Werk & Studie alle pijlers

Teamuitje

30-09-2019 18:22 130 berichten
Als je op je werk een teamuitje hebt, vinden jullie dan dat de vaste invaller ook mee moet?

Invaller mee met teamuitje

Totaal aantal stemmen: 302

Ja (95%)
Nee (5%)
Ik vind dat een vaste invaller bij het team hoort. Dus uitnodigen. Best kans dat ze dan uit zichzelf had aangeboden wel te wilen werken, als ze niet van teamuitjes houdt. Het zou me niet verbazen dat iemand zich gepasseerd voelt en niet mee voelt tellen/buitengesloten voelt omdat ze niet uitgenodigd is. Dus dat het uitstapje niet zozeer het probleem is, maar meer het gevoel dat het bij een ander oproept.
TO, waarom open je dit topic?

Wij zijn nogal eensgezind, maar jij lijkt alleen maar nogal negatief over haar te willen doen. Was het jouw taak om het uitje te organiseren en heb jij haar niet gevraagd?
-Darkside- schreef:
30-09-2019 18:30
Omdat dit nu in ons team speelt.
We gaan binnenkort wat doen en nu is ze boos dat ze niet uitgenodigd is.

Wat betreft de andere vragen:
Uiteraard is het mogen en geen moeten. Vorige week heeft ze btw nog tegen me gezegd dat ze teamuitjes niet leuk vindt.
Betreffende invaller werkt sinds 3 mnd regelmatig bij ons. Maar dit eindigt volgende maand.
Verder speelt het praktische probleem: als de invaller mee gaat, wie werkt er dan?

Hoe zou jij het vinden als je niet uitgenodigd zou zijn?
Alle reacties Link kopieren
Als zij meegaat, wie valt er dan in?
Such fun!1
ooooh...... dit is erg. En off topic ook nog.

Ik vroeg me héél even af wat tea-muitjes zijn..... ;-D
knolselder wijzigde dit bericht op 30-09-2019 18:57
0.96% gewijzigd
not all who wander are lost
knolselder schreef:
30-09-2019 18:56
ooooh...... dit is erg. En off topic ook nog.

Ik vroeg me héél even af wat tea-muntjes zijn..... ;-D

:biggrin:
Maud*de*Braose schreef:

Wij zijn nogal eensgezind, maar jij lijkt alleen maar nogal negatief over haar te willen doen. Was het jouw taak om het uitje te organiseren en heb jij haar niet gevraagd?
Nee hoor, ik organiseer het niet.
Ik hoorde dit vandaag en vond het een beetje vreemd
-Darkside- schreef:
30-09-2019 18:57

Wat vond je vreemd? Dat ze niet meegevraagd is of omdat ze boos is?
Ik vind dat iedereen op zijn minst uitgenodigd moet worden. Als ze dan alsnog niet wil omdat ze er niet van houd, kan ze in ieder geval zelf de keuze maken. Niet uitgenodigd worden betekent in mijn ogen gewoon dat je niet bij het team hoort. Dat zal best zeer doen bij haar.
Maud*de*Braose schreef:

Ik heb inderdaad nog nooit een poll gezien waarop 58 keer is gestemd en 100% hetzelfde antwoord geeft.
-Darkside- schreef:
30-09-2019 18:57

Maar hoe zou jij je voelen als je als enige niet bent uitgenodigd?
Dat vindt niemand toch leuk?
Ik vind het heel logisch dat ze hier wat van heeft gezegd.

En als de invaller mee gaat wie moet er dan werken vraag je.
Daarmee suggereer je dat de invaller minder belangrijk is dan de overige collega's.
-Darkside- schreef:
30-09-2019 18:48
Niet mogelijk, het werk gaat 24/7 door
En de vaste invaller moet dat dan allemaal in haar eentje opvangen als jullie ergens zitten te teambuilden? Wat raar.
MarindaH schreef:
Als zij meegaat, wie valt er dan in?
Dat is het punt. De meeste andere invallers mogen niet zelfstandig staan. Zij wel. Dus zijn er vrijwel geen andere opties.
Snoetje-80 schreef:
Hoe zou jij het vinden als je niet uitgenodigd zou zijn?
Ik heb geen idee of ze wel of niet gevraagd is. Of hoe dat gegaan is.
Ik ben zelf leidinggevende en bij mij is iedereen gelijk. Iedereen wordt dan ook uitgenodigd. Degene die niet mee willen kunnen eventueel blijven werken als dat nodig is.
-Darkside- schreef:
30-09-2019 18:30
Omdat dit nu in ons team speelt.
We gaan binnenkort wat doen en nu is ze boos dat ze niet uitgenodigd is.

Wat betreft de andere vragen:
Uiteraard is het mogen en geen moeten. Vorige week heeft ze btw nog tegen me gezegd dat ze teamuitjes niet leuk vindt.
Betreffende invaller werkt sinds 3 mnd regelmatig bij ons. Maar dit eindigt volgende maand.
Verder speelt het praktische probleem: als de invaller mee gaat, wie werkt er dan?

Hier zeg je dat ze boos is dat ze niet is uitgenodigd.

Dus ik snap niet waarom je geen antwoord geeft op de vraag hoe jij je zou voelen als jij niet zou zijn uitgenodigd.
-Darkside- schreef:
30-09-2019 19:05
Ik heb geen idee of ze wel of niet gevraagd is. Of hoe dat gegaan is.

Dat is raar, want hiervoor zei je dat ze boos is omdat ze niet is uitgenodigd.
[quote=sjansje post_id=30440917 time=1569861343 user_id=176107]
Tuurlijk mag een vaste invaller mee!
Ik ben schoonmaakster op een basisschool (al meer dan 20 jaar en ook rechtstreeks in dienst bij de school) en de schoonmaaksters mogen nooit mee.

On-voor-stel-baar. Ze moeten zich doodschamen daar. Ik zou daar geen docent willen zijn.
Ja, bij ons gaan tijdelijke collega's mee, ze horen ook bij het team. Invallers hebben we niet, wel zzp'ers, gedetacheerden en uitzendkrachten.

Ik zou niet anders willen.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Hier werken de uitzendkrachten altijd met een teambuilding of teamuitje.
Het werk gaat bij ons 24/7 door, er moet altijd iemand aanwezig zijn.
Wij kiezen er dan voor dat de vaste krachten mee gaan.

De uitzendkrachten krijgen wel een kerstpakket en zijn verder wel echt onderdeel van het team.
-Darkside- schreef:
30-09-2019 18:45
De invaller dus, want die had al gezegd dat ze teamuitjes niet leuk vindt
Ze heeft niet blij haar hand opgestoken dus een keer vragen waar iedereen bij is (of email uiteraard) en dan is er zeker wel 1 die wel blij is op het uitje te werken.
valisa schreef:
30-09-2019 19:20
Hier werken de uitzendkrachten altijd met een teambuilding of teamuitje.
Het werk gaat bij ons 24/7 door, er moet altijd iemand aanwezig zijn.
Wij kiezen er dan voor dat de vaste krachten mee gaan.

De uitzendkrachten krijgen wel een kerstpakket en zijn verder wel echt onderdeel van het team.

Ik vind het zo bizar dat er volwassenen zijn die dit de normaalste zaak van de wereld vinden.
Echt hoor, ik vind dat zo raar.
Snoetje-80 schreef:
30-09-2019 19:27
Ik vind het zo bizar dat er volwassenen zijn die dit de normaalste zaak van de wereld vinden.
Echt hoor, ik vind dat zo raar.
Ik ook.
-Darkside- schreef:
30-09-2019 19:04
Dat is het punt. De meeste andere invallers mogen niet zelfstandig staan. Zij wel. Dus zijn er vrijwel geen andere opties.
Eėn van de vaste krachten wellicht.
sjansje schreef:
30-09-2019 18:35
Tuurlijk mag een vaste invaller mee!
Ik ben schoonmaakster op een basisschool (al meer dan 20 jaar en ook rechtstreeks in dienst bij de school) en de schoonmaaksters mogen nooit mee. In het begin kon ik me daar erg druk over maken, nu wíl ik al niet eens meer mee.
Maar ze hoeven ook niet aan te komen met iets extra doen "omdat we één team zijn." Want dat zijn we overduidelijk niet, en dat zeg ik dan ook.
De reden dat ik er al zo lang werk? Prima te combineren met de zorg voor mijn dochter, goede secundaire arbeidsvoorwaarden en mijn "hoofdbaan" is wel erg gezellig.
Ja hoor, de vaste invaller mee.
Sjansje, ik doe hetzelfde werk als jij, ook al zeker een jaar of 17 denk ik. Ook ik ben in dienst van de school. Ik heb het getroffen, ik ga altijd mee met het teamuitje en hoor er helemaal bij. Ook etentjes of borrels met kerst, ik ben gewoon een collega van de leerkrachten. Het is ook een leuk team. Het kan ook anders, op een andere school waar ik vaak ben zijn de schoonmaaksters onzichtbaar voor bepaalde leerkrachten. Die dames willen niet eens mee met het teamuitje, wat ik logisch vind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven