Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn - vervolg

27-07-2019 21:50 2810 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
YellowLemon schreef:
11-09-2019 15:31
Heb je de ruimte in je hoofd en de energie om te helpen met advies? Ik zou anders zeggen “je mag ook wel een lijstje maken”. Maar ik heb te weinig kansen om mijn hersenpan te gebruiken. Ik heb al hele aanbevelingen bedacht voor het bedrijf waar Regenboog werkt. Ik vraag wel eens of hij niet een briefje met een hint wil laten slingeren, want ze herkennen mijn handschrift toch niet en doen soms echt domme dingen. En dan is hij dus geïrriteerd. Maar hij wil niet. :angel:

En als je dat niet hebt zou ik dat ook aangeven want anders verliest hij alleen maar tijd met steeds bij jou aankloppen. En verder wat Doro zegt. Een gestresst iemand is sneller overprikkelt door kleinere dingen. Dat kun je dan gewoon laten gaan, want je weet waar het vandaan komt.
Een van zijn collega's heeft gekscherend gezegd dat ik wel heel veel inbreng in het bedrijf heb waar man nog deels in loondienst is, ondanks dat ik geen werknemer ben. Oftewel, ik probeer hem wel te helpen. Doe zelfs af en toe nog kleine klusjes voor hem die hij niet kan, maar ik wel. Al is dat een zeldzaamheid, ik ben immers niet voor niets ziek.

Ik heb ook liever dat hij dingen deelt met me, dat gaat nu redelijk. Voorheen kropte hij alles op en dat was niet echt bevorderlijk voor de sfeer hier in huis.
Ik ben ook best gevoelig en voel me er heel betrokken bij, misschien wel iets te.
Alle reacties Link kopieren
Fysio ging goed, moet nu op woensdag op een andere tijd omdat ik naar psycho-educatie moet in de ochtend. Was een sportgroepje bezig in de zaal, dus die zal ik nog wel meer zien. Een vrouw met HMS en een autistische jongen van mijn leeftijd, plus nog 2 andere mensen die er niet waren.

Moet eigenlijk nog naar eetstoornissen bellen en nog een nieuwe afspraak maken voor 2 vingers bij het ZHPC maar heb echt geen puf om te bellen dus ik denk dat ik dat morgenochtend doe.

Nu lekker met Mia op schoot!
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Wat mooi die aantal positieve berichten! Geniet van de successen.

Hier mentaal niet zo'n fijne dag. Ik heb al gewandeld en met plantjes bezig geweest, in de hoop dat er wat happy stofjes kwamen.

Niet gelukt helaas. Een mindere dag hoort er natuurlijk ook bij.

Voel mij alleen zo depri, de berichten van gisteren over zelfmoord enzo, ben ik ook wel gevoelig voor. Zijn voor mij soort van triggers. Terwijl de bespreekbaarheid juist goed is natuurlijk. Alleen voor mij een gevoelig onderwerp.

Morgen afspraak bij de fysio die mij zo gekwetst had. Ze heeft sorry gezegd en dat het niet zo bedoeld was.

Alleen nu nog de praktijk. Is het nog prettig? Hangt er een onveilige sfeer?
Ik vind een nieuwe zoeken veel gedoe, dus hoop dat het eerst zo opgelost kan worden.
Maar ik denk daarom mede dat ik mij nu zo voel.
Ach GS :hug:
Even een knuffel voor iedereen die het nodig heeft! Verder even geen ruimte om te reageren..sorry.
"After all this time?" "Always."
Ik zit eraan te denken om naar een ander appartement te gaan verhuizen in dit gebouw.
Het appartement waar ik nu zit is wel prima, maar er zijn wat omstandigheden waardoor ik gauw prikkels krijg.
Het appartement wat over een tijd vrijkomt, is een stuk rustiger, en het is wat groter.

Het idee speelt al een tijdje in mijn hoofd maar ik denk dat ik het toch maar eens ga overleggen.
Doro75 schreef:
11-09-2019 08:38
Tja, daarom vind ik die tests ook altijd zo’n onzin. Bij het ene wat je zegt, gaan ze uit van wat je zegt, bij het andere weer niet, want dat kunnen ze zich niet voorstellen.

Zo’n test gaat er bijvoorbeeld van uit dat íedereen regelmatig iets gemeens doet. Maar sommige mensen zijn gewoon niet zo. Dus werd een vriendin van mij die ik al 20 jaar ken en die gewoon niet gemeen van aard is, hypocriet genoemd :facepalm:

Ik zag ook eens een test voorbij komen waarin mensen zelf moesten aangeven of ze tegen stress konden of niet. Als ze ‘ja’ zeiden, waren ze ineens stressbestendig. Grote onzin natuurlijk.

Ik zou me er niet te veel van aantrekken hoor!
Dit had ik dus ook. Ik heb geantwoord dat ik nooit iets gemeens heb gezegd tegen anderen. Dat is echt waar, ik ben gewoon niet zo. Werd er dus geconcludeerd dat ik sociaal wenselijk antwoord. Tsja....
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
lientje69 schreef:
11-09-2019 18:55
Dit had ik dus ook. Ik heb geantwoord dat ik nooit iets gemeens heb gezegd tegen anderen. Dat is echt waar, ik ben gewoon niet zo. Werd er dus geconcludeerd dat ik sociaal wenselijk antwoord. Tsja....
Ik ben bang dat ik vervelend overkom, want ik ken je niet echt natuurlijk. Maar op een bepaalde manier geef je dan ook wel sociaal wenselijke antwoorden toch? Ik kan echt niet altijd op mijn tong bijten en aardig blijven, want mensen zijn lang niet altijd aardig tegen mij. Blijkbaar kun je daar heel goed mee omgaan, en dat is toevallig sociaal wenselijk. Ik merk in jouw posts altijd heel veel geduld voor je omgeving, waar je soms weinig geduld terug krijgt. Ik zou al lang een keer uit mijn stekker gegaan zijn.

Dus of sociaal wenselijk negatief is, is maar net hoe je het bekijkt toch? Juist in de zorg waar je met dwarse mensen te maken kan hebben kan het handig zijn om heel goed beleefd te kunnen blijven. :$
Oh en sorry GS :hug: :hug: :hug:
Sorry GS en anderen die getriggerd zijn door het gesprek hier. Maar het is in mijn hoofd nogal een dingetje wat er hier gebeurd is met de jongere die ik ken. Het is overal, uiteraard ook op het werk, het gesprek van de dag. Met regelmatig huilende mensen. Dus dat ligt gevoelig bij mij. En ik schrijf hier nu eenmaal veel van me af. Dus excuses. Zal er voortaan rekening mee proberen te houden.
Zit wat in Yellow. Zo had ik het nog niet bekeken. Dank je voor dat inzicht!

Kwebbeltje, gefeliciteerd met de verlenging van je contract! Wat fijn zeg. Voel je je hier ook meer op je plek tov je vorige werkkring.?

Lise, mijn man moet ik dan met rust laten. En vooral niet aan zijn kop zeuren( zijn woorden)
Geen sorry nodig! Snap dat er over gesproken moet kunnen worden. Is meer iets van mij.

Ik had getwijfeld het te delen. Ook omdat er vandaag zoveel positief nieuws was, had ik getwijfeld of ik vandaag van mij af kon schrijven dat ik mij somber voelde.

Uiteindelijk dan toch gedaan en het luchte mij op.

Ik voel mij nu al iets beter.

Lekker vroeg naar bed en morgen de fysio, kijken of dat nog fijn is.

Ik denk dat dat ook veel duidelijkheid geeft, of het is weer oké en door. Of het is niet oké, en ik ga op zoek naar een ander. Beide geven dan in ieder geval helderheid.
Lientje, kreeg je ook dezelfde vragen maar dan anders geformuleerd of over een andere situatie?

Dat heb ik eens in een test gehad.

Als je dan 'dezelfde' vragen anders beantwoord komt er ook uit, sociaal wenselijke antwoorden.
Maar sociaal wenselijk zijn we in wezen allemaal toch? Ik vind dat eerlijk gezegd nogal een rare 'term' om te gebruiken.
Sommige vragen kwamen terug verderop in de test ja. Dat ik dacht, huh, dat hebben ze toch al gevraagd? Maar die heb ik dus niet anders beantwoord. Ik antwoord altijd eerlijk.
Alleen heb ik nu bij gezondheid redelijk
aangegeven. En verder niets geantwoord over klachten e.d. Want dan maak ik denk ik geen kans meer.
Bovendien, als ik op mijn huidige werk de hele dag kan staan, lopen en tillen van kwart over 8 tot kwart over zes ( 10 uur zonder reistijd) met een half uurtje pauze moet een zorgdienst ( waar je alleen al voor de overdracht meer zit dan ik op een hele dag) toch zeker lukken?
Of zal ik nu te makkelijk denken?
Twijfel bij belangrijke beslissingen kwam ook uit mijn test . Ja, dat klopt wel. Dit is een belangrijke beslissing en ik denk steeds: zal ik het wel ( aan) kunnen?
lientje69 wijzigde dit bericht op 11-09-2019 20:04
0.13% gewijzigd
Succes bij de fysio morgen GS. Ik ben benieuwd hoe dat gaat.

Man is weer thuis en wat minder gestresst. Hij dacht dat ik chagrijnig was en daardoor reageerde hij volgens hem gestresst. Nou ja, het zal wel, maar chagrijnig was ik niet in elk geval.
Ik neem het advies van Doro nog maar eens ter harte.

Ik lig dus alweer in bed. Ik geloof dat man nog wel samen op de bank wilde hangen, maar dan komt hij maar gewoon bij me in bed.

Mijn pijn is weer wat minder gelukkig.
Morgen naar de fysio, ik ga er nu zelf een eind aan breien. Ik moet nog wat beurten over houden voor na de operatie en bovendien wordt het toch niet beter dan dit. Die TOS blijft.
lise1985 schreef:
11-09-2019 19:57
Maar sociaal wenselijk zijn we in wezen allemaal toch? Ik vind dat eerlijk gezegd nogal een rare 'term' om te gebruiken.
Sociaal wenselijk antwoorden. Dat doet niet iedereen hoor.
Ik vond het een beetje overkomen als zijnde: je probeert je beter voor te doen dan je bent.
Maar dat kan ook aan mij liggen natuurlijk
lientje69 schreef:
11-09-2019 20:01
Sociaal wenselijk antwoorden. Dat doet niet iedereen hoor.
Ik vond het een beetje overkomen als zijnde: je probeert je beter voor te doen dan je bent.
Maar dat kan ook aan mij liggen natuurlijk
Misschien vind ik sociaal wenselijk dan wel wat anders hoor. Dat bedoelde ik in elk geval ook aan te geven, dat het iets subjectiefs is.

Ik zal ook nooit wat gemeens zeggen en ik kan me niet voorstellen dat iemand dat wel doet. Ben ik dan sociaal wenselijk? Volgens mij ben ik dan gewoon fatsoenlijk.

Ik kan het even niet duidelijk uitleggen geloof ik :bonk:
Lientje: Ja ik voel me absoluut meer op mijn plek hier. Ik ben erg blij dat ik deze beslissing heb genomen.
Ik voel meer rust en ik heb echt baat bij de vaste werkdagen. De weekenden standaard vrij, dat is wel fijn want ik wil in de weekenden ook nog weleens op pad gaan. Het geeft me ook rust dat ik weet waar ik aan toe ben. En lichamelijk is het minder zwaar. Ook niet onbelangrijk.
Ik krijg ook veel minder prikkels binnen omdat ik gewoon mijn eigen route/klanten heb.
Waar ik tegenaan liep in de zorginstelling, was dat je zo moest haasten en dingen in moest plannen. Bijvoorbeeld; mw Janssen helpen met aankleden, daarna begeleiden naar het ontbijt, dan gaat de bel weer en moet je weer door naar de volgende. Vervolgens werd er ook nog verwacht dat ik de rest van de dag zowat in mijn eentje een afdeling moest runnen. En dat met dementerende ouderen.
Het gaf zoveel onrust. Ik was alleen maar aan het rennen. Ik had daar ook veel gesprekken over met leidinggevende, die daarop antwoordde: Je moet ook je eigen grenzen bepalen, jezelf rust gunnen. Ga bij de mensen aan tafel zitten als je bijv. moet rapporteren. Dat deed ik dan, maar je moet dan alsnog alert zijn.

Dat brak me echt zo op. Ik zat steeds vaker (over)vermoeid in mijn auto, moest ik eerst 5 minuten bijkomen voordat ik naar huis reed. En ik had ook veel last van spierpijn. Nu heb ik met stress sowieso al snel last van spierpijn dus misschien was het de combinatie.
Als jij op de vraag : heb je ooit iets gemeens gezegd tegen iemand ,helemaal nooit antwoord Lise, dan heb je dus een sociaal wenselijk antwoord gegeven. Volgens de toets-beoordeelaars ( is dit een woord? Nou ja , de mensen die je toets nakijken en aan de hand daarvan conclusies trekken dus)

En Ja, ik ben het met jou eens.
Ik vind het gewoon fatsoenlijk gedrag.
En ik voel me door hun conclusie dus wel wat aangevallen. Maar, ook dat is weer een gevoelsdingetje van mij. ( wat ik écht moet gaan afleren, zucht.)
lientje69 schreef:
11-09-2019 20:10
Als jij op de vraag : heb je ooit iets gemeens gezegd tegen iemand ,helemaal nooit antwoord Lise, dan heb je dus een sociaal wenselijk antwoord gegeven. Volgens de toets-beoordeelaars ( is dit een woord? Nou ja , de mensen die je toets nakijken en aan de hand daarvan conclusies trekken dus)

En Ja, ik ben het met jou eens.
Ik vind het gewoon fatsoenlijk gedrag.
En ik voel me door hun conclusie dus wel wat aangevallen. Maar, ook dat is weer een gevoelsdingetje van mij. ( wat ik écht moet gaan afleren, zucht.)
Dus dan zou je in moeten vullen dat je dat af en toe doet. Dan zijn de beoordelaars tevreden maar heb je eigenlijk JUIST een sociaal-wenselijk antwoord gegeven.
Heel krom.

Mocht het ter sprake komen in een gesprek zou ik daar wel een antwoordje op klaar hebben.
Kwebbeltje91 schreef:
11-09-2019 18:52
Ik zit eraan te denken om naar een ander appartement te gaan verhuizen in dit gebouw.
Het appartement waar ik nu zit is wel prima, maar er zijn wat omstandigheden waardoor ik gauw prikkels krijg.
Het appartement wat over een tijd vrijkomt, is een stuk rustiger, en het is wat groter.

Het idee speelt al een tijdje in mijn hoofd maar ik denk dat ik het toch maar eens ga overleggen.
Doen toch? Als je je daar beter bij voelt.

Wat fijn dat je op je werk echt op je plek zit nu.
Lekker kwebbeltje, dat het nu beter gaat. En een opsteker dat je contract is verlengd. Trots op Je! :thumbsup:
Ik ben meestal niet zo adrem in een gesprek Lise.
Zit zelfs nu al in gedachten mogelijke antwoorden op vragen te bedenken. Terwijl ik niet eens weet wat ze gaan vragen...
Ik ben ook een behoorlijke piekeraar soms.i
lientje69 wijzigde dit bericht op 11-09-2019 20:24
1.17% gewijzigd
lientje69 schreef:
11-09-2019 20:18
Ik ben meestal niet zo adrem in een gesprek Lise.
Zit zelfs nu al in gedachten mogelijke antwoorden op vragen te bedenken. Terwijl ik niet eens weet wat ze gaan vragen...
Ik ben ook een behoorlijke woekeraar soms.
Dat doe ik ook hoor :proud:

Achteraf ben ik in mijn hoofd altijd een stuk mondiger en meer ad rem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven