Gone Flying, Dubai

12-12-2018 17:57 2119 berichten
Welkom in mijn vervolgtopic! :cheer:

Begin Januari verhuis ik naar Dubai om aan een spannend, nieuw hoofdstuk te beginnen. Ik deel hier graag met jullie hoe het mij vergaat in die hete, zanderige smeltkroes van culturen.

Maar eerst... inpakken en afscheid nemen. :there:

Dit topic slechts heeft 1 regel: mijn werkgever mag niet worden genoemd. ;-)
anoniem_380051 wijzigde dit bericht op 06-01-2020 15:47
79.16% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Rosalind schreef:
26-09-2019 22:35
Ik denk dat iedereen die in het buitenland woont dat herkent. Ik in ieder geval wel.
Absoluut. De plek waar ik woon is inmiddels wel echt thuis, maar soms komt het wel heel hard binnen wat ik moet missen doordat ik daar woon.

Maar Dolly, ik ben nu ook wel heel nieuwsgierig naar de beelden bij de tekst: mag ik ook je instagram?
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Kan mij voorstellen dat het missen van je eigen mensen .. je familie.. wel echt het lastigste is.

Ik ben ook nieuwsgierig geworden naar je instagram. Mag ik je ook toevoegen?
Mijn verjaardagsvlucht.

Gisteren was het mijn verjaardag en zoals jullie weten kon ik die dankzij het roosterteam in België vieren met mijn ouders. Het was heel fijn om ze terug te zien en we hebben een gezellige dag gehad. 'S avonds heb ik zonder traantjes afscheid genomen en vertrok ik naar de luchthaven om mijn verjaardag te vieren samen met 130 passagiers op 36000 feet.

Het was geen volle vlucht en we zouden de hele nacht vliegen. Het beloofde dus een rustige nacht te worden. Maar het tegendeel was waar.

Het begon allemaal prima. Ik was in een opperbest humeur en deed de service op een laag tempo. Ik nam de tijd om een praatje te maken met de vele Belgen aan boord. Ik had opgevangen dat er naast mezelf nog een andere jarige aan boord was. Toen ik bij hem kwam heb ik hem natuurlijk uitgebreid gefeliciteerd.

Na de eerste service ging ik in de galley zitten om zelf wat te eten toen de csv na even spoorloos verdwenen te zijn tevoorschijn kwam met een verjaardagsslinger (met Happy Birthday op) die ze ophing in de galley terwijl al mijn collega's "Happy birthday" zongen. Ik kreeg een prachtig bord met een taartje uit bussinessclass. Mijn csv was zelfs zo creatief geweest om van een kartonnen rietje een verjaardagskaarsje te maken. Of iets dat er toch heel sterk op leek, en had dat in mijn taartje gestopt. Een Waalse collega had een doosje praline bij Leonidas gekocht voor mij. Ondertussen werden er foto's gemaakt. (Die post ik straks op insta) Ik had dat echt niet verwacht en was er zo blij mee. En zo kreeg ik toch een heel bijzondere 30ste verjaardag die ik nooit meer zal vergeten!

De jarige passagier werd een uurtje later naar de galley geroepen en werd op dezelfde manier verrast als ik. :proud:

Om een uur of 04 in de ochtend deed ik weer een rondje in de donkere cabine. Ik deed schermpjes uit zodat passagiers beter konden slapen, ruimde wat op en stak mijn hoofd binnen in elk toilet dat ik tegen kwam om te checken of het er nog netjes uit zag en of er nog voldoende wcpapier was. Ik hielp een jongeman om een toiletdeur open te doen en liep naar de andere kant van de cabine. Daar kwam ik die jongeman weer tegen die naar me toe liep in het gangpad. Hij was verrast om mij te zien en gedroeg zich wat vreemd. Ik was ook verrast om hem aan die kant van de cabine te zien aangezien zijn stoel aan de andere kant was. Ik bedacht dat hij misschien gewoon even zijn benen aan het strekken was en besteedde er verder geen aandacht aan. Toen ik terug bij die bewuste WC kwam waar ik die man eerder naar binnen had geholpen,keek ik daar ook even of alles nog netjes was. Ik rook echter iets vreemd. Sigarettenlucht. :-o Ik liep even terug naar buiten en terug naar binnen om te checken of ik dat goed geroken had. En jawel hoor. Onmiskenbaar. Ik had verder niemand zien opstaan dus ik was zo goed als zeker dat het die jongeman was geweest.

Ik liep naar de achterste galley waar al mijn collega's zaten te kletsen en bracht hen op de hoogte. Mijn csv sprong meteen op en gebood ons allemaal om elk een toilet te checken.

We verzamelen aan het toilet in kwestie en ik vertelde nog eens wat ik gezien en geroken had. Inclusief het vreemde gedrag van die man. Mijn csv zag as op de grond en in het toilet. Ze ging op zoek naar de sigarettenpeuk om te checken of die wel goed uit was en niet nasmeulde. Ze vond hem nergens en concludeerde dat de peuk waarschijnlijk was doorgespoelt. We zagen de man opstaan van zijn stoel. Hij had ons goed in de gaten toen we alle toiletten aan het checken waren en stond toen plots op en vertrok naar bussinessclass. Mijn collega belde naar bussinessclass om te zeggen dat we een passagier betrapt hadden op roken en dat hij onderweg was naar bussinessclass. Mijn collega daar liep de man tegemoet waarop die zich omdraaide om weer naar economyclass te gaan. Hij stond toen echter oog in oog met mijn csv. :proud:

Ze vroeg of hij iets wist over de sigarettengeur in 1 van de toiletten. Hij ontkende en zei dat hij niet rookte. Mijn csv bukte zich en raapte een pakje sigaretten op dat ter hoogte van de passagier zijn voeten op de grond lag achter de laatste vrij stoelen in Bussinessclass. "Are you sure?" Vroeg ze toen. "I only smoke when I drink!" Zei hij. "You been drinking sir. A lot." Een andere collega die erbij stond kon een grijns niet onderdrukken. Busted!

De captain werd op de hoogte gebracht en mijn csv schreef een notitie zodat collega's op zijn volgende connectievlucht hem in de gaten konden houden. Als zij hem nog eens betrappen krijgt hij een fikse boete.

Toen alle passagiers van boord gegaan waren vonden we de verdwenen peuk in bussinessclass. Die had daar nog liggen nasmeulen op de grond zagen we aan een brandplek op het tapijt. Dit had nog een spannender staartje kunnen krijgen...
jeetje TD, wat een verhaal zeg! wat een pannenkoek, die had jullie allemaal echt in gevaar kunnen brengen.

maar gefeliciteerd! klinkt als een hele bijzondere 30ste verjaardag, leuk! ga je het in Dubai ook nog vieren met vrienden?
Gefeliciteerd Dolly!

Wat bijzonder dat die passagier er met slechts een waarschuwing vanaf kwam. En ik dacht dat er in de toiletten rookdetectors aanwezig zijn?
Gefeliciteerd Dolly!
Gefeliciteerd met je 30ste verjaardag. Echt superleuk dat je collega's er zo'n feestje van hebben gemaakt. En een spannend verhaal zeg, en dan nog liegen ook, wat een sukkel.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
chirimoya schreef:
02-10-2019 15:24
jeetje TD, wat een verhaal zeg! wat een pannenkoek, die had jullie allemaal echt in gevaar kunnen brengen.

maar gefeliciteerd! klinkt als een hele bijzondere 30ste verjaardag, leuk! ga je het in Dubai ook nog vieren met vrienden?
Ja maar pas in November. Iedereen heeft leave of vluchten. Jay komt straks wel "iets kleins" brengen. :-)
Rosalind schreef:
02-10-2019 15:27
Gefeliciteerd Dolly!

Wat bijzonder dat die passagier er met slechts een waarschuwing vanaf kwam. En ik dacht dat er in de toiletten rookdetectors aanwezig zijn?
Ja maar dat is algemeen geweten natuurlijk. Dus mensen dekken die af op de een of andere manier. Ik weet het niet. Ik sta er nooit bij. Het is echter niet de eerste keer dat ik het mee maak.
Stille meelezer hier. Nog gefeliciteerd Dolly!
Ik vind het ook bijzonder dat de rookmelders niet afgegaan zijn. Ik dacht altijd dat het daarom onmogelijk was om op het toilet te roken. En alleen een waarschuwing vond ik ook wel een milde straf.
Een roker heb ik ook ooit meegemaakt (verlinkt). Tijdens een nachtvlucht al een paar keer rooklucht geroken en toen kwam de persoon voor me uit het toilet waar ik al te lang stond te wachten.

Stewardess had me al opgemerkt dus hij was er snel bij. Zo smerig en gevaarlijk. Hij kreeg een dikke preek en volgens mij inderdaad een waarschuwing maar dat kreeg ik niet meer helemaal mee.

Mag ik ook je insta Dolly?
Wat een mafkees zeg.. tjonge. Maaarr gefeliciteerd!
Gefeliciteerd Dolly! Dat is leuk gedaan zo, leuke verrassing!
Wat gaaf inderdaad, fijne collega's ook. :-) Van harte gefeliciteerd!
ririanneke schreef:
02-10-2019 15:53
Stille meelezer hier. Nog gefeliciteerd Dolly!
Ik vind het ook bijzonder dat de rookmelders niet afgegaan zijn. Ik dacht altijd dat het daarom onmogelijk was om op het toilet te roken. En alleen een waarschuwing vond ik ook wel een milde straf.
Het is dus wel degelijk mogelijk.

En die milde straf. Eens.

Als het rookalarm was afgegaan hadden we geen keuze gehad. Dan was het sowieso een boete. Nu hadden we minder "bewijs". Wellicht dat daarom de keuze is gemaakt om die jongeman voorlopig enkel hard te laten schrikken.
Ik vraag me af of zo iemand dat wel echt geschrokken is en of hij het niet gewoon de volgende keer weer doet.
dolfje schreef:
02-10-2019 17:53
Ik vraag me af of zo iemand dat wel echt geschrokken is en of hij het niet gewoon de volgende keer weer doet.
Dat vraag ik me ook af. Iemand die zoiets doet en zichzelf en anderen zo in gevaar brengt is niet snel ergens van onder de indruk denk ik.
En be toch wel heel benieuwd naar jouw belevenissen, mag ik ook jouw insta?
ririanneke schreef:
02-10-2019 18:09
Dat vraag ik me ook af. Iemand die zoiets doet en zichzelf en anderen zo in gevaar brengt is niet snel ergens van onder de indruk denk ik.
En be toch wel heel benieuwd naar jouw belevenissen, mag ik ook jouw insta?
Ik denk niet dat hij er veel bij nagedacht heeft. Hij was wel degelijk onder de indruk van de commotie die hij had veroorzaakt. 8 cabin crew die plots midden in een rustige nachtvlucht langs alle kanten de cabin in marcheerden. Vastberaden om de crimineel bij zijn lurven te vatten. :proud: Hij had al een poosje geen crew meer gezien. Dus waarschijnlijk dacht hij dat hij ermee weg zou kunnen komen. Maar net als hij kreeg ik ook in de gaten dat er al een poosje niemand van ons in de cabin was geweest.

En hij had waarschijnlijk geen idee hoe ontzettend gevaarlijk zijn actie was. Cabin crew zijn niet snel onder de indruk. Maar zeg "brand" aan boord van een vliegtuig en zelfs de meest senior crew krijgt spontaan zweethandjes. Dan helpen we 10x liever een kind ter wereld daarboven.

In zijn ogen was het waarschijnlijk hetzelfde als stiekem roken op het toilet op school.
Oh en dankjewel voor de felicitaties allemaal!! :$ :bigkiss:
Van harte gefeliciteerd Dolly! Dat klinkt inderdaad wel als een heel bijzondere verjaardag, om nooit te vergeten...

En wat een verhaal over die mafkees en zijn sigaret....
Gelukkige verjaardag, Dolly!
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Gefeliciteerd met je verjaardag, Dolley!! :daisy:
Nog van ❤️e gefeliciteerd Dolly! Wat leuk dat je collega’s er zo’n feestje van hebben gemaakt!
Happy Birthday! :smooch:
Self-love is the greatest middle finger of all time
Gefeliciteerd Dolly!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven