Wij leven met chronische pijn - vervolg

zaterdag 27 juli 2019 om 21:50
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".

maandag 9 september 2019 om 21:26
Dat klinkt goed! Ik wil het ook in een pot gaan proberen inderdaad.YellowLemon schreef: ↑09-09-2019 20:48Je hoeft ze amper te snoeien naar ‘t schijnt. Ze houden alleen wel van een wat zuurdere grond maar ik ga gewoon kijken hoe hij aanslaat. Ik heb geen idee hoe zuur mijn grond is. Je schijnt ze ook in potten te kunnen houden. Vriendin van mij gaat dat proberen.

maandag 9 september 2019 om 21:27
Foto’s zijn inderdaad speciaal. Ik heb destijds het rouwkaartje voor mijn opa gemaakt met een foto van een hertje dat hij in de polder heeft gemaakt.
Ik houd nu ook een fotoboek bij van Regenboog en mij. Ik wil het voor de zekerheid gedrukt hebben en ik vind scrapbooken leuk. Binnenkort gaan we weer foto’s bestellen want het weer word weer minder. Ik ga ook een tuinboek maken. En heb dus heel veel tuinfoto’s.

Je begint het verschil hier ook wel echt te zien. Heb even een mapje gemaakt van de hele zomer door op Imgur:
Maar dit is 2 maanden verschil vanuit dezelfde hoek:

Close-ups en meer voor als je nog van zomer wil genieten:
https://imgur.com/gallery/1fJkdfK
Ik heb ook al doelen voor volgend jaar. Meer structuur en logica! Het is een bloemenjungle. Ik ben ook niet zo goed in kill your darlings.

maandag 9 september 2019 om 21:31
Prachtige tuin!!!YellowLemon schreef: ↑09-09-2019 21:27
Ik houd nu ook een fotoboek bij van Regenboog en mij. Ik wil het voor de zekerheid gedrukt hebben en ik vind scrapbooken leuk. Binnenkort gaan we weer foto’s bestellen want het weer word weer minder. Ik ga ook een tuinboek maken. En heb dus heel veel tuinfoto’s.![]()
Je begint het verschil hier ook wel echt te zien. Heb even een mapje gemaakt van de hele zomer door op Imgur:
Maar dit is 2 maanden verschil vanuit dezelfde hoek:
Close-ups en meer voor als je nog van zomer wil genieten:
https://imgur.com/gallery/1fJkdfK
Ik heb ook al doelen voor volgend jaar. Meer structuur en logica! Het is een bloemenjungle. Ik ben ook niet zo goed in kill your darlings.
Ik hou wel van dat ongestructureerde. Zeker zoals bij jouw tuin. Het ziet er niet onverzorgd uit ofzo. Mooi juist!
maandag 9 september 2019 om 22:17
Hahaha!Doro75 schreef: ↑09-09-2019 16:16Hier vandaag een vriendje uit de villawijk te spelen.
“Wij hebben een veel groter huis!”
“Wij hebben een veel grotere trampoline!”
“Wij hebben een veel groter zwembad! In de grond en met een dak erover.”
Ik laat hem de frambozenstruiken zien en zeg hem dat hij alles wat hij plukt, meteen mag opeten:
“Jullie hebben de leukste tuin van de hele wereld!”
![]()
Doet me denken aan die keer dat een van de kinderen een feestje gaf en ik die kinderen van school haalde. Zegt een kind: “Wat gaan we doen? Naar Ballorig, circus zwembad?”
Ik zei: we hebben een feestje bij ons thuis.
Kind: Hoera! Eindelijk een feestje waarbij we niet weggaan!
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.

maandag 9 september 2019 om 22:21
Wat een mooi gebaar inderdaad.

maandag 9 september 2019 om 23:11
Heerlijk!suzyqfive schreef: ↑09-09-2019 22:17Hahaha!
Doet me denken aan die keer dat een van de kinderen een feestje gaf en ik die kinderen van school haalde. Zegt een kind: “Wat gaan we doen? Naar Ballorig, circus zwembad?”
Ik zei: we hebben een feestje bij ons thuis.
Kind: Hoera! Eindelijk een feestje waarbij we niet weggaan!
dinsdag 10 september 2019 om 08:20
Hoor op de radio dat het internationale dag ter voorkoming van zelfdoding is..
In het licht bezien van de gebeurtenissen van afgelopen week hier komt dat wel even binnen.
Het is allemaal nogal heftig , er speelt meer dan een " simpele " zelfdoding.
Geen depressie of somberheid of zoiets .
Ik blijf er maar mee in mijn hoofd zitten, het waarom is inmiddels wel duidelijk maar waarom er geen hulp gevraagd is, jongere is echt bedreigd en zag geen uitweg meer blijkbaar.
Het is gewoon zó triest allemaal. Was er maar aangifte gedaan. Maar daar loopt naaste familie en vriendenkring ook mee te worstelen.
Ik ben maar een buitenstaander. Kan me haast niet indenken hoe heftig dit voor de naasten moet zijn. En hoeveel verdriet maar ook boosheid die moeten voelen.

In het licht bezien van de gebeurtenissen van afgelopen week hier komt dat wel even binnen.
Ik blijf er maar mee in mijn hoofd zitten, het waarom is inmiddels wel duidelijk maar waarom er geen hulp gevraagd is, jongere is echt bedreigd en zag geen uitweg meer blijkbaar.
Het is gewoon zó triest allemaal. Was er maar aangifte gedaan. Maar daar loopt naaste familie en vriendenkring ook mee te worstelen.
Ik ben maar een buitenstaander. Kan me haast niet indenken hoe heftig dit voor de naasten moet zijn. En hoeveel verdriet maar ook boosheid die moeten voelen.

Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!

dinsdag 10 september 2019 om 08:45
Sterkte Cesium
Lientje. Het is ook vreselijk heftig.
Wat een mooie tuin Yellow! Wij hebben ook echt een bloemenmassa in de zomer, heerlijk!
Ik heb vanochtend de laatste antibiotica genomen. Mijn teen is nog niet helemaal zoals het hoort, maar ik geef het nu maar even de tijd. Het is wel een stuk verbeterd bij vorige week.

Wat een mooie tuin Yellow! Wij hebben ook echt een bloemenmassa in de zomer, heerlijk!
Ik heb vanochtend de laatste antibiotica genomen. Mijn teen is nog niet helemaal zoals het hoort, maar ik geef het nu maar even de tijd. Het is wel een stuk verbeterd bij vorige week.
dinsdag 10 september 2019 om 08:50

dinsdag 10 september 2019 om 08:52
Daar hoop ik inderdaad op.
En dit was al de tweede kuur, zwaarder ook. Dus ik hoop van harte dat dit voldoende is.
Mijn nagel is wel verruïneerd aan één kant.
dinsdag 10 september 2019 om 09:50

Ik zag het Lientje, ik zit te twijfelen om iets te delen in het licht van deze dag, maar veel mensen rond mij weten niet van mijn suïcidaliteit/pogingen dus ben bang dat er ineens vragen komen. Zo blijft er wel een taboe op natuurlijk.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”

dinsdag 10 september 2019 om 11:16
Wat vreselijk is dit zeg. Hoe radeloos kun je zijn?lientje69 schreef: ↑10-09-2019 08:20Hoor op de radio dat het internationale dag ter voorkoming van zelfdoding is..![]()
Ik ben maar een buitenstaander. Kan me haast niet indenken hoe heftig dit voor de naasten moet zijn. En hoeveel verdriet maar ook boosheid die moeten voelen.![]()
Kohaku: veel sterkte!

dinsdag 10 september 2019 om 12:12