Sapioseksueel.

20-09-2019 15:13 144 berichten
Ik zit het "lees ook" verhaal te lezen over Sapioseksueel, Nee ik wist ook niet dat er een woord voor was maar hier komt de uitleg.
https://hetnlpcollege.nl/sapioseksueel/

En herkennen jullie je hier in?
Ik heb weer wat nieuws gelezen.
Wat ik met dit topic wil? Helemaal niets maar praat gewoon mee over Sapioseksueel,
Wel een leuk woord voor galgje of scrabble denk ik.
Hoe ziet eigenlijk zo'n relatie er uit?
Alle reacties Link kopieren
Denk dat je hier niet veel herkenning zult vinden. :hihi:
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik vind het vooral een raar woord omdat het toch niet zozeer meteen met seks te maken heeft.
Gewoon net als andere relaties denk ik. Ik val ook op mannen die een stuk slimmer zijn dan ik en met name een bepaalde intelligente humor hebben. Daarnaast vind ik een bepaalde bevlogenheid heel aantrekkelijk.
blauwe_emmer wijzigde dit bericht op 20-09-2019 15:19
12.20% gewijzigd
Ik ben hier denk ik te dom voor...
ik mis vooral de seks, wordt er nog een beetje geneukt door de sapios???
Ja hoor, zeer herkenbaar, ik kende het woord ook allang (mag ik nu een sticker?).
Een bepaald soort intelligentie, die gepaard gaat met uitbundigheid, creativiteit en zelfspot vind ik zó aantrekkelijk, of het nu man of vrouw is.

Ik vind het alleen geen leuk woord. Het doet me teveel aan zeep denken (sapo).
nounou
lilalinda schreef:
20-09-2019 15:21
ik mis vooral de seks, wordt er nog een beetje geneukt door de sapios???
Nee, ze vinden de meeste andere mensen niet slim genoeg om mee te seksen. Daarnaast moet er eerst voor een relatie worden getekend op 3A4tjes en wel op de eerste date, want seks zonder een relatie is niet normaal. Daarnaast een kopie van je uni diploma :lijstje: inleveren en vooral niet denken dat je meteen goed genoeg bent om meteen mee te worden genomen in sociale activiteiten, clubjes of sport want dat doen slimme mensen liever alleen....heb ik middels via diverse topics van slimme mensen over daten vernomen.

Volgens mij zijn sapios de meest geghoste groep in datingland. Waarom is hij nou ineens gillend weg gerend??? O_o Ik snap er niets van...nee daar hebben ze je op school niet op voorbereid. :bunny:
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Voor geile seks (ik neem aan dat het 'seksueel-deel van het woord toch nog iets zegt??) vind ik iemands intelligentie onbelangrijk. Heb hele fijne avonden gehad met domme mannen. En die vergeef ik spelfouten in hun appjes

Maar mijn man (en andere mannen waar ik me extra toe aangetrokken voel) kan ik een enorme boom mee opzetten, filosoferen etc. Beetje zoals met mijn beste vriendin. Bij vriendinnen vind ik intelligentie ook een must
Ik denk dat Kandijsuiker wel een sapioseksueel is?
snorriemorrie schreef:
20-09-2019 15:30
Ik denk dat Kandijsuiker wel een sapioseksueel is?
daar heb je toch minimaal 1 afgeronde universitaire studie bij nodig???
Wat gaat er nog allemaal bij komen? Straks hebben we alle letters van het alfabet om iedereen aan te duiden. Is dit niet een beetje doorgeslagen?
Ik ben slapioseksueel, val alleen maar op slapende mannen. Best lastig. :|
Zo jammer dat je tegenwoordig voor alles in een hokje moet.
Ik ben inderdaad gevallen op mijn partner zijn wijsheid, intelligentie, goede gesprekken etc en niet op zijn fysiek. Hoe beter ik hem leerde kennen hoe aantrekkelijker ik hem vond ;)
Maar ook zijn zwarte, grove humor vind ik leuk, en de gesprekken over niets en ik ben dol op smalltalk in bepaalde situaties.

Mag ik dan wel of niet in het hokje?
Maud*de*Braose schreef:
20-09-2019 15:33
Handig juist.
LAgirl82 schreef:
20-09-2019 15:32
Wat gaat er nog allemaal bij komen? Straks hebben we alle letters van het alfabet om iedereen aan te duiden. Is dit niet een beetje doorgeslagen?
ik denk dat we er na jarenlange onderdrukking (door de kerk toch wel) achter komen, dat je mensen niet in een hokje kunt duwen
En dat er heel veel tinten 'grijs' zijn tussen home&hetro en tussen man&vrouw
Al komen er nog 40 letters bij, heerlijk!
Maud*de*Braose schreef:
20-09-2019 15:33

Yentl Schieman heeft hier een liedje over gemaakt: 'Liever dat je slaapt' https://www.youtube.com/watch?v=ksWJtUZ81Eg
nounou
Suðri schreef:
20-09-2019 15:34
Zo jammer dat je tegenwoordig voor alles in een hokje moet.
Ik ben inderdaad gevallen op mijn partner zijn wijsheid, intelligentie, goede gesprekken etc en niet op zijn fysiek. Hoe beter ik hem leerde kennen hoe aantrekkelijker ik hem vond ;)
Maar ook zijn zwarte, grove humor vind ik leuk, en de gesprekken over niets en ik ben dol op smalltalk in bepaalde situaties.

Mag ik dan wel of niet in het hokje?

Jij mag in een paar hokjes.
Maud*de*Braose schreef:
20-09-2019 15:35
Jij mag in een paar hokjes.
Maar ik val ook al op mannen, maar ook op vrouwen, maar voel me dan weer geen bi. Ooit was het zo eenvoudig en nu is het zo godvergeten ingewikkeld allemaal.
lilalinda schreef:
ik denk dat we er na jarenlange onderdrukking (door de kerk toch wel) achter komen, dat je mensen niet in een hokje kunt duwen
Waarom moet alles een naam hebben dan? Waarom kan het niet zo zijn wat het is zonder dat er een label aan hangt en een hokje omheen geplaatst wordt?
Op een NLP website. Tjakka.

En genoeg populaire termen op Wikipedia. Zal wel mee vallen met de populariteit van deze term.
Suðri schreef:
20-09-2019 15:37
Waarom moet alles een naam hebben dan? Waarom kan het niet zo zijn wat het is zonder dat er een label aan hangt en een hokje omheen geplaatst wordt?
de mensen die ik ken, die overduidelijk in geen enkel of in meerdere hokjes passen, zoeken er zelden een term bij
Die zitten er vooral niet mee
lilalinda schreef:

Maar is dit ook niet mensen in een hokje duwen? Of een stempel geven. Tegenwoordig "stempelen" we graag blijkbaar.
En je kan natuurlijk ook homoseksueel én sapioseksueel tegelijk zijn.
Alles moet blijkbaar een naam (etiket) hebben blijkbaar. Waarom?
Zazamaenade schreef:
Yentl Schieman heeft hier een liedje over gemaakt: 'Liever dat je slaapt' https://www.youtube.com/watch?v=ksWJtUZ81Eg

Haha, die vent mag van mij wel altijd slapen, dan zou ik hem nog niet leuk vinden.
LAgirl82 schreef:
20-09-2019 15:38

Maar is dit ook niet mensen in een hokje duwen? Of een stempel geven. Tegenwoordig "stempelen" we graag blijkbaar.
En je kan natuurlijk ook homoseksueel én sapioseksueel tegelijk zijn.
Alles moet blijkbaar een naam (etiket) hebben blijkbaar. Waarom?
nee juist niet
alleen hetro's die zich zelf Of man Of vrouw noemen, willen graag van een ander weten in welk hokje hij hoort

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven