Partnergeweld

07-09-2019 22:37 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,
Zijn er nog mensen die het gevoel hebben in een uitzichtloze situatie te zitten.
Mijn partner en ik zijn al ruim 20 jaar samen en hebben 3 kinderen.
Helaas is onze relatie verre van goed.
Hij slaat mij regelmatig en kleineert mij voortdurend. Zijn er nog mensen die ondanks al het geweld nog altijd samen zijn?
In mijn vriendenkring (als ik die al heb) en mijn werkomgeving is er niemand die het weet.
Heb het gevoel dat ik faal.
Zeker voor mijn kinderen is dat erg.
Zie ze zo graag en wil ze zeker niet verliezen.
Lieve groet Marlinde
http://www.vzwzijn.be/waar-kan-je-terecht
http://www.partnergeweld.be/

Lijkt mij goed om hier eens te kijken. Moviera werkt alleen in Gelderland en Utrecht. Daar heb je dus niet zo veel aan.

Sterkte!
Ten eerste vind ik het super rot voor je!

Ik vind jammer dat het merendeel van de reacties hier zo denigrerend zijn, dat helpt echt niemand om de stap te nemen en laat je alleen maar kleiner en waardelozer voelen.

Heb je de mogelijkheid om met een psycholoog of een hulpverlener te praten?
anoniem_650e732a8b810 wijzigde dit bericht op 09-09-2019 22:32
Reden: Niet compleet
75.30% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dit topic raakt me wel, ook wel door de combinatie van een negatief recent nieuwsbericht. Wel heftig, maar in Frankrijk wordt elke 2 dagen een vrouw vermoord door haar partner of ex en in België zou de situatie niet beter zijn. Het is mijn bedoeling niet om hiermee iemand tegen de borst te stoten of dingen benoemen die niet aan de orde zijn. Dit is gewoon wat dit topic bij mij teweegbrengt en als iemand bang is dat een ander iets drastisch zou doen, heb ik de neiging dat serieus te nemen.

Ik kan met niet voorstellen hoe het is dat je angst hebt voor zo'n scenario.

Ik weet dat er in Antwerpen een overkoepelende dienst is:

CO3 is een permanente overlegstructuur voor de meest complexe en chronische situatie van intrafamiliaal geweld, waarbij de interventie van één dienst onvoldoende is.

Drie sectoren overleggen over concrete situaties:
•veiligheid (parket, politie)
•lokale overheid (stad en provincie)
•hulpverlening (CAW, CGG, VKA, …)

TO, ik weet niet waar je woont, maar google daar eens op en misschien is er iets gelijkaardigs in jouw buurt.

Weet je TO, dit hoeft niet jouw leven te zijn. Echt niet. Maar ik denk wel dat je hulp nodig hebt om hieruit te geraken. Die hulp bestaat.
Scv1989 schreef:
09-09-2019 22:29

Ik vind jammer dat het merendeel van de reacties hier zo denigrerend zijn, dat helpt echt niemand om de stap te nemen en laat je alleen maar kleiner en waardelozer voelen.
Waarschijnlijk omdat het topic 584 in een week tijd is waarbij TO een bom dropt in een eerste bericht, iedereen probeert te helpen en TO nooit meer komt reageren.
Ja daar word ik ook zuur van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven