Negeren

09-09-2019 10:52 80 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet meer wat ik met deze situatie aan moet. Mijn partner negeert mij na een ruzie. Soms gebeurt het wel drie keer in een maand. En dan niet 1 dag of uurtje negeren, maar echt dagenlang. De silent treatment zeg maar. Ik kan er niet meer tegen. Hij is geen prater, dat weet ik. Maar zodra het hem te heet onder de voeten wordt negeert hij mij. Zegt niks meer, gaat op de bank zitten staren of op de slaapkamer met zijn rug tegen de deur aan. Of gaat urenlang weg. Geen idee waar naartoe. En daar blijft het niet bij. Hij verstopt de afstandsbediening zodat ik geen tv kan kijken, haalt de gordijnen van de rails (hij weet dat ik daar een hekel aan heb), trekt het raam weer dicht als ik het open en zo kan ik nog wel even doorgaan.

En hij heeft niet alleen mij ermee, maar ook de kinderen. Hij zegt ook niks tegen hen, doet alsof ze lucht zijn, gooit bewust hard met de deuren als ze op bed liggen, verstopt de knutselspulletjes van mijn dochter (samengesteld gezin), haalt kindertekeningen van de kast, etc. Het ergste is nog dat hij mij op de verjaardag van mijn zoontje de hele dag genegeerd heeft. Hetzelfde toen hij af moest zwemmen. Of toen ik bestraling had flikte hij dit zelfs. (Ik had vorig jaar lymfklierkanker). Op andere momenten is het opeens weer een 'normaal' iemand, maar ik kan er niet meer tegen. En het ergste is dat ik meestal geen idee heb waar de ruzies over gaan. Ja, over te veel siroop gebruiken of broodbeleg...:( Zo kregen de kinderen vanmorgen water bij hun ontbijt i.p.v. limonade (yoghi mogen ze van hem niet, net als heel veel andere dingen...)... Ik heb vanmiddag een afspraak bij de huisarts gemaakt. Ik kan niet meer. Wat moet ik nu? Het zou betekenen voor mijn kids dat ze voor de tweede keer een scheiding zouden meemaken. Maar dit kan zo niet meer. Ik wil ze kunnen geven wat ze verdienen en dat is geen weekend lang op hun tenen moeten lopen en verdrietig zijn.
anoniem_390382 wijzigde dit bericht op 09-09-2019 12:48
1.93% gewijzigd
Ik zou er wat therapiesessies tegenaan gooien. Als jullie daarna nog steeds niet goed met elkaar kunnen communiceren dan gaan jullie uit elkaar.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
*Hestia* schreef:
09-09-2019 17:52
Je man gebruikt ‘the silent treatment’ als middel om controle uit te oefenen over jou. Zodat jij blijft doen wat hij wil. Het gevolg is dat jij nog meer op je tenen gaat lopen dan je nu al doet.
Ik denk dat communicatie hierover met hem al te laat is. Mijn advies naar jou zou zijn: Vertel hem niets persoonlijks meer over jezelf, zodat hij minder macht over je heeft en trek je langzaam maar zeker terug uit dit contact.
Sterkte, ook voor je kinderen.
Helemaal mee eens. Hij zal je pakken op je zwakheden en dingen die heel persoonlijk voor je zijn. Daar kan hij macht mee uit oefenen en zal dat ook al te graag doen. Vertel hem echt niets persoonlijks meer.

Zoek je moeder kracht terug en ga voor je kinderen. Die moet je beschermen. Zij hebben niet om deze situatie gevraagd en jij bent verantwoordelijk voor ze.
Blijf in jezelf geloven !
Zo kregen de kinderen vanmorgen water bij hun ontbijt i.p.v. limonade (yoghi mogen ze van hem niet, net als heel veel andere dingen...)...
Jammer dat jullie het niet eens kunnen worden. Ik vind limonade ook niet zo'n goed idee maar kennelijk negeer je zijn mening hierover en kan hij het toch niet weerstaan om daarover te laten blijken dat hij het niet eens is.

Over het algemeen willen beide partijen gehoord worden en een inbreng hebben. Misschien vindt hij dat hij de enige moet zijn die alles bepaalt of misschien vind jij dat juist van jezelf en zetten jullie alleen nog maar jullie hakken in het zand. Jullie worden er alleen maar beter van als jullie allebei je eigen aandeel onder ogen kunnen zien.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
retrostar schreef:
09-09-2019 21:36
Jammer dat jullie het niet eens kunnen worden. Ik vind limonade ook niet zo'n goed idee maar kennelijk negeer je zijn mening hierover en kan hij het toch niet weerstaan om daarover te laten blijken dat hij het niet eens is.

Over het algemeen willen beide partijen gehoord worden en een inbreng hebben. Misschien vindt hij dat hij de enige moet zijn die alles bepaalt of misschien vind jij dat juist van jezelf en zetten jullie alleen nog maar jullie hakken in het zand. Jullie worden er alleen maar beter van als jullie allebei je eigen aandeel onder ogen kunnen zien.
Sorry hoor, maar het is een volwassen man. Het kan ja, dat TO zich als een bitch gedraagt, maar niemand verplicht hém dan om zich vervolgens zo te gaan gedragen als TO beschrijft (En laten we er dan maar vanuit gaan dat het klopt wat ze zegt)
Je kan dan wel therapiesessies gaan beleggen waarin je de schuld bij TO gaat leggen en haar partner nog meer macht over haar krijgt doordat hij in gaat spelen op haar schuldgevoel, maar dat maakt de zaak alleen maar erger. Ze halen duidelijk niet het beste bij elkaar naar boven om het op zijn gunstigst uit te leggen.
En als TO zich niet als een bitch gedraagt dan dan is het ook hopeloos, zo'n man wordt vrijwel zeker niet beter, en dan nog: bij mij zou het sowieso niet meer goed komen na wat ie al gedaan heeft. Ik zou geen relatie willen met iemand die zich zo kinderachtig gedraagt, er zou geen vertrouwen meer zijn.
ekiM schreef:
10-09-2019 08:51
Sorry hoor, maar het is een volwassen man. Het kan ja, dat TO zich als een bitch gedraagt, maar niemand verplicht hém dan om zich vervolgens zo te gaan gedragen als TO beschrijft (En laten we er dan maar vanuit gaan dat het klopt wat ze zegt)
Je kan dan wel therapiesessies gaan beleggen waarin je de schuld bij TO gaat leggen en haar partner nog meer macht over haar krijgt doordat hij in gaat spelen op haar schuldgevoel, maar dat maakt de zaak alleen maar erger. Ze halen duidelijk niet het beste bij elkaar naar boven om het op zijn gunstigst uit te leggen.
En als TO zich niet als een bitch gedraagt dan dan is het ook hopeloos, zo'n man wordt vrijwel zeker niet beter, en dan nog: bij mij zou het sowieso niet meer goed komen na wat ie al gedaan heeft. Ik zou geen relatie willen met iemand die zich zo kinderachtig gedraagt, er zou geen vertrouwen meer zijn.
Helemaal mee eens.

Ik zie het nut van die therapiesessies ook niet zo, het klink als een zeer ongezonde relatie en die rek je op die manier alleen maar waardoor die kinderen er ook nog langer mee zitten. Je hoeft niet in alle gevallen maar álles geprobeerd te hebben. Inderdaad, wat er al gebeurd is, is nooit meer terug te draaien. Ik kan me niet voorstellen dat je daarna nog een leuke, gelijkwaardige relatie gaat opbouwen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven