Dubbele gevoelens schoonmoeder
zaterdag 28 september 2019 om 18:34
Hay allemaal,
Ik heb even een nieuwe nick aangemaakt ivm eventuele herkenbaarheid.
Ik zou graag jullie mening willen horen over het volgende..
Mijn schoonmoeder is een lieve, zorgzame vrouw. Mijn zwager (broer van partner) woont alleen en daar komt ze regelmatig het huis even schoonmaken of wat nieuwe plantjes neerzetten. Die vind dat allemaal prima, werkt veel en vind het wel makkelijk dat moeders dit doet.
Wij hebben haar bewust geen sleutel gegeven want ik zou niet willen dat ze ongevraagd bij ons thuis zou komen om schoon te maken. Het is ons huis dus dat regelen we zelf wel, hoe lief bedoeld ook. Ze komt ook niet zo vaak bij ons thuis (max 4 keer per jaar) wij gaan meestal naar m'n schoonouders.
Wij zijn net terug van een paar weken reizen terwijl m'n schoonzus (zus van partner, woont nog bij schoonouders) in ons huis verbleef. Toen wij thuiskwamen had m'n schoonmoeder allemaal nieuwe plantjes in huis gezet en een pannetje soep. Op het eerste gezicht vond ik dit hardstikke lief maar later bleek dat ze ook decoratie anders had gezet, de oven had schoongemaakt, m'n partner zijn kledingkast had opgeruimd, nieuwe shampoo voor partner in de douche had gezet, nieuwe afwasborstel had gekocht (oude weggegooid) en zelfs m'n boeken in de boekenkast op kleur gezet. In eerste instantie dacht ik dat m'n schoonzus dit had gedaan maar dit bleek m'n schoonmoeder te hebben gedaan.
M'n vriend ziet er geen kwaad in en vindt het allemaal hardstikke lief dat ze moeder dit voor ons (voornamelijk voor hem) heeft gedaan. Ik heb er een beetje een nare bijsmaak bij, het voelt voor mij een beetje als inbreuk op m'n privicy. Ze komt anders nooit zo vaak en nu we er niet zijn, gaat ze opeens allemaal dingen in ons huis doen.
Wat moet ik hier nou mee? Ik weet dat ze het allemaal lief heeft bedoeld maar toch voelt het niet fijn...
Ik heb even een nieuwe nick aangemaakt ivm eventuele herkenbaarheid.
Ik zou graag jullie mening willen horen over het volgende..
Mijn schoonmoeder is een lieve, zorgzame vrouw. Mijn zwager (broer van partner) woont alleen en daar komt ze regelmatig het huis even schoonmaken of wat nieuwe plantjes neerzetten. Die vind dat allemaal prima, werkt veel en vind het wel makkelijk dat moeders dit doet.
Wij hebben haar bewust geen sleutel gegeven want ik zou niet willen dat ze ongevraagd bij ons thuis zou komen om schoon te maken. Het is ons huis dus dat regelen we zelf wel, hoe lief bedoeld ook. Ze komt ook niet zo vaak bij ons thuis (max 4 keer per jaar) wij gaan meestal naar m'n schoonouders.
Wij zijn net terug van een paar weken reizen terwijl m'n schoonzus (zus van partner, woont nog bij schoonouders) in ons huis verbleef. Toen wij thuiskwamen had m'n schoonmoeder allemaal nieuwe plantjes in huis gezet en een pannetje soep. Op het eerste gezicht vond ik dit hardstikke lief maar later bleek dat ze ook decoratie anders had gezet, de oven had schoongemaakt, m'n partner zijn kledingkast had opgeruimd, nieuwe shampoo voor partner in de douche had gezet, nieuwe afwasborstel had gekocht (oude weggegooid) en zelfs m'n boeken in de boekenkast op kleur gezet. In eerste instantie dacht ik dat m'n schoonzus dit had gedaan maar dit bleek m'n schoonmoeder te hebben gedaan.
M'n vriend ziet er geen kwaad in en vindt het allemaal hardstikke lief dat ze moeder dit voor ons (voornamelijk voor hem) heeft gedaan. Ik heb er een beetje een nare bijsmaak bij, het voelt voor mij een beetje als inbreuk op m'n privicy. Ze komt anders nooit zo vaak en nu we er niet zijn, gaat ze opeens allemaal dingen in ons huis doen.
Wat moet ik hier nou mee? Ik weet dat ze het allemaal lief heeft bedoeld maar toch voelt het niet fijn...
zaterdag 28 september 2019 om 19:17
ClumsyNinja schreef: ↑28-09-2019 19:16Ze is bij mij van harte welkom. De sleutel ligt onder de bloempot rechts.
zaterdag 28 september 2019 om 19:17
ClumsyNinja schreef: ↑28-09-2019 19:16Ze is bij mij van harte welkom. De sleutel ligt onder de bloempot rechts.
Hier ook!
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
zaterdag 28 september 2019 om 19:18
Ok ok ik zal langer reageren. Ik woon in Amsterdam dus gewild en ben wegens werk en hobby regelmatig weg. Dan zitten mensen in mijn huis (gratis).
Maar ik vind altijd iets: een opgeruimde rommelkast, een schone oven, nieuw douchegordijn, verse bloemen, gelapte ramen. Heeeeeerlijk, iedereen blij toch.
Maar ik vind altijd iets: een opgeruimde rommelkast, een schone oven, nieuw douchegordijn, verse bloemen, gelapte ramen. Heeeeeerlijk, iedereen blij toch.
zaterdag 28 september 2019 om 19:20
De weg naar de hel is geplaveid met goede bedoelingen.
zaterdag 28 september 2019 om 19:20
Je deelt je huis, je stelt het open. Maar misschien denk ik er makkelijker over. Ik berg wel altijd de grootste dildo’s even goed achter slot en grendel op.
Maar verder: wees welkom en ik ben dankbaar voor wat ze achterlaten. Ook als het een indeling is die ik zelf niet gekozen zou hebben: iemand heeft geprobeerd je blij te maken.
zaterdag 28 september 2019 om 19:21
zaterdag 28 september 2019 om 19:23
Ze deelde haar huis met haar schoonzus, niet met haar schoonmoeder.
zaterdag 28 september 2019 om 19:24
Gewoon een mental note maken dat je je schoonzus niet meer op je huis moet laten passen en je boeken weer zo zetten als jij ze wil hebben. Ik zou dit ook niet willen maar achteraf kun je er niets meer aan veranderen. Gewoon ervoor zorgen dat het niet weer gebeurt.
anoniem_382964 wijzigde dit bericht op 28-09-2019 19:25
0.95% gewijzigd
zaterdag 28 september 2019 om 19:24
Die begrijpt mijn mening niet en is van mening dat het alleen maar lief is.. En het is zeker lief bedoeld maar toch.. Ik vind de kledingkast van partner bijv toch net even te ver gaan
zaterdag 28 september 2019 om 19:25
Precies..Lady*Voldemort schreef: ↑28-09-2019 19:23Ze deelde haar huis met haar schoonzus, niet met haar schoonmoeder.
zaterdag 28 september 2019 om 19:27
Nee dat weet ik niet. Hoop het nietTinkerbell1988 schreef: ↑28-09-2019 19:24ja ze bedoelt het goed en dan vanaf dat moment gaat ze verder, zeker dat ze de sleutel niet achter uw rug gekopieerd heeft?
zaterdag 28 september 2019 om 19:28