Peutertopic II

maandag 20 mei 2019 om 21:38
Deel 2, deel 1 zat rammetje vol.
Originele OP (met dank aan Nijntje):
Na het babytopic en het dreumestopic..
Tijd voor de eigenwijze peuters!
Ik ben twee en ik zeg nee
Ik ben drie en ik wil het nie
Kom maar door met alle vragen, ervaringen, frustraties en vooral ook trotse verhalen over de leeftijdsfase waarin onze kleine ukjes ineens uitgroeien richting slimme, nieuwsgierige kleuters!
Originele OP (met dank aan Nijntje):
Na het babytopic en het dreumestopic..
Tijd voor de eigenwijze peuters!
Ik ben twee en ik zeg nee
Ik ben drie en ik wil het nie
Kom maar door met alle vragen, ervaringen, frustraties en vooral ook trotse verhalen over de leeftijdsfase waarin onze kleine ukjes ineens uitgroeien richting slimme, nieuwsgierige kleuters!

zaterdag 5 oktober 2019 om 08:04

@ober, hoort dat ook niet bij hun cultuur? Het was vast lief bedoeld. Indien peuter zelf er geen last van heeft zou ik het ook niet erg vinden.
Hopelijk knapt je snel op lavendel. Ik snap alleen je verhaal niet, als je man thuis is kan jij toch ziek in bed gaan liggen?
Wij zouden dit weekend een klus gaan doen op een steiger aan de buitenkant van ons huis maar omdat het vooral gister zo regende hebben we het geannuleerd. Ineens een vrij weekend dus!
Straks even naar een kledingbeurs en vanmiddag naar woonwinkels op zoek naar en nieuwe bank (die niet van stof is ivm stofallergie).
Morgen nog niks gepland, ook wel eens lekker!
@quest, is bij jullie de stofallergie ook getest door een krastest? Ik begreep dat het onder de 4 jaar bijna nooit gedaan wordt omdat het dan bijna nooit naar voren komt behalve als het echt een heftige allergie is (aldus de kinderarts) wat hebben ze daar bij jou over gezegd?
zaterdag 5 oktober 2019 om 08:06
Hopelijk viel de nacht mee Teckeltje en Fiona
hier ook geen ervaring met nachtzweten.
Due, zo leuk koopcontract tekenen. Ik vond dat echt super spannend. We hebben er toen ook wel een feestje van gemaakt, na de tijd een taartje gegeten
Wij hebben na maanden gebroken nachten en 3/4 keer per nacht peuter aan bed nu 2 prima nachten gehad (6:00 peuter wakker). Toch voel ik me heel moe, het helpt natuurlijk niet dat ik zwanger ben.
Jullie gaan zooo snel ik probeer te reageren, maar weet zeker dat ik er een heleboel vergeet.

Due, zo leuk koopcontract tekenen. Ik vond dat echt super spannend. We hebben er toen ook wel een feestje van gemaakt, na de tijd een taartje gegeten

Wij hebben na maanden gebroken nachten en 3/4 keer per nacht peuter aan bed nu 2 prima nachten gehad (6:00 peuter wakker). Toch voel ik me heel moe, het helpt natuurlijk niet dat ik zwanger ben.
Jullie gaan zooo snel ik probeer te reageren, maar weet zeker dat ik er een heleboel vergeet.
zaterdag 5 oktober 2019 om 08:20
Ja taart hebben we gisteren gehad en nog wat over. En. Morgen zijn we 3 jaar getrouwd en gaan we uit eten. En als we financiering rondhebben is het weer taarttijdKoekiemonster26 schreef: ↑05-10-2019 08:06
Due, zo leuk koopcontract tekenen. Ik vond dat echt super spannend. We hebben er toen ook wel een feestje van gemaakt, na de tijd een taartje gegeten![]()

zaterdag 5 oktober 2019 om 08:23
Leuk Due, maak er een mooie dag van.
Hier was baby tot ver na 2u wakker. Gewoon aan feesten. Dacht zeker ook 'friyay'
om 7u vond ze het wel weer welletjes maar ik ben nog met haar in bed gebleven tot peuter wakker werd.
Peuter is niet meer wakker geworden tot net. Buiten een nare hoest en verstopte neus lijkt het mee te vallen.
Hier was baby tot ver na 2u wakker. Gewoon aan feesten. Dacht zeker ook 'friyay'

Peuter is niet meer wakker geworden tot net. Buiten een nare hoest en verstopte neus lijkt het mee te vallen.

zaterdag 5 oktober 2019 om 08:43
Wat zwaar Koekiemonster, hopelijk blijven de nachten nu goed. Hoe zwaar mijn nachten nu ook zijn, tijdens mijn zwangerschap kon ik er nog veel minder goed tegen 
Envelop, heerlijk zo'n weekend! Veel plezier
Due, veel plezier met tekenen!
Teckeltje, op vrijdag t/m maandag neem ik de ochtenden (en zaterdag tot en met het eind van de middag) voor mijn rekening met beide kinderen i.v.m. man zijn nachtdiensten / nachtritme. Op dinsdag, woensdag en donderdag is hij team peuter en ik team baby. Hij gaat er dan vrijwel altijd om 7.00 uur uit met peuter. Soms is de baby ook wakker en soms kan ik nog een uurtje blijven liggen. Maar dan kom ik er eigenlijk altijd uit met de baby, ook omdat ik op die dagen zelf moet werken.
Dat team peuter / team baby werkte trouwens op papier beter dan in het echt, want in de nachten slaapt mijn man overal doorheen en ga ik er dus ook bij een spokende peuter uit. Mijn man zou er graag uit willen hoor, maar ik word echt bij elk huiltje direct wakker en hij niet. Maar ik ga volgende week wel een keer met oordoppen slapen als het zo blijft, om even bij te tanken.

Envelop, heerlijk zo'n weekend! Veel plezier

Due, veel plezier met tekenen!

Teckeltje, op vrijdag t/m maandag neem ik de ochtenden (en zaterdag tot en met het eind van de middag) voor mijn rekening met beide kinderen i.v.m. man zijn nachtdiensten / nachtritme. Op dinsdag, woensdag en donderdag is hij team peuter en ik team baby. Hij gaat er dan vrijwel altijd om 7.00 uur uit met peuter. Soms is de baby ook wakker en soms kan ik nog een uurtje blijven liggen. Maar dan kom ik er eigenlijk altijd uit met de baby, ook omdat ik op die dagen zelf moet werken.
Dat team peuter / team baby werkte trouwens op papier beter dan in het echt, want in de nachten slaapt mijn man overal doorheen en ga ik er dus ook bij een spokende peuter uit. Mijn man zou er graag uit willen hoor, maar ik word echt bij elk huiltje direct wakker en hij niet. Maar ik ga volgende week wel een keer met oordoppen slapen als het zo blijft, om even bij te tanken.

zaterdag 5 oktober 2019 om 09:27
Envelop: klopt ik zou in bed kunnen blijven, maar als ik eenmaal ga liggen krijg ik kriebelhoest/hoestbuien dus buiten dat het een goede buikspiertraining geeft niet echt uitrusten en uitzieken voor mij. Geniet van je vrije weekend!
Cultuur: ongetwijfeld maar echt zo intens het hoofd van mijn dochter vast pakken, haar voor mijn gevoel soort van besnuffelen en twee zoenen geven op één wang. Nee, dat gaat echt te ver voor mij en vind ik niet prettig. Een aai over de bol of over dr wang oké, maar zelfs dat liever niet. Ik vind het al niet fijn als dat in nl gebeurt door vreemden dus ook niet in het buitenland. Mijn kind is geen algemeen goed ofzo.
Due: Gefeliciteerd
Veel plezier met het contract tekenen! Lijkt me ook wel fijn dat je de feestmaand in je huidige woning kan vieren en daarna rustig de overstap kan gaan maken. Moet er nog veel gebeuren?
Nachtzweten: alleen als ze ziekig wordt/is. Dan zweet ze ook zo erg dat haar kussen helemaal nat is. Hier ook een hoestende en snotterige peuter.
Cultuur: ongetwijfeld maar echt zo intens het hoofd van mijn dochter vast pakken, haar voor mijn gevoel soort van besnuffelen en twee zoenen geven op één wang. Nee, dat gaat echt te ver voor mij en vind ik niet prettig. Een aai over de bol of over dr wang oké, maar zelfs dat liever niet. Ik vind het al niet fijn als dat in nl gebeurt door vreemden dus ook niet in het buitenland. Mijn kind is geen algemeen goed ofzo.
Due: Gefeliciteerd
Nachtzweten: alleen als ze ziekig wordt/is. Dan zweet ze ook zo erg dat haar kussen helemaal nat is. Hier ook een hoestende en snotterige peuter.
zaterdag 5 oktober 2019 om 09:31
Fijn dat het nachtzweten voor jou wel herkenbaar is Lavendel. Ik twijfel of het bij dochter alleen is als ze niet lekker is. Ze is nu wel al sinds de start van de scholen erg verkouden. Vaak voelt ze voor ze naar bed gaat al klam en dan weet ik dat ik na een uurtje even bij haar moet kijken. Vaak is het echt van het koude zweet, dus ze heeft het niet te warm (denk ik).
Ik snap dat je het niet prettig vindt als mensen aan je kind zitten. Ik denk alleen dat het in andere culturen anders is dus dat het wellicht niet kwaad bedoeld was. Maar inderdaad, als je het niet wil is dat natuurlijk heel logisch.
Ik snap dat je het niet prettig vindt als mensen aan je kind zitten. Ik denk alleen dat het in andere culturen anders is dus dat het wellicht niet kwaad bedoeld was. Maar inderdaad, als je het niet wil is dat natuurlijk heel logisch.
zaterdag 5 oktober 2019 om 10:01
Jeetje het gaat snel hier!
@ontbijt, mijn peuter eet 2 of 3 boterhammen met een beker melk, zijn lunch ook zoiets. Avondeten wisselt, op het moment eet hij goed.
@slapeloze nachten, hier wordt nu goed geslapen gelukkig. Maar kan het me zo voor de geest halen, oudste was een terrorpeuter wat slaap aanging en, nu peuter, was een voorbeeldige baby, maar had natuurlijk snachts ook gewoon (huid)honger. Hang in there dames, het komt echt echt goed!!
@mannen, de mijne snapt niet eens wat mijn third shift inhoudt, maar doet wel zijn best. Op het moment moet ik meer dan fulltime werken (duurt gelukkig maar 4 weken). Man heeft al zijn overuren als verlof opgenomen en werkt die 4 weken dus maar 2 of 3 dagen per week. Ik gok dat hij na deze 4 weken weet wat de third shift is
. Gisteren kon hij de knuffel van oudste na gaan brengen op school, tja, de nieuwsbrief van school niet gelezen, daar stond in dat ze die mee moest nemen voor dierendag. En van peuter was hij eerder deze week de laarzen vergeten mee te geven voor de aangekondigde herfstwandeling, kon hij dus ook terug. Oja, en woensdag stond hij een halfuur te vroeg bij school, in de stromende regen. 'Waarom is die school niet elke dag op dezelfde tijd uit?' Dochter zit in groep 3 en dit valt m nu dus voor t eerst op kennelijk
. En dan weer zwemles en dan weer speelafspraakjes....'waar laat jij peuter dan eigenlijk altijd?' Die gaat gewoon mee. 'Wat een gedoe joh'. Over het huishouden zeg ik maar even niks....ben benieuwd wanneer dat hem zelf gaat opvallen
. Ik laat het ook echt even los, want heb er gewoon geen tijd voor nu. Hopelijk leert hij er iets van.
@lavendel/mallorca, wij gaan in mei, naar cala d'or. Heb je nog tips? Voor nu beterschap!
@due, gefeliciteerd met jullie huis!
@Voor alles wat ik vergeet, sorry!
@ontbijt, mijn peuter eet 2 of 3 boterhammen met een beker melk, zijn lunch ook zoiets. Avondeten wisselt, op het moment eet hij goed.
@slapeloze nachten, hier wordt nu goed geslapen gelukkig. Maar kan het me zo voor de geest halen, oudste was een terrorpeuter wat slaap aanging en, nu peuter, was een voorbeeldige baby, maar had natuurlijk snachts ook gewoon (huid)honger. Hang in there dames, het komt echt echt goed!!

@mannen, de mijne snapt niet eens wat mijn third shift inhoudt, maar doet wel zijn best. Op het moment moet ik meer dan fulltime werken (duurt gelukkig maar 4 weken). Man heeft al zijn overuren als verlof opgenomen en werkt die 4 weken dus maar 2 of 3 dagen per week. Ik gok dat hij na deze 4 weken weet wat de third shift is

@lavendel/mallorca, wij gaan in mei, naar cala d'or. Heb je nog tips? Voor nu beterschap!
@due, gefeliciteerd met jullie huis!
@Voor alles wat ik vergeet, sorry!
zaterdag 5 oktober 2019 om 10:55
Ik denk ook altijd dat ik qua moeheid niks meer kan hebben maar tóch weet ik nu dat ik het prima red, na al 2,5 gebroken nachten. (al lijkt er hier nu soms wel 'n redelijke nacht tussen te komen, duimen dat 't door zet) Het komt echt goed.. Als ze 16 zijn zijn ze ws hun bed niet meer uit te krijgen denk ik altijd maar
maarja tis soms inderdaad verrot zwaar.. Helemaal eens. 
Spannend een nieuw huis, leuk! Overal 'n feestje van maken ook leuk!
Teckel, wanneer krijg je uitslag van je biopt?

zaterdag 5 oktober 2019 om 11:39
Dat zou wel heel tof zijn!Due-scimmie schreef: ↑05-10-2019 07:41Heb gevonden die ik zocht. Kleinste is 50 en grootste is 90 (1 meter bij 1,50). Misschien dat ik ze aan onze jongens samen geef van buurt van ons nieuwe huis.

zaterdag 5 oktober 2019 om 11:43
Due, cool! Is dat custom made voor elke willekeurige stad/wijk/buurt/dorp? Heb je een www-adres daarvan?Due-scimmie schreef: ↑05-10-2019 07:41Heb gevonden die ik zocht. Kleinste is 50 en grootste is 90 (1 meter bij 1,50). Misschien dat ik ze aan onze jongens samen geef van buurt van ons nieuwe huis.

zaterdag 5 oktober 2019 om 13:25
De huisarts zei bel over 2 weken maarobelix84 schreef: ↑05-10-2019 10:55Ik denk ook altijd dat ik qua moeheid niks meer kan hebben maar tóch weet ik nu dat ik het prima red, na al 2,5 gebroken nachten. (al lijkt er hier nu soms wel 'n redelijke nacht tussen te komen, duimen dat 't door zet) Het komt echt goed.. Als ze 16 zijn zijn ze ws hun bed niet meer uit te krijgen denk ik altijd maarmaarja tis soms inderdaad verrot zwaar.. Helemaal eens.

Hier is man eindelijk uit bed. Heeft een kater én is ziek. Nou dan weet je het wel he... Bel de ambulance maar want hij gaat bijna dood.
Wij hebben echt een mega leuke ochtend gehad. Ik was in 't begin wel even moe maar die gedachten opzij gezet. Met de bakfiets naar de markt geweest. Lekkere groente en fruit, twee fietstassen vol voor 6 euro. Ik hou er van. Daarna visje gehaald voor vanavond en mezelf verwend met mooie bloemen. Peuter riep kijk mama mooie bloemen. Mij kopen voor jou? De schat!
Ik wilde naar een speeltuin maar ik vond het te koud voor baby. Dus zijn we naar een kringloopwinkel gegaan en peuter vond dat echt mega leuk haha. Heb een loto spelletje van Winnie de poeh gescoord, nog een leg puzzel van Winnie en zo'n spelletje dat je een beertje moet aankleden met houten kleertjes. Ook soort puzzel. Tot mijn verbazing kan hij met alledrie de dingen uit de voeten. Vooral de lotto ging super goed maar dat is eigenlijk voor 3+ dus m'n bek viel even open. Eerder had hij weinig interesse in spellen of puzzels maar kennelijk had ik niet de juiste dingen?
Daarna dus bij vriendin d'r nieuwe huis gaan kijken. Had vooraf goed uitgelegd aan peuter en dat hij niet most gaan huilen/driften daar want mama zou er gewoon bij blijven. En wonderwel het ging super goed. Waar hij normaal in nieuwe situaties gerust uren moet wennen, mama plak is en veel huilt. Hij ging rustig wat drinken en kletste de oren van onze kop. Daarna dus met z'n kringloop aanwinsten gespeeld. Nu ligt hij op. Man en zijn Kater mogen voor de baby. Ik doe even helemaal NIKS.
zaterdag 5 oktober 2019 om 14:47
Jep. Je moet je adres doorgeven en eventuele herkenningspunten die je wil. Als het kan mbt formaat wil ik hier graag de basisschool, kinderopvang en winkelcentrumpje erop. Valt wel ongeveer binnen de km die ze zeggen geloof ik.ShaunTheSheep schreef: ↑05-10-2019 11:43Due, cool! Is dat custom made voor elke willekeurige stad/wijk/buurt/dorp? Heb je een www-adres daarvan?
Het heet speelmat van je buurt

zaterdag 5 oktober 2019 om 15:42
zaterdag 5 oktober 2019 om 17:47
Wij hebben nu een zoon die over de rooie gaat als we zeggen dat er geen citroensap meer in de koelkast staat

Ach, hij krijgt vitamientjes binnen

zaterdag 5 oktober 2019 om 18:51
Due ook op dieet zijn dat feestmomentjes!
gebroken nachten dankjewel lieve dames voor de
gelukkig heb ik een man die als hij merkt dat het ook maar iets teveel is het bed uit springt om het over te nemen.
Citroen hier ook helemaal mislukt, ze vond het lekker ...
Wat super leuk die speelmat! Ik ga het maar eens opzoeken.
Ik wacht hier met die natte dagen ongeduldig op het ielmpak wat ik heb besteld, we zijn toch wel verwend met al die snelle leveringen tegenwoordig.
gebroken nachten dankjewel lieve dames voor de

Citroen hier ook helemaal mislukt, ze vond het lekker ...
Wat super leuk die speelmat! Ik ga het maar eens opzoeken.
Ik wacht hier met die natte dagen ongeduldig op het ielmpak wat ik heb besteld, we zijn toch wel verwend met al die snelle leveringen tegenwoordig.

zaterdag 5 oktober 2019 om 20:25
Gefeliciteerd met de jarigen hier!
Teckel heb nog aan je gedacht gisteren , was de bloed uitslag wel goed verder?
Zou indd ook gewoon eerder bellen. Hoop dat de pijn al beter is!
Haha heeft je man de dag overleeft met kater? Mannen en pijntjes poehhhh
Envelop huisstofmijt hebben ze getest met de kras test, bij ons niet verteld wat jij schrijft! Maar ik had ook niet echt een test ervoor nodig, omdat ik het zelf had en zij dus toen zo last had van haar luchtwegen en dat gesnotter heel de dag wist ik het al voordat ze getest werd. Nu ons huis helemaal is aangepast is ze echt opgeknapt.
Lavendel heerlijke vakantie gehad! Ik zou het ook niet heel tof vinden als ze aan men kinderen zitten hou daar niet van!
Due ik geef je groot gelijk lekker taart eten met allemaal goeie redenen!
Wat een nacht verhalen lees ik weer, dat half niet slapen 10 keer eruit is gewoon slopend. Soms vraag ik me af of we ooit een dag gaan meemaken dat we zeggen nou ben best uitgeslapen!
Het is gewoon zwaar een weekend lowlands is er niks bij!
Ik ga zo ook mijn bed in, beide kindjes beroerd en koortsig al 2 dagen en man werken, ik ben er klaar mee!
Teckel heb nog aan je gedacht gisteren , was de bloed uitslag wel goed verder?
Zou indd ook gewoon eerder bellen. Hoop dat de pijn al beter is!
Haha heeft je man de dag overleeft met kater? Mannen en pijntjes poehhhh
Envelop huisstofmijt hebben ze getest met de kras test, bij ons niet verteld wat jij schrijft! Maar ik had ook niet echt een test ervoor nodig, omdat ik het zelf had en zij dus toen zo last had van haar luchtwegen en dat gesnotter heel de dag wist ik het al voordat ze getest werd. Nu ons huis helemaal is aangepast is ze echt opgeknapt.
Lavendel heerlijke vakantie gehad! Ik zou het ook niet heel tof vinden als ze aan men kinderen zitten hou daar niet van!
Due ik geef je groot gelijk lekker taart eten met allemaal goeie redenen!
Wat een nacht verhalen lees ik weer, dat half niet slapen 10 keer eruit is gewoon slopend. Soms vraag ik me af of we ooit een dag gaan meemaken dat we zeggen nou ben best uitgeslapen!
Het is gewoon zwaar een weekend lowlands is er niks bij!
Ik ga zo ook mijn bed in, beide kindjes beroerd en koortsig al 2 dagen en man werken, ik ben er klaar mee!

zaterdag 5 oktober 2019 om 23:39
Dag allemaal,
Ik lees al even mee maar ik zit nu toch met iets en zou graag tips willen ontvangen.
Mijn zoontje van 3,5 jaar gaat naar de peuterspeelzaal sinds vorig jaar december. Hij was toen redelijk zindelijk, ging nog wel met luier heen maar al snel bleek dat hij gewoon droog bleef.
Hij wilde daar ook gewoon naar de wc, maar het is bij de eerste keer al mis gegaan. De juf heeft hem toen op de wc gezet en ging verder met haar ding doen en is mijn zoontje vergeten. Pas toen alle kinderen bij elkaar zaten om fruit te eten, kwamen ze erachter dat mijn zoontje nog op de wc zat...
Sindsdien wil hij daar niet meer naar de wc. Als zijn vader of ik hem ophaal, dan wil hij nog wel eens met ons gaan maar verder niet met de juf. Hij probeert het dan op te houden tot hij thuis is.
Inmiddels zijn er andere juffen maar ook daarmee wil hij niet. Hij heeft een paar maanden terug 1 keer een ongelukje gehad omdat hij echt niet wilde en nu afgelopen week haalde ik hem op en gaf hij aan dat hij een saaie dag had gehad en dat hij een luier om moest... Ik dacht dat hij een grapje maakte aangezien hij alleen snachts nog een luier om heeft, maar het was toch zo.
Ik voelde me wat boos worden en de juf nam me apart, ze gaf aan dat ze zagen dat mijn zoontje heel nodig moest plassen, maar hij wilde absoluut niet naar de wc. Ze hebben van alles geprobeerd, zoon riep ook dat hij naar papa en mama wilde, maar gelukkig hebben ze ons niet gebeld, anders was het hek van de dam.
Wel hadden ze dus bedacht om hem een luier om te doen, zodat hij in ieder geval zijn blaas zou kunnen legen want hij had er echt last van.
Ik begrijp het wel van hun kant, zoon kan erg driftig zijn en hij gaat dan ook absoluut niet naar de wc. Maar ik voel me dan weer erg boos worden over die juf die hem daar heeft laten zitten. Hij gaat verder gewoon overal naar de wc, behalve dus op school.
Afijn, ik heb de luier gelijk af gedaan op school en ben met hem daar naar de wc geweest en dat ging prima.
We zijn nu ook gelijk gaan oefenen met zelf naar de wc gaan, zonder hulp. Zodat hij dat hopelijk ook op school gaat doen. Toch ben ik bang dat deze situatie vaker voor gaat komen.
Ik was al van plan om dan met hem daar naar de wc te gaan als ik hem breng en haal, en dan op een gegeven moment met de juf erbij en dat zij het langzaam overneemt. Maar ik vroeg me af of jullie nog tips hebben zodat hij het vertrouwen weer krijgt.
Het was zo sneu om te zien, mijn kleine grote jongen die al bijna een jaar geen luier meer overdag om heeft, en nu ineens daar stond in tranen met een luier om, terwijl hij het prima kan.
Wat zouden jullie doen?
Ik lees al even mee maar ik zit nu toch met iets en zou graag tips willen ontvangen.
Mijn zoontje van 3,5 jaar gaat naar de peuterspeelzaal sinds vorig jaar december. Hij was toen redelijk zindelijk, ging nog wel met luier heen maar al snel bleek dat hij gewoon droog bleef.
Hij wilde daar ook gewoon naar de wc, maar het is bij de eerste keer al mis gegaan. De juf heeft hem toen op de wc gezet en ging verder met haar ding doen en is mijn zoontje vergeten. Pas toen alle kinderen bij elkaar zaten om fruit te eten, kwamen ze erachter dat mijn zoontje nog op de wc zat...
Sindsdien wil hij daar niet meer naar de wc. Als zijn vader of ik hem ophaal, dan wil hij nog wel eens met ons gaan maar verder niet met de juf. Hij probeert het dan op te houden tot hij thuis is.
Inmiddels zijn er andere juffen maar ook daarmee wil hij niet. Hij heeft een paar maanden terug 1 keer een ongelukje gehad omdat hij echt niet wilde en nu afgelopen week haalde ik hem op en gaf hij aan dat hij een saaie dag had gehad en dat hij een luier om moest... Ik dacht dat hij een grapje maakte aangezien hij alleen snachts nog een luier om heeft, maar het was toch zo.
Ik voelde me wat boos worden en de juf nam me apart, ze gaf aan dat ze zagen dat mijn zoontje heel nodig moest plassen, maar hij wilde absoluut niet naar de wc. Ze hebben van alles geprobeerd, zoon riep ook dat hij naar papa en mama wilde, maar gelukkig hebben ze ons niet gebeld, anders was het hek van de dam.
Wel hadden ze dus bedacht om hem een luier om te doen, zodat hij in ieder geval zijn blaas zou kunnen legen want hij had er echt last van.
Ik begrijp het wel van hun kant, zoon kan erg driftig zijn en hij gaat dan ook absoluut niet naar de wc. Maar ik voel me dan weer erg boos worden over die juf die hem daar heeft laten zitten. Hij gaat verder gewoon overal naar de wc, behalve dus op school.
Afijn, ik heb de luier gelijk af gedaan op school en ben met hem daar naar de wc geweest en dat ging prima.
We zijn nu ook gelijk gaan oefenen met zelf naar de wc gaan, zonder hulp. Zodat hij dat hopelijk ook op school gaat doen. Toch ben ik bang dat deze situatie vaker voor gaat komen.
Ik was al van plan om dan met hem daar naar de wc te gaan als ik hem breng en haal, en dan op een gegeven moment met de juf erbij en dat zij het langzaam overneemt. Maar ik vroeg me af of jullie nog tips hebben zodat hij het vertrouwen weer krijgt.
Het was zo sneu om te zien, mijn kleine grote jongen die al bijna een jaar geen luier meer overdag om heeft, en nu ineens daar stond in tranen met een luier om, terwijl hij het prima kan.
Wat zouden jullie doen?

zondag 6 oktober 2019 om 07:17
Een ander kdv zoeken. Echt. Wie laat een kindje dat voor de eerste keren gaat plassen nou alleen en dan ook nog die luier? Prutsers.
Alleen je opmerking van ‘hek van de dam’ snap ik niet. Wat had je dan gewild? Als hij gaat broekplassen sla je jezelf harder voor je hoofd want dan ben je verder van huis.
Alleen je opmerking van ‘hek van de dam’ snap ik niet. Wat had je dan gewild? Als hij gaat broekplassen sla je jezelf harder voor je hoofd want dan ben je verder van huis.