Wij leven met chronische pijn - kletstopic vervolg

vrijdag 20 september 2019 om 20:20
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".

zondag 6 oktober 2019 om 12:10
Bij de Rabobank kan dat niet. Daar moet het bij een pinautomaat van de Rabobank zelf. Dan kun je ook meteen een eigen pincode kiezen.Gele_Suikerspin schreef: ↑06-10-2019 12:08Kun je die ook niet activeren met de reader/kastje die je af en toe nodig hebt bij het internet bankieren. Heet per bank anders, dus weet de naam niet. Bij Rabobank heet het random reader.
Kaart er in doen en bijbehorend pincode bij de hand.

zondag 6 oktober 2019 om 12:25
Oei Lise, nog steeds hoofdpijn? Dat duurt wel erg lang zeg. Goed dat je een afspraak hebt gemaakt.
Ik ben inmiddels weer thuis geïnstalleerd. De wasmachine draait alweer.
Heerlijk weekend bij vriendin gehad. Ik ken ze nog niet zolang maar we hebben op sommige vlakken zo'n goede klik, dat we elkaar maar aan hoeven te kijken en we weten wat de ander bedoelt.
Gisteren naar 2 films in de bios geweest.
Vanmorgen al naar huis gereden want ze gaven veel regen op (waar ik dus middenin zat) en het is best een eind rijden vanaf mijn huis. Vind het ook fijn om altijd wat tijd voor mezelf te hebben.
Nu lekker thuis, huispak aangetrokken en ik kom niet meer van de bank. Nu ontdek ik net dat er nog een boek in een tas in de auto ligt, dus misschien dat ik nog even naar de auto loop straks.
Ik droom trouwens vaak de laatste tijd dat ik veel rugpijn heb. Hopelijk is het geen voorbode..
Ik ben inmiddels weer thuis geïnstalleerd. De wasmachine draait alweer.
Heerlijk weekend bij vriendin gehad. Ik ken ze nog niet zolang maar we hebben op sommige vlakken zo'n goede klik, dat we elkaar maar aan hoeven te kijken en we weten wat de ander bedoelt.
Gisteren naar 2 films in de bios geweest.
Vanmorgen al naar huis gereden want ze gaven veel regen op (waar ik dus middenin zat) en het is best een eind rijden vanaf mijn huis. Vind het ook fijn om altijd wat tijd voor mezelf te hebben.
Nu lekker thuis, huispak aangetrokken en ik kom niet meer van de bank. Nu ontdek ik net dat er nog een boek in een tas in de auto ligt, dus misschien dat ik nog even naar de auto loop straks.
Ik droom trouwens vaak de laatste tijd dat ik veel rugpijn heb. Hopelijk is het geen voorbode..
zondag 6 oktober 2019 om 12:34
Goedenmiddag
Wat vervelend Lise, nog steeds die hoofdpijn
2 films Kwebbeltje. Ik had na 1 film al overal pijn. Hoe lekker die stoelen ook zitten, uiteindelijk is het te lang voor mij. Raar genoeg gaat dan ook de achillespees zeer doen. (ik zat naast het zijpad, misschien moet ik de volgende keer even gaan staan
)
Suzy, deze King ging bij mij in het begin ook minder snel. Kings beginnen vaak wat kabbelend, ladida..gezinnetje, niets aan de hand. En dan... Maar hij las wel snel, vond ik, toen ik er eenmaal lekker inzat en de tijd voor nam. Vooral dat het zo'n dik boek is, vind ik ook lastig vasthouden.
Ik lees nu Judaskus van Linda Jansma.
LIentje, ik lever(de) vaak bier- en wijnflessen van een aantal maanden in. Dan voel je je ook bekeken, qua alcoholconsumptie

Wat vervelend Lise, nog steeds die hoofdpijn

2 films Kwebbeltje. Ik had na 1 film al overal pijn. Hoe lekker die stoelen ook zitten, uiteindelijk is het te lang voor mij. Raar genoeg gaat dan ook de achillespees zeer doen. (ik zat naast het zijpad, misschien moet ik de volgende keer even gaan staan

Suzy, deze King ging bij mij in het begin ook minder snel. Kings beginnen vaak wat kabbelend, ladida..gezinnetje, niets aan de hand. En dan... Maar hij las wel snel, vond ik, toen ik er eenmaal lekker inzat en de tijd voor nam. Vooral dat het zo'n dik boek is, vind ik ook lastig vasthouden.
LIentje, ik lever(de) vaak bier- en wijnflessen van een aantal maanden in. Dan voel je je ook bekeken, qua alcoholconsumptie

Later is nu
zondag 6 oktober 2019 om 12:56
Dat zou hij moeten doen ja.Gele_Suikerspin schreef: ↑06-10-2019 12:08Kun je die ook niet activeren met de reader/kastje die je af en toe nodig hebt bij het internet bankieren. Heet per bank anders, dus weet de naam niet. Bij Rabobank heet het random reader.
Kaart er in doen en bijbehorend pincode bij de hand.
Maar op een of andere manier zegt hij steeds dat ik het foute creditkaartnummer invul terwijl dat echt niet zo is.
Hij vraagt echt om het nummer, niet om pincode
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
zondag 6 oktober 2019 om 12:58
Ik moet hem dus online activeren
Met de reader
Idd Rabobank.
Maar hij wil het niet doen dus
Het kreng.

zondag 6 oktober 2019 om 13:31

zondag 6 oktober 2019 om 13:45
Ik ben eindelijk uit mijn hoofdpijn wereld sinds gister en heb het gevoel dat ik gigantisch achterloop hier.
Van mijn maatschappelijk werkster moet ik mijn grenzen herkennen, erkennen en aangeven. Dus als de herfst even op kan hoepelen, mijn fibromyalgie kan er niet tegen.
Gister avond heb ik voor het eerst een jammetje proberen te maken van mijn frambozen. Zonder recept. Ik ga het zo opeten met croissaintjes. Ben benieuwd.
Van mijn maatschappelijk werkster moet ik mijn grenzen herkennen, erkennen en aangeven. Dus als de herfst even op kan hoepelen, mijn fibromyalgie kan er niet tegen.

Gister avond heb ik voor het eerst een jammetje proberen te maken van mijn frambozen. Zonder recept. Ik ga het zo opeten met croissaintjes. Ben benieuwd.
zondag 6 oktober 2019 om 13:48
grappig, die heb ik klaarstaan in mijn kobo+Dreamer schreef: ↑06-10-2019 12:34Goedenmiddag![]()
Wat vervelend Lise, nog steeds die hoofdpijn![]()
2 films Kwebbeltje. Ik had na 1 film al overal pijn. Hoe lekker die stoelen ook zitten, uiteindelijk is het te lang voor mij. Raar genoeg gaat dan ook de achillespees zeer doen. (ik zat naast het zijpad, misschien moet ik de volgende keer even gaan staan)
LIentje, ik lever(de) vaak bier- en wijnflessen van een aantal maanden in. Dan voel je je ook bekeken, qua alcoholconsumptie![]()
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
zondag 6 oktober 2019 om 13:52
Oh, dat is wel een goeie, de herfst bij de grens tegenhouden!YellowLemon schreef: ↑06-10-2019 13:45Ik ben eindelijk uit mijn hoofdpijn wereld sinds gister en heb het gevoel dat ik gigantisch achterloop hier.
Van mijn maatschappelijk werkster moet ik mijn grenzen herkennen, erkennen en aangeven. Dus als de herfst even op kan hoepelen, mijn fibromyalgie kan er niet tegen.![]()

Later is nu
hahaha yellow! Kon dat maar, even een grens stellen aan het weer 
Lise, even een vraag: wordt je hoofdpijn erger als je rechtop gaat zitten en beter als je gaat liggen en voel je die hoofdpijn bij rechtopzitten in je voorhoofd en/of is het een beetje een gevoel alsof je hersens wat lossig liggen?

Lise, even een vraag: wordt je hoofdpijn erger als je rechtop gaat zitten en beter als je gaat liggen en voel je die hoofdpijn bij rechtopzitten in je voorhoofd en/of is het een beetje een gevoel alsof je hersens wat lossig liggen?
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.

zondag 6 oktober 2019 om 13:55
De pijn wordt wel beter als ik ga liggen ja. Ik voel pijn op specifieke plekken maar ik heb niet het gevoel alsof mijn hersenen lossig liggen. Meer alsof ze verdrukt worden. Links helemaal nergens last van, dr pijn zit rechts.suzyqfive schreef: ↑06-10-2019 13:52hahaha yellow! Kon dat maar, even een grens stellen aan het weer
zondag 6 oktober 2019 om 14:16
Ik heb overigens nog steeds zo'n naar gevoel in mijn maag/ buik.
Dat onrustige, angstachtige gevoel dat er wat naars gaat gebeuren.
Ik word er gek van, vind het mega irritant en weet gewoon niet wat ik ermee aan moet.
Niks lijkt te helpen, afleiding zoeken, werk, het gaat gewoon niet weg.
Inmiddels begin ik me ook verdrietig te voelen, en óók dat kan ik niet plaatsen.
Dinsdag weer gesprek bij psycholoog, misschien heeft die tips
Ik word er gek van, vind het mega irritant en weet gewoon niet wat ik ermee aan moet.
Inmiddels begin ik me ook verdrietig te voelen, en óók dat kan ik niet plaatsen.
zondag 6 oktober 2019 om 15:16
IK merk tijdens het lezen dat ik dit verkeerd geformuleerd heb: ik vind het boek wel spannend, maar ik erger me af en toe aan een hoofdpersoon. En misschien wel aan 2

Later is nu
zondag 6 oktober 2019 om 15:16
lientje69 schreef: ↑06-10-2019 14:16Ik heb overigens nog steeds zo'n naar gevoel in mijn maag/ buik.
Wat naar Lientje. Misschien wat verdriet, dat er nu uitkomt? Zeker na die afwijzing(en)?

Later is nu

zondag 6 oktober 2019 om 15:41
Lientje 
Dames even een hele huishoudelijke vraag.
Ik heb vrijdag kip uit de vriezer gehaald. Dat wilde ik die avond nog opbakken maar op het laatste moment had ik toch wat anders gemaakt.
Is het verstandig om de kip straks op te bakken? Ik heb eraan geroken en ik ruik niks geks.
Op internet worden er meerdere adviezen gegeven dus word daar niet echt wijzer van.
Ik twijfel wat ik zal doen.

Dames even een hele huishoudelijke vraag.
Ik heb vrijdag kip uit de vriezer gehaald. Dat wilde ik die avond nog opbakken maar op het laatste moment had ik toch wat anders gemaakt.
Is het verstandig om de kip straks op te bakken? Ik heb eraan geroken en ik ruik niks geks.
Op internet worden er meerdere adviezen gegeven dus word daar niet echt wijzer van.
Ik twijfel wat ik zal doen.

zondag 6 oktober 2019 om 16:03
Lien hoe is je ademhaling? Ik voel me heel vaak zo. Ik merk de laatste tijd heel erg dat goed rustig ademhalen wel iets helpt (het haalt het niet weg natuurlijk).
En stomme kleine dingetjes om me af te leiden, candy crush, zaadjes uit een zonnebloem pielen. De soms ellenlange nergens over gaande dingen hier op Viva lezen. Maar het moet niet te moeilijk zijn want dan word het erger.
Misschien heb je hier wel niks aan hoor. Dikke knuffel in ieder geval.
De herfst heeft scheit aan mijn vraag trouwens het ging alleen maar harder regenen.
zondag 6 oktober 2019 om 16:03
zondag 6 oktober 2019 om 16:06
Ik heb het vooral in de avond in bed snel benauwd.YellowLemon schreef: ↑06-10-2019 16:03Lien hoe is je ademhaling? Ik voel me heel vaak zo. Ik merk de laatste tijd heel erg dat goed rustig ademhalen wel iets helpt (het haalt het niet weg natuurlijk).
En stomme kleine dingetjes om me af te leiden, candy crush, zaadjes uit een zonnebloem pielen. De soms ellenlange nergens over gaande dingen hier op Viva lezen. Maar het moet niet te moeilijk zijn want dan word het erger.
Misschien heb je hier wel niks aan hoor. Dikke knuffel in ieder geval.
De herfst heeft scheit aan mijn vraag trouwens het ging alleen maar harder regenen.
Dus mijn ademhaling zal wel niet zo goed zijn.
Ik ben weer bezig in mijn hulpboek. Ik moet een wetboek maken van alle positieve dingen vandaag. Maar kom niet verder dan : een lekker uitgebreid ontbijt gemaakt.
Pff
Ik vind het best lastig positieve dingen over mezelf te verzinnen.

zondag 6 oktober 2019 om 16:07