal?
Met deze temperaturen en harde ondergrond is het moeilijk voedsel vinden voor vogels en egels en eekhoorns. Voer ze bij met het juiste voer. Dank je wel.
Lechuza schreef:
07-09-2019 23:22
Www.moviera.nl

Zij kunnen jullie helpen om samen geweldloos verder te gaan of jou om uit deze relatie te stappen.

Succes
Denk dat Marlinde Belgisch is
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Het enige waar jij in faalt is dat je nog niet weg bent, voor de rest faalt hij.
En nee, je ziet hem niet graag, je ziet het ideaalplaatje van hem graag, en dat is al lang verkleurd zonder dat jij het in de gaten had. Je kinderen kunnen niet slechter af zijn als jullie weggaan, dan ze nu zijn
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Je bent het aan je kinder verplicht om ervoor te zorgen dat zij in een veilige, geweldloze omgeving opgroeien. Als jouw man geen hulp wil/niet wil veranderen, dan zit er maar 1 ding op en dat is samen met de kinderen daar weggaan.
nlies schreef:
07-09-2019 23:24
Denk dat Marlinde Belgisch is
TO klinkt idd erg Vlaams, maar wellicht weten zij ook wie in te schakelen in Vlaanderen.
Wll je dat jullie relatie een voorbeeld is voor je kinderen? Jouw kinderen leren dat hoe hij jou behandelt normaal is. Als jullie een zoon hebben heb je grote kans dat hij later zijn vriendin ook gaat mishandelen. Jouw dochter zal denken dat het normaal is om geslagen en gekleineerd te worden.

Wil je dat voor je kinderen? Jouw kinderen zien nu toch ook wat er gebeurd? Misschien zijn ze wel doodsbang voor hun vader ondanks dat ze misschien ook van hem houden.

Ook jij bent meer waard om jouw leven zo te verspillen met die dweil van een man. Jij ziet hem niet graag, jij ziet graag dat je relatie toch nog een keer normaal wordt, als je maar lang genoeg wacht, als je maar niet van die stomme dingen doet of zegt, als je maar zorgt dat het huishouden perfect is etc.

Jouw relatie wordt nooit meer goed. Haal je kinderen uit deze situatie en ga weg. Bereid het wel goed voor. Zorg dat je je paspoort hebt en die van je kinderen. Zorg dat je alle paswoorden verandert in iets wat je man nooit zou raden. Verander je pincodes. Zorg dat je alle belangrijke papieren (hypotheek, diploma’s etc) meeneemt of een kopie van maakt en die buiten het huis bewaart.

Zorg voor een nieuwe bankrekening, het liefst ook bij een andere bank. Schrijf daar jouw geld op over. Heb je een gezamelijke rekening of spaarrekening boek dan op de dag dat je weggaat de helft van over op jouw nieuwe rekening.

Licht mensen om je heen in. Het is geen schande voor jou dat jij geslagen wordt, het is een schande dat je man dat doet! Schaam je niet voor wat hij doet, dat zou hij moeten doen.

Zijn er nu mensen op de hoogte dat je zo slecht behandeld wordt? Zo niet, licht echt de mensen waar je van houdt en die belangrijk voor je zijn in.

Je huisarts, de politie etc kunnen je helpen om alles voor te bereiden en ervoor zorgen dat je op een veilige plek zit. Misschien is bij je familie goed genoeg maar misschien moet je naar een blijf van mijn lijf huis. Natuurlijk is dat niet leuk voor je kinderen maar alles is beter dan in deze situatie blijven zitten.

Je kan vast beginnen om kleine spullen die belangrijk voor je zijn zoals fotoboeken, dingen van je kinderen het huis uit te halen en ergens veilig onder te brengen. Maak met hulp van anderen een soort draaiboek wat je allemaal moet regelen.

Jij bent meer waar dan zo behandeld te worden en je kinderen ook!

Zet door, zoek hulp, licht iedereen in en begin aan het goede deel van je leven, een leven zonder die man. Hoe oud zijn je kinderen? Je zal misschien door je kinderen nog te maken moeten hebben met je man maar ook daar kan je hulp bij krijgen. Evt onder begeleiding van iemand anders je kinderen contact laten houden met hun vader als ze dat willen. Niet ophalen bij jou e.d. Als hij je mailt, belt, appt bewaar dan alles. Als je hem toch moet bellen neem het gesprek op. HEtzelfde als hij jou belt en jij toch opneemt.

Kies voor een veilig leven van jou en je kinderen.
Marlinde120 schreef:
Is heel dubbel .
Ben ik bang , zeker.
Verzamel bewijs en schakel hulp in. Misschien veilig thuis?
Je moet je niet laten mishandelen. Punt.
Plekken genoeg waar je hulp kunt krijgen. Huisarts, blijfvanmijnlijf, politie. Maar dat weet je best, áls je in deze situatie zit.
Ik heb in zo,n situatie gezeten. Ben veel te lang bij deze mannen gebleven. Ja twee huwelijken met geweld. Ben nu weg en ik wou dat ik het veel eerder had gedaan.

Je denkt misschien nog van hem te houden maar is geen houden van, is denk ik meer de angst voor het onbekende. Denk aan je kinderen! Ik wou echt dat ik veel eerder was weggegaan, mijn kinderen zijn getekend door wat ze mee hebben gemaakt.

Pik dit niet langer, zorg dat je een vluchtplan hebt. Financieeen, eigen plekje (desnoods opvanghuis) mensen in je omgeving due het weten zodat ze je kunnen helpen. Als je blijft dan faal je idd. Maar niet als je weggaat, je kan dat en verdient een beter leven. Een man die je slaat, kleineert dat is niet een man die van je houd, dat is een monster.

Geloof mij, ik spreek uit ervaring. Ik ben zoveel gelukkiger nu. Dat kan jij ook worden.
Een vrouw die zich laat slaan is een zeer slecht voorbeeld voor haar kinderen. En een deurmat, een nono, een niemendal, de slechtste moeder ooit. Moet ik door gaan? Of ga je zelf gewoon weg uit deze slechte relatie?
Zelfde meegemaakt.

In acute nood en bij gevaar bovenstaande adviezen opvolgen indien mogelijk.

Ik ben door een handicap waardoor ik niet kon vluchten maar ook omdat me dat beter leek heel langzaam maar zeker vertrokken. Hierdoor kon hij rustig wennen en explodeerde het niet. Zo heb ik alles in een complexe situatie en trage ambtelijke molens goed kunnen regelen. (Op inrichtingskosten na waar ik absurd genoeg geen recht op bleek te hebben dus met kids in leeg huis moeten beginnen).

Ook ben ik om toezicht te kunnen houden op de momenten dat de kids bij hem op bezoek zijn in de buurt gebleven.
Doordat hem geen hoop of band met zijn kinderen ontnomen is escaleerd het niet. Wel kan hij dus nog ruzie maken op contact momenten maar dat is nu een stuk minder en beheersbaarder omdat ik mij eruit terug kan trekken achter mijn eigen veilige voordeur met mijn eigen rechten en recht op bescherming. En een zee van vrede & rust voor mij en de kinderen.

Begin ermee als je niet direct wegkan of wil om een rustige plek voor jezelf te creeeren, b.v. een eigen kamer in huis, of verbouw de zolder of schuur of neem een volkstuin huisje waar je ook kan logeren. Zo creeer je rust en went hij aan de afstand die steeds groter wordt. Mooie momenten met de kids kan je blijven delen.
Neem een maatschappelijk of gezins werker in de arm om financiën (en eventuele schulden) te regelen, een eigen inkomen, eigen bank en uiteindelijk een eigen woning !

Blijf gerust om steun en adviezen vragen, hou ons op de hoogte. Elke stap is er 1. Maar wel doen hoor.
Heel veel sterkte :hug:
Het-groepje schreef:
07-09-2019 23:08
Zelfverdediging een idee? Dat je in ieder geval jezelf fysiek wat minder kwetsbaar voelt?
Zelfverdediging is een héél goed idee, weet je wat mijn sensei altijd zegt aan nieuwkomers bij les 1? “De beste zelfverdediging is de 100 meter sprint”. Hij heeft helemaal gelijk. Kun je wegkomen uit een gevaarlijke situatie, dan moet je dat altijd doen. Bij mijn eigen les 1 vond ik dat maar een matig advies maar een paar dangraden verder ben ik het helemaal met hem eens.

Wegwezen!
W
E
G
W
E
Z
E
N

:hug:
Hopelijk is TO al weg want reageren ho maar.
Marlinde120 schreef:
07-09-2019 22:37
Hij slaat mij regelmatig en kleineert mij voortdurend. Zijn er nog mensen die ondanks al het geweld nog altijd samen zijn?
.
Nee, er zijn gelukkig bijna geen mensen die zo dom zijn.
Niet geschoten is altijd mis

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven