Zwanger worden via IUI 2018-2019

10-08-2018 11:18 2070 berichten
Wij hopen zwanger te worden via IUI dit jaar! Wij zijn al ouders of hopen het snel te worden. Sommigen spuiten hormonen en sommigen niet. Dus wil je meeschrijven, ongeacht jouw hoeveelheid kinderen, hormonen of ronde, sluit dan vooral aan!
anoniem_332521 wijzigde dit bericht op 18-03-2019 22:51
63.69% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Bedankt isha!

Ben benieuwd of dit keer mijn cyclus sneller gaat. De vorige keer was mijn dosis toch nog te laag en waren mijn eitjes amper gegroeid bij de eerste meeting (dag12). Mag gelukkig nu wat hoger spuiten.

@steffie ik hoop het ook voor je! En veel succes deze ronde!
Hier een ronde met menopur, veel eerder dan verwacht twee enorme eiblaasjes (30mm!). Dus gisteravond ovulatietest, vanochtend iui. Maar één dag onthouding en nog een beetje ziekjes, dus een slechte opbrengst qua sperma. Deze tellen we dus maar niet mee. We hebben ook nog even kort overlegd met de fertiliteitsarts en zij vond het geen meerwaarde hebben om nog extra iui te doen na zes keer.

We gaan het zien. Dit is poging 5.
Goedemiddag dames,

Mijn man en ik proberen al 3,5 jaar op natuurlijke wijze zwanger te worden. Ondertussen zijn allerlei onderzoeken gedaan waaronder een baarmoederfoto. Helaas is geen aanwijsbare reden geconstateerd voor het uitblijven van een zwangerschap. Wij zijn onder behandeling bij het UMC en daar wordt nu geadviseerd om een IUI behandeling met hormonen toe te passen. Ik heb er veel moeite mee dat het zo moet en ik moet bekennen dat door het lezen van deze forum ik merk dat jullie dames veel steun aan elkaar geven. 11 oktober hebben wij eerste afspraak voor instructies dan krijg ik dan ook te horen welke hormonen ik krijg etc.

Ik vind het vooral spannend of de hormonen een groot effect heeft op mijn gemoed. op basis van wat ik gelezen heb hebben sommige dames veel last en anderen weer minder.. dus een koffiedik kijken.

@ Chan, Heytan, Ashepesh en Steffie-1990 hou moed!
Hoi Miefje, ik was ook bang voor de hormonen, maar het is mij heel erg meegevallen. Ook het injecteren vond ik in het begin eng, maar het went. Succes bij jullie eerste afspraak.
Hoi Miefje, welkom op het forum!

Het was ook zwaar voor mij om te horen dat we IUI moesten gaan doen. Bij mij komt het omdat de eileiders beetje verstopt zitten.

Zelf had ik geen last van de menopur maar misschien zegt mijn vriend wel wat anders.

11 oktober spannend dan is mijn 15e dag, maar ik ga geen test doen dan. Vanwege de teleurstelling van vorige x probeer ik gwn uit te stellen.

Succes allemaal
Dank je wel Krullie-wullie en Chan,

ik duim voor jullie en ik kijk naar uit om mijn verhaal met jullie te delen.
Welkom miefje, bij mij vallen de hormonen ook erg mee. Geen last van moodswings of iets dergelijks :) het prikken was op het begin wel spannend, maar de pijn vind ik erg meevallen, maar dat is misschien omdat ik wat meer vet heb rond mijn buik en dus minder pijn ;) Bij mij en mijn man is er ook niks geconstateerd en wij waren ook 3jaar bezig geweest om natuurlijk zwanger te worden. Laten we hopen dat we dmv iui wel onze kinderwens kunnen vervullen :)
Ik wens je heel veel succes 11 oktober!

@chan ik ga dat dit keer ook doen, niet testen tot zeker aan dag 15.
@Ashespe, ja ik was vorige keer ongesteld geworden op dag 15, dus probeer zo lang mogelijk uit te stellen. Vanaf maandag hebben we de kinderen van mijn vriend weer dus die zorgen wel voor genoeg afleiding omtrent school sport enz. Hopelijk denk ik er dan minder aan
Goedemorgen,

Welkom mietje!
Ik ben echt mega angstig voor alles wat met naalden te maken heeft, maar ik moet zeggen dat ik de hormonen spuiten echt heel relaxed vind gaan. Mijn man spuit het bij mij in, zelf kan ik dit gewoon weg niet. Mijn hand blokkeerde gewoon haha..

Gister dus iui nr. 4 gehad. Ik was een beetje bang voor weinig goede zwemmers ivm de groep van m’n man. 5 miljoen waarvan 85% super goede zwemmers, dus het viel allemaal reuze mee.

@chan85 ik ga dit x ook proberen om niet te testen op de test dag, tenzij ik me weer zo voel als de vorige x dat ik zwanger was haha dan uiteraard wel.

Mijn ‘test’ dag is 15 oktober.
Ook hier zullen de dagen voorbij vliegen aangezien ik het lekker druk heb en ook de kids van mijn man komen as vrijdag weer voor een weekje. (Wij hebben co-ouderschap dus ze zijn hier altijd om de week de hele week).
@Steffie, je loopt paar dagen achter mij. Hopelijk dit keer goed nieuws.
En wat leuk dat we iets gemeen hebben omtrent kids van partner. Bij hem is het ook co ouderschap dus om de week ook hele week, alleen hier van maandag tot maandag.
Welkom miefje,

Ik moet eerlijk zeggen.. ik ben echt als de doodvoor naalden. Ik had wel elke keer moeite mee met prikken. Mijn man heeft het zelfde probleem en daarom moest ik het toch zelf doen.

Ik heb gisteren een vroege echo van 6 weken gehad. Ik was heel gespannen maar toen ik een kloppend hartje zag was ik weer gerust gesteld.

Omdat het met 7 weken mis is gegaan wil de gyn die mij behandelde met de iui behandeling nog niet overdragen aan de verloskundige. Ik blijf tot 12weken bij haar. Voor volgende week hebben we een extra echo staan. Toch wel fijn.

Ik heb een vraag voor de zwangere dames. Ik heb heel erg last van buikpijn/krampen. Heeft iemand hier ook last van? De gyn en de vk zeggen dat het komt omdat de baarmoeder groeit. En ik heb van normale ook een moeilijke stoelgang.. alle tips en advieze zijn uiteraad welkom.

Succes met de wachtweken lieve meiden!
@ isha: ja enorm! Ik dacht elke keer; nu gaat het mis! Na 7 weken denk ik nam het wat af. Maar voelde als menstruatie krampen en pijn in onderrug.
@blueberry: heel fijn om te horen dat ik niet de enige ben! Ik heb ook steeds die gedachtes en ook pijn in me onderrug.. nog een weekje volhouden dan maar.. ik dacht dat het ook door mijn stoelgang kwam..
Hallo allemaal,
Ik heb al een poosje een beetje meegelezen en getwijfeld of ik me aan wilde melden. Zoals je ziet heb ik dat toch maar gedaan. Het is mooi om te zien hoe jullie elkaar steunen :) mijn man en ik zijn al 2 jaar bezig met het proberen om een kindje te krijgen. We hebben al langer een kinderwens, maar door onze woonsituatie (in een gedeelde woning) was dat helaas niet mogelijk. Nu ben ik ondertussen 33 en wachten we nog steeds op een kleine.
We zijn nu begonnen met onze eerste IUI, de inseminatie hebben we vorige week vrijdag gehad. Ik heb menopur gespoten en pregnyl de dag voor de inseminatie. Dit viel me reuze mee, ik ben echt als de dood voor naalden namelijk, maar het is me gewoon gelukt!
Nu moeten we dus nog een week wachten en vind het best wel spannend.
Ik merk dat ik het ook best een eng idee vind, dat de mogelijkheid er is dat het raak is! Gewoon omdat je zo gewend bent aan teleurgesteld te worden. Herkennen jullie dat ook?
Maar ik hoop vooral gewoon heeeeeel erg dat het gewoon wel gaat lukken.
Ik hoop de komende tijd met jullie mee te kunnen lezen en kletsen 😊
Hoi allemaal,

Ik lees al langere tijd mee met forums, maar heb besloten mij nu toch aan te melden en mee te praten. Om mijn verhaal kwijt te kunnen en om mijn vriend wat ruimte te geven :-)
Wij zijn nu 2 jaar bezig met het krijgen van een kindje. Behalve verminderde zaadkwaliteit zijn bij ons geen afwijkingen gevonden. We hebben drie IUI pogingen ondersteund met Menopur gehad, maar dit heeft niks opgeleverd. Gisteren zijn we voor de vierde maal gestart met een IUI poging, ditmaal ondersteund met een wat hogere dosis Gonal F. Het feit dat het een synthetische stof is en ook zo ruikt vind ik helaas wat minder... Van de hormonen heb ik niet veel last gehad. De eerste maanden wat van mijn darmen en natuurlijk eierstokken, maar geen emotionele effecten gelukkig.
Helaas heb ik nog geen ''testdag'' gehad, omdat ik elke keer eerder dan verwacht al ongesteld werd. (Na 11, 9 en 12 dagen). Ik smeer op eigen houtje progesteron creme bij om de luteale fase te ondersteunen. Hopelijk doet het wat en baat het niet dan schaadt het niet.

Heel veel kracht toegewenst allemaal in deze lastige tijd!
Welkom faddie en cela.

@fadie, ik herken mezelf ook hierin. Je wilt het zo graag, maar keer op keer word je teleurgesteld, Ik raakte zelfs gewend eraan.
Het zou mij denkt ik een surrealistische gevoel geven als het toch raak zou zijn.

@cela Wat vervelend dat jouw luteale fase zo kort is. laten we hopen dat gonal f je een extra steuntje geeft!

Ik wens jullie beiden deze komende wachtweken heel veel succes! zal voor jullie duimen
Welkom Faddie en Cela, ik zal voor jullie duimen!
Ik geloof dat mijn menstruatie begonnen is, zou pas zaterdag mogen testen. Maar ben bang dat dat niet eens meer nodig is 😔
Welkom faddie en cela, hopelijk kunnen jullie hier je hart luchten en vinden jullie steun bij de rest van ons.

Faddie, wat jammer. En zo snel al. Hopelijk is het toch iets anders. Is het al helemaal doorgebroken dan of een beetje bloed?
Dank je wel heytan,
Nou het begon heel licht maar zet nu toch wel door.
Dus morgen maar weer bellen voor ronde 2. Stiekem toch gehoopt dat de iui net dat zetje was dat nodig was.
Ja die eerste IUI is altijd nog hoopvoller, net als de ronde ervoor. Vond ik dan he!
Maar bij de volgende IUI heb je, als alles weer goed gaat, gewoon weer net zoveel kans!
Ik heb veel vertrouwen in IUI, onze zoon was raak bij IUI 4. Helaas nu al toe aan IUI 8! Voor een 2e. Hopelijk wordt het nog wat, anders toch echt IVF!

Ff lief zijn voor jezelf hoor en dan weer door. Zet m op!
Dat is ook zo! Ben je nu op dit moment bezig met de 8e ronde? Lijkt me heel pittig zeg! Ik zie al op tegen de 2e, weer het prikken en steeds ziekenhuis in.
Maar wel fijn dat het al eerder succes heeft gehad! Dat geeft ook wel veel vertrouwen denk ik.
Ja, 8e ronde IUI. Sinds januari lopen we alweer in het ziekenhuis. Ik was er ook niet vanuit gegaan dat het zo lang zou duren hoor. Maar we hebben wat tegenvallers gehad en de tijd vliegt zo om. Het is niet anders. Het gaat gewoon door, steeds in kleine stapjes qua tijd vind ik. Dus het is wel te behappen allemaal. Al had ik het natuurlijk liever anders gezien.

Zometeen heb ik weer follikelmeting, ben erg benieuwd. Zaterdag 2 eitjes van 10 en 11, hopelijk zijn ze beiden door gegroeid.
Goedemorgen,

Welkom Faddie en Cela.

Hier dag 12 na IUI poging 2. Dit keer gelukkig niet misselijk geweest na IUI, alleen voel nu helemaal niks. Ik probeer het testen uit te stellen tot na het weekend als het niet is gekomen. Want bij IUI 1 was ik dag 15 ongesteld geworden. En ben bang voor teleurstelling.

Afgelopen weken heb ik gelukkig veel afleiding gehad. We hebben een chihuahua pup gekocht want dat wou ik al zolang, alleen hij kan niet blijven want ik blijk allergisch te zijn en onze poezen zijn erg bang en schuw geworden.

Dus mocht iemand hier iemand kennen graag!

Hoe gaat het met iedereen hier?
Nu 1 ei van 16 en 1 van 13 mm.. Net bloed geprikt op progesteron, vanmiddag belafspraak om de verdere planning te bespreken. Wat een gedoe weer. Hopelijk is de timing deze ronde beter. En met nog meer geluk doet die van 13 ook mee. Maar dat zal wel niet. Afwachten maar weer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven