Gone Flying, Dubai
woensdag 12 december 2018 om 17:57
Welkom in mijn vervolgtopic!
Begin Januari verhuis ik naar Dubai om aan een spannend, nieuw hoofdstuk te beginnen. Ik deel hier graag met jullie hoe het mij vergaat in die hete, zanderige smeltkroes van culturen.
Maar eerst... inpakken en afscheid nemen.
Dit topic slechts heeft 1 regel: mijn werkgever mag niet worden genoemd.
Begin Januari verhuis ik naar Dubai om aan een spannend, nieuw hoofdstuk te beginnen. Ik deel hier graag met jullie hoe het mij vergaat in die hete, zanderige smeltkroes van culturen.
Maar eerst... inpakken en afscheid nemen.
Dit topic slechts heeft 1 regel: mijn werkgever mag niet worden genoemd.
anoniem_380051 wijzigde dit bericht op 06-01-2020 15:47
79.16% gewijzigd
woensdag 4 september 2019 om 14:28
Niet in deze mate. Maar toch zeker meer dan de gemiddelde vrouw denk ik.
Dat is de onzekerheid vrees ik. Deze haarbehandeling is echter ook gemakzucht. Ik ben zo jaloers op vrouwen die hun haar gewoon aan de lucht kunnen laten drogen en zo de deur uit kunnen gaan. Kan ik ook natuurlijk maar dan als pluisbol.
Ik mocht mijn haar enkel uitspoelen met water. Ik wist dat er nog een hoop spul achter zou blijven maar had toch gehoopt dat er meer uit zou zijn dan nu het geval is.
Geen pluis na het föhnen en het is gelukkig toch al een stuk luchtiger dan gisteren. Allemaal veelbelovend.
Maar het echte verdict zal pas morgen na de eerste shampoobeurt volgen als al het product eruit is.
Ik ga vanavond uit eten met Jay en een andere belg die ze heeft uitgenodigd. Dat zal dus met een zwaar, plat kapsel moeten. Ach...
Ik kijk uit naar de Belgische kost en een frisse pint. We gaan namelijk naar een Belgisch restaurant. Zo blijken er best wel wat te zijn in Dubai. En we willen die allemaal uittesten.
vrijdag 6 september 2019 om 21:16
Heel goed! Hij is nu een heel levendige kitten. Hij begint zijn groeiachterstand in te halen en zijn vacht is eindelijk wat dikker. Hij gaat bijna naar zijn forever home. Ik ga hem echt missen
---
Ik heb het haarspul er eindelijk kunnen uitwassen. De shampoo die ik gebruik is heel erg mild. Daardoor duurde het wat langer waarschijnlijk.
Ik kan mijn haar gewoon aan de lucht laten drogen nu. Het is dan niet kaarsrecht maar het is geen pluisbol meer. Heerlijk dit! Er zit nog een nauwelijks merkbare golf in hier en daar. Dat heb ik zo weggeföhnd als het moet. Het is alsof ik plots het haar van iemand anders heb. Wat een opluchting! Ik ben hier zo blij mee!
---
Nog meer goed nieuws! Mijn ouders komen mij maandag opzoeken in Brussel. Ze blijven een nachtje in hetzelfde hotel slapen. Deze maand zal ik ze dus maar liefst 3 keer zien! Ik kan echter niet wachten tot ik naar Duitsland vlieg en de hondjes eindelijk weer kan zien. Toen ik net Skypte met mijn ouders kreeg 1 van de hondjes eindelijk in de gaten dat mijn stem uit de gsm van mijn moeder kwam. Daarvoor dacht hij dat ik buiten stond ofzo en dan keek hij altijd uit het raam. Nu keek hij recht naar het scherm en begon te janken.
In afwachting van de grote gezinshereniging in Duitsland ben ik cadeautjes aan het verzamelen over heel de wereld. Tot nu toe heb ik iets uit Dubai, Kuala Lumpur, Australië en ik wil ook nog wat shoppen in Milaan en Jakarta.
zaterdag 7 september 2019 om 13:46
Ik koop voornamelijk "nuttige" souvenirs. Zoals zakjes voor in mijn koffer. Zo heb ik een strandzak uit Australië en een zakje uit Mauritius waar mijn gsmlader, slaapmasker, de pil,... in zit. Maar ook zeep uit Bangkok, een portemonnee uit Kuala Lumpur,...
Voorlopig nog niks decoratief. Behalve misschien de schelp uit Kaapstaf. Ik moet het namelijk ook allemaal mee naar België nemen als ik vertrek. Maar blijkbaar mogen we gratis een lading cargo mee naar huis nemen als we onze baan opzeggen. Dat scheelt.
zaterdag 7 september 2019 om 19:37
Het is hier weer een verschrikkelijke plakboel. Bah bah. Als ik naar buiten ga lijkt het net alsof ik in de Aqua Mundo van Centerparcs terecht ben gekomen. Ze verwachten morgenochtend dan ook mist met alle gevolgen van dien voor het luchtverkeer maar ook voor het verkeer op de grond. Dit is nog maar het begin. De grote zomerhitte is dan wel voorbij maar September is een hele vochtige maand. Dat maakt het net zo onaangenaam als de afgelopen maanden.
zondag 8 september 2019 om 14:20
Bah klinkt echt niet fijn. Hoe is het de andere maanden dan? In de winter bijvoorbeeld?TrolleyDolly schreef: ↑07-09-2019 19:37Het is hier weer een verschrikkelijke plakboel. Bah bah. Als ik naar buiten ga lijkt het net alsof ik in de Aqua Mundo van Centerparcs terecht ben gekomen. Ze verwachten morgenochtend dan ook mist met alle gevolgen van dien voor het luchtverkeer maar ook voor het verkeer op de grond. Dit is nog maar het begin. De grote zomerhitte is dan wel voorbij maar September is een hele vochtige maand. Dat maakt het net zo onaangenaam als de afgelopen maanden.
woensdag 11 september 2019 om 21:45
Dan is het gewoon lekker warm en zelfs fris 's nachts. Daar kijken we dus met z'n allen erg naar uit. In de winter begint wat we hier "Het seizoen" noemen. Dan komt alles tot leven. Outdoor attracties gaan weer open, het nachtleven komt terug vollop op gang en de stranden zijn terug vol.
+
Ik weet het. Normaal ben ik niet van de strandsouvenirs maar voor deze vondst maakte ik even een uitzondering. Ik had het goed zichtbaar in mijn handbagage en het bleek ok te zijn.
Ik zei voor het gemak "schelp" maar het blijkt om een volledig intact skelet van een zee egel te gaan. Dat mag je gewoon invoeren. Dus als jullie ook ooit een exemplaar tegen komen, neem hem dan gerust mee.
Ik heb een foto van het bewuste skelet in mijn story "Capetown" staan.
Zeker! Maar ik heb maandenlang gedacht dat ik alles weer terug in 2 koffers moest proppen als ik terug naar België ga tenzij ik de extra bagage zelf bekostig. Maar dat is gelukkig niet het geval. Dus ik ga nu zeker werk maken van wat mooie souvenirs. Als ik eens wat leuks zie tussen alle touristische kitch.FoxtrotAlpha schreef: ↑09-09-2019 19:07Zijn juist decoratieve dingen niet leuk om te kopen? Dat draagt altijd wel bij aan het “thuiskomgevoel” en juist omdat je natuurlijk over de hele wereld vliegt, lijkt dat me wel fijn om te hebben?
Dank trouwens nog voor je insta, leuk!
donderdag 12 september 2019 om 00:16
Ik heb zo genoten van mijn bezoek aan Brussel! Sowieso mijn favoriete layover maar toen ik met mijn ouders en mijn zus aan het ontbijt zat had ik een heerlijk vakantiegevoel.
Mijn zus weet de weg naar de minibar goed te vinden.
Ze gaat nu naar de hoge school en heeft enkel een zomerbaan maar ze komt nooit iets te kort als ze me een nachtje komt opzoeken in Amsterdam of Brussel. Ik heb korting op nagenoeg alle hotelservices dus een drankje uit de minibar kost voor mij geen godsvermogen. Ik aarzel zelf ook nooit om wat te nemen.
Ik kan niet alles voor mijn ouders betalen helaas maar mijn zus haar gedeelte betaal ik volledig en ik trakteer mijn ouders hier en daar. Zo probeer ik ervoor te zorgen dat ze financieel niet te zwaar worden gestraft voor mijn beroepskeuze.
Ik heb mijn zus laten zien waar het treinstation ligt zodat ze de volgende keer gewoon de trein kan nemen en naar het hotel kan lopen. Het station ligt letterlijk om de hoek. Ze slaapt gewoon bij mij op de kamer (hoef ik niks voor bij te betalen) dus de enige kost is een treinticket en ik betaal eten en drinken. Dus ze kan zo goed als gratis op hotel in Brussel en haar zus bezoeken. Zo leuk dat dat kan!
Als ik in Brussel ben sla ik de Grote Markt nooit over. Zeker 's avonds is het inderdaad prachtig. Ik krijg er maar geen genoeg van. Het ligt op wandelafstand van het hotel. Hiervoor had ik de markt enkel overdag gezien. I
Mijn zus weet de weg naar de minibar goed te vinden.
Ik kan niet alles voor mijn ouders betalen helaas maar mijn zus haar gedeelte betaal ik volledig en ik trakteer mijn ouders hier en daar. Zo probeer ik ervoor te zorgen dat ze financieel niet te zwaar worden gestraft voor mijn beroepskeuze.
Ik heb mijn zus laten zien waar het treinstation ligt zodat ze de volgende keer gewoon de trein kan nemen en naar het hotel kan lopen. Het station ligt letterlijk om de hoek. Ze slaapt gewoon bij mij op de kamer (hoef ik niks voor bij te betalen) dus de enige kost is een treinticket en ik betaal eten en drinken. Dus ze kan zo goed als gratis op hotel in Brussel en haar zus bezoeken. Zo leuk dat dat kan!
Als ik in Brussel ben sla ik de Grote Markt nooit over. Zeker 's avonds is het inderdaad prachtig. Ik krijg er maar geen genoeg van. Het ligt op wandelafstand van het hotel. Hiervoor had ik de markt enkel overdag gezien. I