Verkracht door vriend

06-09-2019 13:21 233 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is een super heftig onderwerp en ik weet niet of ik opgewassen ben tegen het 'Viva geweld', maar een paar weken geleden is me - tijdens onze eerste vakantie samen, in het buitenland - iets heel naars overkomen.

We lagen in bed en hadden woorden gehad, niet heel noemenswaardig, maar het is niet zo dat de sfeer er echt lekker in zat zeg maar. Mijn vriend kroop bovenop me, begon me te zoenen en ik gaf aan dat ik echt geen zin had en probeerde hem van me af te duwen. Met armen, benen én met woorden. Maar het kwam niet aan. Ik vraag me nog steeds af, waarom ik niet harder gevochten heb. Kopstoot, bijten, gillen, ik weet het niet. Ik gaf het op en liet hem begaan. Het aller- allerergste, vind ik dat ie na een paar minuten aan me vroeg of ik het fijn vond. Dat vraagt ie nóóit.. Ik antwoordde dan ook met 'nee'. En ik dacht dat ie zou stoppen, maar dat deed hij niet. Toen hij klaar was, rolde hij van me af en viel in slaap. Ik heb mezelf in slaap gehuild en de dag erop ook alléén maar geluidloos gehuild. Ik kan me niet heugen, dat ik me ooit zo afschuwelijk heb gevoeld. Steeds als ie in mijn buurt kwam, voelde ik een golf van walging en misselijkheid van binnen, het is bizar hoe zo'n gebeurtenis zelfs lichamelijk invloed heeft op je.

's Avonds begon ik voorzichtig te praten en ik vroeg hem of hij wist wat hij had gedaan. Zonder het woord zelf in de mond te nemen, zei hij na wat woorden over en weer: "je bedoelt verkrachting?" En hij ontkende niet. Ik kan niet uitleggen wat het met me deed en nog steeds doet.

Hij heeft spijt, zegt ie en hij wilde het met me goedmaken. De eerste 2 dagen was ie dan ook heel lief voor me, maar de 3e dag gaf hij aan dat ik er nu onderhand wel over op moest houden. Hij had sorry gezegd en dat was dat. Omdat we zo ver van huis waren, was ik ook extreem eenzaam, in de war. Maar nu thuis, weet ik het nog steeds niet goed. Het is bizar dat je van iemand kunt houden, die zo over je grenzen is gegaan.

Mijn vraag aan jullie is; wie heeft dit meegemaakt en haar vriend of man vergeven? Werd het beter mettertijd? Ik geloof namelijk echt dat het een hele, hele grove fout was en hij zegt dat het niet meer zal gebeuren en dat geloof ik. Ik wil hem graag vergeven, weet alleen niet hoe..
Alle reacties Link kopieren
Sjiraf schreef:
18-09-2019 22:02
Nee dit is niet om te rellen. Ik vind alleen dat vrouwen ook te snel kunnen zeggen dat ze verkracht zijn. Vooral door je partner die je al maanden / jaren kent.
Want bevriezing kan alleen bij iemand die niet je vriend is? Als vrouwen volgens jou vrouwen ook te snel kunnen zeggen dat ze verkracht zijn, betekent dat dat TO dat ook te snel zegt?
Sjiraf schreef:
18-09-2019 22:02
En als je het echt niet wil moet je vechten als een leeuw en dat lees ik niet terug.
Want een vrouw kan dan fysiek winnen van een man? En ze is beter af met vechten als een leeuw?
Sjiraf schreef:
18-09-2019 22:02
Nee dit is niet om te rellen. Ik vind alleen dat vrouwen ook te snel kunnen zeggen dat ze verkracht zijn. Vooral door je partner die je al maanden / jaren kent. En als je het echt niet wil moet je vechten als een leeuw en dat lees ik niet terug. Maar laat maar ik ben schijnbaar de enige die dit vind.

Ga je nog lekker door met de schuld bij slachtoffer van een verkrachting leggen? Echt; walgelijk zeg!
Alle reacties Link kopieren
Sjiraf schreef:
18-09-2019 22:02
Nee dit is niet om te rellen. Ik vind alleen dat vrouwen ook te snel kunnen zeggen dat ze verkracht zijn. Vooral door je partner die je al maanden / jaren kent. En als je het echt niet wil moet je vechten als een leeuw en dat lees ik niet terug. Maar laat maar ik ben schijnbaar de enige die dit vind.

Lees je eens in over de verschillende gedaantes die verkrachting kan aannemen.
Ik vind het verontrustend, ook voor jezelf, dat jij denkt dat alles altijd zo duidelijk is en dat je dan kunt 'vechten als een leeuw'.
Hopelijk kom je nooit zelf terecht in een ambivalente situatie waarin je niet weet wat je het beste kunt doen.
zazamaenade wijzigde dit bericht op 19-09-2019 14:42
Reden: kon eerder het juiste woord niet vinden
0.42% gewijzigd
nounou
Sjiraf schreef:
18-09-2019 22:02
Nee dit is niet om te rellen. Ik vind alleen dat vrouwen ook te snel kunnen zeggen dat ze verkracht zijn. Vooral door je partner die je al maanden / jaren kent. En als je het echt niet wil moet je vechten als een leeuw en dat lees ik niet terug. Maar laat maar ik ben schijnbaar de enige die dit vind.
Waarom denk jij het beter te weten dan al die wetenschappers die menselijk gedrag onderzocht hebben?
Freeze, flight and fight heeft niets te malen met of je een dader wel of niet kent.
Alle reacties Link kopieren
99% van de slachtoffers bevriest......
en neemt zichzelf dat achteraf kwalijk

kom daar alsjeblieft geen schepje bovenop doen. Sjiraf.....pfffff....
Alle reacties Link kopieren
On topic vind ik het ook wel gek dat je met hem nog gaat bespreken dat je een melding gedaan hebt en dan eigenlijk nog begrip lijkt te verwachten ofzo. En dan ben je verbaasd dat ie daar niet echt lekker op reageert O_o
Waarom praat je überhaupt nog met die kerel? Hebben jullie nog steeds een relatie? Ik snap hier de helemaal niks van.
Alle reacties Link kopieren
Sjiraf schreef:
18-09-2019 22:02
Nee dit is niet om te rellen. Ik vind alleen dat vrouwen ook te snel kunnen zeggen dat ze verkracht zijn. Vooral door je partner die je al maanden / jaren kent. En als je het echt niet wil moet je vechten als een leeuw en dat lees ik niet terug. Maar laat maar ik ben schijnbaar de enige die dit vind.
Wtf joh. Heb je je wel eens verdiept in hoe mensen in heftige situaties reageren? De 1 bevriest, de ander vlucht, weer een ander vecht terug. Ontelbaar veel vrouwen die verkracht zijn en werkelijk helemaal niks doen vanwege de shock.

On topic: TO, goed dat je melding hebt gedaan! Wens je veel sterkte :hug:
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
18-09-2019 22:22

Hopelijk kom je nooit zelf terecht in een ambivalente situatie waarin je niet weet wat je het beste kunt doen.
Eens
Dit is een oud topic.
Alle reacties Link kopieren
TO hééft zich verweerd. Niks freeze.
Alle reacties Link kopieren
De term "ZP" mag niet vallen op het forum, maar je mag wel tegen een TO zeggen, dat ze niet verkracht is en zich niet zo aan moet stellen. Volgende keer harder vechten hoor TO.
feniks02 schreef:
18-09-2019 22:29
99% van de slachtoffers bevriest......
en neemt zichzelf dat achteraf kwalijk

kom daar alsjeblieft geen schepje bovenop doen. Sjiraf.....pfffff....


Dat vind ik het ergste. Zelf verkracht toen ik een puber was, ik heb gevochten 'als een leeuw' zoals Sjiraf het graag ziet. Denk je dat het hielp? Nee, dus. Ik was volstrekt niet opgewassen tegen een vent van 5 jaar ouder en ook zoveel sterker. Daarnaast heb ik toen ook een doodsbedreiging gekregen als ik niet zou stoppen. Het maakt de situatie er allemaal niet beter op, dus.

TO, luister niet. Jij voelt je verkracht, het klinkt ook zo. Jij wilde geen seks, hij deed het toch. Dat is verkrachting.
Ik ben benieuwd naar de opvolging van de politie en of je de relatie al hebt verbroken. Verander in elk geval de sloten en houd je kinderen veilig.
Wat een heftig verhaal. Ik ben zelf man en zit al heel lang in een relatie, maar het is nog nooit bij me opgekomen om mijn zin door te drijven als vrouwlief nee zei. Nu ik erover nadenk heb ik altijd wel een soort bevestiging afgewacht van al mijn bedpartners. In mijn herinnering gaven alle vrouwen in mijn leven wel een duidelijk signaal dat ze er klaar voor waren. Dat hoort er toch bij? Bovendien is het na al die jaren nog steeds wel bijzonder als een vrouw zich "geeft" en dat proces verstevigt ook de relatie.

Nu vind ik het sowieso niet aantrekkelijk als ik zie dat mijn bedpartner er niet echt van genieten (ook niet tijdens "gewone" seks), dus daar let ik altijd wel op. Als mijn vriendin haarzelf dwingt tot seks (dat ze het idee heeft dat ze mij een plezier moet doen) dan merk ik dat ook. Misschien ben ik gevoelig, maar ik heb niet het idee dat ik een hele bijzondere man ben. Als hij dat soort dingen niet doorheeft zou ik hem zeker weten inruilen voor een ander exemplaar, want deze is defect.
Alle reacties Link kopieren
Jullie reageren nu massaal op mij en zetten mij neer of ALLE vrouwen die (echt) verkracht zijn aanstellers zijn. Dit vind ik absoluut NIET zo. Laat ik dat even duidelijk maken. Het gaat mij puur om dit topic en hoe de TO het hier neer zet. Het zegt toch wel genoeg dat ze geen kloppende info geeft over het telefoongesprek en vervolgens niet meer reageert? En nog steeds met hem samen is?

Door de reacties die men hier geeft wordt het een sensatie verhaal. Het hoeft niet zo zijn geweest. Ik lees alleen puur haar reactie en daar kan ik nog steeds geen verkrachting uit opmaken. En ja vriend heeft het woord genoemd maar meer uit frustratie en boosheid. Hier laat ik het nu bij.
Alle reacties Link kopieren
Sjiraf schreef:
19-09-2019 18:32
daar kan ik nog steeds geen verkrachting uit opmaken.
TO zegt: Mijn vriend kroop bovenop me, begon me te zoenen en ik gaf aan dat ik echt geen zin had en probeerde hem van me af te duwen. Met armen, benen én met woorden.

en dat vind jij normaal? en geen verkrachting? Leuk huwelijk heb je dan
Sjiraf schreef:
19-09-2019 18:32
Jullie reageren nu massaal op mij en zetten mij neer of ALLE vrouwen die (echt) verkracht zijn aanstellers zijn. Dit vind ik absoluut NIET zo. Laat ik dat even duidelijk maken. Het gaat mij puur om dit topic en hoe de TO het hier neer zet. Het zegt toch wel genoeg dat ze geen kloppende info geeft over het telefoongesprek en vervolgens niet meer reageert? En nog steeds met hem samen is?

Door de reacties die men hier geeft wordt het een sensatie verhaal. Het hoeft niet zo zijn geweest. Ik lees alleen puur haar reactie en daar kan ik nog steeds geen verkrachting uit opmaken. En ja vriend heeft het woord genoemd maar meer uit frustratie en boosheid. Hier laat ik het nu bij.
Wat zegt dit dan? Zoveel vrouwen die bij hun verkrachter blijven.
Alle reacties Link kopieren
Sjiraf schreef:
19-09-2019 18:32
Jullie reageren nu massaal op mij en zetten mij neer of ALLE vrouwen die (echt) verkracht zijn aanstellers zijn. Dit vind ik absoluut NIET zo. Laat ik dat even duidelijk maken. Het gaat mij puur om dit topic en hoe de TO het hier neer zet. Het zegt toch wel genoeg dat ze geen kloppende info geeft over het telefoongesprek en vervolgens niet meer reageert? En nog steeds met hem samen is?

Door de reacties die men hier geeft wordt het een sensatie verhaal. Het hoeft niet zo zijn geweest. Ik lees alleen puur haar reactie en daar kan ik nog steeds geen verkrachting uit opmaken. En ja vriend heeft het woord genoemd maar meer uit frustratie en boosheid. Hier laat ik het nu bij.

Ik had ook mijn twijfels bij dit topic, gezien het verloop, maar jij zegt iets algemeens:
Ik vind alleen dat vrouwen ook te snel kunnen zeggen dat ze verkracht zijn.
Niet zo vreemd dat daar op gereageerd wordt.
nounou
Alle reacties Link kopieren
JonathanStrange schreef:
19-09-2019 10:34
Dat vind ik het ergste. Zelf verkracht toen ik een puber was, ik heb gevochten 'als een leeuw' zoals Sjiraf het graag ziet. Denk je dat het hielp? Nee, dus. Ik was volstrekt niet opgewassen tegen een vent van 5 jaar ouder en ook zoveel sterker. Daarnaast heb ik toen ook een doodsbedreiging gekregen als ik niet zou stoppen. Het maakt de situatie er allemaal niet beter op, dus.

TO, luister niet. Jij voelt je verkracht, het klinkt ook zo. Jij wilde geen seks, hij deed het toch. Dat is verkrachting.
Ik ben benieuwd naar de opvolging van de politie en of je de relatie al hebt verbroken. Verander in elk geval de sloten en houd je kinderen veilig.
Ach jee, als puber, bah....wat erg voor jou
nee het helpt niet , en idd je loopt geloof ik risico dat dat de dader meer geweld gaat gebruiken, dat geldt voor een deel van de daders heb ik ooit gelezen in een onderzoek.
lilalinda schreef:
19-09-2019 08:20
De term "ZP" mag niet vallen op het forum, maar je mag wel tegen een TO zeggen, dat ze niet verkracht is en zich niet zo aan moet stellen. Volgende keer harder vechten hoor TO.
Zo inderdaad! Als je daar een mening over geeft (ZP) krijg je gelijk een officiële waarschuwing,.. erg apart. Ik vind de reactie van giraf toch wel even wat verder gaan :bonk:
Alle reacties Link kopieren
Wanneer je zoiets mee maakt door iemand die je geliefde is en die vertrouwt....wel vreemd dat men het gedrag van het slachtoffer veroordeeld ipv het gedrag van de dader. Hij is verantwoordelijk voor de keuzes die hij heeft gemaakt!
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ga je nog met die smeerlap?
Alle reacties Link kopieren
Sjiraf schreef:
18-09-2019 22:02
Nee dit is niet om te rellen. Ik vind alleen dat vrouwen ook te snel kunnen zeggen dat ze verkracht zijn. Vooral door je partner die je al maanden / jaren kent. En als je het echt niet wil moet je vechten als een leeuw en dat lees ik niet terug. Maar laat maar ik ben schijnbaar de enige die dit vind.
Ik vind het niet zo raar dat iedereen hierover valt. :facepalm:
Dit is een oud topic.
lilalinda schreef:
19-09-2019 08:20
De term "ZP" mag niet vallen op het forum, maar je mag wel tegen een TO zeggen, dat ze niet verkracht is en zich niet zo aan moet stellen. Volgende keer harder vechten hoor TO.
Ding ding ding we hebben een winnaar. Dit vind ik niet alleen een viva probleem trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Sjiraf schreef:
18-09-2019 22:02
Nee dit is niet om te rellen. Ik vind alleen dat vrouwen ook te snel kunnen zeggen dat ze verkracht zijn. Vooral door je partner die je al maanden / jaren kent. En als je het echt niet wil moet je vechten als een leeuw en dat lees ik niet terug. Maar laat maar ik ben schijnbaar de enige die dit vind.
Je kan vinden wat je wil, maar je hebt je duidelijk niet verdiept in dit onderwerp.

Even voor je beeldvorming: naar schatting is minder dan 2% van alle aangiftes van verkrachting onder valse voorwendselen. Daar staat tegenover dat ruim 80% van alle gevallen naar schatting nooit gemeld wordt. Om nog maar niet te spreken van het aantal gevallen waarin veroordeling plaatsvindt.

De meeste gevallen van seksueel geweld vinden juist binnen een relatie plaats. Het geval van de vieze man in een oude regenjas die meisjes en vrouwen in het donker van hun fiets af sleurt is absoluut niet representatief.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Alle reacties Link kopieren
Sjiraf: Als jij echt meent dat een ander dan maar harder moet vechten heb je er niets van begrepen. Het uitgangspunt is dat je niet ongevraagd of ongewenst een ander betast wanneer deze dat niet wil! Wanneer een ander nee zegt of wanneer een ander uit handelingen kan opmaken dat zijn of haar gedrag niet gewenst is, dient die ander daarmee te stoppen. Wanneer je met iemand gaat vrijen behoor je te bemerken of die ander die wenselijk vindt. Je vraagt natuurlijk geen feitelijk toestemming als in: is het goed dat ik mijn penis in jouw vagina (of ander lichaamsdeel) stop, maar je moet voldoende op kunnen maken dat de ander deze handelingen ook graag wil en hier impliciet toestemming voor geeft, hetgeen blijkt door de reactie (gedragingen van die ander) die je krijgt. Is echt niet zo moeilijk. En of die ander nou jouw partner is van jaren of iemand die je in de kroeg hebt opgedoken is niet relevant voor bovenstaande.

In dit geval heeft TO zich lichamelijk verzet en bovendien ook expliciet nee gezegd. Ik snap echt niet dat jij denkt dat dit niet onder de reikwijdte van Artikel 242 valt:

Hij die door geweld of een andere feitelijkheid of bedreiging met geweld of een andere feitelijkheid iemand dwingt tot het ondergaan van handelingen die bestaan uit of mede bestaan uit het seksueel binnendringen van het lichaam, wordt als schuldig aan verkrachting gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste twaalf jaren of geldboete van de vijfde categorie.


En wat anderen hier ook schreven: seksueel geweld kan ook (of liever gezegd juist) binnen een relatie plaatsvinden,

TO: Als je nog meeleest: hoe gaat het met je? En ben je nog met deze man samen? Heb je uiteindelijk aangifte gedaan of het bij de melding gehouden?
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Echt wat is dit nou weer? Mijn reactie ongepast? Jullie trekken het allemaal uit z’n verband. En mensen mogen hier afgezeken worden en wel op dit forum en ik trek alleen mijn twijfels. Dit verhaal klopt gewoon voor geen meter ook. Maar prima ik hou het voor gezien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven