2009, ons jaar!

18-03-2009 18:07 3737 berichten
Alle reacties Link kopieren
na bijna 13500 reacties in ons oude topic, moest er ruimte gemaakt worden voor een nieuwe! Ellein , tnx voor het mooie topic wat je hebt geopend. We hebben een mooi jaar met elkaar gedeeld en gaan in 2009 hier gezellig mee verder.

mama baby geboren opmerkingen Angel Angel girl! 1 oktober 2008 Maki Maki boy! 13 oktober 2008 Ellein Ellein boy! 29 oktober 2008 OGG OGG boy! 8 november 2008 Mamadeb Mamadeb boy! 17 januari 2009 Vera Vera girl! 18 januari 2009 Teddy Teddy girl! 22 januari 2009 Michigan Michigan girl! 1 maart 2009 Ziggie Ziggie girl! 7 maart 2009 Bep Bep girl! 16 maart 2009 Mimpje Mimpje boy! 26 maart 2009 Jobje Jobje girl! 26 mei 2009

mama uitger j/m opmerkingen Missc18 aug ? VERLOF! Gorgi 2 jan 13 aug 20 weken echo Rossia1 feb 18 aug vlos 21, sept 20 wkn echoWIE VOLGT?

naam start NOD opmerkingen Floortjejan 0816 aug Ann

het oude topic kun je hier teruglezen
Ha meiden!

Het lijkt hier weer wat beter te gaan. Durf nog niet te vroeg te juichen, maar haar temperatuur is weer keurig 36.9, ze heeft niet veel gespuugd vanmorgen, goed geslapen vannacht (van 22.30 - 5 en toen van 5.45 - 9.15) en vanmorgen was haar luier normaal van kleur.... nou was hij dat gisteravond ook, en vannacht plotseling weer niet, dus het zegt nog niet alles maar goed. Ze kijkt vrolijk uit haar ogen! Heb net met haar door de kamer gedanst en dat was een groot succes. Wat een genot is dat dan, zo'n lachend meisje in je armen.....

Vera, urine opvangen moet met een soort sticker die je op haar onderkant plakt, met daaraan een tuitje. Die sticker moet de urine opvangen en dan met het tuitje overgieten in een bakje. In theorie simpel maar in de praktijk is het ons toch mooi niet gelukt Dus vandaag een nieuwe halen bij de apotheek en dan nog eens wagen! Ik zei vanmorgen bij het verschonen nog tegen haar 'dit is een mooi moment om weer eens in de openlucht te plassen' maar mevrouw vertikte het

Ellein, suf van me, ik was er op de een of andere manier van overtuigd dat jij zo'n zak-ding om de BB had! Is dus helemaal niet zo.... nou ja, noodzakelijk lijkt het dus niet te zijn!

Floortje, voor jou nog even een Het zit gewoon niet mee de laatste tijd en er zijn mensen om minder chagerijnig hoor... dus logisch dat het je af en toe even aanvliegt. Ik hoop dat de zon snel weer gaat schijnen!

Hou het hier even bij want meisje huilt... ga even kijken hoe het daar gaat!

Fijne dag allemaal!!
Hoi meiden,

Allereerst bedankt voor alle felicitaties! Heb het niet gevierd, maar ben wel erg verwend! Verder gaat alles hier goed. Uk moest afgelopen maandag naar het cb en alles was goed. Ze is 6900 gram en 68cm. Het is echt zo een lekkerding, het wordt echt steeds leuker. Ze kan nu heel goed acteren, als iets niet gaat zoals ze wilt begint ze heel fake te huilen en ze kan ook echt driftig worden. Klinkt nu al als een klein monstertje, maar ze is echt heel lief hoor. Zal wel even wat foto`s op de mail zetten.

Teddy van harte! Nu op naar de grote dag..........Met jouw ukje gaat alles goed zo te lezen! Leuk he als ze gaan grijpen en alles in hun mondje willen stoppen.

Vera wat een verhaal op de mail, ik zou heeeeellll boos zijn geworden. Uk is weer lekker gegroeid zo te lezen.

Ellein is lastig om te beslissen wanneer die avondfles eraf kan. Wij hebben ook zitten wikken en wegen! Maar uiteindelijk gewoon gestopt en ze werd idd `s nachts wakker en dan gaven we gewoon de fles. Dit duurde 2,5 week en toen kwam ze ineens niet meer `s nachts. Ze slaapt nu van 19 uur tot 06.30 uur. Misschien is het wel handig om idd te wachten tot uk echt een groentehapje als maaltijd krijgt. Ukje krijgt rond 17.30 uur een groentehapje en om rond 19 uur een flesje pap van 230cc. Daar red ze het wel op tot de volgende morgen.

OGG lekker zeg naar Italie!

MissC wat leuk dat je de baby voelt, is zo bijzonder! Dat mis ik nog wel het meest, die beweegende buik. Geniet er lekker van hoor en vaak je handen op je buik zo dat ukje er tegenaan kan schoppen!

Gorgi spannend ik duim.

Floortje knuffel voor jou! kan me voorstellen dat je af en toe even in zak en as zit! Maar je doet het hartstikke goed hoor! Heb bewondering voor je.

Rossia ik vind je zo stoer!!!!! Doen die hormonen nog iets met je gevoelsleven?

Mamadeb gaat goed dus bij jullie! Lijkt me ook wel pittig hoor 2 kids. En ben benieuwd welk nummer het gaat worden vrijdag.....

Michigan wat vervelend zeg.........Ik zou vertrouwen op de arts als ze zegt dat ze vermoed dat het niks ernstigs is. Maar kan me goed voorstellen dat je je zorgen maakt. En als je dan ook merkt aan uk dat ze ergens last van heeft, niet leuk!!! Dikke knuffel!

Jobje Ik duim heel hard voor goed nieuws! Dapper hoe je er mee omgaat.

Hoop dat ik niemand ben vergeten!
cross Michigan........wat fijn dat het beter lijkt te gaan! Heerlijk he als zo`n kleintje lacht en je lekker even gek kan doen met zn tweetjes! Ik heb ook zo`n zak voor de BB maar wij hebben `m heel weinig gebruikt en nu gebruiken we `m zeker niet meer. Het is toch wel erg warm, wij doen ook altijd haar jasje aan, ook met die zak. Voor de beentjes is het wel lekker, maar ja je moet `m helemaal optrekken en dat is dus wel erg warm.
Potverdikkie wat hebben jullie veel geschreven. Doe het weer even per pagina, anders weet ik niet meer wat jullie allemaal geschreven hebben....

Floortje, is je computer alweer wat sneller vandaag?? Nog leuke plannen. Vriendinnen gebeld, nieuwe garderobe aangeschaft of alle soapseries gekeken??

Vera, wat goed dat mini zo gegroeid is. Lekker bij de 5 voedingen houden als het zo goed gaat. Kort nachtje voor jou dus. Waar laat je mini als je gaat sporten? Even bij een oppas of neem je haar mee en is er een opvang bij het sporten?

Gorgi, wat goed! Spannende dag morgen. Hoeveel follikels heb je om aan te prikken. Vanavond even een hormoonvrije avond en dan morgen ben je er vanaf! Ik duim voor je en denk aan je!

Michigan, goed dat je even bij de dokter bent geweest. Ook al denkt ze dat het niet ernstig is, toch goed dat ze het even gaan onderzoeken. Nu maar klaarzitten om alles op te vangen. Hoe doe je dat??

Jobje, had jij nu morgen de afspraak? Weet het even niet meer. Wel spannend he, ik hoop echt dat het meevalt.

Mamadeb, kan me voorstellen dat het een behoorlijk geregel is zo s'morgens. Moet even een ritme worden denk ik he? Verder goed om te horen dat het zo goed gaat. Heb je naam genoot deelnemer X-factor wel even goed toegesproken dat hij beter gaat zingen. Zou zo zonde zijn als hij eruit vliegt, want ben wel degelijk onder de indruk.....

OGG klinkt goed die vakantie! Aftellen begonnen. Ik denk ook wel dat jullie vermaken. Enne UG en DH zijn niet mijn ding en wist dus ook even niet waar je het over had. Goed dat Teddy zo goed is in raadseltjes.

Ellein, de lekkere hunken van Teddy zitten in GA.... (Grey's Anatomy) hihi! Nee, voel nog niets van de andere hormonen. Prima te doen dus nog!

Missc, wat leuk dat je de baby nu voelt!! Lijkt me echt heel bijzonder. Druk dagje dus vandaag. Veel plezier!

Teddy, hoe is het met jou deze morgen. Gaat het al beter met de wond?

Door naar de volgende pagina....
.....

Michigan, bedankt voor de uitleg hoe je dat opvangt. Moet mevrouw in de openlucht plassen dan doet ze het niet. Werkweigering noemen ze dat hihi. Je klinkt alweer een stuk positiever. Laten we hopen dat het nu over is en dat er niets meer op te vangen nodig is.

Angel, zag van jou mooie foto's op de mail. Super schattig. Wat heerlijk dat je zo verwend bent. Leuke dingen gekregen? De hormonen doen nog niets met het gevoelsleven.

Hmmm, ik had verwacht meer op pagina twee te vinden, maar het valt mee. Hier weinig te melden. Voel me prima!

Fijne dag allemaal, balen dat het regent!
Hey Meiden,

Een niet heel actieve meeschrijver meld zich weer eens *schaam schaam*.

Floortje, eerst voor jou een dikke knuffel . Wat balen weer van je werk en alles erom heen. Het zit je ook echt niet mee, hopelijk komen er nu echt betere tijden aan!

Rossia, ook voor jou een knuffel. Je bent een bikkel met al dat gespuit! Hopelijk komt het goed en ben je snel zwanger! Het heeft nu wel lang genoeg geduurd allemaal!

Missc, wat gaaf dat je je kindje voelt! Lijkt me erg bijzonder!

Angel, ik heb de foto's van je meisje op de mail gezien. Wat een mooi meisje en lekker ondeugend ook.

Teddy, jij gaat bijna trouwen! Al helemaal klaar voor DE dag?

Voor alle andere moeders: Aan jullie verhalen te lezen zijn jullie volgens mij hele lieve en leuke moeders. Echt heel leuk om te lezen allemaal!

Hier is het wachten op mijn NOD. Ik verwacht het dit weekend want ik had een hele duidelijke eisprong. Een weekje eerder dan verwacht dus. Het is niet gelukt helaas, dat weet ik nu al. Na die 2 zwangerschappen voel ik mijn lijf wel goed aan. Zodra ik mijn nieuwe NOD weet laat ik het weten. Tis wel weer even confronterend, maar door alle drukte heb ik veel afleiding om er weinig aan te denken. Ik baal soms alleen erg van mijn vriend. Die rookt en drinkt stug door en laatst heeft hij 2 nachten doorgetrokken. Dit gebeurt regelmatig en ik ben gewoon bang voor de kwaliteit van het zaad. Omdat ik beide keren in 1x zwanger was is hij daar niet bang voor, dus daar ruziën we nog weleens om. *Zucht* mannen !!
Hey meiden,

Wat is er weer een hoop geschreven! Ik hou het echt allemaal niet meer bij.

Met mijn gedachten zit ik ergens anders, en vandaag voelt het alsof ik een baksteen gegeten heb.

Ik heb gister mijn vriendin gesproken, ze begrijpt het allemaal en uiteindelijk was het een emotioneel gesprek, we missen elkaar in een voor beide emotionele tijd. Voor mij van geluk en bij haar veel verdriet.

Ik zie op tegen vanavond en ook tegen morgen. Ik thuis niet bij mijn vriendin. Het is voor mezelf de beste beslissing al voel ik me nog steeds wat verscheurd.

Meiden ook al reageer ik nu niet, ik heb alles gelezen en leef ontzettend met jullie allemaal mee. Met de leuke en minder leuke dingen.

Liefs Mimpje
Hey meiden,

Mimpje, heel veel sterkte vanavond!

Missc, wat leuk dat je de baby hebt gevoeld. Bijzonder he?

Angel, wat een slimmerd is jullie kleine meid (grote meid ). Nog gefeliciteerd trouwens . Ik denk dat we idd maar een paar weken wachten, tot hij meer vast voedsel krijgt en dan denk ik steeds de voeding iets vervroegen en dan laten vallen.

Michigan, gelukkig straalt mini weer. Dat doet moeders ook altijd goed. Die zakjes voor de urine heeft uk ook een keer gehad. Zo zielig om die weer van zijn balletjes te halen, hij moest echt hard huilen toen

Ann, heeft een goed gesprek met ann-man geen zin? Kan me je frustraties voorstellen.

Vera, ook al zo vroeg wakker dus. Vriendlief had zijn wekker niet uitgezet toen hij opstond en deze ging dus om 6.15 weer..... en toen werd ik er wakker van en kon dus niet meer slapen

Rossia, heb je a.s. vrijdag vrij of mag je werken? Hoe laat moet je voor de echo in het ziekenhuis zijn? Geen smoesjes nodig voor de familiebezoekjes?

Teddy, ik ben ook wel benieuwd hoe het met je 2-euromuntgat is. Hoe is het met mini?

Hier gaat alles prima. Uk is 2x zonder protest in slaap gevallen vandaag. 's Avonds gaat de laatste 5 avonden ook als een tierelier *klopt heel wijselijk af* . Zou hij nu doorhebben dat je makkelijker in slaap komt als je gewoon rustig gaat liggen dan wanneer je gaat krijsen? Vanochtend gekortwiekt, straks nog even op schoenenjacht en dan nog 1 dagje werken en dan lang weekend!

Oh ja, ik heb uk net een halve peer gegeven (gepureerd dan). Smullen dat hij deed . Zo leuk om hem te zien eten. Hij maakt er ook steeds een mmmmm geluid bij .
allemachtig wat een boekwerken weer zeg...heb maar heel kort om te reageren. Mini ligt nog in de wandelwagen uit te puffen van een drukke morgen en die kan elk moment wakker worden en honger hebben

Ann, lijkt me ook best frusterend hoor als vriendlief zo door gaat met ongezond leven. Heeft wel degelijk invloed hoor. Hij beseft het zelf ook? Tuurlijk kan hij zeggen dat je elke keer meteen zwanger werd, maar dat biedt natuurlijk geen garanties,

Michigan succes met het opvangen. Klinkt makkelijk, maar lijkt me toch best lastig met zo'n sticker.

Angel ga zo je foto's bekijken. Wat heerlijk zeg die lange nachten bij jou. mini haalt hier vaak net 6.30. Laatste fles is dan rond 23 uur.

Mimpje wat fijn dat je vriendin je begrijpt en dat jullie een goed gesprek hebben gehad. Logisch dat jullie elkaar missen in deze tijd.

Ellein de peer was een succes dus? Lijkt me erg leuk die groente en fruit hapjes.

de rest ben ik alweer vergeten...

vanmorgen al lekker even de stad in geweest met mini. Heb wat reisgidsen gehaald. Toch maar een even verdiepen in de vakantie. Daarna door naar de supermarkt. Boodschappen zijn ook weer binnen. Nog even bij mijn schoonmoeder langs geweest. Die was er niet, maar mijn zwager is over uit het buitenland en die was er wel. Hij logeert daar. Was gezellig, bakkie koffie, beetje bijpraten. We hebben elkaar al bijna ander half jaar niet gezien. Mini was wakker en heeft gezellig meegekletst. Met mijn wond gaat het een stuk beter. Heb nu het vermoeden dat het snel geneest.Gaat langzaam dich. Tis niet meer zo'n diep gat. Vanmorgen al grote waterdichte pleisters gekocht, want morgen gaan we voor het eerst babyzwemmen. Ben benieuwd hoe het gaat. Daarna door naar het ziekenhuis voor controle.

wie mis ik nu nog?

oh ja jobje hoe was het bij de vlos?

Vera ik zie enorm op tegen werken. Niet zozeer het werken en weg zijn van huis, maar meer om terug te gaan naar mijn oude werk. Ben er wel klaar mee daar. We zullen wel zien. anders begin ik misschien wel voor mezelf. Het achterlaten van mini gaat steeds beter en daar heb ik ook wel een goed gevoel bij. Zeg ik nu. Heb haar natuurlijk nog nooit een hele dag moeten missen.

Jeetje ze slaapt nog steeds...ga haar nu maar eens wakker maken.

tot later...

oh vera ga zo je mail lezen
hoi meiden,

nou vandaag halve dag de hort op geweest. Moest vanmorgen naar de tandarts. Heb namelijk sinds ik een nieuwe vulling heb een beetje kiespijn, na 3 maanden dacht ik dat het toch tijd werd erna te laten kijken. tandarts kon er echter niets van maken, dus moet maar even afwachten.

Daarna gezellig bij vriendin langs geweest. Zij heeft 2 hele lieve kindjes dus dat was erg gezellig.

Teddy computer blijft traag, vrees dat hij gewoon een beetje terminaal is. Is nu ruim 5 jaar oud dus ben bang dat we aan een nieuwe moeten. Gelukkig heeft manlief ook een laptop die wel snel is, alleen die is overdag dus niet thuis.

Fijn dat je wond goed geneest, toch mooi hoe je lichaam dat zelf aanpakt!

Mimpje, voor jou een hele dikke knuffel. Het zijn geen makkelijke tijden voor je, bah niets roze wolk. Strekte vanavond en morgen!

Ann jammer dat het waarschijnlijk niet gelukt is. Kan me je frustratie van vriendlief voorstllen hoor. Ik mopper soms ook op manlief, rookt niet maar drinkt soms wel net iets teveel (vind ik). Ik vind het erg moeilijk daar wat van te zeggen maar doe het soms wel. Ik duim toch nog voor je dit weekend hoor!

Michigan fijn dat het weer beter lijkt te gaan met ukkie. Die stickers ken ik, ziet er heel handig uit maar is het in de praktijk niet echt. Is wel zo'n beetje de enige manier om het op te kunnen vangen.

Jobje hoe was het bij de vlos? Morgen naar het ziekenhuis dus, ik duim voor je!

OGG en Teddy jullie zijn welkom hoor voor zowel koffie als thee!

Angel nog gefeliciteerd, sorry dat ik er gisteren niets van zei.

Ellein, ach gosh arme man met een sticker op zijn balletjes! Schattig dat hij geluidjes bij het eten gaat maken.

Rossia wat fijn dat je geen last van bijwerkingen hebt, soms hoor je daar echt nare dingen van! Weten ze al wanneer de punctie is? Heb je misschien al wel gezegd hoor.

Hier nog geen nieuws van ziekenhuis, ze hebben gisteren wel gebeld dat ze het gesprek heel positief vonden en in principe met mij in zee willen. Ze willen alleen nog even een referentiecheck doen, dus ik heb ze contact gegevens gegeven. Maak me dara niet zo'n zorgen om maar zit wel een klein beetje met onze geplande vakantie in mijn maag. Heb al geboekt en kan dus niet afzeggen. Hopelijk laten ze het daarom niet stuk lopen. Heb ze al geprobeerd te bellen hierover alleen contactpersoon was er niet vandaag, probeer het morgen wel weer.

x Floortje
Mimpje, heel veel sterkte vanavond!

Teddy, heb je het niet naar je zin op je werk dan? Lijkt wel een virus ofzo joh, ik hoor alleen nog maar van mensen dat ze het wel gehad hebben met hun werk... Veel plezier morgen bij het babyzwemmen!

Ellein, klinkt als een prima dagje zo! Als ik jou zo enthousiast hoor over de fruithapjes, krijg ik ook steeds meer zin om er mee te gaan beginnen. Vanavond toch maar eens even met vriendlief bespreken... Zet je mini trouwens in een kinderstoel of gewoon in zijn wippertje als je hem een fruithapje voert?

Jobje, hoe was het bij de vlos?!

Missc: gaaf is dat he, als je je baby voelt! Net als de meeste meiden hier (zo te lezen) mis ik dat echt het allermeest aan de hele zwangerschap; die buik waar binnenin steeds weer wordt geschopt en bewogen. Je hebt je kleintje dan echt zo dicht bij je, zo'n fijn gevoel is dat! Nu is mini nog steeds wel knuffelig, maar dat begint al meer zo te worden van: 'alleen als ik er zin in heb hoor mama', anders wurmt hij zich alle kanten op.

michigan: klinkt toch nog als een hele toer, dat urine opvangen! Gelukkig dat het alweer beter gaat met je uk, maar idd beter een keer voor niks dan een keer te weinig naar de HA hoor.

Angel: grappig he, dat 'faken'. Mini begint dat ook in de gaten te krijgen. Ligt 'ie in de box allemaal zielige geluidjes te maken en zodra hij dan ziet dat ik naar hem kijk, begint hij breeduit te smilen, de deugniet!

Mini heeft mij net verrast; hij lag op z'n rug en toen ik een paar minuten later weer keek, lag hij opeens op zijn buik. Hij keek er zelf nogal verbaasd bij! Nou heeft hij wel al eerder gedraaid, maar dat was of met een beetje hulp, of als papa er alleen bij was...

Nou, ik ga maar eens examens nakijken...1 down, 40 to go... (echt, dit is zooooo niet mijn favoriete onderdeel van mijn werk)
OGG cross, wat goed dat mini draait. Enneh nakijken zou ook niet mijn favoriet zijn!
OGG, vind mijn werk opzich hartstikke leuk. Heb leuke klanten en kan veel van mezelf kwijt in mijn baan, alleen vind ik de sfeer bij ons op kantoor de laatste tijd (voor mijn verlof) niet meer zo leuk. Heel erg druk, er werd geen rekening gehouden met mijn zwangerschap, werd dus volgepropt met werk. Heb door de drukte mijn werk en klanten niet goed kunnen overdragen. Daar heb ik een naar gevoel bij. Ben ook benieuwd hoe ik alles aantref. Het was de bedoeling dat ik mijn werkzaamheden zou delen met een collega die toevallig ook zwanger was. We zouden beiden 22 uur gaan werken en elkaar afwisselen. Nu is haar contract dus niet verlegd en stopt ze als ik weer begin. In die drie dagen die ik ga werken kan ik nooit alles doen wat ik hiervoor in 5 dagen deed. Ben dus erg benieuwd hoe dat opgelost gaat worden. Daarnaast heb ik de afgelopen 4 maanden niets van mijn werk/collega's/baas gehoord. Terwijl ik er toch al 6 jaar zit, dan zou je toch wat meer belangstelling verwachten. We zien het allemaal wel..,

Wat leuk dat je uk zich omrolt. En wat grappig dat die kleintje doorkrijgen dat als ze huilen dat mama dan komt. of niet natuurlijk...

ga nog even een wasje wegvouwen
Ann, goed om weer van je te horen. Je lijft kan je ook voor de gek houden hoor, dus als je sexytime hebt gehad in de goede periode dan kan het altijd nog! Ik duim in ieder geval nog even voor je. Wat betreft je vriend, kan ik me je frustratie wel voorstellen. Probeer er rustig over te praten of hij misschien wil matigen. Leg het uit, wellicht dat hij het dan in de gaten heeft.

Mimpje, goede beslissing en fijn dat jij en je vriendin goed gepraat hebben en even lekker bij elkaar kunnen huilen. Ze weet dat je aan haar denkt. Sterkte vanavond.

Ellein, peer, daar zou ik ook mmmmmm voor zeggen! Je bent dus weer goed bezig om de economie draaiende te houden. Al schoenen gevonden? Heb nog geen smoesjes nodig gelukkig!!

Teddy, wat gezellig dat je met je zwager koffie hebt kunnen drinken. Als je ze zo lang niet gezien hebt is het leuk! En babyzwemmen gaat dus beginnen. Ben benieuwd!

Floortje, op zich dus al heel erg positief nieuws van die ziekenhuis. Kan ik je dan al voorzichtig feliciteren?
Rossia nou feliciteer nog maar even niet hoor, ik weet het nog niet zeker. Ze zijn positief en nu maar hopen dat de referentie geen aanleiding geeft om niet met me in zee te willen, of dat de vakantie in slechte aarde valt. Ik vind het nog spannend totdat ik het zeker weet!
Floortje, als ze je echt graag willen hebben zal die vakantie niet zo'n probleem zijn lijkt mij zo! Als ze contact opnemen met je referentiepersoon, zal dat toch ook niks negatiefs opnemen? Ik bedoel; de belangrijkste reden dat je na de proeftijd niet mocht terugkomen was toch dat ze geen tijd hadden om iemand met weinig ervaring te begeleiden? Het was volgens mij niet zo dat ze dachten dat je het gewoon niet goed deed, toch?! Volgens mij komt het wel goed hoor! Oh ja, wat de koffie/thee betreft: kijk uit met wat je zegt, voor je het weet sta ik voor je deur

Ann, het zou mss wel erg toevallig zijn als het nu weer raak zou zijn, maar wie weet?! Ik was ook juist zwanger toen ik echt zeker wist dat ik ongesteld zou worden... Een goed gesprek met je man lijkt me trouwens ook wel een goed idee.

Ellein, ik ben dit weekend weer in het schilderachtige R...es kijken of ik je nog kan spotten tijdens een wandelingetje
OGG maak me ook niet zo'n zorgen over de referentie hoor, klopt wat je zegt over mijn laatste werkplek. De werkplek hiervoor (die gaan ze bellen) is met name niets geworden omdat er niet echt een klik tussen mij en het team was, verder niets op mijn werken aan te merken. Gezamelijk hebben we toen besproken dat de reisafstand de reden om daar weg te gaan is. Dit hebben ze ook gezegd toen het laatste ziekenhuis hun belde. Dat komt denk ik wel goed. En als ze me vanwege de vakantie niet willen tja dan weet ik het ook niet!

Thee komen drinken mag hoor, gezellig een mede-brabo op de thee!
mijn hemel even te erg voor woorden, het topic over babypruikjes!!

Zulke zaken moesten echt verboden worden, vind ik!

Arme kindjes moeten toch helemaal nog niet aan schoonheidseisen voldoen??
Hoi, even een kort verslagje van de vlos, reageer straks nog wat langer. Heb in de wachtkamer van de vlos al jullie berichtjes gelezen op mijn Iphone. Dat kan sinds kort. Is wel luxe hoor, kan jullie overal volgen; ) Alleen zelf iets schrijven is een beetje lastig met zo'n klein toetsenbordje...

Nou, ben wel weer een klein beetje gerustgesteld door het bezoek aan de vlos. De echoscopiste deed vrijdag gewoon heel serieus over het hartritme en de vlos was veel optimistischer.

Het hartritme was nu zelfs gewoon regelmatig. Het wisselt dus een beetje. Eerst was het altijd regelmatig. 6 weken geleden bij de vlos was het onregelmatig, 3 weken geleden regelmatig, vrijdag bij de vlos onregelmatig en nu weer regelmatig...

De vlos zegt dat het meestal komt doordat het een onrijp hartje is. Alleen 1 ding snap ik dan niet. Floortje, misschien weet jij dat. Hoe kan het dat het hartritme tot 26 weken regelmatig was terwijl het toen natuurlijk nog veel onrijper was en vanaf 26 onregelmatig... Snap het niet.

Maar ben in ieder geval weer een beetje gerustgesteld. Maar ze zeiden er wel bij: we zijn geen artsen de cardioloog moet er morgen nog eens goed naar kijken. Dus ik wacht morgen maar af. Kan jullie pas 's avonds laten weten hoe het was, want heb daarna studiedag op mijn werk.

Nou, moet nu even boodschappen doen. Reageer straks even op jullie berichtjes.
Oh ja, nog een kort vraagje. Ukje weegt nu 2100 gram en ze hebben voorspeld dat ie ongeveer 3750 gram gaat worden.

Heb je dan nog wel kleertjes in maat 50 nodig? En maat 56?

Rompertjes heb ik al in alle maten, maar kleertjes nog niet. Maar ze zeggen dat je van elke maat minimaal 2 setjes kleertjes moet hebben, maar het is wel zonde als ie nooit 50 of 56 draagt...

Graag tips!
Jobje, ehm ja goede vraag. Op zich heel logish je vraag over waarom het dan eerst wel regelmatig is en nu niet. De meest simpele uitleg zou zijn dat het gewoon toeval is. Dus toevallig een aantal keer geluisterd terwijl het regelmatig was en een aantal keer bij onregelmatigheid.

Dat het door onrijpheid komt is zeer waarschijnlijk. Maar ook ik moet me verschuilen achter het excuus dat ik geen cardioloog ben en het dus ook niet weet. Ik wil je niet geruststellen als ik het ook niet weet en dat de cardioloog dan met een heel ander verhaal komt. Ik weet bijna zeker dat de cardioloog je morgen alles helder kan uitleggen en dat is 100 keer beter dan dat ik ga gissen. Dit zeg ik trouwens niet om je ongerust te maken hoor, maar wil ook eerlijk blijven en niet alles bagateliseren (vast fout gespeld)

Maat 50-56 passen de meeste babies hoor, ook de 8 ponders. Ik zou zeker voor wat kleertjes in maat 56 zorgen, heb het nog nooit meegemaakt dat een kindje gelijk in 62 kon. Koop gewoon een setje of 2-3 daarna kan je altijd meer kopen, dan weet je immers ook of het een jongen of meisje is!

x Floortje
jobje blijft een beetje gissen dus. Morgen maar afwachten wat de cardioloog zegt.

Wat betreft de maten: mini was 2800 gram toen ze geboren werd en paste toen ruim in maat 44. Toen ze rond de 3500 gram zat ging ze naar maat 50. shirtjes kun je wel kopen in 56 hoor. Daarvan kun je de mouwtjes wat omslaan. Heb zelf wel wat dingen in maat 50 gekocht omdat mini natuurlijk erg klein was en maat 56 een soort jurk leek. (zie foto's op mijn hyves hahaha) Ze is nu 4300 gram en zit nu pas goed in maat 56. Is ook per merk verschillend hoor. Prenatal valt groot. hema vrij klein. rompers zijn wel prettig om in de juiste maat te hebben anders slobbert het zo, maar koop niet teveel hoor. Het is immers zo gekocht en het is zonde als je dingen hebt die hij of zij maar kort aankan.

En ze schatte mijn mini ook op 3750 maar ze was bijna een kilo lichter, dus het kan alle kanten op.
floortje ik heb dat pruikentopic ook gezien. zielig he? gelukkig heb ik het niet nodig. mini heeft van zichzelf een flinke haardos.
Nou meiden, het gaat hier nog steeds vrij goed eigenlijk! Poging 2 om urine op te vangen heeft echt zeggen en schrijven 4 druppels opgeleverd... ik hoop dat ze daar wat mee kunnen want het is echt lastig. Ook heel zielig om die sticker los te trekken.... Niks aan, polonaise aan het lijfje van zo'n kleine uk! Maar goed, temperatuur blijft laag en ze was vandaag heel vrolijk en heeft heel goed geslapen. En daardoor heb ik lekker mijn kledingkast uit kunnen mesten, zwangerschapskleding er uit en alles weer netjes opgeruimd. Daarna nog mijn bureau opgeruimd en administratie gedaan, ben helemaal tevreden over deze nuttige dag! En nu begint de zon ook weer te schijnen, dat maakt alles ook weer makkelijker De plasluiers zijn kleurloos, de poepluiers niet (helemaal) dus ik denk toch zeker dat het niet aan de urine ligt. Nou ja, morgen hiermee langs de huisarts en ook de eerste afspraak bij het CB.

MissC, wat super dat je de kleine nu voelt!! En het gaat alleen maar leuker worden (tot het moment dat het pijnlijk wordt, dan ). Geniet er van!!

Lekker gesport Vera? Wat doe je nu?

Angel, ook namens mij nog gefeliciteerd! Wat fijn dat het met uk zo lekker gaat allemaal. Jij ook al zo'n klein driftkikkertje dus? Die dame hier is volgens mij ook een felle tante. Heel leuk dat felle in haar ontwikkeling/kracht, moet vaak erg om dat vechtertje lachen, maar o weeee als iets haar niet snel genoeg gaat (zoals bijv. eten), dan kan ze kríjsen.... niet echt een engeltje dan!!

Rossia, prettig dat je geen last hebt van deze tweede hormonen! Maandag nog naar GA gekeken? Vind het wel een beetje vage verhaallijn met Denny moet ik zeggen....

Gorgi, een spannende dag morgen. Sterkte!!

Ann, je hoeft je niet te schamen dat je hier niet al te vaak langs komt hoor! Waarschijnlijk voor je eigen gemoedsrust wel beter om niet al te veel bezig te zijn met zwanger zijn enzo. Goed gesprek met je vriend lijkt me een goed plan en ondertussen duimen wij gewoon dat het tóch wel weer in 1x raak is.....

Mimpje ik hoop dat het een beetje met je gaat.... ook veel sterkte voor morgen!

Ellein, auauau die sticker van balletjes aftrekken lijkt me ook echt niet fijn.. zielig! Ben je geslaagd met je shopping spree? Wat leuk om peer te voeren, lijkt me! En dan die geluidjes erbij Trouwens, mijn meisje maakt bij het drinken ook altijd veel geluid, lijkt wel een soort 'zingen', herkennen de anderen dit ook?

Teddy, klinkt alsof je een leuke dag hebt gehad! Veel plezier morgen met het zwemmen. Vervelend dat je tegen werk op ziet, hoe serieus zijn je plannen om voor jezelf te beginnen? En hoe zit dat in jouw branche in deze tijd, wil dat nog een beetje?

Floortje, wat fijn dat je een positieve reactie hebt gekregen uit het ziekenhuis. Ik hoop voor je dat je morgen nogmaals goed bericht krijgt!

OGG, al door de examens heen? En heeft uk het kunstje nogmaals vertoond??

Jobje, wat fijn dat de vlos je toch een beetje gerust heeft kunnen stellen! Ben heel benieuwd wat morgen je wijzer maakt. Kom je 's avonds wel even updaten? Wat kleding betreft, mijn meisje was bij de geboorte bijna 3600 gram. Wij hadden geen kleding in 50 in huis (wel rompertjes) maar mijn vriend is de eerste week toch nog wat gaan halen. Ze draagt nu (ruim 5 weken) maat 56, op dit moment is maat 62 echt nog te groot, en maat 56 die wat groter valt (zoals van de V&D) is ook echt nog te groot. Dus ik zou toch ook nog maar wat kleins aanschaffen als ik jou was.

Dan nog even een vraag aan de moeders: hoe lang na de bevalling zijn jullie gaan sporten? En wat zijn jullie toen gaan doen? Ging dat meteen goed? Ik heb laatst even voorzichtig wat oefeningen gedaan, maar merkte dat oefeningen voor mijn dijen (bijv. op mijn rug liggen, knieen 90 graden gebogen in de lucht en dan open en dicht) nog best wat pijn opleverden ter hoogte van mijn schaambeen. Is dit normaal voor zover jullie weten en gaat dat gewoon weer over? Ik twijfel of ik weer zal gaan zwemmen maar weet niet of dat qua borstvoeding een beetje wil, of dat ik ga lekken in het zwembad....

Goed, thee zetten en even op de bank voor de buis. Fijne avond!
Meiden, ik heb niet veel tijd om op alles te reageren maar heb heel snel door de boekwerken gescand en even snel wat antwoorden op de vragen van Jobje en Michigan. Morgen reageer ik weer uitgebreid.

Jobje, onze uk was dus 3755 gram bij haar geboorte. Ik had eigenlijk een setje gekocht voor vlak na de geboorte van maat 56 (V&D). Deze was dus veeeeeeel te groot. Ze heeft hem nu aan en ik moet de mouwtjes nog omslaan. Gelukkig heb ik op het laatste moment een setje maat 50 (Hema) gekocht. Na de geboorte heb ik manlief gelijk op pad gestuurd voor meer maatjes 50. Die heeft ze zeker de eerste maand aangehad. Ze heeft nu nog steeds maat 56 maar er zijn sommige kleertjes (bv Disney) in maat 56 die nog te groot zijn. Ik heb haar net voor het eerst een broekje maat 62 aangedaan (die klein valt) en deze is nog groot genoeg. Dat terwijl ons meisje best lange benen heeft.

Kortom: je kunt met een gerust hart maat 50 en 56 inslaan, maar ik zou (zoals al gezegd) niet teveel kopen voor je het geslacht weet. Ik merk dat ik roze kleertjes toch wel erg leuk vind nu.

Michigan, ik ga naar de sportschool. Ik doe gewoon apparaten, cardio, lessen (bv. fatburning, billen&benen, buikspieren) etc. Alleen hardlopen en springen (zoals steps) laat ik nog even achterwege aangezien mijn borsten nogal zwaar zijn.

Ik ben voor het eerst 6 weken na de bevalling gegaan. Ging heel goed eigenlijk! Heel toevallig is hetgeen jij beschrijft ook het enige wat bij mij vervelend voelt. Die spieren bovenaan aan de binnenkant van mijn benen! Alsof die spier geraakt is tijdens de bevalling zeg maar. Kan dus best, als jij er ook last van hebt. Zwemmen kan denk ik ook wel, meestal is het water toch niet zo warm dat je gaat lekken?

Ik was trouwens na het douchen in de kleedkamer wel aan het lekken. De vrouw naast me keek een beetje vreemd op toen ze druppels uit mijn borsten zag komen, hihi.

Okee, tot morgen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven