Vorige bewoonster

02-10-2019 19:41 133 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een half jaar woon ik in mijn nieuwe huurhuis, prettig huis, alles prima.

Na een week stond de oude bewoonster op de stoep; of ik nog post voor haar had ontvangen. Dus ik vrolijk: ja hoor alsjeblieft!

De week erna werd er weer onverwachts aangebeld, de oude bewoonster weer: hoi nog post? Dus ik heb haar uiteraard haar post gegeven en voorzichtig gevraagd of ze niet had gedacht aan de verhuisservice van PostNL. Ja, dat had ze maar er kwam toch nog post hier..

Je voelt hem al aankomen: de oude bewoonster staat nu iedere week op de stoep. De derde keer heb ik aangegeven dat ik het nu toch wel een beetje vervelend begin te vinden, aangezien ik als vrouw alleen woon & mijn kindje ligt te slapen.

Oh ja sorry en toen was ze weer weg.

Na 1,5 maand lag er een briefje in de brievenbus of ik haar alsjeblieft wilde appen of bellen als er nog post was. Ik heb dit briefje weggegooid, ik geef niet zomaar mijn nummer aan mensen.

Nu zat ik gisteravond op de bank in mijn pyjama met een dekentje, wordt er weer aangebeld. Ik heb het genegeerd, maar vond het wel vervelend. Er blijft inderdaad post voor haar komen.

Ik dacht vanavond lekker filmpje kijken, kind heeft koorts en ligt in bed. En ja hoor, gaat wéér de bel!

Ik heb een beetje gezocht online, maar lees alleen verhalen van vorige bewoners die juist NIET de post/rekeningen/schulden etc kwamen ophalen en dat is natuurlijk ook ruk.

Maar wat moet ik nou met dit mens? Ik ga niet haar post naar haar doorsturen, dat kost me allemaal teveel geld (denk aan magazines etc). Iemand tips?
Nowadays people know the price of everything and the value of nothing.
boebezoebe schreef:
02-10-2019 21:47
Gek ook dat iemand wel de moeite wil doen om elke week aan de deur te staan (n dus wél aan haar post denkt), maar dan 'te chaotisch is' om het te regelen? Dat vind ik niet echt met elkaar rijmen.
Dat is dus waarom ik haar mijn nummer niet geef.
PoesinBoots schreef:
02-10-2019 21:50
Maar To maakt ook geen duidelijke afspraken.
Ze zijn allebei een beetje bijzonder.
Waar moet ik in godsnaam afspraken over maken? Ze is hier al 7 maanden weg! Regel je shit!

Als ik lekker in m’n pyjama op de bank zit, ga ik echt niet weer de deur open doen, mijn kleine kind slaapt recht boven de voordeur. Ik ben haar niks verschuldigd.

Ik heb aangegeven dat ze haar post moet laten doorsturen met de verhuisservice en dat ik het vervelend vind dat ze steeds langskomt. Hoe duidelijker moet ik nog zijn voordat het kwartje valt?
Maar begrijp ik nou goed dat ze elke week voor de deur staat en jij dat elke keer negeert? Lijkt me lastig ook voor jezelf, want dan ga je je er steeds drukker om maken waarschijnlijk.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Marnamai schreef:
02-10-2019 19:46
Ik zou bij de gemeente checken of ze toch wel uitgeschreven is op jouw adres.
Dit heb ik ook meegemaakt!
Kreeg bericht van de belasting dat ik geen recht had op huursubsidie 🤔
Bleek dat de vorige bewoners nog op mijn adres ingeschreven stonden!
Alles wel opgelost!
Daarna een deurwaarder aan de deur, beslaglegging 😳
Ik kon mij identificeren dus dat was ook opgelost.

Maar maar ruim 3 jaar nog af en toe post en betalingsherinneringen.......
Ik doe alles “retour afzender en adres onbekend”

Succes!!
Lijkt mij ook irritant TO.
Ik ben zelf 2 maanden geleden verhuist. Ik heb meteen mijn adres veranderd bij alle belangrijke bedrijven, en de rest interreseert me niet.
Ik heb op mijn oude adres niet mijn nieuwe adres achtergelaten, dus die mensen kunnen er ook niets mee, maar ik heb niet het idee dat ik iets gemist heb. Wat zij nog voor mij krijgen zal echt niet belangrijk zijn.
Ik heb hier ook al zeker de laatste maand niets ontvangen voor de vorige bewoonster. Zo moeilijk is het niet.
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
Restera schreef:
02-10-2019 22:13
Ik heb aangegeven dat ze haar post moet laten doorsturen met de verhuisservice en dat ik het vervelend vind dat ze steeds langskomt. Hoe duidelijker moet ik nog zijn voordat het kwartje valt?
Misschien dus niet wachten tot het kwartje valt.
Dus zelf iets met haar afspreken zodat jij je ergens aan kan houden ipv dat af te laten hangen van haar en niet weten waar je aan toe bent. Tuurlijk zou het leuk zijn als iemand zijn eigen zaken goed regelt, maar als dat niet zo is kan je het beste zelf iets regelen zodat jijzelf duidelijkheid hebt en precies weet wanneer je er vanaf bent.
Bv de volgende keer zeg je dat ze na die keer nog 1 keer mag langskomen over 4 weken (desnoods de dag afspreken) en dat je daarna alles retour afzender gaat sturen. En dat het ook geen nut heeft voor haar om dan nog langs te komen, want je zal dan dus logischerwijs geen post meer voor haar hebben.
Suðri schreef:
02-10-2019 19:43
Alles retour verzender sturen e tegen haar zeggen dat er geen post meer komt.
Dit!
Ik had ooit een vorige bewoner die mijn adres als postadres bleef gebruiken. Pakjes, vanalles kwam nog maanden erna. Zelfs een ‘schuldeiser’, een of andere enge kerel die ze wijs had gemaakt dat ze nog op mijn adres woonde.
Het stopte pas toen ik post retour afzender ging sturen en tegen haar zei dat ik even een bezoek aan de gemeente zou brengen, omdat er blijkbaar iets mis was in hun basisadministratie ;)
Als iemand een half jaar wekelijks langs komt, dan is dat dus 26 keer. Lijkt mij ruim genoeg reden om het zat te worden, zeker omdat door diegene gewoon geregeld kan worden dat (belangrijke) post op het juiste adres wordt bezorgd. Misschien is de vorige bewoonster overigens dakloos is en niet meer ergens ingeschreven en is dat de reden. Deurwaarders horen overigens voordat ze actie ondernemen, eerst te controleren of degene die ze 'zoeken' ingeschreven staan op het adres, dus het is wat raar als ze toch op de stoep staan terwijl diegene niet ingeschreven staat.
Ariellle schreef:
02-10-2019 23:18
Als iemand een half jaar wekelijks langs komt, dan is dat dus 26 keer. Lijkt mij ruim genoeg reden om het zat te worden, zeker omdat door diegene gewoon geregeld kan worden dat (belangrijke) post op het juiste adres wordt bezorgd. Misschien is de vorige bewoonster overigens dakloos is en niet meer ergens ingeschreven en is dat de reden. Deurwaarders horen overigens voordat ze actie ondernemen, eerst te controleren of degene die ze 'zoeken' ingeschreven staan op het adres, dus het is wat raar als ze toch op de stoep staan terwijl diegene niet ingeschreven staat.
Daarom dus even de woorden Gemeente en Basisadministratie noemen... desnoods ook echt gaan controleren want iemand moet zichzelf uitschrijven. Als diegene dat niet doet, dan woon je er dus officieel samen (ook nogal vervelend voor belastingaangiftes etc)
Dubbel
is dat geen vorm van stalken op den duur?
Ik denk trouwens dat die vorige bewoonster eigenlijk allang geen zin meer heeft om langs te komen. En daarom vraagt of je wil appen... het lijkt erop dat ze jouw adres actief blijft gebruiken. Want waarom zou ze anders verwachten dat er nog steeds interessante post komt (die ze dan steeds weer op moet komen halen)
RikM schreef:
02-10-2019 20:53
Die verhuisservice van PostNL geeft niet alleen adreswijzigingen door maar stuurt ook post door waarvan je het vergeten bent door te geven. Met een grote sticker erop. Het is dus helemaal niet nodig om nog post op je oude adres te krijgen.
Probleem is alleen dat de helft tegenwoordig met Sandd of andere clubs komt, en daarvoor werkt het dus niet. Dan heb je het bij ons dus over tijdschriften, maar volgens mij ook de belastingdienst en wat andere instanties. Ik heb jarenlang gebruik gemaakt van de vakantieservice (werkt hetzelfde als de verhuisservice alleen houden ze de post een paar weken vast), maar de laatste vijf jaar heb ik dit niet meer gedaan omdat er iedere keer alsnog een stapel post op de mat lag.
Ik snap die angst om je nummer aan iemand te geven ook totaal niet. Daarmee kan iemand echt niet je bankrekening plunderen hoor. En dan kun je gewoon appen wanneer iemand iets kan halen. Dat doe ik met vorige bewoner waarvoor ook nog 5 jaar later steeds post komt. Goede doelen enzo en weet jij veel bij welke winkel je een keer je adres hebt opgegeven voor een klantenkaart of iets dergelijks?

En verder stuur ik inderdaad veel retour afzender.

Voor een andere oud-bewoner in het gedeelde trappenhuis had ik een stapel etiketten met het nieuwe adres en VERHUISD erop geprint en die plakte ik erop en stuurde ik dan door. Heel eenvoudig. Die is nu 6 jaar weg, maar daar komt ook nog wel post voor.
Restera schreef:
02-10-2019 19:54
Als er op een gegeven moment elke avond een wildvreemde bij je aan staat te bellen piep je wel anders.

Als je verhuisd, wijzig je je adres overal. Na 4 - 8 weken heb je alle bedrijven wel te pakken hoor. Ik woon hier nu 6 maanden. Zo moeilijk is het niet.
Niet altijd hoor. Ben ook wel post kwijtgeraakt omdat het toch nog een keer naar het oude adres was gestuurd.
Gelukkig heeft de buurwinkel het aangenomen (6 maanden na verhuizing) en kon ik het daar ophalen.
Maar ik mis nu na 2 jaar nog wel eens een brief. "het' systeem werkt gewoon niet altijd even goed.
Restera schreef:
02-10-2019 19:57
Ik heb haar al gezegd dat ik er genoeg van heb, ze komt elke week langs. Geef jij je nummer aan zo’n persoon?
Eerlijk gezegd vind ik je nogal overdrijven. Spreek af dat ze om de twee weken komt en dat je het na 3 maanden retour afzender doet. Gewoon de post in een zakje doen en even bewaren.
Waarom doe je zo paranoïde vraag ik me af.
Lady*Voldemort schreef:
02-10-2019 20:26
Jawel. En anders heb ik altijd nog een ID-bewijs bij de hand :proud:

Maar irritant is het wel want er zitten best vasthoudende types tussen. En toen de kinderen wat jonger waren durfde ik ook nooit zo goed alleen boodschappen te gaan doen, want ze waren dan wel oud genoeg om even alleen thuis te blijven maar om ze nou een ontruimingsploeg af te laten poeieren was ook weer zoiets.
:rofl: Sorry, maar ik zie dat helemaal voor me..twee kleine kinderen die een ontruimingsploeg proberen tegen te houden :proud:
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Overigens zijn deurwaarders heel aardig tegen kinderen en zullen ze nooit beginnen met een ontruiming of wat dan ook als er geen volwassene bij is.

Incassobureaus is weer een ander verhaal, maar die mogen tenminste niet ontruimen.
anoniem_363018 wijzigde dit bericht op 03-10-2019 07:42
0.22% gewijzigd
aloha66 schreef:
03-10-2019 02:36
Eerlijk gezegd vind ik je nogal overdrijven. Spreek af dat ze om de twee weken komt en dat je het na 3 maanden retour afzender doet. Gewoon de post in een zakje doen en even bewaren.
Waarom doe je zo paranoïde vraag ik me af.
De oude bewoner komt al een half jaar! Dus jouw 3 maanden zijn al lang verstreken.
Checken of ze is uitgeschreven op jou adres.
Nog 1 maand retour afzender.
Daarna alles prullenbak.

Eventueel bel tijdelijk demonteren zodat kindje niet wakker word. Vrienden/familie kunnen even telefoon over maten gaan als ze voor deur staan. En contact met de wijkagent zoeken om het dan via daar op te lossen.

Ik vind het ook iets weg hebben van stalking . 6 maanden elke week meerdere keren! ongewenst langskomen is niet normaal.
gele_suikerspin wijzigde dit bericht op 03-10-2019 05:28
11.48% gewijzigd
Als je particulier huurt gaat het soms toch ook via een verhuurder/makelaar? Kun je hun ook nog om advies/hulp vragen?
Ik snap niet waarom je zo moeilijk doet. Er glippen altijd dingen doorheen. Je kan haar gewoon even appen als er post is, dan komt ze niet steeds aanbellen. En als je niet je nummer wil geven gooi je het even door haar bus. Na een week al moeilijk doen, tjonge dan maak je het leven wel moeilijk.
Het verbaast me echt dat je zoveel bijval krijgt.
De wijkagent inseinen?! Welja, en bel ook de crisisdienst meteen even als ze voor de deur staat. :@@:

Ik zou er ook geen zin in hebben, maar dat had ik dan ook allang afgekapt richting oude bewoonster. Niet meer opendoen werkt duidelijk niet, maar dat ligt net zo goed aan TO, die zich nu alleen maar steeds zit op te vreten, als aan de vorige bewoonster. Doe open, wees heel duidelijk “ik stuur alles retour afzender dus langskomen heeft geen zin meer” en klaar.
Als de vorige bewoonster steeds ongevraagd op de stoep staat zou ik mijn telefoonnummer ook niet geven, hoor.
Als ik naar dat gedrag kijk, dan denk ik dat die mevrouw te pas en te onpas belt en appt.
Mijn posts gaan niet over jou. Maar als je je aangesproken voelt, voel je je kennelijk aangesproken. Doe daar iets mee.
Ze staat alleen maar op de stoep omdat TO niks anders wil regelen. Ik denk helemaal niet dat ze constant zou appen, want het initiatief ligt dan bij TO om wat te laten weten, maar desnoods geeft ze een mailadres ofzo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven