De man is prima de setting is niets voor mij :(

07-04-2009 17:26 190 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn relatie beeidigd. Een relatie met een ontzetende leuke vent met een kind van 6. Het kind is autistisch heeft asperger. Mijn vriend schaamt zich volgens mij dat zijn kind dit heeft en kan daarom niet de opvoeding aanpassen en kan er niet tegen als ik alles zie. Ik kan niet op deze manier de relatie doorzetten ik ga eraan kapot want mijn vriend is de beste man die er is maar ik vind zijn kind stom, ik heb er niks mee en het kind denkt de dienst uit te maken en voor een kind van 6 vind ik dat ongepast. Hij is zo verwend als het maar kan en ik kan er niet mee leven.

Dan is er ook nog die ex die er altijd zal zijn en haar hand ophoud voor geld!! (waarom zoekt ze geen baan!!!)Terwijl ze rotte dingen over hem zelf zegt. Mijn vriend is bang dat als ie zijn mond open trekt dat ze zijn kind van hem afpakt.

En dan heb ik het nog niet gehad over als ik mijn mond open trek tegenover haar...want ik ben het zo zat van die nare ex!

Contact tussen mijn vriend en mij is er wel maar eigenlijk weten we allbei wat verstandig is maar we houden van elkaar!

Ik zit er nu zo mee in mijn maag ik eet al bijna 2 weken weinig tot niks en ga kapot aan heet feit dat ik mijn grote liefde weg moet doen omdat ik als persoon me niet kan vinden in de situatie en op deze manier ook geen leuke toekomst kan zien voor mezelf. Is dat egoistisch?
quote:Dijkiedoos schreef op 07 april 2009 @ 17:26:

Ik heb mijn relatie beeidigd. Een relatie met een ontzetende leuke vent met een kind van 6. Het kind is autistisch heeft asperger. Mijn vriend schaamt zich volgens mij dat zijn kind dit heeft en kan daarom niet de opvoeding aanpassen en kan er niet tegen als ik alles zie. Ik kan niet op deze manier de relatie doorzetten ik ga eraan kapot want mijn vriend is de beste man die er is maar ik vind zijn kind stom, ik heb er niks mee en het kind denkt de dienst uit te maken en voor een kind van 6 vind ik dat ongepast. Hij is zo verwend als het maar kan en ik kan er niet mee leven.

Dan is er ook nog die ex die er altijd zal zijn en haar hand ophoud voor geld!! (waarom zoekt ze geen baan!!!)Terwijl ze rotte dingen over hem zelf zegt. Mijn vriend is bang dat als ie zijn mond open trekt dat ze zijn kind van hem afpakt.

En dan heb ik het nog niet gehad over als ik mijn mond open trek tegenover haar...want ik ben het zo zat van die nare ex!

Contact tussen mijn vriend en mij is er wel maar eigenlijk weten we allbei wat verstandig is maar we houden van elkaar!

Ik zit er nu zo mee in mijn maag ik eet al bijna 2 weken weinig tot niks en ga kapot aan heet feit dat ik mijn grote liefde weg moet doen omdat ik als persoon me niet kan vinden in de situatie en op deze manier ook geen leuke toekomst kan zien voor mezelf. Is dat egoistisch?

Jullie zijn gaan geloven dat jullie een fijne relatie zouden gaan hebben áls zijn kind en ex zich maar beter zouden gaan gedragen. Dat lijkt me de verkeerde insteek. Je kunt de wereld om je heen namelijk niet veranderen. Je kunt hooguit streven naar een fijne relatie ondanks de tegenslagen die je ontmoet.

Daarbij komt dat een relatie hebben met een man-met-kind vereist dat je het samen eens kunt worden over de opvoeding van het kind. Het is evident dat een (autistisch) kind wat onvoldoende structuur en begeleiding krijgt zich vervelend zal gedragen. Aan de volwassenen in dit verhaal de taak om daar samen boven te staan en samen te zorgen voor de structuur en begeleiding die het kind nodig heeft. Of dachten jullie dat het kind daar zelf voor zou zorgen?

Jullie hebben je naar mijn idee teveel gericht op de onveranderbare buitenwereld en te weinig op je eigen taken en verantwoordelijkheden. Liefde alleen is niet genoeg. Uit ervaring kan ik je vertellen dat het stiefouderschap soms hard werken is en boven alles focus en geduld vereist. Als jullie dat laatste ook kunnen opbrengen zou er een tweede kans kunnen zijn.
en waag het niet om ineens het plan te veranderen.Afspraak is afspraak. Jammer dat het giet, we gingen naar het strand dus gaan met die banaan
Kut, wat Dana zegt dus.
Dana, het ging een beetje offtopic, maar dat krijg je als je de zaken omschrijft zoals TO. En Elninjoo is zelf ietsofwat contactgestoord, tenminste als het kinderen betreft dan. Ze vind kinderen die `normaal` zijn al niets, laat staan als er eentje meer aandacht nodig heeft.
quote:elninjoo schreef op 07 april 2009 @ 20:12:

[...]

Vind het trouwens wel bespottelijk dat je valt over het schrijven van 'gestoord kind' terwijl je niet valt over het feit dat ik het eveneens over 'gestoorde ex' had...

Je snapt het echt niet he?

Die pet zat bij mij al niet zo hoog, maar die is nog even een stukje gezakt.
als TO nu gewoon het volgende had gezegd:

Ik heb zojuist met pijn in mijn hart mijn relatie met mijn lieve vriend verbroken. De rompslomp omtrend zijn autistische zoontje en ex vrouw is me even teveel geworden. Ik vind het gedrag van zijn zoontje niet leuk en onaceptabel. Hoe kunnen wij toch een oplossing vinden zodat wij alledrie verder kunnen in deze situatie, wie weet raad

Dan was er niks aan de hand geweest. TO vond het nodig om te zeggen dat het kind stom was. Dat de ex een vervelend kreng was wat haar hand ophield ( rot voor hen allebei maar het is ook zijn kind waar hij gewoon lekker voor mag betalen)

De hele openingspost was een ontzettend negatieve en beladen posting, en dan krijg je inderdaad dit soort reacties. Dat het altijd om het kind draait lijkt me nogal logisch. Op het moment dat een kind met asperger de vaste grond onder zijn voeten kwijtraakt ( het woensdag gehaktdag syndroom noem ik het maar ff) heeft een dergelijk kind helemaal niets meer.

Het kan zich niet voldoende uiten, kan alleen maar ontzettend in de war, gefrustreerd en boos zijn. Wat een rotkind.
dangeensuus, klinkt zéér bekend. We hebben eens (oke nu weten we beter) voor de grap gezegt dat we naar de kinderboerderij gingen. Als verrassing gingen we naar de Efteling. We rijden na een dagje Efteling weg en ze vragen: Gaan we nu dan naar de kinderboerderij?
even compleet off topic, is er al een asperger topic?
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
quote:FluffyC schreef op 07 april 2009 @ 21:22:

Dana, het ging een beetje offtopic, maar dat krijg je als je de zaken omschrijft zoals TO. En Elninjoo is zelf ietsofwat contactgestoord, tenminste als het kinderen betreft dan. Ze vind kinderen die `normaal` zijn al niets, laat staan als er eentje meer aandacht nodig heeft.De opvattingen van Elninjoo zijn niet altijd mijn kopje thee maar zij heeft het volste recht haar mening naar voren te brengen. Dit is een forum; meehuilen met de wolven in het bos kan altijd nog.
Volgens mij niet. Wel af en toe wat verhalen die los komen naar aanleding van en topic als dit (hoezo offtopic). Maar een eigen topic, ik geloof het niet. Misschien weet Borodini dat?
Wuiles, ik had jou wat 'hoger ingeschat'. Je snapt toch wel dat het niet om meehuilen gaat? Ik heb zelf de pest aan die meehuilers en dat wordt hier ook helemaal niet bedoeld. Wuiles, zeg alsjeblieft dat je begrijpt wat ik bedoel.
Wuiles, net zo goed als Elninjoo het recht heeft haar mening naar voren te brengen, hebben anderen het recht om daar een mening over te hebben. Dat Elninjoo niet bepaald kindvriendelijk is, is mijn mening. Gebaseerd op haar postings en meningen, kan ik (voormezelf uiteraard) de conclusie trekken dat zij kinderen niets vindt en kinderen die extra aandacht nodig hebben al helemaal niets. Zo beter omschreven?
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Hoezo meehuilen trouwens? Ik huil met niemand mee, ik val persoonlijk over de mening die Elninjoo verkondigt.
Dana ter verduidelijking, Asperger is een neurologische afwijking. Ik kan er niets mooiers van maken, het is een via scans aantoonbaar neurologisch defect in de hersenen wat bij mensen zonder asperger niet aantoonbaar is.

Met achterlijk gedrag bedoel ik de gordijnen in de fik zetten om te kijken wat er gebeurd. De auto in de witkalk zetten omdat de kleur bruin je vandaag niet bevalt. Misschien had ik het speciaal voor jou tussen aanhalingstekens moeten zetten om aan te tonen dat ik met "achterlijk" bedoel : niet volgens " de norm"

Als we een spelletje woordje pakken gaan spelen kan ik ook nog wel even doorgaan.
quote:Dana schreef op 07 april 2009 @ 21:32:

[...]

Ik herhaal: kijk ter lering ende vermaeck toch eens naar de etiketten die jullie zelf plakken....Leg eens uit?!
en dan nog iets, is het in jouw toko "wenselijk" dat je gordijnen de hens in gaan?

Of dat je zoontje compleet door het lint gaat omdat de wortelen op zijn en hij dus bonen krijgt en hier dus een 4 uur durende rel over kan maken inclusief hoofdbonken tegen de deur, schreeuwen, zichzelf pijn doen, anderen pijn doen zonder dat ik hem kan geruststellen en troosten.

Sorry hoor maar ter lering en vermaak mag jij je postjes voor een ander bewaren.
quote:misschicken schreef op 07 april 2009 @ 17:45:

[...]

Het kind is 6, en heeft een stoornis. En jij noemt hem stom en onaangepast?

Maak dat je wegkomt uit deze relatie, en van dit kind. Hij verdient een betere stiefmoeder.

Amen!

Bij deze post ben ik opgehouden met lezen. Sluit me hier bij aan en daar laat ik het verder bij....
?? vanwaar dat poppetje?
quote:fleurtje schreef op 07 april 2009 @ 21:29:

Wuiles, ik had jou wat 'hoger ingeschat'. Je snapt toch wel dat het niet om meehuilen gaat? Ik heb zelf de pest aan die meehuilers en dat wordt hier ook helemaal niet bedoeld. Wuiles, zeg alsjeblieft dat je begrijpt wat ik bedoel.

Tuuuuurlijk begrijp ik je

Ik zie echter graag de bal en niet de man gespeeld. Juist omdat de opvattingen van Elninjoo afwijken van wat als gemiddeld beschouwd kan worden worden krijgen topics regelmatig een oppepper als zij langskomt. Meehuilen, in de zin van het standaard-antwoord "wat zielig/geef hem een schop/verbreek het contact met je familie" is doorgaans niet zo interessant.

Ik kan dus wel enige waardering opbrengen voor de dissidente opstelling van Elninjoo. Nogmaals, een opstelling die ik (zoals vandaag) niet altijd deel maar waarvan ik wel de waarde en soms de humor zie.
quote:Ik kan dus wel enige waardering opbrengen voor de dissidente opstelling van Elninjoo. Nogmaals, een opstelling die ik (zoals vandaag) niet altijd deel maar waarvan ik wel de waarde en soms de humor zie.eens.
quote:dangeensuus schreef op 07 april 2009 @ 21:36:

?? vanwaar dat poppetje?waarschijnlijk omdat iedereen enorm off-topic gaat over semantiek....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven