Gone Flying, Dubai

12-12-2018 17:57 2119 berichten
Welkom in mijn vervolgtopic! :cheer:

Begin Januari verhuis ik naar Dubai om aan een spannend, nieuw hoofdstuk te beginnen. Ik deel hier graag met jullie hoe het mij vergaat in die hete, zanderige smeltkroes van culturen.

Maar eerst... inpakken en afscheid nemen. :there:

Dit topic slechts heeft 1 regel: mijn werkgever mag niet worden genoemd. ;-)
anoniem_380051 wijzigde dit bericht op 06-01-2020 15:47
79.16% gewijzigd
Beter.Laat schreef:
20-09-2019 12:18
@ Kokosmakron, misschien denken ze, als we vooraan staan gaan we vast als eerste aan boord....

Wat ik me altijd afvraag, waarom mensen na de landing altijd direct gaan staan zodra het 'veiligheidsgordel los signaal' klinkt.
Meestal duurt het nog wel een kwartier of langer voordat het vliegtuig stilstaat en de deur opengaat!
Zij staan stil in het gangpad, ik lees nog een hoofdstuk in mijn boek!

Fijne vakantie Dolly!
Het lampje "gordel vast" gaat pas uit als het vliegtuig definitief stil staat, bij de gate.
Alle reacties Link kopieren
Kokosmakron schreef:
20-09-2019 00:32
Hallo TrolleyDolly,

Wat ik me iedere keer afvraag wanneer ik bij de gate wacht op mijn vlucht is waarom er altijd zoveel mensen naar de balie bij de gate gaan. Soms staan er hele rijen. Wat willen mensen op het laatste moment nog vragen of regelen? (Wanneer ik ingecheckt ben, mijn boardingpass en paspoort bij me heb, lijkt me dat alles wat ik nodig heb) Of is dat meer een vraag aan grondpersoneel?

Fijne vakantie!
Ik heb het een aantal keer gehad dat ik naar de balie moest voor mij vlucht. De keren dat ik moest vast vaak omdat ik stand by stond voor de vlucht. Ik was ook een keer omgeroepen omdat er iets niet duidelijk was.
Hoe is je vakantie, Dolly?
Ik heb een account aangemaakt juist voor dit topic. Zo leuk om te lezen allemaal! Zou ik ook je insta mogen?
Kokosmakron schreef:
Hallo TrolleyDolly,

Wat ik me iedere keer afvraag wanneer ik bij de gate wacht op mijn vlucht is waarom er altijd zoveel mensen naar de balie bij de gate gaan. Soms staan er hele rijen. Wat willen mensen op het laatste moment nog vragen of regelen? (Wanneer ik ingecheckt ben, mijn boardingpass en paspoort bij me heb, lijkt me dat alles wat ik nodig heb) Of is dat meer een vraag aan grondpersoneel?

Fijne vakantie!
Hmm deze kan ik deels beantwoorden. Heel vaak worden er mensen omgeroepen. Dat kan voor van alles zijn. Deze mensen moeten zich dan melden. Soms als ze dit niet doen verliezen ze hun stoel. Het kan ook dat mensen vragen of ze een vlucht later mee kunnen voor een compensatie. Of voor een veiligheidissue zich moeten melden.
Beter.Laat schreef:
@ Kokosmakron, misschien denken ze, als we vooraan staan gaan we vast als eerste aan boord....

Wat ik me altijd afvraag, waarom mensen na de landing altijd direct gaan staan zodra het 'veiligheidsgordel los signaal' klinkt.
Meestal duurt het nog wel een kwartier of langer voordat het vliegtuig stilstaat en de deur opengaat!

Fijne vakantie Dolly!
Mensen zijn gewoon ongeduldig volgens mij. Ik verbaas me ook altijd over het feit dat er zoveel mensen zijn die bij de gate al in de rij gaan staan voor het boarden terwijl er bij die balies dan nog niemand te zien is.

Overigens kan ik me wel voorstellen dat als je maar weinig tijd hebt bij een overstap dat je dan zo snel mogelijk het vliegtuig uit wilt.

Fijne vakantie mooie dame van Emirates!
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Flashy schreef:
24-09-2019 11:10
Hmm deze kan ik deels beantwoorden. Heel vaak worden er mensen omgeroepen. Dat kan voor van alles zijn. Deze mensen moeten zich dan melden. Soms als ze dit niet doen verliezen ze hun stoel. Het kan ook dat mensen vragen of ze een vlucht later mee kunnen voor een compensatie. Of voor een veiligheidissue zich moeten melden.
Of om te vragen of er elders in het vliegtuig nog een rijtje leeg is. Op die manier een keer aan een heerlijk luxe ligplaats gekomen voor een vlucht naar Amerika.
Kokosmakron schreef:
Hallo TrolleyDolly,

Fijne vakantie!
Ik heb echt geen idee. Wellicht voor een betere stoel of upgrade ofzo.
Beter.Laat schreef:

Fijne vakantie Dolly!
Snap ik ook niks van. Ik heb lekker mijn film uitgekeken. :proud: Iets gelijkaardig is als een malle naar de bagageband rennen. Die honderden koffers flitsen niet als bij toverslag naar de bagageband. Dat duurt echt wel even. Ik ben op mijn gemak die kant op geslenterd, ben naar de WC geweest en moest vervolgens ook nog wachten. Dus... doe even rustig. Als je een aansluiting hebt is dat weer iets anders.

Ik heb een heerlijke week gehad. Gevolg: ik heb gehuild tijdens het opstijgen, het landen, de hele tocht naar de uitgang van de luchthaven en ik moest even een momentje nemen voor ik een taxi in kon stappen.

Voor ik opsteeg appte ik nog even naar mijn ouders: "Waarom ga ik ook alweer terug?"
Vader: "Voor schoon ondergoed"
Moeder: "Voor het geld"
:proud: Een poging om het luchtig te houden.

Tevergeefs. Ik voel me zo ontzettend alleen.
Ah, sterkte Dolly! Ik kan me voorstellen dat het weer even omschakelen is na deze family-time!
Ai ja ik vond heimwee ook het vreselijkste net nadat mijn geliefden weer weg waren! Dan lijken ineens de positieve dingen niet meer op te wegen tegen de negatieve. Sterkte, hopelijk voelt het na een nachtje slapen weer wat minder heftig.
stokbootje schreef:
25-09-2019 18:45
Ai ja ik vond heimwee ook het vreselijkste net nadat mijn geliefden weer weg waren! Dan lijken ineens de positieve dingen niet meer op te wegen tegen de negatieve. Sterkte, hopelijk voelt het na een nachtje slapen weer wat minder heftig.
Ik hoop het echt. :sigh:
:hug:
Kokosmakron schreef:
Hallo TrolleyDolly,

Fijne vakantie!
Dat kan om heel veel redenen zijn. Soms zijn gegevens niet kompleet of moet er een extra securitycheck plaats vinden. Het kan gaan om stoelen , bagage , maaltijden, upgrades , extra assistentie. Op bepaalde bestemmingen zijn er extra visum checks nodig, etc etc.
Hoe gaat het nu Dolly? :hug:

Wanneer moet/mag je weer werken? Ik kan me voorstellen dat het nog moeilijker is om weer te aarden omdat je niet direct in een ritme valt.
Fijn dat het zo'n fijne week was met familie. Kan me voorstellen dat het na zo'n intensieve week wel even extra eenzaam voelt en er heimwee opspeelt.
Hopelijk voel je je vlug weer wat beter met mooie herinneringen aan afgelopen week.
TrolleyDolly schreef:
25-09-2019 18:19
Ik heb echt geen idee. Wellicht voor een betere stoel of upgrade ofzo.

Snap ik ook niks van. Ik heb lekker mijn film uitgekeken. :proud: Iets gelijkaardig is als een malle naar de bagageband rennen. Die honderden koffers flitsen niet als bij toverslag naar de bagageband. Dat duurt echt wel even. Ik ben op mijn gemak die kant op geslenterd, ben naar de WC geweest en moest vervolgens ook nog wachten. Dus... doe even rustig. Als je een aansluiting hebt is dat weer iets anders.

Ik heb een heerlijke week gehad. Gevolg: ik heb gehuild tijdens het opstijgen, het landen, de hele tocht naar de uitgang van de luchthaven en ik moest even een momentje nemen voor ik een taxi in kon stappen.

Voor ik opsteeg appte ik nog even naar mijn ouders: "Waarom ga ik ook alweer terug?"
Vader: "Voor schoon ondergoed"
Moeder: "Voor het geld"
:proud: Een poging om het luchtig te houden.

Tevergeefs. Ik voel me zo ontzettend alleen.
Je kan dat “rotgevoel” ook als iets positiefs zien. Een teken dat je heel blij bent met je familie en graag bij ze bent :)

Wat betreft de koffers, dat scheelt echt per luchthaven. Op schiphol kan je eerst koffie gaan drinken en dan sta je nog te wachten. Maar op bijvoorbeeld changi singapore liggen de eerste koffers altijd al op de band, al loop je nog zo snel.
stokbootje schreef:
26-09-2019 07:50
Hoe gaat het nu Dolly? :hug:

Wanneer moet/mag je weer werken? Ik kan me voorstellen dat het nog moeilijker is om weer te aarden omdat je niet direct in een ritme valt.
Ik zit nu alweer klaar voor een vlucht. Gelukkig geen tijd om te blijven kniezen. Ik moet weer door.

Ik ga het nog druk hebben. Morgen voor mijn vlucht nog snel mijn nagels doen. Die zien er echt niet meer uit.

Overmorgen een dag vrij om boodschappen en de was te doen. Ik moet dan ook naar de Image & Uniform store voor mijn nieuwe Bussiness promotion uniform. Mijn nieuwe badge heb ik al per post gekregen. En ik moet ook nog eens werk maken van mijn achterstallige e-learnings. Tussendoor nog even naar de fitness. Druk druk druk.
Sterkte met alle drukte Dolly! Geen tijd om na te denken zo inderdaad. Ik hoop dat je snel je draai weer vindt. Ook leuk dat je werkzaamheden voor het Promotieteam nu volop van de grond komen. Heel veel succes daarmee. Je gaat het vast super doen. Je familie zal trots op je zijn!
..
anoniem_5473 wijzigde dit bericht op 10-07-2020 23:59
99.09% gewijzigd
jasmijn1980 schreef:
26-09-2019 11:51
Zijn jouw vluchten voor eind november/december al bekend, of duurt dat nog even? Wij hebben binnenkort een ultra lange met jouw maatschappij op de planning staan. Ik volg jouw topics al sinds je sollicitatie procedure. Je geeft zo’n leuk en interessant inkijkje in een leven dat voor ons als gewone lezers zo bijzonder lijkt. Het zou zo leuk zijn om je toevallig op een vlucht te ontmoeten. Al is die kans heel klein natuurlijk 😉
Nee ik krijg mijn rooster 2 weken voor de volgende maand start. Dus het is nog even afwachten.

Ik kan wel al zeggen dat ik in November 10 dagen vakantie heb van de 12de tot de 21ste. Maar verder nog geen idee. Het is dus nog mogelijk.

---

Ik heb mijn crew tijdens de briefing ingelicht over mijn moeilijke bui en de oorzaak daarvan. Kwestie van ze een heads-up te geven moest ik raar uit de hoek komen. Mijn csv was geweldig. Ze beaamde dat het voor ons allemaal heel lastig is en sprak over haar ervaringen met bezoekjes aan het thuisfront en de gevolgen. Dat maakte weer eea los bij een andere crew die spontaan in tranen uitbarstte. De csv gaf haar team later aan boord, net voor de passagiers aan boord zouden komen, 1 voor 1 een hele lange knuffel. Want dat moeten we allemaal ook missen namelijk (tenzij we een "habibi" hebben in Dubai :D ).

Het zijn trouwens de kleine dingen die een verschil kunnen maken voor iemand. Voor mijn vlucht ging ik nog even mijn uniform ophalen bij de wasserij. Daar stond ik met mijn gezwollen ogen die ik halvelings had kunnen verbergen onder een laag make-up en met een zwaar gemoed. De vrouw achter de balie zei echter dat ik prachtig was. :love: Toen ik naar buiten wilde lopen kwam een andere medewerker tevoorschijn: "Hi ma'am!", riep hij enthousiast. "Have a great day ma'am!" Al die vrolijkheid en vriendelijkheid deed wonderen voor mijn humeur. Ik liep breed grijnzend naar buiten. Het was plots niet meer zo donker in mijn hoofd.

Ik sprak net met mijn roommate en samen kwamen we tot de conclusie dat we in ons geval nooit 100% alles kunnen hebben. Voor ons ligt 50% in Dubai, zijnde: het avontuur, de droom, de bijzondere ervaringen, het geld (ik verdien hier 2x zoveel dan in België dus ja dat speelt mee)... En 50% ligt in ons thuisland: familie, thuis, vertrouwdheid,...

We moeten altijd iets missen. Als ik terug naar huis ga dan weet ik dat ik heel snel het "buitengewone" van Dubai en het vliegen ga missen. Maar hier zal ik altijd mijn familie missen. We simply can't have it all.
Mooi gezegd Dolly! En fijn dat je het zo goed gehad het in Duitsland
TrolleyDolly schreef:
26-09-2019 21:29
Ik sprak net met mijn roommate en samen kwamen we tot de conclusie dat we in ons geval nooit 100% alles kunnen hebben. Voor ons ligt 50% in Dubai, zijnde: het avontuur, de droom, de bijzondere ervaringen, het geld (ik verdien hier 2x zoveel dan in België dus ja dat speelt mee)... En 50% ligt in ons thuisland: familie, thuis, vertrouwdheid,...

We moeten altijd iets missen. Als ik terug naar huis ga dan weet ik dat ik heel snel het "buitengewone" van Dubai en het vliegen ga missen. Maar hier zal ik altijd mijn familie missen. We simply can't have it all.
Ik denk dat iedereen die in het buitenland woont dat herkent. Ik in ieder geval wel.
TrolleyDolly schreef:
26-09-2019 21:29

Ik heb mijn crew tijdens de briefing ingelicht over mijn moeilijke bui en de oorzaak daarvan. Kwestie van ze een heads-up te geven moest ik raar uit de hoek komen. Mijn csv was geweldig. Ze beaamde dat het voor ons allemaal heel lastig is en sprak over haar ervaringen met bezoekjes aan het thuisfront en de gevolgen. Dat maakte weer eea los bij een andere crew die spontaan in tranen uitbarstte. De csv gaf haar team later aan boord, net voor de passagiers aan boord zouden komen, 1 voor 1 een hele lange knuffel. Want dat moeten we allemaal ook missen namelijk (tenzij we een "habibi" hebben in Dubai :D ).

Het zijn trouwens de kleine dingen die een verschil kunnen maken voor iemand. Voor mijn vlucht ging ik nog even mijn uniform ophalen bij de wasserij. Daar stond ik met mijn gezwollen ogen die ik halvelings had kunnen verbergen onder een laag make-up en met een zwaar gemoed. De vrouw achter de balie zei echter dat ik prachtig was. :love: Toen ik naar buiten wilde lopen kwam een andere medewerker tevoorschijn: "Hi ma'am!", riep hij enthousiast. "Have a great day ma'am!" Al die vrolijkheid en vriendelijkheid deed wonderen voor mijn humeur. Ik liep breed grijnzend naar buiten. Het was plots niet meer zo donker in mijn hoofd.

Wat goed dat je het bespreekbaar kon maken en dat je CSV zo tof reageerde. Het lijkt me inderdaad heel dubbel en dus ook moeilijk voor jullie! Ik hoop dat je in november weer een geweldige vakantie tijd zult hebben met je geliefde familie!
Rosalind schreef:
26-09-2019 22:35
Ik denk dat iedereen die in het buitenland woont dat herkent. Ik in ieder geval wel.
Jep, en nu ik weer terug ben mis ik mijn 'familie' (dus de vrienden die ik dag en nacht zag) in het buitenland.
Hoe is het nu met je, Dolly?
Wat goed dat je gedeeld hebt wat je dwars zat. Zo zie je maar dat als je jezelf openstelt, je ook wat terug krijgt! Hopelijk heeft het je geholpen om je beter te voelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven