De buurvrouw

13-09-2019 16:50 207 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het leed dat bovenbuurvrouw heet,

Sinds 2016 woon ik samen met mijn vriend in een leuk appartementencomplex,(koop)
nooit problemen gehad en de
linker en rechterburen zijn schatten van mensen maar alleen de buurvrouw die recht boven mij woont

Ik ben een roker,
Ik rookte altijd gewoon op mijn balkon
En de bovenbuurvrouw schreeuwde regelmatig woorden als
asociaal, rook, ellende, hoer
Niet wetende dat mevrouw het tegen mij bleek te hebben.

Totdat ik zon week of drie geleden mijn hoofd over de rand stak na de zoveelste scheldkannonade om te vragen of mevrouw het tegen mij had en of ze er last van had...
En dat had ze
Netjes gesproken beloofd rekening te houden met haar en omdat zij het nodig vind om 24/7 alle ramen en deuren open te hebben ben ik verplaatst naar de afzuigkap...
Nu wil het feit dat ik de afgelopen drie weken continue lastig word gevallen
Ze belt aan soms om 10 uur savonds om te klagen over de lucht en de ventilatie en dat ze een sterke reuk heeft
Ze gaf aan gepensioneerd te zijn
Dus die zit de hele dag thuis,

Afgelopen dinsdag was de druppel
Mevrouw kwam met veel bombarie aan de deur heftig snuffelend naar een "wietgeur"
Ik rook eens in de zoveel tijd een jointje inmiddels met Hg nare geurtjes in de hand
Maar direct werd er gedreigd met politie brandweer en meester visser en de VVE, toch mevrouw beleefd te woord gestaan
Ik heb nieuwe koolstoffilters voor de zuigkap besteld een scala aan verfrissers en dergelijke...

Wat moet ik hiermee? Ik voel mij een vreemde in mijn eigen huis

ik snap dat je anno 2019 een paria bent als je rookt.. Maar wat kan ik hiermee?
Is het terecht dat ze bij elke scheet aan de deur komt?
VGM1980 schreef:
16-09-2019 12:05
op straat kan je als niet-roker dat uit de weg gaan. als de rook in je eigen huis komt wordt dat lastiger.
Ooit eens door Amsterdam gelopen? :hihi:
Wat een grappig geworden thread zeg,

Heeft je buurvrouw nou serieus DRIE jaar lang boven je hoofd dingen geroepen als "Asociaal en Hoer?"

En niemand die ooit klaagde? Of dacht: " Wat is hier aan de hand?"
Had je daar zelf nooit last van?

Ik vraag het me gewoon af..
Ach ja de een rookt de ander houd van geurkaarsen/ wierook, ik vind dat laatste verschrikkelijk om in mijn huis te ruiken maar ik kan het ze moeilijk verbieden. Leven en laten leven, buurvrouw kan vrij weinig en jij laat zien dat je van alles probeert om het haar zo fijn mogelijk te maken. De eerst volgende keer dat ze een gesprek wil mag ze dat op een normale toon doen en anders niet in gesprek gaan.
Stop met roken zo dicht bij iemands woning. Het veroorzaakt overlast.
Hou op schei uit. Dat is hoe ik me de hel voorstel: overal geurkaarsen. @(
Suðri schreef:
16-09-2019 12:06

ja, jij?
Mijn onderburen roken op hun balkon, pal onder mijn slaapkamerraam. De eerste sigaret al om 6 uur in de ochtend.
Zelfs als ik het raam dichtdoe, komt de rook door de ventilatieroosters mijn slaapkamer binnen.
Ik heb er nog nooit iets van gezegd, maar ik vind het wél vies.
Overigens zijn het aardige lui, ik gun ze hun sigaretje wel, al vind ik het vies.

Hun voorgangers konden helemaal niets hebben. Wij doen bij thuiskomst meteen schoenen uit. Ooit logeerde mijn nichtje bij ons en liep bij thuiskomst na een etentje om half negen 's avonds mét hakjes naar de woonkamer. Staat meteen buurman op de stoep! Waar die teringherrie vandaan kwam! We hebben hem uitgelachen! Zeuren over één keer hakjes om half negen!!!
amarna wijzigde dit bericht op 16-09-2019 12:47
45.42% gewijzigd
Het probleem met rokers is ook dat ze zo vaak roken. Als buurman nou eens maar een keer per dag buiten rookt kan ik nog wel tijdig het raam dicht doen maar het is bijna elk uur raak!!!
RikM schreef:
16-09-2019 12:30
Jij snapt t, hele dagen hoofdpijn van die stank 😩
Hahaha ze kon m'n rug op. Wierook, geurkaarsen en wiet, Ik hou ervan! En als m'n buurvrouw daar last van heeft gaat ze maar lekker in een hutje op de hei wonen. Als zij elke dag vlees staat te braden word ik daar als vegetariër ook kotsmisselijk van. Zeg ik toch ook niks van, zal lekker worden zeg...

Ooit heb ik 2 tamme ratten gehad die vlak voor de schuifpui stonden, toen vroeg ze ook of ik ze wilde verplaatsen omdat ze dat smerig vond en er bang voor was (mochten ze ontsnappen ofzo...) tjaaaa wat denk je zelf...
mousy schreef:
16-09-2019 12:47
Hahaha ze kon m'n rug op. Wierook, geurkaarsen en wiet, Ik hou ervan! En als m'n buurvrouw daar last van heeft gaat ze maar lekker in een hutje op de hei wonen. Als zij elke dag vlees staat te braden word ik daar als vegetariër ook kotsmisselijk van. Zeg ik toch ook niks van, zal lekker worden zeg...

Ooit heb ik 2 tamme ratten gehad die vlak voor de schuifpui stonden, toen vroeg ze ook of ik ze wilde verplaatsen omdat ze dat smerig vond en er bang voor was (mochten ze ontsnappen ofzo...) tjaaaa wat denk je zelf...

Kwartet!!
Nog steeds geen Funda link voor een hutje op de hei gehad.
VGM1980 schreef:
16-09-2019 12:33
ja, jij?
Stoer :hihi:
RikM schreef:
16-09-2019 12:30
En dan geuren als vanille enzo.
Niq schreef:
15-09-2019 10:04
Het eerste wat ik vanmorgen deed was een sigaret opsteken in mijn eigen tuin. Niemand die er last van had, heerlijk!
je bedoelt toch wel nádat je eerst koffie had gezet?

dat is namelijk precies wat ik gedaan heb :-)
En doooooor!
broadway schreef:
16-09-2019 13:58

Uiteraard een bakje koffie erbij!
Niq schreef:
16-09-2019 14:22
Uiteraard een bakje koffie erbij!
heel goed!
En doooooor!
broadway schreef:
16-09-2019 13:58

Ik vind dat jullie goed bezig zijn!
Suðri schreef:
16-09-2019 11:59
Ze zijn ook op straat en daar gewoon flink overlastgevend.
Oh please...
knopper schreef:
16-09-2019 12:28
Ach ja de een rookt de ander houd van geurkaarsen/ wierook, ik vind dat laatste verschrikkelijk om in mijn huis te ruiken maar ik kan het ze moeilijk verbieden. Leven en laten leven, buurvrouw kan vrij weinig en jij laat zien dat je van alles probeert om het haar zo fijn mogelijk te maken. De eerst volgende keer dat ze een gesprek wil mag ze dat op een normale toon doen en anders niet in gesprek gaan.
Leven en laten leven ga je niet met roken bereiken...
https://m.youtube.com/watch?v=zBzClrGGV-k
Suðri schreef:
16-09-2019 12:06
Ja, was de eerste keer en ook ineens de laatste keer! Volle zomer, volle terrassen, huizen met ramen open en overal stinken naar joints! :purple:
Denk je gezellig een sigaret buiten te gaan roken zo na het eten, hoor je een vent zijn wijf weer uitschelden voor van alles. Je kan ook nergens meer rustig zitten.
Een hutje op de hei lijkt me ideaal en daar streef ik naar :')

Nee ik heb serieus niet doorgehad dat ze het tegen mij had omdat er ook regelmatig jongeren hieronder ons staan te paffen en te doen,

Later had ik inderdaad zoiets van
"tegen wie heeft ze het nou"
Want toen ik men kop over de rand stak ging steeds snel de balkondeur dicht

Totdat ik haar aan de deur had

Maar het is de afgelopen dagen stil geweest... Geen getik of gebonk meer

Ik loop nu een blokje om door het park
Voor een jointje

Maar ik ben wel van plan om even langs te gaan met een bloemetje ofzo
Merci, lekker die gore paarse

Voordat ik dat hutje op de hei bij elkaar gespaard heb kies ik gewoon de mindere kant, zij heeft/had last van mij
Ik heb last van haar dat ze aan de deur komt klagen

Plus het lijkt me goed aangezien ik geen zin heb in de rijdende rechter of patty brard... Of dat ze nog weer aan de deur komt :')
De enige plant/bloem die zo’n ordinair scheldend viswijf van mij zou krijgen was iets dat gegarandeerd jeukende uitslag geeft :-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven