Twijfels

25-09-2019 21:23 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ik date al ruim een halfjaar met iemand. We hebben geen relatie, maar vinden elkaar wel erg leuk en zien elkaar bijna elke dag. We hebben allebei best wel een moeilijke periode achter de rug en zijn druk bezig om aan onszelf te werken, we praten hier samen ook over en op dat gebied hebben we ook echt veel steun aan elkaar.

Maar op sommige gebieden heb ik het idee dat we eigenlijk niet goed bij elkaar passen. Ik wil graag (dat hoeft niet nu, maar op een dag) een relatie, kinderen, trouwen etc. Hij is al wat ouder dan ik, op een leeftijd dat de meeste mannen toch wel gaan settelen, maar hij geeft aan dat hij daar niet per se behoefte aan heeft, met niemand niet. Wel zegt hij dat de dingen tussen ons zich misschien wel zo goed ontwikkelen dat hij dat op een dag wel wil. Momenteel is hij vooral bezig met zijn eigen herstel, hij is namelijk depressief geweest (en soms nog steeds soms een beetje).

Dan komen we aan op het volgende 'probleem' hij heeft namelijk op het moment een heel laag libido, en ik heb wel een hoog libido. We zoenen en knuffelen wel maar van sex komt het eigenlijk nooit.

Dan komt het volgende probleem wellicht als een verassing; hij geeft namelijk aan moeite te hebben met monogamie. Hij zit nog steeds op datingsites maar hij heeft al maanden geen contact met anderen vrouwen gehad. Maar hij heeft mij verteld dat als het goed gaat met hem en hij een hoger libido heeft hij soms worstelt met monogaam zijn. Hij zegt niet vreemd te zullen gaan maar hij zou graag willen praten over dat soort gevoelens. Maar ik zit er eigenlijk niet echt op te wachten om daarover te praten, dat die gevoelens er soms zijn lijkt mij logisch (iedereen fantaseert wel eens over seks met een ander) maar ik hoef het daar niet constant over te hebben. Ik vind het best wel vreemd dat hij het daar zo graag over wil hebben. En ik krijg soms het idee dat hij uiteindelijk toch wel iets met die gevoelens wil doen.

Ik betwijfel of het tussen ons gaat werken. Maar het kan heel goed voelen als we samen zijn, en ik zou hem echt vreselijk missen als ik hier een punt achter ga zetten. Naast liefde is er ook een vriendschap. Alleen soms vraag ik me af of het niet zonde is om zoveel tijd en energie te besteden (we zien elkaar echt bijna elke dag) aan iets dat waarschijnlijk toch niet gaat werken. Ik vraag me af of ik me niet wat meer moet openstellen voor andere mannen, omdat ik eigenlijk wel op zoek ben naar iets meer dan dit.

Ik heb het hier met hem over gehad en toen was hij best gekwetst, hij geeft aan dat hij denkt dat het wel gaat werken tussen ons. Ik durf het eigenlijk niet met vriendinnen te bespreken omdat het best een aparte situatie is en ik me er een beetje voor schaam. Wat zouden jullie doen?

Liefs
Weggaan / vrienden blijven . Hij geeft duidelijk aan dat hij vast zal vreemd gaan.. jij wilt een relatie.. kinderen.. hij niet. Dat is geen goed vooruitzicht met een man die niet monogaam kan zijn.
Afkappen, jullie wensen zijn te verschillend. Niet denken dat je hem wel kan veranderen, als een man zegt niet te willen settelen geloof hem dan.
Heel geschikt als platonische vriend, totaal ongeschikt als relatie. Mooi dat jullie het leuk hebben, fijne gesprekken kunnen voeren en elkaar een beetje kunnen helpen met lastige perioden in het leven maar ik denk dat het daarbij mag blijven.

Jullie liggen mijlenver uit elkaar vwb fundamentele relatiezaken. Jij wil settelen, hij niet. Jij wil seks met hem, hij niet (met jou?) en als de boel beneden weer op orde is graag met anderen.

En waarom was hij gekwetst toen je het er met hem over had? Hij lijkt toch de meest afwijzende in deze "relatie" en dan mokken als je je twijfels uit?
Hij is de oudste toch?
Dit lijkt me geen match. Voor een relatie dan. Als vriendschap is het vast prima. Aangezien jullie toch al geen sex hebben, ben je daar waarschijnlijk minder ver van verwijderd dan van een ècht leuke, passende relatie met toekomstperspectief.
Hij wil wel een relatie, maar niet met jou. Vandaar dat hij aangeeft moeite te hebben monogaam te zijn. Hij wacht tot er wat beters voorbij komt......

Het is een vriend, geen relatiemateriaal voor jou.

Serieus, je verdoet je tijd!
Klinkt als een lot uit de loterij..
Stop hiermee en ga op zoek naar iemand die je wel kan bieden wat jij zoekt.
Dus hij wil niet seksen maar als hij het wil, dan niet alleen met jou.

Klinkt als een buitenkansje, deze man 🥴
Klinkt als een ex van mij. Gaat niet werken.
Zoals iedereen al zegt, klinkt dit als tijdverspilling. Als jij hem een kans zou willen geven als vriend (en hij dat ook zou willen, wat dus best onwaarschijnlijk is) zouden jullie misschien dat nog kunnen blijven, maar een relatie wordt sowieso niks. Hij denkt er heel anders over na op dat gebied en hij is niet raar of wat dan ook, maar niet het type man waar jij naar op zoek bent, als ik zo je verhaal lees.
Ben benieuwd wat het wordt en het is natuurlijk helemaal aan jou!
Deze man bereid je al voor dat hij vreemd zal gaan. Ook al zegt hij dat hij dat niet zal doen. En hij wil helemaal geen relatie. Hij ziet hou niet als relatie materiaal. Hij zegt een laag libido maar is hij misschien gewoon niet te moe van het rollebollen met een ander?

Het klinkt in ieder geval niet alsof het serieus zal worden. En ik vraag me ook af of je dat zou moeten willen.
Blijf in jezelf geloven !
Jullie hebben geen relatie en hij is geen relatie materiaal.
Wat is het probleem? Leef jij op een andere planeet en is hij de allerlaatste man?
Je weet het zelf ook wel..dit is een project en geen relatie.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Gewoon vrienden blijven...sex is er toch al niet en een toekomstbeeld samen ook niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven