Peutertopic II

maandag 20 mei 2019 om 21:38
Deel 2, deel 1 zat rammetje vol.
Originele OP (met dank aan Nijntje):
Na het babytopic en het dreumestopic..
Tijd voor de eigenwijze peuters!
Ik ben twee en ik zeg nee
Ik ben drie en ik wil het nie
Kom maar door met alle vragen, ervaringen, frustraties en vooral ook trotse verhalen over de leeftijdsfase waarin onze kleine ukjes ineens uitgroeien richting slimme, nieuwsgierige kleuters!
Originele OP (met dank aan Nijntje):
Na het babytopic en het dreumestopic..
Tijd voor de eigenwijze peuters!
Ik ben twee en ik zeg nee
Ik ben drie en ik wil het nie
Kom maar door met alle vragen, ervaringen, frustraties en vooral ook trotse verhalen over de leeftijdsfase waarin onze kleine ukjes ineens uitgroeien richting slimme, nieuwsgierige kleuters!

woensdag 2 oktober 2019 om 15:03
Oh wat herkenbaar Quest. Mijn man werkt ook voornamelijk in het weekend. En als hij voor de kinderen zorgt ben ik dus zelfs nog gewoon thuis en dan vindt hij het al zwaar (terwijl ik dan dus alsnog de baby naar bed breng e.d.). Als ik zelfstandige zou worden blijven de werkzaamheden voorlopig hetzelfde en zal ik dus nog steeds thuis werken. Misschien moet ik inderdaad dan maar eens een dagdeel in een café of in de bieb gaan zitten, goed idee Teckeltje.
Ik snap dat je man niet zo goed vrij kan nemen Teckeltje. Hier is dat dus ook vaak het geval. Mijn man is zelfstandige en kan dus zelf kiezen of hij klussen aanneemt. Maar nee zeggen = geen geld. Dus automatisch schuif ik mijn uren dan naar de avond. Maar ik vind dat we genoeg geld hebben en wat rust ook heel veel waard is.
Whoopsadaisies, ook weer zo herkenbaar! Voor ik naar bed ga doe ik een rondje deuren op slot / vaatwasser / kattenvoer / babyfoon uit. Als mijn man naar bed gaat doet hij het licht uit en gaat hij slapen.
Westerpaviljoen, nee mannen zien dat vaak niet van zichzelf.
Ik snap dat je man niet zo goed vrij kan nemen Teckeltje. Hier is dat dus ook vaak het geval. Mijn man is zelfstandige en kan dus zelf kiezen of hij klussen aanneemt. Maar nee zeggen = geen geld. Dus automatisch schuif ik mijn uren dan naar de avond. Maar ik vind dat we genoeg geld hebben en wat rust ook heel veel waard is.
Whoopsadaisies, ook weer zo herkenbaar! Voor ik naar bed ga doe ik een rondje deuren op slot / vaatwasser / kattenvoer / babyfoon uit. Als mijn man naar bed gaat doet hij het licht uit en gaat hij slapen.
woensdag 2 oktober 2019 om 15:05
Nog over dat verstoppen: als we dochter naar bed brengen 's avonds rent ze de trap op (echt gevaarlijk zo snel) en roept ze "mama mama, ik gaat verstoppen in de prullenbak!!!" En dan staat ze te giechelen achter de luieremmer met haar hoofd achter het gordijn. Elke avond weer. En ik maar overal zoeken

woensdag 2 oktober 2019 om 15:20
Verstoppen: doet zoon ook, echt leuk.
Mannen: herkenbaar. Gelukkig weet de mijne het ook van zichzelf en zegt dan ook, ik weet niet hoe je het allemaal voor elkaar krijgt om te doen (huishouden/boodschappen/extra's) naast het zorgen voor zoon.
Nu ik regelmatig werk, is man ook eigenlijk niet meer alleen met zoon. We hebben lekker het weekend als gezin, zo fijn.
Mannen: herkenbaar. Gelukkig weet de mijne het ook van zichzelf en zegt dan ook, ik weet niet hoe je het allemaal voor elkaar krijgt om te doen (huishouden/boodschappen/extra's) naast het zorgen voor zoon.
Nu ik regelmatig werk, is man ook eigenlijk niet meer alleen met zoon. We hebben lekker het weekend als gezin, zo fijn.
woensdag 2 oktober 2019 om 15:23
Goed dat je dat zegt. Ik ben heel feministisch opgevoed en met name het topic of the third shift heeft mij aan het denken gezet namelijk.fiona2018 schreef: ↑02-10-2019 15:03Oh wat herkenbaar Quest. Mijn man werkt ook voornamelijk in het weekend. En als hij voor de kinderen zorgt ben ik dus zelfs nog gewoon thuis en dan vindt hij het al zwaar (terwijl ik dan dus alsnog de baby naar bed breng e.d.). Als ik zelfstandige zou worden blijven de werkzaamheden voorlopig hetzelfde en zal ik dus nog steeds thuis werken. Misschien moet ik inderdaad dan maar eens een dagdeel in een café of in de bieb gaan zitten, goed idee Teckeltje.

woensdag 2 oktober 2019 om 15:28
Whoopsadaisies schreef: ↑02-10-2019 14:49@mannen: yup, herkenbaar. Ik heb een vrij modern exemplaar, we werken evenveel, doen ongeveer evenveel was / vaat / schoonmaak. Maar toch ben ik degene die 'savonds checkt of de deur op slot is, of de babyfoon niet aan staat zonder lader (en dus 'snachts gaat piepen...), etc. Vorige week had ik 'm rond de lunch ge-appt dat ik 's later thuis zou zijn van werk, hij had het bericht op tijd gelezen. En dan appt hij, om 17.45, dat hij ook later thuis is vanwege afscheid collega of zoiets... Uhm dat kan dan niet he.
@glitter: whuutttt, geen water?!? Kun je even bij familie of vrienden bivakkeren? Succes!
Verstoppen is ook hier een succes (neuh ik zie geen voetjes onder het gordijn uitsteken).
@quest: goed dat zoon een goede portie avondeten op heeft! Ben beniewd naar vanavond.
Hahahaha

Ik bivakkeer nog liever zonder water dan opgepropt in andermans huis

woensdag 2 oktober 2019 om 15:42
@mannen: ik ben toevallig gisteren even helemaal ingestort (en de dinsdag daarvoor, en die daarvoor), ben al sinds geboorte van zoon fulltime moeder, dus ben er wel een beetje klaar mee. Uitkomst is dat ik over 2 weken eens 3 dagen in mijn eentje de hort op ga, man zoekt het dan maar uit. Hij had nog gepoogd om het in een weekend te plannen, maar hij krijgt dus gewoon de dinsdag, woensdag en donderdag. Dinsdag vind ik hier de rotste dag, geen idee waarom maar dan is het echt altijd oorlog, dus mag hij het eens oplossen.
(Als er nog iemand tips heeft voor Den Bosch qua eten en uitjes hoor ik het graag. Vooral plaatsen waar je je nu niet (meer) met je kind durft te vertonen, want ik heb ook geen zin om in het gejengel van andere kinderen te zitten. Dan krijg ik straks nog heimwee ook...
)
(Als er nog iemand tips heeft voor Den Bosch qua eten en uitjes hoor ik het graag. Vooral plaatsen waar je je nu niet (meer) met je kind durft te vertonen, want ik heb ook geen zin om in het gejengel van andere kinderen te zitten. Dan krijg ik straks nog heimwee ook...

woensdag 2 oktober 2019 om 15:43
Hier krijg ik het nog te horen als ik niet goed zoek ook. Dan krijg ik een uitgebreide instructie waar ik de volgende keren eerst moet kijken, of hij doet het even voor.fiona2018 schreef: ↑02-10-2019 15:05Nog over dat verstoppen: als we dochter naar bed brengen 's avonds rent ze de trap op (echt gevaarlijk zo snel) en roept ze "mama mama, ik gaat verstoppen in de prullenbak!!!" En dan staat ze te giechelen achter de luieremmer met haar hoofd achter het gordijn. Elke avond weer. En ik maar overal zoeken![]()

woensdag 2 oktober 2019 om 15:46

woensdag 2 oktober 2019 om 15:46
ik geef je groot gelijk maartje, als de grens bereikt is dan is het klaar even tijd voor jezlef nemen.Maartje2016 schreef: ↑02-10-2019 15:42@mannen: ik ben toevallig gisteren even helemaal ingestort (en de dinsdag daarvoor, en die daarvoor), ben al sinds geboorte van zoon fulltime moeder, dus ben er wel een beetje klaar mee. Uitkomst is dat ik over 2 weken eens 3 dagen in mijn eentje de hort op ga, man zoekt het dan maar uit. Hij had nog gepoogd om het in een weekend te plannen, maar hij krijgt dus gewoon de dinsdag, woensdag en donderdag. Dinsdag vind ik hier de rotste dag, geen idee waarom maar dan is het echt altijd oorlog, dus mag hij het eens oplossen.
(Als er nog iemand tips heeft voor Den Bosch qua eten en uitjes hoor ik het graag. Vooral plaatsen waar je je nu niet (meer) met je kind durft te vertonen, want ik heb ook geen zin om in het gejengel van andere kinderen te zitten. Dan krijg ik straks nog heimwee ook...)
Slaap je thuis of ben je echt weg weg ?
woensdag 2 oktober 2019 om 15:54
Hier is het vaak een deadline. Sorry hoor, maar plan dan beter en werk wat mij betreft de dagen ervoor 's avond thuis nog wat extra.Whoopsadaisies schreef: ↑02-10-2019 14:49@mannen: yup, herkenbaar. Ik heb een vrij modern exemplaar, we werken evenveel, doen ongeveer evenveel was / vaat / schoonmaak. Maar toch ben ik degene die 'savonds checkt of de deur op slot is, of de babyfoon niet aan staat zonder lader (en dus 'snachts gaat piepen...), etc. Vorige week had ik 'm rond de lunch ge-appt dat ik 's later thuis zou zijn van werk, hij had het bericht op tijd gelezen.En dan appt hij, om 17.45, dat hij ook later thuis is vanwege afscheid collega of zoiets... Uhm dat kan dan niet he.
@glitter: whuutttt, geen water?!? Kun je even bij familie of vrienden bivakkeren? Succes!
Verstoppen is ook hier een succes (neuh ik zie geen voetjes onder het gordijn uitsteken).
@quest: goed dat zoon een goede portie avondeten op heeft! Ben beniewd naar vanavond.
Mijn deadlines zijn welliswaar geen miljoenen waard, maar als ík slecht plan is híj degene die zich met een keukenhanddoek moet afdrogen of zonder schoon ondergoed naar zijn werk moet

(Blijkbaar is vandaag ook nog geen topdag)
woensdag 2 oktober 2019 om 15:58
Wegweg! In een hotel, 40 m2 voor mezelf, met bad. Waarvan je dan kan genieten zonder dat je alsnog hoort wat er beneden gebeurd

Anders zit ik in de nacht opeens alsnog met een kind. Laat hem maar eens beleven wat ik meemaak als hij lekker weg is voor zijn werk, dan draai ik ook een 3dubbele shift. Ik ben benieuwd of er voor ik weg ga nog een virusje ronddwaalt op de PSZ

woensdag 2 oktober 2019 om 15:59
Maartje2016 schreef: ↑02-10-2019 15:42@mannen: ik ben toevallig gisteren even helemaal ingestort (en de dinsdag daarvoor, en die daarvoor), ben al sinds geboorte van zoon fulltime moeder, dus ben er wel een beetje klaar mee. Uitkomst is dat ik over 2 weken eens 3 dagen in mijn eentje de hort op ga, man zoekt het dan maar uit. Hij had nog gepoogd om het in een weekend te plannen, maar hij krijgt dus gewoon de dinsdag, woensdag en donderdag. Dinsdag vind ik hier de rotste dag, geen idee waarom maar dan is het echt altijd oorlog, dus mag hij het eens oplossen.
(Als er nog iemand tips heeft voor Den Bosch qua eten en uitjes hoor ik het graag. Vooral plaatsen waar je je nu niet (meer) met je kind durft te vertonen, want ik heb ook geen zin om in het gejengel van andere kinderen te zitten. Dan krijg ik straks nog heimwee ook...)

Er is een tentoonstelling in DB over design uit de tweede wereldoorlog. Niet heel gezellig maar gegarandeerd geen kinderen

woensdag 2 oktober 2019 om 16:10
Dit ging dus over dat verstoppen. Kennelijk had hij het forum niet goed geladen want een sloot aan reacties daarna.Teckeltje88 schreef: ↑02-10-2019 15:51Hahaha Fiona heerlijk!!
Ohja man gaat ook gewoon naar bed. Zucht.
@maartje goed voor jezelf zorgen hoor vrouw jeetje het is niet niks full time moeder zijn en nooit iets voor jezelf. Ik snap je volledig.
En schone badhanddoeken zijn even zo belangrijk als brood op de plank hoor!
Thuiswerken ging echt voor geen meter vandaag. Naast dat baby niet in d'r sas was lag tot twee keer toe het systeem van m'n werk er uit (dat probleem had ik op kantoor ook gehad) maar dat viel dus beide keren precies samen met dat baby op bed lag. Nu mag ik dus alsnog morgenochtend nog aan de bak. Gisteren heb ik ook al gewerkt en vrijdag werk ik ook. Al met al heb ik dan dus lekker de hele week gewerkt met dank aan man. Mijn humeur is ook top

woensdag 2 oktober 2019 om 16:24
Ik geloof niet dat ik er zin in heb met dit beestenweer....Maartje2016 schreef: ↑02-10-2019 16:15Vanavond je man gedag zwaaien en een bierje in de stad gaan doen Teckel! Drink er ook maar 1 voor mij![]()

woensdag 2 oktober 2019 om 16:35
Maartje, je hebt groot gelijk om er even tussenuit te gaan!
Ik heb geen tips want ben niet bekend in Den Bosch.
Hier is zoon elke woensdag best dwars door zijn moeheid. Hij is dan maandag bij de gastouder geweest en dinsdag bij de opvang.
Met als gevolg dat hij vandaag heel moe was en midden in het winkelcentrum weer (vorige keer was dat ook en ook op woensdag) ging liggen dweilen. Uiteindelijk ben ik weggelopen en was uit zijn zicht, waarop hij hard mama ging huilen.
Kon hem daarna optillen. Niet fijn, 15 kilo met bekkeninstabiliteit en een dikke buik.
Gauw naar huis en eten, naar bed. Maar slapen....... ho maar.
Ik ben uiteindelijk naar boven gegaan en zijn in mijn bed gaan liggen. Ik heb even geslapen en zoon even uitgerust.
Maar drama was nog niet voorbij want kon de hond niet uitlaten omdat zoon dwars was. Heb hem maar huilend binnen gelaten terwijl ik 30 sec met hond buiten was, zodat hij kon plassen.
Echt top.
En om 16u wilde hij naar bed.. dus echt niet meer
Nouja, hij is nu heel lief aan het puzzelen. Dat en zijn knuffels maakt alles weer goed.
Ik heb geen tips want ben niet bekend in Den Bosch.
Hier is zoon elke woensdag best dwars door zijn moeheid. Hij is dan maandag bij de gastouder geweest en dinsdag bij de opvang.
Met als gevolg dat hij vandaag heel moe was en midden in het winkelcentrum weer (vorige keer was dat ook en ook op woensdag) ging liggen dweilen. Uiteindelijk ben ik weggelopen en was uit zijn zicht, waarop hij hard mama ging huilen.
Kon hem daarna optillen. Niet fijn, 15 kilo met bekkeninstabiliteit en een dikke buik.
Gauw naar huis en eten, naar bed. Maar slapen....... ho maar.
Ik ben uiteindelijk naar boven gegaan en zijn in mijn bed gaan liggen. Ik heb even geslapen en zoon even uitgerust.
Maar drama was nog niet voorbij want kon de hond niet uitlaten omdat zoon dwars was. Heb hem maar huilend binnen gelaten terwijl ik 30 sec met hond buiten was, zodat hij kon plassen.
Echt top.
En om 16u wilde hij naar bed.. dus echt niet meer
Nouja, hij is nu heel lief aan het puzzelen. Dat en zijn knuffels maakt alles weer goed.
woensdag 2 oktober 2019 om 16:50
@maartje: goed dat je lekker een paar dagen voor jezelf pakt! Ik denk dat het ook de enige manier is om te laten zien wat jij allemaal thuis doet, als hij het echt even zelf moet rooien. En goed punt hoor, dat je thuis ook deadlines hebt!
Verder geen tips voor DB, maar leuke stad dus komt vast goed!
@Teckel: balen zeg, snap zeker dat je humeur niet bepaald top is.
@sneeuwbal: ook een pittige dag zo! Is het mogelijk om op een ander moment boodschappen te doen (of te laten bezorgen) zodat er zo min mogelijk 'hoeft' op woensdag?
Verder geen tips voor DB, maar leuke stad dus komt vast goed!
@Teckel: balen zeg, snap zeker dat je humeur niet bepaald top is.
@sneeuwbal: ook een pittige dag zo! Is het mogelijk om op een ander moment boodschappen te doen (of te laten bezorgen) zodat er zo min mogelijk 'hoeft' op woensdag?
happiness = reality - expectations

woensdag 2 oktober 2019 om 16:58
Ik laat mijn boodschappen ook bezorgen, dat scheelt echt veel.
Ik moest naar de hema om alvast wat feestartikelen te kopen voor zoon zijn verjaardag as. Zaterdag en een online bestelling op te halen.
En even kruitvat, om alvast wat kotex te kopen voor na de bevalling haha en douchesop voor zoon. Die mocht hij uitkiezen.
En hij vind winkels ook altijd wel heel leuk, doe er nooit teveel, maar is toch teveel geweest dus.
Bovendien wil ik ook niet alleen maar binnen zijn op zo'n dag, al kan ik het misschien wel beter bij de speeltuin houden de volgende keer
Ik moest naar de hema om alvast wat feestartikelen te kopen voor zoon zijn verjaardag as. Zaterdag en een online bestelling op te halen.
En even kruitvat, om alvast wat kotex te kopen voor na de bevalling haha en douchesop voor zoon. Die mocht hij uitkiezen.
En hij vind winkels ook altijd wel heel leuk, doe er nooit teveel, maar is toch teveel geweest dus.
Bovendien wil ik ook niet alleen maar binnen zijn op zo'n dag, al kan ik het misschien wel beter bij de speeltuin houden de volgende keer
woensdag 2 oktober 2019 om 17:55
Mag ik even binnendringen met een peuterpuber vraag? Hoe krijgen jullie je kindje mee uit de speeltuin of andere plek waar het veel te leuk is om weg te gaan? Voorbereiden dat we weggaan en na een poosje maar gewoon weglopen doe ik al. Alleen gaat mijn kindje dan alsnog niet mee. Het eindigt meestal met oppakken en stevig vasthouden, want dan is het met veel loswurmen en schreeuwen.
Hebben jullie nog tips? Bedankt alvast!
Hebben jullie nog tips? Bedankt alvast!