Peutertopic II

maandag 20 mei 2019 om 21:38
Deel 2, deel 1 zat rammetje vol.
Originele OP (met dank aan Nijntje):
Na het babytopic en het dreumestopic..
Tijd voor de eigenwijze peuters!
Ik ben twee en ik zeg nee
Ik ben drie en ik wil het nie
Kom maar door met alle vragen, ervaringen, frustraties en vooral ook trotse verhalen over de leeftijdsfase waarin onze kleine ukjes ineens uitgroeien richting slimme, nieuwsgierige kleuters!
Originele OP (met dank aan Nijntje):
Na het babytopic en het dreumestopic..
Tijd voor de eigenwijze peuters!
Ik ben twee en ik zeg nee
Ik ben drie en ik wil het nie
Kom maar door met alle vragen, ervaringen, frustraties en vooral ook trotse verhalen over de leeftijdsfase waarin onze kleine ukjes ineens uitgroeien richting slimme, nieuwsgierige kleuters!

woensdag 25 september 2019 om 20:02
Zoon heeft nu long sleeves van Name It en die vind ik dus ook wel mooi slank vallen. Ik weet niet hoe de broekjes zitten?
De echte skinnys van zara vind ik wel smaller dan hema. Peuter past in skinny hema maat 92 nog wel maar Zara is het wel heel super skinny nu
@GC ik zou echt blij zijn met een moeder als jij als peuter zoek was. Serieus wat kunnen mensen toch naar zijn naar elkaar toe!!!
De echte skinnys van zara vind ik wel smaller dan hema. Peuter past in skinny hema maat 92 nog wel maar Zara is het wel heel super skinny nu

@GC ik zou echt blij zijn met een moeder als jij als peuter zoek was. Serieus wat kunnen mensen toch naar zijn naar elkaar toe!!!

woensdag 25 september 2019 om 20:04
Mijn dochter is ook smal. Ik heb treggings van de primark en heb die dan aan de elastiekband bovenin met de naaimachine even een paar steken ingenomen. Ik heb laatst ook bij de zeeman soort leggings die eruit zien als skinny's gekocht en die passen haar ook goed.Envelop schreef: ↑25-09-2019 19:57Wat sneu lavendel zo'n ziek meisje... Zo ziek heb ik onze dochter nog nooit gezien met een griep. Ik duim voor je mee dat ze zondag goed opgeknapt is, wel een heel fijn vooruitzicht!
@glitter, wat een kansloos gestreste moeder zeg![]()
Naar mijn idee is het van de Zara nog veel wijder dan de HEMA maar jij denkt dus dat die misschien smaller is? Zal er de volgende keer even langs lopen met dochter dan kan ze passen. Is imps en elfs echt smaller? Dan kan ik nm eens op MP kijken, nieuw valt dat buiten m'n budget.
Als iemand nog andere tips heeft... Tot nu toe zitten alleen de smalle leggings van bnosy echt goed.
Zoiets maar dan in het zwart

woensdag 25 september 2019 om 20:13
Ooh Lavendel, hopelijk knapt ze snel op en kunnen jullie lekker op vakantie. Waar op Mallorca gaan jullie naartoe? Wij zijn vorige week terug gekomen uit Sa Coma. Heerlijke vakantie gehad.
Wat lief van jou glitter. En wat een ondankbare moeder... Ik zou er maar al te blij mee zijn als iemand even helpt op zo'n moment.
Geen tips qua broeken envelop.
Wat lief van jou glitter. En wat een ondankbare moeder... Ik zou er maar al te blij mee zijn als iemand even helpt op zo'n moment.
Geen tips qua broeken envelop.

woensdag 25 september 2019 om 20:31
Envelop, inderdaad wat Lavendel ook al zegt: Primark! Die broeken zijn onwijs smal. Ik heb twee lange slanke kinderen maar zelfs die passen er niet in (zijn slank maar hebben wel gespierde beentjes van het vele boompje klimmen en zo hier).
Ik verdwijn weer beetje in meelees-modus merk ik maar volg nog wel hoor
Heb weer veel te stellen met mijn kleuter en de zorgen voor/om mn ouders.
Ik verdwijn weer beetje in meelees-modus merk ik maar volg nog wel hoor

Heb weer veel te stellen met mijn kleuter en de zorgen voor/om mn ouders.
woensdag 25 september 2019 om 20:51
Name it heeft ook hele smalle broeken. Al waren die ook bij mijn peuter baggy maar niet storend.
Ik heb alles gelezen maar ben al weer kwijt wie wat zei
. Ik zit ook beetje in meeleesmodjs want druk, druk, druk met rotnachten. Maaaar we hebben vanochtend wel een bod uit gebracht (en nog niks gehoord).
Ik heb alles gelezen maar ben al weer kwijt wie wat zei

woensdag 25 september 2019 om 21:31

Primark hebben we in huis en zitten redelijk maar slobberen nog wat rondom haar billen/bovenbenen, eigenlijk is dat vooral het "probleem" gebied zeker nu ze geen luiers meer draagt. Het kan natuurlijk prima maar ik vind helemaal strak vaak leuker staan.
Zal eens bij de Zeeman gaan kijken, goede tip! Gelukkig vind dochter het oprecht heel erg leuk om broeken te passen in de winkel dus we maken volgende week gewoon nog een rondje.
woensdag 25 september 2019 om 23:00
Oei, zoon hier heeft dat ook een keer gedaan, wat was ik blij toen een andere vrouw zei dat er onder een bepaald rek voeten uitstaken...GlitterCupcake schreef: ↑25-09-2019 19:46Envelop toch
Wat een kutdag. Heb je al bij de skinnies van de Zara gekeken? En anders de Super slim fit van Imps & Elfs
![]()
Ik stond vandaag in de Hema en er was een moeder met een peuter. Die peuter verstopt zich in een kledingrek. Moeder zoekt zich de tandjes (begon pissig te worden en had duidelijk haar dag niet) en ik wenk en wijs het rek aan. Snauwt dat viswijf dat ik mij er niet mee moet bemoeien. Ik heb mijn spullen gepakt en ben naar de kassa gelopen. Volgens mij zoekt ze nu nog..
donderdag 26 september 2019 om 07:28
@Maartje: nee, we hebben de voorste stang van onze bloomstoel eraf gehaald zodat zoon zonder blad oid aan tafel zit. Hij kan er nu (met een klein beetje hulp) ook zelf inklimmen
voor nu werkt het gelukkig! Eten gaat ook weer de goede kant op.
Op vakantie heeft hij iedere dag op een gewone stoel gezeten en alles gegeten wat hij wilde dus ben blij dat het nu zo ook werkt.
Unicum: hij ligt nog lekker in bed! Hoorde hem rond 7u voor het eerst maar hij draait zich toch regelmatig nog om om te blijven liggen
ik type dit dus vanuit bed! Heerlijk zo!
Spannend Due!

Op vakantie heeft hij iedere dag op een gewone stoel gezeten en alles gegeten wat hij wilde dus ben blij dat het nu zo ook werkt.
Unicum: hij ligt nog lekker in bed! Hoorde hem rond 7u voor het eerst maar hij draait zich toch regelmatig nog om om te blijven liggen

Spannend Due!
donderdag 26 september 2019 om 13:23
Glitter, jammer dat de moeder zo regeerde! Lijkt me een gestresst typetje.
Due, spannend ik duim voor je!
Heerlijk aardbei, lekker ontspannen opstaan!
Hier werd dochter om een uur of drie wakker met koorts. Zetpil gegeven en bij ons in bed genomen, ze wilde alleen op mij slapen. Vanmorgen heeft ze gespuugd en ondanks twee zetpillen blijft ze gloeien en slaapt veel bij mij. Zo sneu. Waterpokken heersen op de opvang, dat zou kunnen of een ander virus.
Due, spannend ik duim voor je!
Heerlijk aardbei, lekker ontspannen opstaan!
Hier werd dochter om een uur of drie wakker met koorts. Zetpil gegeven en bij ons in bed genomen, ze wilde alleen op mij slapen. Vanmorgen heeft ze gespuugd en ondanks twee zetpillen blijft ze gloeien en slaapt veel bij mij. Zo sneu. Waterpokken heersen op de opvang, dat zou kunnen of een ander virus.
donderdag 26 september 2019 om 13:39
Ach Pip, je dochter krijgt het wel te verduren zeg. Wel fijn dat het gips eraf is!
Wij hebben dochter gister voor het eerst slapend overgelegd vanuit de auto en dat ging goed! Heerlijk, dat geeft toch wat meer vrijheid als je na het eten kunt gaan rijden. Tot de baby straks wat ouder is, dan beginnen we weer opnieuw met de strakke schema’s.
Wij hebben dochter gister voor het eerst slapend overgelegd vanuit de auto en dat ging goed! Heerlijk, dat geeft toch wat meer vrijheid als je na het eten kunt gaan rijden. Tot de baby straks wat ouder is, dan beginnen we weer opnieuw met de strakke schema’s.

donderdag 26 september 2019 om 13:43
Okee teckel hopelijk geen pseudokroep dat lijkt me zo naar. En goed dat je naar de huisarts gaat voor jezelf. Hopelijk niks aan de hand.
Lief dat je het vraagt Quest. Het gaat goed met baby. Geen koorts meer en gewoon gezellig. Sneu van het vallen, mond bloed altijd zo erg hè. Waren jullie kamperen? Brrr.
Fijn dat het gips eraf is pippip
Arme peuter Lola, die angst gaat vast weer over maar vervelend als ze dat hebben.
Oh wat een pechdag envelop. En leuk hè als ze opeens zo wijs zijn.
Wat naar lavendel hopelijk snel beter en lekker van de vakantie genieten.
Ik heb eindelijk even voor mezelf baby en peuter slapen. Al was t wel eerst drama voor peuter sliep. Ze wil elke keer niet meer smiddags. Maar heeft het wel echt nodig. Als ze dan is slaapt valt eindelijk slaapt ze zo 2 uur.. herkenbaar? Ze krijst echt de boel bij elkaar met iedere keer een ander excuus. Ik word er een beetje moedeloos van. Ik wil er niet aan toegeven want ze heeft t echt nodig. Ze is net 2. Eventueel iemand tips?
Lief dat je het vraagt Quest. Het gaat goed met baby. Geen koorts meer en gewoon gezellig. Sneu van het vallen, mond bloed altijd zo erg hè. Waren jullie kamperen? Brrr.
Fijn dat het gips eraf is pippip
Arme peuter Lola, die angst gaat vast weer over maar vervelend als ze dat hebben.
Oh wat een pechdag envelop. En leuk hè als ze opeens zo wijs zijn.
Wat naar lavendel hopelijk snel beter en lekker van de vakantie genieten.
Ik heb eindelijk even voor mezelf baby en peuter slapen. Al was t wel eerst drama voor peuter sliep. Ze wil elke keer niet meer smiddags. Maar heeft het wel echt nodig. Als ze dan is slaapt valt eindelijk slaapt ze zo 2 uur.. herkenbaar? Ze krijst echt de boel bij elkaar met iedere keer een ander excuus. Ik word er een beetje moedeloos van. Ik wil er niet aan toegeven want ze heeft t echt nodig. Ze is net 2. Eventueel iemand tips?
donderdag 26 september 2019 om 13:56
Naniene, wij hebben er maar aan toegegeven. Ik had geen zin meer in de strijd. Soms valt ze nog in slaap in de auto of voor de televisie, maar dan maak ik haar na 15-30 minuten weer wakker. Anders is het 's avonds feest. We houden de middagen wel rustig. 's Ochtends naar buiten / peuterspeelzaal en 's middags vaker een filmpje, knutselen of met de duplo. En 's avonds iets eerder eten zodat ze een half uur eerder naar bed kan.

donderdag 26 september 2019 om 14:26
donderdag 26 september 2019 om 15:10
Klopt Naniene, ze stopte met slapen toen ze bijna 2,5 was. Wij eten nu vaak uiterlijk om 17.30 en dan gaat ze rond 18.30 slapen. Mijn man heeft nog een tijdje rondjes met haar gereden zodat ze in slaap viel in de auto. Of ik ging samen met haar op de bank een film kijken en dan viel ze soms na een uur in slaap.

donderdag 26 september 2019 om 15:17
Lavendel ohhh hopelijk knapt peuter snel op , zo sneu.
Tot zondag is het nog eventejs zal vast goed komen. Duim voor jullie
Glitter ik zie haar nog zoeken haha, jammer dat hulp tegenwoordig niet meer op prijs gesteld wordt wat een doos.
Hahah moet altijd zo lachen om je posts , gelukkig geen gezeur meer me de buurvrouw, heftig hoor dat verbouwen, staat ons ook nog te achten over 2 jaar. Schuur achterin is bijna dicht , gelukkig nu dat rukweer eraan komt, is ook echt uitkijken met de kids in de tuin, ze vinden het rete leuk daar in die rommel.
Pip, gelukkig gips eraf, maar nu het volgende weer. Hoop dat het niet te lang duurt arme frutsel.
Naniene, herkenbaar hie rhebben we ook zulke dagen dat ze dus niet wilt slapen, heb het opgegeven als ze gaat slapen dan prima, gaat ze d eboel terroriseren dan eruit. Is iedere dag anders, maar ben de strijd ook beu.
Fijn dat baby weer opgeknapt is.
Due spannend zeg
Envelop wat een klotedag zeg pfffft , dan ben je toch blij als je thuis bent. Was met dochter verder alles goed met controle ? Baby nog ziek geworden na die keer spugen ?
Qua broeken echt de zeeman, hie rpast geen enkel ande rmerk , alles zakt af en zeeman zit super.
Gisteren kwam ik thuis, beide kindjes dikke lip, allebei gevallen op de stoep en bloeden, tis wel raak zeg pfff met mijn brokkenpiloten .
Tot zondag is het nog eventejs zal vast goed komen. Duim voor jullie
Glitter ik zie haar nog zoeken haha, jammer dat hulp tegenwoordig niet meer op prijs gesteld wordt wat een doos.
Hahah moet altijd zo lachen om je posts , gelukkig geen gezeur meer me de buurvrouw, heftig hoor dat verbouwen, staat ons ook nog te achten over 2 jaar. Schuur achterin is bijna dicht , gelukkig nu dat rukweer eraan komt, is ook echt uitkijken met de kids in de tuin, ze vinden het rete leuk daar in die rommel.
Pip, gelukkig gips eraf, maar nu het volgende weer. Hoop dat het niet te lang duurt arme frutsel.
Naniene, herkenbaar hie rhebben we ook zulke dagen dat ze dus niet wilt slapen, heb het opgegeven als ze gaat slapen dan prima, gaat ze d eboel terroriseren dan eruit. Is iedere dag anders, maar ben de strijd ook beu.
Fijn dat baby weer opgeknapt is.
Due spannend zeg
Envelop wat een klotedag zeg pfffft , dan ben je toch blij als je thuis bent. Was met dochter verder alles goed met controle ? Baby nog ziek geworden na die keer spugen ?
Qua broeken echt de zeeman, hie rpast geen enkel ande rmerk , alles zakt af en zeeman zit super.
Gisteren kwam ik thuis, beide kindjes dikke lip, allebei gevallen op de stoep en bloeden, tis wel raak zeg pfff met mijn brokkenpiloten .
donderdag 26 september 2019 om 16:32
Check, zeeman staat als eerste op de lijst voor een bezoekje. Ik heb via mp ook nog wat broeken gekocht die zeer smal leken.
Baby is gelukkig niet echt ziek geworden, 2 daagjes niet helemaal in zn hum en wat verhoging maar dat was het.
Balen pip, eindelijk dat gips er af en dan ziek... Gips op deze leeftijd lijkt me zo lastig.
Wat hier een ding is is uitslapen, onze dochter slaapt graag tot 08.00/08.30uur de tijd maar twee dagen in de week kan dat echt niet ivm ons werk en wordt ze tussen 06.30 en 07.00uur gewekt. Wat een ochtendhumeur heeft ze dan, echt verschrikkelijk. Als ze er eenmaal uit is gaat het prima, ze slaapt dan op de opvang middags soms nog even (half uur tot max uur) maar avonds eerder naar bed lukt echt niet omdat ze dan veel te wakker is. Gister heb ik haar in de ochtend gewoon laten liggen en heeft ze zelfs tot 09.00uur geslapen, dat was vroeger echt ondenkbaar! Ik weet niet zo goed wat ik er mee moet/wil.
@quest, alles was goed bij de arts, wat nuttige tips gehad en omdat het zo goed gaat gaan we op eigen gelegenheid proberen de pufjes te minderen. We zijn nu van 2 pufjes naar 1 per dag gegaan sinds vandaag, ben heel benieuwd!
Baby is gelukkig niet echt ziek geworden, 2 daagjes niet helemaal in zn hum en wat verhoging maar dat was het.
Balen pip, eindelijk dat gips er af en dan ziek... Gips op deze leeftijd lijkt me zo lastig.
Wat hier een ding is is uitslapen, onze dochter slaapt graag tot 08.00/08.30uur de tijd maar twee dagen in de week kan dat echt niet ivm ons werk en wordt ze tussen 06.30 en 07.00uur gewekt. Wat een ochtendhumeur heeft ze dan, echt verschrikkelijk. Als ze er eenmaal uit is gaat het prima, ze slaapt dan op de opvang middags soms nog even (half uur tot max uur) maar avonds eerder naar bed lukt echt niet omdat ze dan veel te wakker is. Gister heb ik haar in de ochtend gewoon laten liggen en heeft ze zelfs tot 09.00uur geslapen, dat was vroeger echt ondenkbaar! Ik weet niet zo goed wat ik er mee moet/wil.
@quest, alles was goed bij de arts, wat nuttige tips gehad en omdat het zo goed gaat gaan we op eigen gelegenheid proberen de pufjes te minderen. We zijn nu van 2 pufjes naar 1 per dag gegaan sinds vandaag, ben heel benieuwd!
donderdag 26 september 2019 om 19:16
Helaas hebben verkopers voor andere koper gekozen
. Dit huis had gewoon alles zeg maar.
Peuter was vandaag na kdv zo moe dat hij op bank in slaap viel. Toen wakker gemaakt, was hij zittend op de bank weer in slaap gevallen dus maar om kwart voor 6 in bed gelegd. Ben benieuwd wanneer hij wakker wordt van de honger.
Hier met 2 en 5 maanden slaapje eraf. Maar nu is hij zo vroeg wakker dat hij vaak weer uurtje gaat.

Peuter was vandaag na kdv zo moe dat hij op bank in slaap viel. Toen wakker gemaakt, was hij zittend op de bank weer in slaap gevallen dus maar om kwart voor 6 in bed gelegd. Ben benieuwd wanneer hij wakker wordt van de honger.
Hier met 2 en 5 maanden slaapje eraf. Maar nu is hij zo vroeg wakker dat hij vaak weer uurtje gaat.

donderdag 26 september 2019 om 19:35
Jammer van het huis due.
@envelop fijn dat het wel goed gaat dus met dochter en dat alles verder in orde was. Spannend afbouwen vd puffer.
Pippip fijn vh gips maar balen dat ze nu ziek is.
Peuter doet hier nog een middagslaapje. Gemiddeld 1, 5u. Hij gaat altijd zonder problemen, 's middags en 's avonds. Kan je dus niet verder helpen.
Morgen richting landal. Maar wat een kut weer is er voorspeld zegt. Bah. Zie er een beetje tegenop. Een weekend met de schoon fam in een huisje met regen.
Maar eerst nog langs ha morgen. Hopelijk heb ik me om niks druk gemaakt.
M'n depri gevoelens zijn gelukkig, ondanks het slechte weer, wel afgenomen. Ben wel zeer vermoeid Ondanks naar bed om 22u. Maarja baby wordt elke ochtend om 6u wakker wakker.... En het is op werk ook gekkenhuis dus dat is wel minder.
@envelop fijn dat het wel goed gaat dus met dochter en dat alles verder in orde was. Spannend afbouwen vd puffer.
Pippip fijn vh gips maar balen dat ze nu ziek is.
Peuter doet hier nog een middagslaapje. Gemiddeld 1, 5u. Hij gaat altijd zonder problemen, 's middags en 's avonds. Kan je dus niet verder helpen.
Morgen richting landal. Maar wat een kut weer is er voorspeld zegt. Bah. Zie er een beetje tegenop. Een weekend met de schoon fam in een huisje met regen.
Maar eerst nog langs ha morgen. Hopelijk heb ik me om niks druk gemaakt.
M'n depri gevoelens zijn gelukkig, ondanks het slechte weer, wel afgenomen. Ben wel zeer vermoeid Ondanks naar bed om 22u. Maarja baby wordt elke ochtend om 6u wakker wakker.... En het is op werk ook gekkenhuis dus dat is wel minder.

donderdag 26 september 2019 om 19:41
Ooh wat balen due, de zoektocht naar een huis is vast lastig nu.
Dochter is om half 6 vaak al wakker dus echt niet genoeg slaap. Ze is 2 jaar en 2 maanden.. helaas slaapt ze echt niet in de wagen of auto. Dat deed ze als baby al niet. Ze heeft uiteindelijk na 1,5 uur wakker in bed waarvan 20 minuten krijsen en een paar keer weer neerleggen toch 2 uur geslapen.. ze ligt nu gewoon lekker te slapen. Ben lekker met haar en baby buiten geweest vanmiddag. Ze heeft in de plassen gestampt en we zijn bij de eendjes geweest. Tot aan de onderbroek was ze nat. Ik denk dat we ook maar zo'n pak bestellen. Nou ja misschien s ochtends iets meer energie kwijt laten raken dat dat helpt.
Dochter is om half 6 vaak al wakker dus echt niet genoeg slaap. Ze is 2 jaar en 2 maanden.. helaas slaapt ze echt niet in de wagen of auto. Dat deed ze als baby al niet. Ze heeft uiteindelijk na 1,5 uur wakker in bed waarvan 20 minuten krijsen en een paar keer weer neerleggen toch 2 uur geslapen.. ze ligt nu gewoon lekker te slapen. Ben lekker met haar en baby buiten geweest vanmiddag. Ze heeft in de plassen gestampt en we zijn bij de eendjes geweest. Tot aan de onderbroek was ze nat. Ik denk dat we ook maar zo'n pak bestellen. Nou ja misschien s ochtends iets meer energie kwijt laten raken dat dat helpt.
donderdag 26 september 2019 om 20:25
Balen due!
Maar goed nieuws over peuter: met een beetje mazzel slaapt hij gewoon door. Zoon heeft dat hier ook een paar keer gehad, we leggen dan een banaan klaar voor het geval hij honger heeft (dan hoeven we de trap niet meer af), maar die wordt bijna altijd als ontbijt geclaimed door dochter.
@teckel: leuk, naar welk park gaan jullie? Succes morgen bij de HA!
@naniene: die van ons slaapt pas sinds hij ruim 2 is in de auto, dus er is nog hoop. Wij gaan nu soms met allebei een rondje rijden, zeker als we zoon strontvervelend vinden en we weten dat een filmpje het probleem niet gaat oplossen
Maar goed nieuws over peuter: met een beetje mazzel slaapt hij gewoon door. Zoon heeft dat hier ook een paar keer gehad, we leggen dan een banaan klaar voor het geval hij honger heeft (dan hoeven we de trap niet meer af), maar die wordt bijna altijd als ontbijt geclaimed door dochter.
@teckel: leuk, naar welk park gaan jullie? Succes morgen bij de HA!

@naniene: die van ons slaapt pas sinds hij ruim 2 is in de auto, dus er is nog hoop. Wij gaan nu soms met allebei een rondje rijden, zeker als we zoon strontvervelend vinden en we weten dat een filmpje het probleem niet gaat oplossen

donderdag 26 september 2019 om 20:37
Ja dit had ik ook als planMaartje2016 schreef: ↑26-09-2019 20:25Balen due!