Werk & Studie alle pijlers

Help theorie examen?

25-09-2019 00:44 42 berichten
Mijn vriend heeft de theorie examen al 10 keer geprobeerd in 3 jaar en telkens gefaald. Wat zou hij kunnen doen en is hij uberhaupt geschikt om te rijden?
Alle reacties Link kopieren
Bitje93 schreef:
25-09-2019 10:22
Sorry hoor, maar dat soort mensen wil je toch niet op de weg hebben ?
Elke keer als ik in mijn auto stap, al is het maar naar de supermarkt, kom ik randdebielen of andere verkeerskneuzen tegen. En die hebben blijkbaar allemaal hun theorie ooit eens gehaald en ook nog hun praktijk. Die wil ik ook niet op de weg hebben en ze mogen dat toch helemaal legaal.
Nogmaals, problemen met het halen van een theorie examen hoeft niet per se aan je opgedane kennis te liggen en is ook geen teken dat je niet betrouwbaar bent in het verkeer. Er zijn, echt waar, mensen die problemen hebben met examens an sich.
Bitje93 schreef:
25-09-2019 10:22
Sorry hoor, maar dat soort mensen wil je toch niet op de weg hebben ?

Doe niet zo mal. Heb je zelf recent (!) het theorie examen gedaan? Volgens mijn instructeur schat ik elke verkeerssituatie goed in en ben ik, weliswaar een beginner, maar overzie ik situaties goed en anticipeer ik ook meer dan prima.

Dat hele theorie-examen is één grote loterij van achterlijke vragen, waarvan met name het gedeelte gevaarherkenning echt om moedeloos van te worden is. Mijn instructrice gaf ook aan dat het CBR zich in de vraagstellingen zich niet eens altijd zélf aan de wet houd.
Irish_Wasser_Woman schreef:
25-09-2019 10:27
Als je ziet in wat voor een Russische Roulette ik mij 's ochtends door het verkeer moet begeven, heeft het behalen van een rijbewijs (en dus het theorie examen) ook niet zo veel zin gehad hoor.... Haaientanden, van rechts komen, rotondes... Meeste mensen hebben geen flauw idee meer van verkeersregels, in ieder geval degenen die ik in de ochtend tref :-?
En dat zijn dan nog de simpele regels..... En niet eens de instinkers van het theorie-examen.
Die weten het vaak prima, maar ze kiezen ervoor om ze te negeren, vanwege haast of andere redenen.
Kijk naar de fietsers/scholieren. Allemaal fietsexamen gehad en toch gedragen in het verkeer alsof ze onsterfelijk zijn.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Ergo, het halen van je theorie examen is beslist geen garantie voor fatsoenlijk en veilig verkeersgedrag. Iemand de weg niet op willen hebben vanwege moeilijkheden met een examen is net zo onzinnig als denken dat iemand met een goed afgelegd examen zich aan de geleerde regels houdt.

Ik ben laatst nog volkomen klem gereden op een tweebaans rotonde door een of andere malloot. Voordat je de rotonde op rijdt staan er nota bene nog enorme pijlen op de weg voor rechtdoor en linksaf, maar mooi dat die knuppel op de verkeerde rijstrook reed en vervolgens op mijn baan komt, terwijl ik net de rotonde af wil rijden. Zelfs al had je nog nooit een theorieboek ingekeken, dan had je nog met enig gezond verstand kunnen bedenken dat dit niet de bedoeling kon zijn.
Pergamon schreef:
25-09-2019 11:31
Doe niet zo mal. Heb je zelf recent (!) het theorie examen gedaan?
.
Toevallig vorig jaar oktober, toen heb ik ook een aanvullend praktijkexamen moeten rijden.
Niet geschoten is altijd mis
LaFleurNoire schreef:
25-09-2019 12:53
Ergo, het halen van je theorie examen is beslist geen garantie voor fatsoenlijk en veilig verkeersgedrag. Iemand de weg niet op willen hebben vanwege moeilijkheden met een examen is net zo onzinnig als denken dat iemand met een goed afgelegd examen zich aan de geleerde regels houdt.

Ik ben laatst nog volkomen klem gereden op een tweebaans rotonde door een of andere malloot. Voordat je de rotonde op rijdt staan er nota bene nog enorme pijlen op de weg voor rechtdoor en linksaf, maar mooi dat die knuppel op de verkeerde rijstrook reed en vervolgens op mijn baan komt, terwijl ik net de rotonde af wil rijden. Zelfs al had je nog nooit een theorieboek ingekeken, dan had je nog met enig gezond verstand kunnen bedenken dat dit niet de bedoeling kon zijn.

Dat heeft echt niks met theorie te maken. Een voor jou onbekende tweebaansrotonde kan echt lastig zijn omdat er zoveel verschillende soorten zijn en je snel moet anticiperen. Als je dan de route niet kent..
.
Anoniem262821034 schreef:
25-09-2019 14:01
Dat heeft echt niks met theorie te maken. Een voor jou onbekende tweebaansrotonde kan echt lastig zijn omdat er zoveel verschillende soorten zijn en je snel moet anticiperen. Als je dan de route niet kent..
Goh, ik heb toch echt tot in den treure alle soorten rotondes in mijn theorieboek voorbij zien komen, hoe je die op dient te rijden en af dient te rijden, evenals in de lessen. En ook in de praktijk. Dan kun je ergens vreemd zijn, maar borden, levensgrote pijlen en een beetje gezond verstand zouden dat probleem op moeten kunnen lossen.
Ik vraag me af hoe je dan in hemelsnaam rotondes neemt waar helemaal niks aan staat gegeven, Nijmegen heeft zo'n leuke bijvoorbeeld.
LaFleurNoire schreef:
25-09-2019 14:10
Goh, ik heb toch echt tot in den treure alle soorten rotondes in mijn theorieboek voorbij zien komen, hoe je die op dient te rijden en af dient te rijden, evenals in de lessen. En ook in de praktijk. Dan kun je ergens vreemd zijn, maar borden, levensgrote pijlen en een beetje gezond verstand zouden dat probleem op moeten kunnen lossen.
Ik vraag me af hoe je dan in hemelsnaam rotondes neemt waar helemaal niks aan staat gegeven, Nijmegen heeft zo'n leuke bijvoorbeeld.

Ah ik snap het al, jij vindt nooit iets lastig en maakt nooit fouten, ziet nooit een bord of pijl te laat.
Die in Nijmegen heb ik trouwens ooit eens op goed geluk overleefd. Dat was bizar gewoon.
.
LaFleurNoire schreef:

ik heb hem al vaak gereden, maar hij went nooit
LaFleurNoire schreef:

Het Keizer Karelplein is volgens mij de laatste rotonde in Nederland die nog zo werkt. 3 rijbanen, waarbij je steeds 1 naar rechts opschuift als je (in de buurt komt van) je afslag. Stoppen als het verkeer dat de rotonde oprijdt groen heeft, zodat zij de rotonde op kunnen. Als opkomend verkeer rood heeft, kan je doorrijden. 'Uitritten' hebben een stoplicht.
25-09-2019 14:24
Ah ik snap het al, jij vindt nooit iets lastig en maakt nooit fouten, ziet nooit een bord of pijl te laat.
Die in Nijmegen heb ik trouwens ooit eens op goed geluk overleefd. Dat was bizar gewoon.
Wat bijzonder dat je dat uit mijn post haalt. Jij beweert dat op een correcte manier rotondes nemen niets met theorie te maken heeft, ik weerleg dat en vervolgens maak jij er van dat ik mezelf superieur waan in het verkeer. Bijzonder.
Pergamon schreef:
25-09-2019 14:32
Het Keizer Karelplein is volgens mij de laatste rotonde in Nederland die nog zo werkt. 3 rijbanen, waarbij je steeds 1 naar rechts opschuift als je (in de buurt komt van) je afslag. Stoppen als het verkeer dat de rotonde oprijdt groen heeft, zodat zij de rotonde op kunnen. Als opkomend verkeer rood heeft, kan je doorrijden. 'Uitritten' hebben een stoplicht.
Ken je de magic round about in Swindon?
Die vond ik wel erg bizar om te rijden
LaFleurNoire schreef:
25-09-2019 14:53
Wat bijzonder dat je dat uit mijn post haalt. Jij beweert dat op een correcte manier rotondes nemen niets met theorie te maken heeft, ik weerleg dat en vervolgens maak jij er van dat ik mezelf superieur waan in het verkeer. Bijzonder.

Jij beweert dat iemand die op een verkeerde baan op de rotonde terecht komt z’n theorie niet kent. Dan concludeer ik dat jij kennelijk nooit een ongelukkige fout maakt.
.
25-09-2019 14:01
Als je het niet weet, dan rij je een extra rondje.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Blijkbaar wilde hij het niet eens halen. Zijn ouders pushte hem om het te behalen. Misschien daarom dat hij niet zijn best deed.
Tickel schreef:
25-09-2019 20:50
Als je het niet weet, dan rij je een extra rondje.

Oh ja hoor, geen probleem, maar het gaat over per ongeluk op een verkeerde baan komen.
.
lilyroseee schreef:
02-10-2019 02:02
Blijkbaar wilde hij het niet eens halen. Zijn ouders pushte hem om het te behalen. Misschien daarom dat hij niet zijn best deed.

Dat verklaart een boel.
Als hij niet zelf-gemotiveerd is houdt het op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven