Zwanger worden via IUI 2018-2019

10-08-2018 11:18 2070 berichten
Wij hopen zwanger te worden via IUI dit jaar! Wij zijn al ouders of hopen het snel te worden. Sommigen spuiten hormonen en sommigen niet. Dus wil je meeschrijven, ongeacht jouw hoeveelheid kinderen, hormonen of ronde, sluit dan vooral aan!
anoniem_332521 wijzigde dit bericht op 18-03-2019 22:51
63.69% gewijzigd
Wat jammer Chan.. We gaan idd duimen voor ronde2!!

@sleepy ik ben ook benieuwd!!!
Alle reacties Link kopieren
@chan aw wat jammer zeg... hopelijk is je eisprong dit keer weer zo snel als de vorige keer! En zo ook sneller voor de 2e iui. We zullen duimen voor je!
Nou hier gaat het ook weer top. NOT! Behoorlijke steken aan de linkerkant, weet bijna 100% zeker dat het de eisprong is. Het is nog maar dag 10. Morgen de eerste meting . Het zal me benieuwen. Ik baal ff hoor!
@Heytan: heb je dat vaker gehad, zo'n vroege eisprong? Balen als het zo is.

@Chan: mijn arts zei dat IUI geen wondermiddel is. Je vergroot simpelweg de kansen, maar het is niet zo dat je meteen zwanger wordt. Helaas.
@krullie, nee nog nooit. Laatst een pauze ronde, toen was de eisprong wel vroeg. Maar daarvoor nog nooit meegemaakt sinds ik het bijhoud. En dat is al 5 jaar ofzo haha. Nouja, het is wat het is, we zullen morgen wel zien. Normaal meestal pas op dag 13-15. vandaag is dag 10. Nouja als het zo is, dan is het in ieder geval een vlugge ronde. Maar dan weet ik al helemaal niet meer of ik nog een ronde iui moet proberen of dan toch echt aan de ivf moet geloven. Eerst morgen maar ff afwachten.
Schrik, een beetje rozeverlies op dag 9 na iui (dag 27 in cyclus). Maar afwachten...
Goedemorgen, dankje wel voor jullie lieve berichtjes. En we gaan zeker door naar ronde 2, morgen mag ik alweer beginnen met menopur en volgende week dinsdag echo. Nu twijfel ik of ik s ochtends of s avonds moet prikken. Liefst in de ochtend maar dan weet ik niet of ik de ochtend van de echo ook moet prikken
Oei krullie, dat is schrikken. Kan ook innesteling zijn? Dat hoop ik voor je en geen ander nieuws

@chan, tegen mij zeiden ze dat ik juist s avonds moest spuiten. Juist ivm de echo's ook. Heb je al een uitgangsecho gehad? Anders kan je het dan even navragen.
Ik moest in de middag tot avond prikken, inderdaad, tussen 16-22 uur. Nooit de ochtend.
Uitgangsecho? is dat die echo waar ze kijken hoe groot het eitje is?
@chan Hmm ik heb woord uitgangsecho wel vaker gezien in verschillende forums, maar ik heb ook geen idee wat dat is... ben eigenlijk ook wel benieuwd. Buiten dat, ik prik ook altijd in de avond

@krullie ik hoop ook idd dat het innestelingsbloed is en niet dat andere!
Chan85 schreef:
16-09-2019 10:38
Uitgangsecho? is dat die echo waar ze kijken hoe groot het eitje is?
Dat is de eerste echo van de cyclus. Daar kijken ze hoe groot je eicel is op over het algemeen dag 10 van je cyclus. Dan weten ze daarna ongeveer hoeveel dagen je nog moet spuiten.
Uitgangsecho is bij ons de eerste echo dag 2 of 3 van de cyclus. Dan kijken ze of er geen cystes zitten waardoor je niet zou mogen starten met hormonen spuiten.
@ Heytan; hoe was de echo?
@ Sleeping beauty, al meer nieuws?

Ik heb vrijdag ronde 6 gehad. Was goed qua zaadaantal en 2 eitjes. Dus nu weer wachten...
Hierna hebben wij gesprek of we over gaan op IVF of dat we nog enkele rondes doorgaan met IUI. Ik hoop zoooo dat het niet nodig is.

Succes meiden

Liefs
Vlinder2019 schreef:
16-09-2019 13:48
Uitgangsecho is bij ons de eerste echo dag 2 of 3 van de cyclus. Dan kijken ze of er geen cystes zitten waardoor je niet zou mogen starten met hormonen spuiten.
Ah, ja, dat is waarschijnlijk bij vrouwen met PCOS of cystes inderdaad een ander verhaal, lijkt me! Ik heb dat niet dus dan kijken ze daar verder ook niet naar (gelukkig, zat niet te wachten op nog meer echo's...)!
Bij ons is dat ook op dag 2/3/4 van de cyclus. Standaard bij iedereen die hormonen gebruikt. Ik heb zelf ook al een aantal keer cystes gehad. Wat vreemd dat ze dat bij jullie niet doen. Ach elk ziekenhuis weer zijn eigen manier.
Die echo is ook niet heel chill trouwens , want gebeurt dus als je nog ongesteld bent.

@vlinder , ik duim ook heeel hard dat het niet nodig is!

@hier, ik heb waarschijnlijk inderdaad gisteren de ovulatie al gehad. Net bloed geprikt, nu wachten op de uitslag.
heytan schreef:
16-09-2019 14:07
Bij ons is dat ook op dag 2/3/4 van de cyclus. Standaard bij iedereen die hormonen gebruikt. Ik heb zelf ook al een aantal keer cystes gehad. Wat vreemd dat ze dat bij jullie niet doen. Ach elk ziekenhuis weer zijn eigen manier.
Die echo is ook niet heel chill trouwens , want gebeurt dus als je nog ongesteld bent.

@vlinder , ik duim ook heeel hard dat het niet nodig is!

@hier, ik heb waarschijnlijk inderdaad gisteren de ovulatie al gehad. Net bloed geprikt, nu wachten op de uitslag.

Echt joh, nee, bij ons gebeurt dat niet. Bellen op CD1, dan beginnen met prikken op CD3, dan CD10 uitgangsecho. Daarna beleid op basis van echo's en bloedwaarden.
Echt bijzonder. Waar gaan jullie dan heen als ik vragen mag? Ik zelf bij fertiliteitskliniek twente. Een kennis van mij gaat naar Zwolle . Daar doen ze het ook standaard.

Ik zal wel eens navragen waarom ze dat standaard doen bij ons. Ze deden het met Clomid ook al en nu ik spuit dus weer/nog.
heytan schreef:
16-09-2019 14:11
Echt bijzonder. Waar gaan jullie dan heen als ik vragen mag? Ik zelf bij fertiliteitskliniek twente. Een kennis van mij gaat naar Zwolle . Daar doen ze het ook standaard.

Ik zal wel eens navragen waarom ze dat standaard doen bij ons. Ze deden het met Clomid ook al en nu ik spuit dus weer/nog.
UMCU, beide keren :)
@heytan, balen zeg..Heb je nog een natuurlijke kans?

Bij mij ook geen PCOS, standaard procedure in Amsterdam. Ik heb nog nooit een cyste gehad. Maar is dus uit voorzorg.
Hmm ik heb het net zoals jonathan dan. Ik moet ook bellen op cd 1, op cd3 prikken en normaal gesproken op cd 10 eerste echo. Dit hebben ze nu bij mij aangepast omdat ik een vrije lange cyclus heb dus nu heb ik op cd 12 mijn eerste echo. Ik zit bij Amphia in Breda
Ik moest ook altijd dag 2/3 van mijn cyclus komen voor een uitgangsecho. Gewoon om te kijken of het er rustig uit zag. Het was wel degelijk nodig want ik heb na iui 1 ontzettend veel cystes gekregen en mocht toen een maand absoluut niet prikken...
Hi!
Ik heb alleen een uitgangsecho gehad nadat ik inderdaad cystes had. Op dag 3 van ongesteldheid, om te bepalen of ik weer een ronde mee kon doen. Het is dus niet standaard hier.
Ziekenhuis houdt ook CD 10 aan voor eerste FM, maar aangezien mijn eisprong vaak rond dag 10-11 is, heb ik op dag 7 of 8 vaak de echo. Da's dan wel weer een klein voordeel ;)

Ben benieuwd naar deze maand, vrijdag heb ik de meting.
Gek genoeg is het bij mij altijd hopen op niet teveel eitjes... Ik heb er altijd 2 of 3 en soms meer waardoor het niet door gaat. Zit op laagste dosering...

Fijne (werk)dag!
Goedemorgen,

Mijn menstruatie begon zondag met een klein beetje, gisteren meer en vandaag niks meer. Wie herkent dit na de behandeling van IUI dat je menstruatie heel anders is
Ik heb dat ook Chan. ik hoor en lees dit bij meer mensen. Bij mij was het deze keer ook maar heel kort. Op zich wel fijn, maar ook vreemd...
Succes weer!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven