Beklemmende omgangsregeling

13-10-2019 14:15 78 berichten
Mijn ex en ik zijn sinds een jaar uit elkaar. Omdat woonruimte vinden voor ex moeilijk was, heeft hij hier een tijdje gewoond.
Inmiddels wel een kamer.
Voor ons kind konden we daarom nog geen goede omgangsregeling of co-ouderschap vastleggen.
We hebben afgesproken dat ex daarom 2 keer in de week hier eet en op zaterdag en vrijdag- als ik werk - hier eet en slaapt op een eigen kamer met bed.
We zijn niet voor niets uit elkaar, ex heeft een DSM met persoonlijkheids/bindingsproblematiek (heeft als kind in een sekte gezeten en is verstoten door ouders) dit heeft ervoor gezorgd dat het een heftige relatie was.

Nu zit ik door deze omstandigheden waarin ik mijn ex zijn kind niet wil ontzeggen in een beklemmende regeling.
Ik vind ex geen fijn persoon, maar moet nu 2 dagen per week wel samen eten. In de weekenden blijft hij tot zondagavond gewoon hangen alsof hij hier woont of hij gaat met zoon weg waardoor ik alleen thuis hang en de boel kan opruimen en de was doen etc.
Ik zie zoon dus alleen in situaties van opstaan, naar school brengen, van school en opvang halen en dan de avondroutine. In de weekenden zit ex overal in mijn nek te hijgen.
Als ik iets met zoon wil ondernemen staat hij erop dat hij mee gaat omdat het leuker als gezin is voor zoon.

Ik voel mij gevangen in een verbroken relatie, maar wil ook het beste voor onze zoon.

Wat zouden jullie doen?
Ik wil eigenlijk dat ex meer afstand neemt. Daarnaast is het idee dat hij hier zo vaak en zo lang mogelijk is gewoon onprettig.
anoniem_636d0c16a221d wijzigde dit bericht op 13-10-2019 15:31
0.07% gewijzigd
Waarom heeft die kerel een eigen kamer als ie nog altijd 50 % van de week bij jou zit?

Ik zou een luchtmatras kopen en hem vertellen dat hij kind kan komen ophalen vrijdag en dat hij die luchtmatras dan maar oppompt voor jullie kind.
En dat hij kind op zondag terug afzet.

Jullie relatie is over, hij heeft inmiddels een dak boven zijn hoofd, dus hij hoeft niet meer rond te hangen bij jou.
Laat mij overigens raden dat hij waarschijnlijk én geen alimentatie betaalt én geen cent bijdraagt voor wat hij in 't weekend eet en verbruikt?

En waarschijnlijk ook nog eens geen klop in het huishouden doet?
Marnamai schreef:
13-10-2019 16:31
Laat mij overigens raden dat hij waarschijnlijk én geen alimentatie betaalt én geen cent bijdraagt voor wat hij in 't weekend eet en verbruikt?

En waarschijnlijk ook nog eens geen klop in het huishouden doet?
Ja, klopt.
Ex heeft niks, kan net een kamer huren, berg schulden gemaakt in het verleden -waar ik gelukkig niet voor opdraai- en nauwelijks zelf de broek ophouden. Of hij doet alsof, dat kan ook heel goed hoor.
Om toch voor zoon het contact goed te houden heb ik zelf gezegd dat hij 2 keer in de week kon komen eten en leek het mij prima om in plaats van een oppas of mijn moeder zijn vader hier te laten zijn in het weekend. Ik draai dan avonden van 18u tot meestal een uur of 2 in de horeca. Leek mij voor iedereen de fijnste oplossing.
Maar ik merk dat ik mij niet vrij voel.
Ik heb zoveel debiele en ook bedreigende rotsituaties met deze man gehad dat ik er eigenlijk teveel voor over heb om alles een beetje rustig te houden.
sugarmiss schreef:
13-10-2019 15:45
Wil je ex jullie kind niet meenemen naar zijn kamer of vindt Jij het geen goed idee dat kind het weekend doorbrengt op een kamer?

Probeert ex doir middel van deze wet afspraken jou terug te krijgen of heeft hij de scheiding geaccepteerd?
Ik ben nog nooit in de woning geweest, maar hij zegt dus dat de kamer iets van 3 bij 3 meter is en daar heeft hij een tweepersoonsbed ingezet waardoor er geen ruimte is voor een tv of bank of wat dan ook. Voor zoon zou het dan een kleine ruimte met alleen een bed zijn en dat is volgens ex geen leuke plek voor een kind.
Mij maakt het niets uit, ondanks dat de man een nare man voor mij is, is hij een goede vader voor onze zoon.

Hij heeft de scheiding wel geaccepteerd (gelukkig waren we niet formeel getrouwd). In ieder geval laat hij geen gelegenheid aan zich voorbij gaan om te vertellen hoe blij hij is dat hij van mij af is. :-)
Alle reacties Link kopieren
Pak zijn sleutels af en zeg dat je moeder op gaat passen omdat je het niet prettig vindt met hem in huis, geen discussie accepteren en dreigen met de politie als hij de sleutels niet geeft.
Dit is waanzin.
Ik zou al beginnen met die zondag terug te vragen.

Hij ziet kind elk weekend (en in de week), dan kan ie dus om 11 of 12u de deur uit op zondag.
Zodat jij ook nog iets hebt aan je weekend en kind voordat je je in de wekelijkse rat-race gooit.
Jemig To, wat laat jij over je heen lopen zeg.
Als je die man niet in je leven en in je huis wil, opzouten dan met hem. Wil hij zijn kind zien ? Laat hem maar woonruimte huren. Er zijn genoeg regelingen en instanties die hem kunnen helpen.
Wil je het beste voor je kind ? Natuurlijk, maar als ik jou was zou ik me toch even goed achter mijn oren krabben en me afvragen of het wel gezond is voor je kind om zoveel tijd door te brengen en zo dol te zijn op iemand die zich zo gedraagt als je ex. Dat gedrag gaat hij (of zij) later kopiëren. met een grote kans dat je kind zich naar jou toe ook zo gaat gedragen. Wil je dat echt ?
Wellicht dus toch ergens ook wat angst voor de confrontatie. Niet vreemd overigens.

Wanneer kind op bed ligt en ex richting eigen huis gaat, zeggen dat je de gemaakte afspraken wil gaan herzien. Niet het contact tussen hem en zoon uiteraard! Maar dat je zijn aanwezigheid bij jouw thuis wil verminderen. En omdat je dit niet als een totale verrassing wil laten komen, het nu alvast even zegt. Maar dat je moeder dadelijk ook nog even langskomt dus dat je het graag een ander moment verder uitlegt.

En dan daadwerkelijk afspreken met je moeder :)
Hij heeft trouwens een dubbel bed.
Dus hij kan kind rustig bij hem laten slapen als het moet.

Ik neem aan dat hij in die ruimte niet kookt en eet, dus dat kind in de rest van 't huis ook kan rondlopen.
En dat hij kind ook mee naar buiten kan nemen.

2 dagen lang opgesloten zitten op 9 vierkante meter lijkt mij niks.
Maar 2 nachten bij pap in bed - zeker zolang ie nog vrij klein is - en daarnaast allerlei zaken ondernemen (of binnen knutselen, tekenen, tv kijken, ...) lijkt mij de wereldramp niet.
Rozenbotteltjes schreef:
13-10-2019 16:48
Ik ben nog nooit in de woning geweest, maar hij zegt dus dat de kamer iets van 3 bij 3 meter is en daar heeft hij een tweepersoonsbed ingezet waardoor er geen ruimte is voor een tv of bank of wat dan ook. Voor zoon zou het dan een kleine ruimte met alleen een bed zijn en dat is volgens ex geen leuke plek voor een kind.
Mij maakt het niets uit, ondanks dat de man een nare man voor mij is, is hij een goede vader voor onze zoon.

Hij heeft de scheiding wel geaccepteerd (gelukkig waren we niet formeel getrouwd). In ieder geval laat hij geen gelegenheid aan zich voorbij gaan om te vertellen hoe blij hij is dat hij van mij af is. :-)
Maar goed, het is dus helemaal zijn eigen keuze om zijn zoon niet mee te nemen naar zijn kamer. En ook zijn eigen verantwoordelijkheid. Echt, neem die ruimte terug; je geeft hem teveel.
Je hebt toch twee kinderen? Waar is je andere kind in dit verhaal?
Daarbij, de situatie is voor ex nu meer dan prima dus naarstig op zoek gaan naar een geschiktere woonruimte, heeft waarschijnlijk nul prio...
bemby77 wijzigde dit bericht op 13-10-2019 18:34
0.35% gewijzigd
FadeToBlack schreef:
13-10-2019 17:14
Je hebt toch twee kinderen? Waar is je andere kind in dit verhaal?
De oudste wil geen contact met haar vader op dit moment. Ik wil daar verder niet teveel op in gaan. Ik ontzeg het niet, ze is ook prima met broertje en mij.
ekiM schreef:
13-10-2019 17:03
Jemig To, wat laat jij over je heen lopen zeg.
Als je die man niet in je leven en in je huis wil, opzouten dan met hem. Wil hij zijn kind zien ? Laat hem maar woonruimte huren. Er zijn genoeg regelingen en instanties die hem kunnen helpen.
Wil je het beste voor je kind ? Natuurlijk, maar als ik jou was zou ik me toch even goed achter mijn oren krabben en me afvragen of het wel gezond is voor je kind om zoveel tijd door te brengen en zo dol te zijn op iemand die zich zo gedraagt als je ex. Dat gedrag gaat hij (of zij) later kopiëren. met een grote kans dat je kind zich naar jou toe ook zo gaat gedragen. Wil je dat echt ?
Zoveel tijd?

Alleen het weekend.

Jij denkt dat een moeder zomaar even kan bepalen dat vader een slechte invloed heeft en dus kind niet meer mag zien? In wat voor droomwereld leef jij?

Instanties kunnen ook niet zomaar een huis te voor schijn toveren. Bijna nergens is uit elkaar gaan nog een reden voor urgentie.

To hij heeft dus een 2 persoonsbed. Dan kan zoon daar slapen.

Overdag gaat hij dan maar met hem naar het park, het zwembad of een speelparadijs als het slecht weer is.

Eventueel zou jij daar een abonnement voor kunnen kopen.
Dat hij niet meer in jouw huis zit is dat misschien wel waard.
Rozenbotteltjes schreef:
13-10-2019 17:43
De oudste wil geen contact met haar vader op dit moment. Ik wil daar verder niet teveel op in gaan. Ik ontzeg het niet, ze is ook prima met broertje en mij.
Geen contact met vader is wel verdomd moeilijk als je vader elke week bij je thuis langskomt.
En daar een heel weekend blijft.
(En af en toe ook nog avonden komt eten.)

Of moet zij maar elk weekend uit logeren om pa te ontlopen?
sugarmiss schreef:
13-10-2019 17:53
Zoveel tijd?

Alleen het weekend.

Jij denkt dat een moeder zomaar even kan bepalen dat vader een slechte invloed heeft en dus kind niet meer mag zien? In wat voor droomwereld leef jij?

Instanties kunnen ook niet zomaar een huis te voor schijn toveren. Bijna nergens is uit elkaar gaan nog een reden voor urgentie.

To hij heeft dus een 2 persoonsbed. Dan kan zoon daar slapen.

Overdag gaat hij dan maar met hem naar het park, het zwembad of een speelparadijs als het slecht weer is.

Eventueel zou jij daar een abonnement voor kunnen kopen.
Dat hij niet meer in jouw huis zit is dat misschien wel waard.
Oh, nee. Wat mij betreft ook niet aan de orde hoor. Dat hij als partner voor mij niks is, maakt hem geen slechte vader. Integendeel. Ik zou het contact en de liefde tussen vader en zoon nooit willen verstoren.

Op zich wil ik ook best wel wat investeren in een activiteit voor beiden, maar aan de andere kant tja, ik werk echt ontzettend hard om mijn leven op orde te houden en mijn kinderen te kunnen bieden wat zij nodig hebben en het huis te betalen.
Het voelt soms alsof ik hem moet betalen om mij met rust te laten.
Hij verdiend ongeveer het dubbele, maar omdat hij enorm veel schulden heeft houdt hij minder over.
Marnamai schreef:
13-10-2019 18:11
Geen contact met vader is wel verdomd moeilijk als je vader elke week bij je thuis langskomt.
En daar een heel weekend blijft.
(En af en toe ook nog avonden komt eten.)

Of moet zij maar elk weekend uit logeren om pa te ontlopen?
Ik moet teveel over haar leven prijsgeven als ik dat moet uitleggen en dat vind ik niet prettig.
Maar zij logeert dus in de weekenden wel bij mijn moeder.
Ik vind het ook allemaal niet prettig en makkelijk.
Rozenbotteltjes schreef:
13-10-2019 18:15
Ik moet teveel over haar leven prijsgeven als ik dat moet uitleggen en dat vind ik niet prettig.
Jeetje TO, dat kan toch zo niet verder? Ga eens grenzen stellen.
Regel opvang voor je werkdagen. Dan kan ex kind op regelmatige momenten kind ophalen voor enkele uren oid.
Zijn woonprobleem is dan zijn woonprobleem en jouw opvangprobleem is dan jouw opvangprobleem.
Ja dit zsm stopzetten en je dochter weekends weer thuis.
Rare regeling dit zo.

Onnodig vooral!
justagirly wijzigde dit bericht op 13-10-2019 19:05
2.11% gewijzigd
Door hem als opvang te gebruiken geef je hem eigenlijk soort van ruilmiddel om eisen te stellen. Ik denk dat je daar echt mee moet gaan stoppen, want zo lang je dit doet blijft er toch een soort afhankelijkheidsrelatie bestaan, waardoor het voor jou ook lastig is om op je strepen te gaan staan. Want als je hem aanspreekt op dat ie te lang blijft hangen kan de reactie heel makkelijk zijn "dus als ik moet oppassen ben ik wel goed genoeg, maar als je me niet nodig bent mag ik weer oprotten". De enige manier om dit te voorkomen is door je ex niet als oppas te gebruiken, maar om hem daadwerkelijk vader te laten zijn, denk ik dan tenminste.
sugarmiss schreef:
13-10-2019 17:53
Zoveel tijd?

Alleen het weekend.

Niet alleen in het weekend. Vrijdag, zaterdag en zondag, en twee avonden. dat is wat ik uit To's post haal. En voor de rest: hoe ze het gedrag van haar ex beschrijft, dat is de ene rode vlag na de andere van giftig en schadelijk gedrag van haar ex.
Ik snap best wel dat je niet zomaar je kind kan weghouden bij je ex, maar to kan tenminste een veilig thuis voor zichzelf en haar kinderen proberen op te bouwen, zonder een ex die steeds (in haar eigen woorden) 'in haar nek loopt te hijgen'.
ekiM schreef:
13-10-2019 19:08
Niet alleen in het weekend. Vrijdag, zaterdag en zondag, en twee avonden. dat is wat ik uit To's post haal. En voor de rest: hoe ze het gedrag van haar ex beschrijft, dat is de ene rode vlag na de andere van giftig en schadelijk gedrag van haar ex.
Ik snap best wel dat je niet zomaar je kind kan weghouden bij je ex, maar to kan tenminste een veilig thuis voor zichzelf en haar kinderen proberen op te bouwen, zonder een ex die steeds (in haar eigen woorden) 'in haar nek loopt te hijgen'.
Plus dat ik begrijp dat andere kind dus niet in huis kan verblijven dus dat zegt genoeg over hoe naar deze man is (hoezo jaag je een kind haar eigen huis uit zonder enige emotie) en hoe giftig deze relatie is.
Echt.
1 nachtje logeren.
Abonnement speelparadijs. Opzouten ermee.
Rozenbotteltjes schreef:
13-10-2019 18:15
Dus je dochter moet ieder weekend weg om je ex en zoon ruimte te geven?! Bijzonder.
citronella schreef:
13-10-2019 19:16
Dus je dochter moet ieder weekend weg om je ex en zoon ruimte te geven?! Bijzonder.
Dit. Heel vaag allemaal. Wat een puinhoop....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven