Peutertopic II

20-05-2019 21:38 3002 berichten
Deel 2, deel 1 zat rammetje vol.

Originele OP (met dank aan Nijntje):
Na het babytopic en het dreumestopic..

Tijd voor de eigenwijze peuters!

Ik ben twee en ik zeg nee
Ik ben drie en ik wil het nie

Kom maar door met alle vragen, ervaringen, frustraties en vooral ook trotse verhalen over de leeftijdsfase waarin onze kleine ukjes ineens uitgroeien richting slimme, nieuwsgierige kleuters! :love:
Alle reacties Link kopieren
(Als er nog iemand tips heeft voor Den Bosch qua eten en uitjes hoor ik het graag. Vooral plaatsen waar je je nu niet (meer) met je kind durft te vertonen, want ik heb ook geen zin om in het gejengel van andere kinderen te zitten. Dan krijg ik straks nog heimwee ook... :-$ )
[/quote]

Devarana! Als je van sauna's houdt tenminste... (Misschien was het al geopperd, verder geen reacties gelezen.) Ik lees hier sinds kort mee, zoon is gisteren 2 geworden. Dus wellicht zien jullie me vanaf nu vaker voorbij komen.
:high5: Gefeliciteerd met je Peuter Maud!
Gefeliciteerd en welkom bij de peuterclub ;)
Het wordt echt weer koud weer.

Zoon had ijsvoetjes. Hij wil al weken geen sloffen aan. Dus ik deed zijn (super coole) dino sloffen aan. Zoon kon daar wel om lachen en zei past niet mama. En nu heeft hij zonder problemen zijn sloffen aan :D

Ook nog ijshanden merkte ik later, dus nu ook een trui ipv alleen lange mouwen.

Vind er niets aan dit weer, en ook die regen.

Morgen hebben we feest, want zoon is jarig! 3 jaar alweer dan! Ongelofelijk he, hoe snel de tijd gaat.
Gefeliciteerd Maud!
Gefeliciteerd Maud en veel plezier morgen vast Sneeuwball.

Vannacht was baby huilend wakker geworden en dochter deed net of ze nog sliep toen ik de baby uit hun kamer pakte. Het eerste wat ze vanmorgen zei was "jij nam baby mee vannacht want die was aan het huilen, ik had geen zin om wat te zeggen want ik wilde slapen" haha. Kleine wijsneus.
Hoi Maud en gefeliciteerd!! :hello:

Sneeuwball, jij ook alvast gefeliciteerd! Mijn peuter wordt over 4 weken drie, het gaat echt zo snel.. Dochter wil hier ook nooit sloffen aan, maar onze vloer is altijd zo koud. Ik zal jouw tip eens proberen :proud: Hoe gaat het met je zwangerschap?

Envelop, wat een grapjas :proud:

Na een helse nacht met de baby is peuter nu op de peuterspeelzaal en mijn man is naar zijn werk. Hij moet 32 uur werken in 45 uur tijd en aansluitend hebben we zondag een verjaardag aan de andere kant van het land, dus het wordt een pittig weekend. Peuter is al een paar weken flink aan het snotteren en hoesten, dus we blijven verder maar binnen vandaag.

Wat zijn jullie plannen voor het weekend?
Gefeliciteerd jarige peuters!

Ik geloof dat ik die verjaardag van zondag zou skippen fiona. !
Ja, normaal zou ik dat ook wel doen want ik ben niet zo van verjaardagen. Maar dit is een kinderverjaardag van een voor ons belangrijk kind en de laatste twee keer waren we er ook niet. Helaas is het dus niet echt een optie om niet te gaan.
Het gaat goed met de baby, gister bij de gynaecoloog geweest dus dat is heel fijn. Zelf bekkeninstabiliteit, maar sinds dinsdag is mijn zwangerschapsverlof begonnen dus dat scheelt al wel. Kan het iets beter verdelen wat ik allemaal doe.

Gelukkig is peuter bij de opvang fiona, kan je zelf ook beetje bijkomen met baby.

Trouwens, gaaf dat je zzp-er wordt! Grote stap!
Ga je nu de kinderen vaker naar opvang doen zodat je ook echt kan werken dan, ipv s avonds steeds?

Succes ook met het drukke weekend.

Wij gaan morgen nog cake bakken die zoon mag versieren voor zijn verjaardag, en verjaardag vieren. Zondag houden we het geloof ik maar rustig. Kan zoon met al zn nieuwe speelgoed spelen :P
Fijn dat alles goed gaat Sneeuwball, het einde is dus in zicht! Veel olezier alvast morgen.

Dochter zal niet meer naar de opvang gaan, maar misschien ga ik wel (in elk geval één dag) buitenshuis werken. Ze gaat wel drie ochtenden naar de psz en vanaf het nieuwe jaar is dat van 8.15 tot 12.15 uur. Verder hoop ik (denk ik) dat de rust hier wat terugkeert als de baby wat ouder wordt.
Fijne verjaardag morgen Sneeuwbal. Leuk die cake en fijn dat je nu verlof hebt. Voorzichtig aan met je bekken!!

Heftig nachtje Fiona en zwaar weekend voor de boeg.
Man gaat vanavond de stad in met een vriend en zal wel laveloos thuiskomen verwacht ik. Dus voor morgenochtend ben ik nog op zoek naar een invulling van de tijd haha. Ik heb net een vriendin gevraagd (zonder kids) of ik even langs mag voor een bakkie om haar nieuwe huisje te zien. Dat is vlakbij een speeltuin dus denk dat we het combineren ofzo.
Gefeliciteerd voor de jarigen! :cheer2:

Wij hebben twee weken geleden in den bosch bij Swanjee gegeten. Was sfeervol en lekker.

Ja teckel dan is het fijn om een plan te hebben. Misschien iets bakken of naar het tuincentrum, of naar de bieb of bioscoop, in Pathé is nu een nieuwe film van Shaun het schaap.

Ik heb gisteren dochter naar mijn ouders gebracht om te logeren. Die is helemaal happy en ik heb vandaag een luierdagje. Man wil morgen wat klussen maar ik heb heerlijk geen plannen gemaakt.
Zo net terug van vakantie. Zegt er iemand bij het uitstappen van het vliegtuig: jullie kind heeft zich ook goed gehouden.

Vond ik en leuk en apart om te horen. Hebben jullie dat ook?
Lekker Pip, een dagje luieren.

Bioscoop is peuter nog te klein voor en ik zit natuurlijk ook nog met een baby dus dat zie ik even niet voor me. Koekjes bakken is wel een goeie trouwens. Even kijken of ik alles in huis heb daarvoor. Ga iig naar die vriendin rond 11u. En daarvoor maar langs de markt en de speeltuin. Als we dan thuiskomen gaan we lunchen en kan alles op bed. En dan kunnen mijn pootjes ook even omhoog :lol:

Peuter is sinds deze week weer helemaal gewend aan het kdv. Hij wil het liefste thuis blijven bij papa en mama, maar als hij eenmaal op kdv is (mits bekende juf) dan kijkt hij niet meer naar ons om. Heel fijn, want na de vakantie was het maar zielig.
Westerpaviljoen schreef:
04-10-2019 13:22
Zo net terug van vakantie. Zegt er iemand bij het uitstappen van het vliegtuig: jullie kind heeft zich ook goed gehouden.

ja, ik kan trots zijn op dingen waar ik zelf niks voor heb gedaan :) Complimenten over mn kind zijn geweldig want zij is geweldig :)
Westerpaviljoen schreef:
04-10-2019 13:22

Ik geef mensen met oudere kinderen die leuk met de mijnen spelen (in een speeltuin, als ze zich opdringen aan die groten) wel eens een compliment dat ze leuke kinderen hebben die het leuk doen met kleintjes.

Je hoort het vaak alleen maar als je kind rottigheid uithaalt, maar als ze een compliment verdienen hoor je het bijna nooit.

Dus WP, steek hem gewoon in je zak, hoe ze het ook bedoelen.
Maartje2016 schreef:
04-10-2019 13:44
Ik geef mensen met oudere kinderen die leuk met de mijnen spelen (in een speeltuin, als ze zich opdringen aan die groten) wel eens een compliment dat ze leuke kinderen hebben die het leuk doen met kleintjes.

Je hoort het vaak alleen maar als je kind rottigheid uithaalt, maar als ze een compliment verdienen hoor je het bijna nooit.

Dus WP, steek hem gewoon in je zak, hoe ze het ook bedoelen.
Thank you.

Over twee dagen is ie jarig. Ben benieuwd wat hij van zijn kado gaat vinden.
Westerpaviljoen schreef:
04-10-2019 14:23
Thank you.

Over twee dagen is ie jarig. Ben benieuwd wat hij van zijn kado gaat vinden.
Wat gaan jullie hem geven?
Maartje2016 schreef:
04-10-2019 14:26
Wat gaan jullie hem geven?
Een kleed met daarop een kind verkeersplattegrond van rotterdam. Kan hij erop spelen met zijn auto.

(en het verbaast me hoeveel hij al weet. Hij herkent zelfs de markthal al van plaatjes. Dat ontroert me zo dat ik er bijna van kan tranen)
Wauw, wat doe jij veel op een dag Teckeltje! Als ik om 11 uur een afspraak zou hebben, zou ik het lekker daarbij laten voor de dag. Maar mijn peuter is ook al snel overprikkeld als we teveel doen op een dag. Ik ben ook veel alleen met de kinderen en kan/wil niet elke keer maar activiteiten blijven verzinnen, dus we spelen vaak gewoon lekker thuis.

Welkom terug WP en alvast gefeliciteerd met je bijna-peuter! Complimenten zijn altijd leuk.

Pip, geniet van je luierdagje!

Ik ben zo moe vandaag, ik ben de uren echt aan het wegkijken. Ik ga vanavond lekker tegelijk met de kinderen naar bed.
fiona2018 schreef:
04-10-2019 14:37
Wauw, wat doe jij veel op een dag Teckeltje! Als ik om 11 uur een afspraak zou hebben, zou ik het lekker daarbij laten voor de dag. Maar mijn peuter is ook al snel overprikkeld als we teveel doen op een dag. Ik ben ook veel alleen met de kinderen en kan/wil niet elke keer maar activiteiten blijven verzinnen, dus we spelen vaak gewoon lekker thuis.

Welkom terug WP en alvast gefeliciteerd met je bijna-peuter! Complimenten zijn altijd leuk.

Pip, geniet van je luierdagje!

Ik ben zo moe vandaag, ik ben de uren echt aan het wegkijken. Ik ga vanavond lekker tegelijk met de kinderen naar bed.
Herkenbaar van het moe zijn, op vakantie werd zoon elke ochtend om vijf uur wakker....dat werd tot zeven uur dan de tablet helaas. Hoop dat hij thuis weer in de regelmaat van half zeven komt.
Dat is ook zwaar. Hier komt de vermoeidheid door de baby, die is de laatste dagen elke 45 minuten wakker. En dan soms ook uren achter elkaar. Dochter heeft nog steeds nachtmerries, maar die slaapt de laatste dagen redelijk goed.

Als hij niet meer in zijn oude ritme komt: hier was een slaaptrainer echt onze redding. Dochter stond elke dag om half 6 naast ons bed, met de slaaptrainer wacht ze (meestal) keurig tot het schaapje wakker is.
fiona2018 schreef:
04-10-2019 14:44
Dat is ook zwaar. Hier komt de vermoeidheid door de baby, die is de laatste dagen elke 45 minuten wakker. En dan soms ook uren achter elkaar. Dochter heeft nog steeds nachtmerries, maar die slaapt de laatste dagen redelijk goed.

Als hij niet meer in zijn oude ritme komt: hier was een slaaptrainer echt onze redding. Dochter stond elke dag om half 6 naast ons bed, met de slaaptrainer wacht ze (meestal) keurig tot het schaapje wakker is.
Dan verdien jij ook wel een schouderklopje hoor.
Slapeloze nachten zijn echt slopend.
Goede moed Fiona, ooit gaan ze echt doorslapen. Ik wacht er ook nog steeds op :facepalm:

Mijn zoontje zit heel erg in een spook-fase :sheep:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven