Zwanger worden via IUI 2018-2019

10-08-2018 11:18 2070 berichten
Wij hopen zwanger te worden via IUI dit jaar! Wij zijn al ouders of hopen het snel te worden. Sommigen spuiten hormonen en sommigen niet. Dus wil je meeschrijven, ongeacht jouw hoeveelheid kinderen, hormonen of ronde, sluit dan vooral aan!
anoniem_332521 wijzigde dit bericht op 18-03-2019 22:51
63.69% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig dan ben ik niet de enige! Ja zeker raar maar wel fijn dat zo snel voorbij is. Ja gisteren begonnen met menopur, hoop wel eens een x 2 eitjes te hebben. Na welke poging hebben jullie weer een gesprek gehad
Helaas was het hier ook negatief maandag.
Tjonge hoe verder je komt hoe groter de teleurstelling.
Ik ben zo bang dat het niet lukt! En dat onze mooie zoon alleen blijft, zou ik echt niet leuk vinden!
Doet me soms pijn om te zien hoe groot hij alweer wordt. En toch ook zo trots en blij dat we dit mogen mee maken.

Wij hebben volgende week een evaluatie. Na poging 4 dus. Denk echt waarom zou poging 5 dan wel lukken....
Wat een emotionele achtbaan is dit allemaal.
.

Hier slik ik op dag 3-7 clomid vanaf dag 11 echo's. Voor de eisprong spuit ik ovitrelle.
Geen uitgangsecho hier.
Ach @sleepingbeauty wat verdrietig :(
Het is idd zo’n heftige rollercoaster af en toe! Ik ben benieuwd wat er uit de evaluatie komt. Ik duim en hoop met je mee op een goed gesprek en uiteindelijk een geslaagde 5e poging!!

Ik zit nog steeds op de wachtbank.. Wij gaan as zaterdag testen. Maar ik voel nog niks geks.. spannend....
Ik ben ongesteld geworden, vrijdag naar het ziekenhuis voor menopur en instructie. Net wel even heel verdrietig, even met mijn man bellen doet wonderen :). Op naar poging 5 dus.
Hoi lieve dames,

@Chan wat balen voor je meid! Gelukkig ben je al klaar en kan je je voorbereiden op de volgende ronde.. hopelijk dit keer wel raak dan!

@ sleepingbeauty ik snap wat je doormaak.. het is niet leuk meer.. steeds de teleurstelling.. gelukkig kan je met je zoontje lekker nog kroelen na een slechte dag! Ik hoop voor jou dat de volgende ronde wel raak is!

@ krullie
Dikke knuffel voor jou! Ik zit ook in ronde 5.. vanaf volgende maand gaan we weer verder..

Nu wacht ik tot ik ongesteld moet worden.. vandaag moest ik eigenlijk worden kijken of het er wel aankomt op wat steken heb k nergens last van..

Hou jullie wel op de hoogte.. fijne avond!
@sleepingbeauty @krullie wat balen zeg! Laten we hopen op de volgende ronde!

@isha, oh wat spannend! En hoe staat het er nu voor?
@Sleepy dat is echt balen, had een goed gevoel bij jou. Weet niet waarom

@isha, ik baalde ook echt, en was echt verdrietig en chagerijnig dat weekend. We zijn al weer op dag 2 van de menopur.

@Krullie dat is balen, ik weet precies hoe je je voelt. Alleen ik reageerde het ook op mijn vent af.

Succes weer allemaal!
@ ashepesh ik heb op de pijnelijke borsten na nergens last van.. meestal als k moet worden verdwijnen de klachten zoals rugpijn en pijnelijke borsten.. maar nu lijkt het erop alsof het erger wordt heel vervelend.. ik wacht tot het weekend af om te testen... wordt wel moeilijk om in te houden..

@ chan
Jaa dat snap ik heel goed.. ik heb ook zoveel teleurstellingen gehad helaas.. maar blijf positief! Wanneer moet je weer voor de echo gaan?
@isha, ja het is wel frustrerend! Ik moet dinsdag weer voor de echt dan is het cd10 en hoop een keer meet eitjes dan 1
@chan
Ik hoop het ook voor jou! Heb je geen rustmaand genomen? Ze advieren dat wel? Ik had dat nie gedaan tussen de eerste en 2de behandeling. Maar daarna vond ik het wel fijn.
@isha nee geen rustmaand genomen, misschien neem ik die hierna wel even. Hopen dat dat niet nodig is omdat het gelukt is
Goedenavond,

Tijd geleden dat ik hier geweest ben.
Afgelopen april kon ik melden dat ik na poging 3 iui zwanger was geraakt. Helaasmocht het niet zo zijn. Week 8vd zwangerschap en er was geen kloppend hartje. Ik moest wachten tot het vanzelf mn lichaam zou gaan verlaten maar ook dat gebeurde niet. Uiteindelijk medicatie gekregen waardoor Ik na een 6,5 uur durende 'bevalling het ben verloren. Ik heb nog nooit zo veel pijn mee gemaakt. Dit gebeurde in week 12 pas.

Na een tijd rust en 2 top vakanties er nu weer helemaal klaar voor. Ik ben inmiddels weer begonnen met de gonal-f te spuiten en morgen weer de eerste FM meting. Iui 4, here we come!

Ik heb zo goed als alles vanaf april terug gelezen, maar is te veel om op iedereen een reactie te geven.

X Steffie
Hoi steffie,

Wat naar! Ik heb precies het zelfde meegemaakt dus ik weet hoe zwaar je het heb gehad.. bij mij was het hartje met 7 weken gestopt en de miskraam kwam ook niet vanzelf op gang.. duurde ruim 2 weken..ook medicijnen ervoor gekregen.. en dan de maand erop gestart met de eerste iui..

Heel veel succes!
Jee Steffie, dat is verdrietig om mee te maken. Knap dat je de moed weer verzameld hebt!

Ik had helaas weer een vreselijk ziekenhuis bezoek. Het is CD 8 en ik had mijn eerste FM. Het was weer eens zo ver... meer dan 5 eitjes. En dat terwijl ik maar 50 mg Clomid slik, waar ik uit eigen overtuiging ook altijd nog een stukje afbreek, dus ik slik ws 45 gr...

Ik heb gepraat als brugman: mijn vriend heeft zwak zaad en het is al zo vaak kantje boord geweest en niet doorgegaan. Eigenlijk was dit de laatste poging en heb ik op 3-10 een gesprek staan met de gynaecoloog voor een ander pad, zoals bijvoorbeeld ICSI.

De verpleegkundige gaat het met de arts bespreken en belt me om 13u, maar ze zei dat het echt hoogst waarschijnlijk een cancel wordt. (2 van 18-19 mm en 4 van 13 mm) Dat betekent dan weer een (onveilig) sexverbod en weer aan andere hormonen om cystes te voorkomen. Nou... ik heb alvast besloten om me hier niet an te houden. Ik ga het zelf gewoon proberen, wie weet lukt het dan. Ben in ieder geval super vruchtbaar nu... Mijn vriendin is zo ook zwanger geraakt en gewoon van 1 kindje.

Ik ben zo enorm verdrietig en ook gefrustreerd. Dat je niets anders kunt doen dan je overleveren aan zo'n ziekenhuisprotocol. IUI wordt gebracht als iets wat je iedere maand kunt doen, maar ik ben al 10 maanden bezig en heb eigenlijk pas 2x een behandeling gehad, waarvan 1x met zeer slecht zaad :(

Nouja, hopelijk gaat de zon me weer wat nieuwe energie geven.
Ach India, dat is naar voor je. Denken ze echt dat die van 13 mm nog gaan meedoen? Ik heb er ook wel eens 3 gehad op dag 10, één grote en twee kleinere, die kleinere deden uiteindelijk niets. Ik hoop voor je dat het gewoon doorgaat.
Ja joh, het is zo vervelend. ik denk niet dat die nog iets doen, Het was zelfs 12.51 ofzo, dus echt 6-7 mm kleiner dan de andere follikels. Nouja, het zal allemaal wel. Ik kan niets anders doen dan afwachten en anders het heft in eigen handen nemen deze maand.
@india: ik zou met de laatste iui ook maar 1 eitje hebben. 1 grote en 1 kleinere. Die kleinere zou niet meedoen volgens hun. Zelfde grootte als jij nu hebt.

Ik ben die ronde zwanger geraakt van een twee eiige tweeling. En een van die twee was nog een tweeling ook (foetus is niet doorontwikkeld). Door hormonen heb je ook nog een grotere kans op eeneiige tweelingen. Dus als jij zoveel eitjes hebt en de behandelaar het voorzichtig aan wilt pakken zou ik dat niet in twijfel brengen. Stel er raken meerdere eitjes bevrucht (3 of 4 bijvoorbeeld) dan moet je misschien lastige keuzes maken die je echt niet wilt maken. Voor jouw geOndheid is het dan ook niet handig om dit tegen advies in door te zetten. Ik snap je wens en die is hevig maar denk even aan de gevolgen als je wel maar dan 2 eitjes bevrucht hebt. De gezondheidsrisico’s zijn niet mis.

Nogmaals ik snap je wens maar kijk niet alleen naar nu maar juist ook naar gevolgen. Ze adviseren het niet zomaar...
Dank je blueberry, voor je reactie en het meedenken. Mag ik jou dus feliciteren met een zwangerschap, begrijp ik dat goed?

Ik snap je bezorgdheid, maar ik heb besloten om vanaf nu in dit proces mijn eigen plan te trekken en dichterbij mijzelf te blijven. Ik heb al zo vaak tegen mijn gevoel in adviezen opgevolgd, en die hebben eigenlijk steeds een slechte uitwerking gehad.
Ik snap goed dat er risico's aan zitten en ga ook niet nu in emoties iets besluiten... Maar ik heb van heel dichtbij ook gezien dat mijn vriendin zwanger raakte van een inmiddels gezonde zoon, ook bij 4+ eitjes en tegen het advies in. Als het al 3 jaar niet lukt, waarvan het laatste jaar met behandelingen, dan is die kans gewoon heel klein. Ik denk gewoon echt dat de kleine eitjes niet verder gaan groeien. Maar goed, zin in sex heb ik nu toch niet met deze rollercoaster haha

Fijn weekend iedereen!
Ja ik ben zwanger en heb ik hier ook meegeschreven. Vij ons heeft het 3,5 jaar geduurd. Erg vruchtbaar zijn wij niet. Niet echt een topkwaliteit zaadproductie. En toch zijn er dus in 1 poging 2 eicellen bevrucht geraakt.

Dat je vriendin gelukkig maar 1 bevruchting had zegt niet dat dat bij jullie ook het geval zou zijn. En je gevoel volgen is altijd goed alleen jezelf en mogelijke embryo’s in gevaar brengen? Is dat het waard?

Ik hoop dat het goed voor je verloopt!
Hoi Steffi, Wat naar wat je hebt meegemaakt. Ik heb helaas hetzelfde gehad na iui 2. Fijn dat je nu weer kan beginnen! Ik ga duimen!

Isha ik wacht in spanning op jouw bericht....! Knap dat je zo lang kan wachten met testen.

Ik zit nu 8 dagen na de iui en zit nu al in spanning. :-?
India19 schreef:
20-09-2019 10:53
Jee Steffie, dat is verdrietig om mee te maken. Knap dat je de moed weer verzameld hebt!

Ik had helaas weer een vreselijk ziekenhuis bezoek. Het is CD 8 en ik had mijn eerste FM. Het was weer eens zo ver... meer dan 5 eitjes. En dat terwijl ik maar 50 mg Clomid slik, waar ik uit eigen overtuiging ook altijd nog een stukje afbreek, dus ik slik ws 45 gr...

Ik heb gepraat als brugman: mijn vriend heeft zwak zaad en het is al zo vaak kantje boord geweest en niet doorgegaan. Eigenlijk was dit de laatste poging en heb ik op 3-10 een gesprek staan met de gynaecoloog voor een ander pad, zoals bijvoorbeeld ICSI.

De verpleegkundige gaat het met de arts bespreken en belt me om 13u, maar ze zei dat het echt hoogst waarschijnlijk een cancel wordt. (2 van 18-19 mm en 4 van 13 mm) Dat betekent dan weer een (onveilig) sexverbod en weer aan andere hormonen om cystes te voorkomen. Nou... ik heb alvast besloten om me hier niet an te houden. Ik ga het zelf gewoon proberen, wie weet lukt het dan. Ben in ieder geval super vruchtbaar nu... Mijn vriendin is zo ook zwanger geraakt en gewoon van 1 kindje.

Ik ben zo enorm verdrietig en ook gefrustreerd. Dat je niets anders kunt doen dan je overleveren aan zo'n ziekenhuisprotocol. IUI wordt gebracht als iets wat je iedere maand kunt doen, maar ik ben al 10 maanden bezig en heb eigenlijk pas 2x een behandeling gehad, waarvan 1x met zeer slecht zaad :(

Nouja, hopelijk gaat de zon me weer wat nieuwe energie geven.

Ik schrik van je bericht, India. Ik ga er zelf vanuit dat men in het ziekenhuis het beste met je voorheeft, wat betreft je kansen en je gezondheid. Natuurlijk mag je zelf bepalen wat je doet met jouw lichaam. Maar het klinkt nu alsof het ziekenhuis je wat 'aandoet', je wordt niet gedwongen tot deze behandelingen, he? Het ziekenhuis kan er ook niets aan doen dat het lastig doseren en behandelen is in jullie geval. Rot dat het nodig is, maar je hebt nog steeds de keuze om hier niet voor te kiezen.
Thnx allen!

@India19 ik zou idd luisteren naar je arts. Zelf dingen doen die afgeraden worden zou ik niet zo snel aan beginnen. Denk aan je eigen gezondheid ajb.

Vrijdag FM gehad. 1 mooi eitje links van 9 en 1 mooie rechts ook van 9. Nog even door spuiten(gonal-f 37,5) en dinsdag weer terug voor een nieuwe FM. Ik gok eind komende week de inseminatie. Ik had nog wel veel kleine eitjes om de grote heen, maar ze waren niet bang dat die nog mee gingen doen. Ik moet zeggen, ik zit weer vol goede moed om er samen met mijn man tegen aan te gaan. 1 ding weer ik namelijk zeker, zwanger worden is mogelijk !! (Was bij ons trouwens moeilijk aangezien mijn man antistoffen aanmaakt na de hersteloperatie, gezien hij 8 jaar lang geholpen is geweest).

Kortom... let’s do this!!!
Hoi meiden
Ik heb gisteren positief getest! Raak na iui 1! Het is natuurlijk nog heel pril en nog net zo spannend ( eigenlijk nog spannender nu)
Het moet nog even landen bij ons..
Wauw, wat fijn voor jullie, gefeliciteerd!
@sanne wauw!! Gefeliciteerd!!

@isha en al getest?

Ik moet nog een week, Pff wat duurt opeens 14 dagen lang..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven