Sapioseksueel.

20-09-2019 15:13 144 berichten
Ik zit het "lees ook" verhaal te lezen over Sapioseksueel, Nee ik wist ook niet dat er een woord voor was maar hier komt de uitleg.
https://hetnlpcollege.nl/sapioseksueel/

En herkennen jullie je hier in?
Ik heb weer wat nieuws gelezen.
Wat ik met dit topic wil? Helemaal niets maar praat gewoon mee over Sapioseksueel,
Wel een leuk woord voor galgje of scrabble denk ik.
Hoe ziet eigenlijk zo'n relatie er uit?
Maud*de*Braose schreef:
20-09-2019 19:59
Dyslexie zeker.
Spellingsdom. Gelukkig heeft-ie grote handen.
Suðri schreef:
20-09-2019 20:01
Spellingsdom. Gelukkig heeft-ie grote handen.
Oh, ik vind het wel heel tolerant van je dat je dan nog iets met hem wil. Dat zou ik denk ik niet kunnen. Ik wil dat mijn partner matched in al mijn intelligentie en geweldigheid.

Waarvoor zijn grote handen goed?
Maud*de*Braose schreef:
20-09-2019 20:05
Oh, ik vind het wel heel tolerant van je dat je dan nog iets met hem wil. Dat zou ik denk ik niet kunnen. Ik wil dat mijn partner matched in al mijn intelligentie en geweldigheid.

Grote handen, grote....
Maud*de*Braose schreef:
20-09-2019 20:05

Daar kan ik wel heel veel leuke dingen mee bedenken
Hoe meer ‘hokjes’ erbij komen, des te meer ik het gevoel krijg dat ik wel heel raar ben. Terwijl ik twintig jaar terug dacht zo doorsnee te zijn dat het bijna eng was.
Suðri schreef:
20-09-2019 20:06
Grote handen, grote....
Afbeelding
anoniem_388053 wijzigde dit bericht op 20-09-2019 20:16
24.18% gewijzigd
lemoos2 schreef:
20-09-2019 20:07
Hoe meer ‘hokjes’ erbij komen, des te meer ik het gevoel krijg dat ik wel heel raar ben. Terwijl ik twintig jaar terug dacht zo doorsnee te zijn dat het bijna eng was.
Ik heb af en toe het idee dat ik van horend bij een meerderheid opeens hoor bij een steeds krimpende minderheid.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb niet alles gelezen, maar de mannen die ik ken die zichzelf als zo omschrijven/omschreven op een dating site vonden vooral zichzelf erg intellectueel en zijn soms wat interessantdoenerig.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Toch draait het om bepaald aantrekkingskracht tussen 2 mensen.

Ik vind iemand die knap en intelligent is natuurlijk nog aantrekkelijker. Dan een knap iemand die zeer ombeschoft is.
Of heel de dag door domme opmerkingen maakt.

Is niet iedereen sapioke?
Ilovefairytales schreef:
20-09-2019 20:21
Ik ben niet zo slim, maar de mensen die kunnen kiezen uit vele aanbiedingen (het spijt me vreselijk om dit verschil te moeten benoemen maar bij vrouwen zijn dat hele mooie vrouwen, bij mannen zijn dat heeeeeeel erg uitzonderlijk mooie mannen of mannen met veel geld) kiezen volgens mijn observatie (ik zie uiteraard alleen de buitenkant) niet met een heel hoog IQ als hele belangrijke eis.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Ilovefairytales schreef:
20-09-2019 20:21
Toch draait het om bepaald aantrekkingskracht tussen 2 mensen.

Ik vind iemand die knap en intelligent is natuurlijk nog aantrekkelijker. Dan een knap iemand die zeer ombeschoft is.
Of heel de dag door domme opmerkingen maakt.

Ik heb weinig met uiterlijk (tenzij onverzorgd of echt intens lelijk). Een stem kan ik wel echt heel aantrekkelijk vinden.
Suðri schreef:
20-09-2019 20:32
Ik heb weinig met uiterlijk (tenzij onverzorgd of echt intens lelijk). Een stem kan ik wel echt heel aantrekkelijk vinden.
O mijn God dat heb ik ook! Zou daar ook een hokje voor zijn? Audioseksuelen wellicht?
Haha, het lijkt wel iets van Koot en Bie!
lemoos2 schreef:
20-09-2019 20:46
O mijn God dat heb ik ook! Zou daar ook een hokje voor zijn? Audioseksuelen wellicht?
O, dat zou echt kunnen!
Lady_Day schreef:
20-09-2019 20:47
Inderdaad :proud:
Lady_Day schreef:
20-09-2019 20:47
:-D Ja precies! Zo’n sketch van het vieze mannetje.

Hmmm... nee. Nee niet die vieze met kokos. Bah. Lustiknie. Zo...gewoontjes vindt u niet? U heeft....wat? Een bonbon met vulling van crème de Menthe, met een geglaceerde garnering van verse munt? Mmmmmmmm! Ja heerlijk!

Ja het is natuurlijk een gore bonbon met muntsmaak. Maar het klinkt gewoon zoveel smakelijker dan een ordinaire After Eight.
Maar hoeveel mensen zouden durven toegeven dat ze niet op intelligente mensen vallen? Want dat zou dan automatisch betekenen dat je of zelf slim bent, maar geen zin hebt in een goed gesprek, of, wanneer je een goed gesprek met je partner kunt voeren, zelf dus ook niet zo slim bent.
De schande!
Ik vind het een beetje een stellingname als "ik val enkel op mannen die geen puppy's schoppen" of "ik val alleen op vrouwen die geen oude vrouwtjes slaan met een stofzuigerslang"
Betty_Slocombe schreef:
20-09-2019 21:21
Maar hoeveel mensen zouden durven toegeven dat ze niet op intelligente mensen vallen? Want dat zou dan automatisch betekenen dat je of zelf slim bent, maar geen zin hebt in een goed gesprek, of, wanneer je een goed gesprek met je partner kunt voeren, zelf dus ook niet zo slim bent.
De schande!
Ik vind het een beetje een stellingname als "ik val enkel op mannen die geen puppy's schoppen" of "ik val alleen op vrouwen die geen oude vrouwtjes slaan met een stofzuigerslang"
Nou, je moet een beetje tussen de regels door kunnen lezen.
Vooral letten op welke dingen met schrijft over de exen.
Vaak blijkt daar toch een voorkeur voor minderbedeelden uit.

Verder snap ik niet zo goed waarom ik met mijn partner goede gesprekken zou moeten hebben. :$

P.s. Seksistisch hoor. Mannen schoppen in jouw voorbeelden en vrouwen doen het met de stofzuigerslang.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Betty_Slocombe schreef:
20-09-2019 21:21
Maar hoeveel mensen zouden durven toegeven dat ze niet op intelligente mensen vallen?

Nou, ik kon echt afknappen van een man of vrouw, hoe leuk en aantrekkelijk ook, wanneer diegene (in mijn ogen) domme dingen beweerde.
Dan verdampte direct mijn opwinding, ook als het alleen om een beetje flirten ging. Eerlijk gezegd vond ik dat niet zo'n leuke eigenschap van mezelf, een beetje snobistisch.
Er zijn genoeg mensen die het niet zo erg vinden, als het om een avontuurtje gaat.

In de link van Syntax18 las ik dat sapioseksualiteit, volgens die definitie, gewoonlijk samengaat met een vorm van aseksualiteit.
Sapiosexuality: a sexual orientation where the primary feature that one finds attractive is intelligence, rather than appearance or body. It commonly goes hand-in-hand with asexual-spectrum orientations.
Dat herken ik dan weer helemaal niet :A:
nounou
feow schreef:
20-09-2019 21:31
Nou, je moet een beetje tussen de regels door kunnen lezen.
Vooral letten op welke dingen met schrijft over de exen.
Vaak blijkt daar toch een voorkeur voor minderbedeelden uit.

Verder snap ik niet zo goed waarom ik met mijn partner goede gesprekken zou moeten hebben. :$

P.s. Seksistisch hoor. Mannen schoppen in jouw voorbeelden en vrouwen doen het met de stofzuigerslang.
Als ik de sekspijler moet geloven zijn het juist mannen met een stofzuiger(slang) in hun handen die zelfs de meest frigide (Viva) vrouwen tot staat van opwinding brengen.
„We zijn alzo verdorven, dat wij ganselijk onbekwaam zijn tot enig goed en geneigd tot alle kwaad“
Ik herken het woord niet en ik heb het moeten googlen maar intelligentie vind ik enorm sexy.
oudebaas schreef:
20-09-2019 21:48
Als ik de sekspijler moet geloven zijn het juist mannen met een stofzuiger(slang) in hun handen die zelfs de meest frigide (Viva) vrouwen tot staat van opwinding brengen.
Ligt er aan wat-ie er mee doet.
Volgens het artikel kan de sapio uren luisteren en wil hij/zij elke dag een goed gesprek. De partner van sapio praat dan dus uren....vermoeiend
Bij herhaaldelijk posten in het ban topic zal een ban volgen.
Wat ik niet begrijp, als zoveel vrouwen aangetrokken voelen tot intelligentie, waarom zijn zoveel jongens op universiteiten single/nog maagd?

En er zijn zelfs meerdere studies geweest, een hoger IQ is gelinkt aan een hogere kans van maagdelijkheid

https://www.collegian.psu.edu/archive/2 ... inity.aspx

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3134531/

Terwijl mannen in de gevangenis (die natuurlijk niet allemaal dom zijn) vaak vrouwen en kinderen hebben?

Genuinly curious
syntax18 schreef:
20-09-2019 21:56
Wat ik niet begrijp, als zoveel vrouwen aangetrokken voelen tot intelligentie, waarom zijn zoveel jongens op universiteiten single/nog maagd?

En er zijn zelfs meerdere studies geweest, een hoger IQ is gelinkt aan een hogere kans van maagdelijkheid

https://www.collegian.psu.edu/archive/2 ... inity.aspx

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3134531/

Terwijl mannen in de gevangenis (die natuurlijk niet allemaal dom zijn) vaak vrouwen en kinderen hebben?

Genuinly curious
Omdat ze zich als een incel gedragen.
Het is natuurlijk niet alleen intelligentie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven