Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel X

13-08-2019 16:45 3017 berichten
Alle reacties Link kopieren
De vorige 9 delen waren een groot succes. In deel 10 gaan we weer verder met het delen van gierige acties.

Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
* Deel 8
* Deel 9
In this mad house we must all survive
Lidl’s-Annie-Aardbei schreef:
14-10-2019 15:01
Daarom zeg ik dat ik me niet druk maak om 1 banaantje. Als je een hele tros voor thuis meeneemt is toch wel meteen een ander verhaal?
Maar waar trek je de grens. Bij 1 kind? 2 kinderen. Iedere keer of af en toe.
Er wordt geschreven altijd. Ze neemt dus áltijd een banaan gratis mee.
En ja ik vind het ook bedoelt voor IN de winkel, zoethoudertje. Omdat je officieel niet al aan iets mag beginnen zolang het nog niet betaald is.

Dat is het probleem met die kleine diefstallen. Ach die éne.. Maar van één wordt het twee en dan drie. En dan komt de collega die een kind meer heeft, mag die dan niet meer?
Gelijke monniken gelijke kappen. Of moet de moeder met 3 kinderen het gewoon met 1 banaan doen?
Het is simpel Niet meenemen maar als je kind mee komt gewoon daar opeten, zoals de bedoeling is.

En wat de koffie betreft. Een thermoskan drink je toch niet leeg op weg naar huis? Wat is er mis met een kopje nemen voordat je weggaat en dan gewoon thuis weer.
Dat je een thermos vult als je de hele dag rond rijd snap ik nog. Maar voor naar huis? Nee. Je kan best even zonder koffie. Neem niet aan dat je dan 4 uur onderweg bent.
fashionvictim schreef:
14-10-2019 16:07
Zo was het ook niet bedoeld. Ik doe niks verkeerd, ik doe niks stiekem, ik weet dat het gierig is maar ik mag van mezelf deze kleine gierige zonde hebben. Ik vond het wel grappig om het hier te posten want je weet vantevoren dat iedereen zich er weer heel erg druk om gaat maken terwijl degene van wie ik dat banaantje krijg het echt aan zijn reet zal roesten, al kom ik drie keer per dag een boodschap doen enkel om drie keer een banaan te kunnen eten, dat is allemaal heus ingecalculeerd hoor. Want door die ene banaan aan de voorkant neem ik aan de achterkant ook weer vijf producten die ik anders niet gekocht zou hebben mee.
Ik denk eigenlijk dat niémand zich er hier drúk om maakt .... Er wat van vinden is wat anders lijkt me!
fashionvictim schreef:
14-10-2019 15:41
Nou, dat vindt de winkel dus niet.

Anyway, ik zal het wat verduidelijken: ik neem normaal mijn dochter altijd mee boodschappen doen en die gaat dan zelf een banaan schooien, maar soms blijft ze in de auto zitten en vraagt dan wel altijd of ze een banaan mag. Want Appie = banaan. Aangezien we altijd naar dezelfde Appie gaan en vrijwel al het personeel ons kent neem ik dan een banaantje voor haar mee. En vertel dat dus ook: ik heb een banaantje uit het bakje gepakt hoor, want Dochter zit in de auto!

Of als ik het vergeten ben en terug kom bij de auto, dan laat ik haar soms zelf de winkel inlopen (terwijl ik op een afstandje toekijk of alles goed gaat) om zelf een banaantje te gaan halen. En dan maakt ze vervolgens een soort ere-rondje om allerlei winkelpersoneel gedag te gaan zeggen of praatjes mee te maken.

En ja, het is wel gierig want ik kan makkelijk een banaan kopen maar dat wil ik dus niet omdat die banaantjes uit dat display gratis zijn. :)
Jij laat je kind alleen in de auto zitten als je winkelt??
Wauw. Dat zou ik niet durven. En als ze oud genoeg zijn om dat wel te doen dan zijn ze te oud om een banaan te bietsen.
aloha66 schreef:
14-10-2019 16:28
Wauw. Dat zou ik niet durven. En als ze oud genoeg zijn om dat wel te doen dan zijn ze te oud om een banaan te bietsen.

Daar gaat dit topic niet over hé. Misschien gewoon even stoppen nu met FV bashen?
aloha66 schreef:
14-10-2019 16:26
Maar waar trek je de grens. Bij 1 kind? 2 kinderen. Iedere keer of af en toe.
Er wordt geschreven altijd. Ze neemt dus áltijd een banaan gratis mee.
En ja ik vind het ook bedoelt voor IN de winkel, zoethoudertje. Omdat je officieel niet al aan iets mag beginnen zolang het nog niet betaald is.

Ik zei niet altijd, ik zei "regelmatig". Namelijk elke keer als ik met mijn dochter bij de Appie ben, dat is ongeveer 1 keer per week.
Am Yisrael Chai!
aloha66 schreef:
14-10-2019 16:28
Ach zolang ze een raampje op een kiertje laat, zal kind niet stikken. :sarcastic:
Overdrijven is ook een vak hè?!
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Aloha weet het allemaal weer lekker te overdrijven. Mensen noemen een thermos mok. Dat is nu ineens een hele thermoskan geworden. Er wordt een kinderschare bij verzonnen die allemaal
uiteraard ook een banaan willen, en als dat niet genoeg is voor een geheven vingertje is er altijd nog het kind in de auto laten zitten waar schande over gesproken kan worden. Toch fijn dat er altijd wat aan een ander mankeert op die manier. Wordt het niet beschreven, dan verzinnen we er wel iets bij!
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
PoesinBoots schreef:
14-10-2019 16:31
Daar gaat dit topic niet over hé. Misschien gewoon even stoppen nu met FV bashen?
Bashen? Omdat ik 2 dingen benoem waar ik het niet mee eens ben? Tjonge :D
boebezoebe schreef:
14-10-2019 16:38
Aloha weet het allemaal weer lekker te overdrijven. Mensen noemen een thermos mok. Dat is nu ineens een hele thermoskan geworden. Er wordt een kinderschare bij verzonnen die allemaal
uiteraard ook een banaan willen, en als dat niet genoeg is voor een geheven vingertje is er altijd nog het kind in de auto laten zitten waar schande over gesproken kan worden. Toch fijn dat er altijd wat aan een ander mankeert op die manier. Wordt het niet beschreven, dan verzinnen we er wel iets bij!
Nee beter lezen. Ik maakte van de mok geen kan. En ik verzin geen kinderschare. Of denk je dat er geen mensen zijn met meer dan 2 kinderen? En waarom mogen die geen gratis banaan dan.
Het ging over waar de grens is. Geef jij dan maar eens aan waar jij vindt dat de grens is.
Bij 1 stuk, 2, 3?
Er is - in zekere zin - wel een punt, want waar leg je de grens? Als er één begint met een banaantje voor een kind thuis, dan wil (mogelijk) een volgende ook.

Draai het eens om en bekijk het eens vanuit de supermarkt. Als je het bij de één goed gaat keuren, waar leg je dan de grens? Kan me goed voorstellen dat - als het echt uit de klauwen gaat lopen - de supermarkt zegt: het is genoeg geweest en we geven echt geen fruit meer weg. Het is bedoeld voor in de winkel. Niet om je (kind's) honger thuis te stillen. Want als het niet gratis was geweest, maar je had er voor moeten betalen (wat ook heel logisch is, normaal moet je er ook voor betalen als je zelf bananen uit de supermarkt wil), had je het dan ook meegenomen? Nu even het banaantje als voorbeeld, maar het is voor zoveel zaken van toepassing.
In this mad house we must all survive
aloha66 schreef:
14-10-2019 17:07
Nee beter lezen. Ik maakte van de mok geen kan. En ik verzin geen kinderschare. Of denk je dat er geen mensen zijn met meer dan 2 kinderen? En waarom mogen die geen gratis banaan dan.
Het ging over waar de grens is. Geef jij dan maar eens aan waar jij vindt dat de grens is.
Bij 1 stuk, 2, 3?
Die bananen zijn bedoeld voor jonge kinderen. Daar ligt dus de grens. Voor je kind, oke. Voor jezelf pakken, niet oke. Best makkelijk.

Wel een beetje gierig idd. Maar hee, dat zei ze zelf ook al. Prima voor dit topic dus.
*ziet ondertussen hele meutes met volle karren gratis fruit de winkel uit rennen en dat karretje ook maar meteen gebruiken voor rondje bedrijf complete printers en koffiezetapparaten*

kortom mug > olifant en ja gratis
don't worry about getting older... you'll still do enough stupid things... only slower...
Zijdehoentje schreef:
14-10-2019 17:36
Er is - in zekere zin - wel een punt, want waar leg je de grens? Als er één begint met een banaantje voor een kind thuis, dan wil (mogelijk) een volgende ook.

Draai het eens om en bekijk het eens vanuit de supermarkt. Als je het bij de één goed gaat keuren, waar leg je dan de grens? Kan me goed voorstellen dat - als het echt uit de klauwen gaat lopen - de supermarkt zegt: het is genoeg geweest en we geven echt geen fruit meer weg. Het is bedoeld voor in de winkel. Niet om je (kind's) honger thuis te stillen. Want als het niet gratis was geweest, maar je had er voor moeten betalen (wat ook heel logisch is, normaal moet je er ook voor betalen als je zelf bananen uit de supermarkt wil), had je het dan ook meegenomen? Nu even het banaantje als voorbeeld, maar het is voor zoveel zaken van toepassing.
Natuurlijk zijn die banaantjes bedoelt voor tijdens het winkelen. Je laat je kind toch geen banaantje "ophalen" in de winkel of neemt er eentje mee voor een kind thuis! Armoe!
Hastadepasta18 schreef:
14-10-2019 02:24
Ik print namelijk thuis ook wel eens wat voor werk en laadt mijn werk-mobiel thuis op.
Oh jee,zouden er echt mensen zijn die dit soort dingen declareren?
ClumsyNinja schreef:
14-10-2019 18:13
Oh jee,zouden er echt mensen zijn die dit soort dingen declareren?
Jazeker. Ik heb zo'n collega. Ook de stroom voor de electrische auto waarin zij af en toe naar kantoor rijdt (maar wel voor 5x per week reiskosten ontvangt) wordt gedeclareerd.

Mensen proberen de meest idiote dingen te declareren bij ons. Meestal lukt het ook nog.
moonenz schreef:
14-10-2019 18:03
*ziet ondertussen hele meutes met volle karren gratis fruit de winkel uit rennen en dat karretje ook maar meteen gebruiken voor rondje bedrijf complete printers en koffiezetapparaten*

kortom mug > olifant en ja gratis
:rofl:
fashionvictim schreef:
14-10-2019 15:41
Nou, dat vindt de winkel dus niet.

Anyway, ik zal het wat verduidelijken: ik neem normaal mijn dochter altijd mee boodschappen doen en die gaat dan zelf een banaan schooien, maar soms blijft ze in de auto zitten en vraagt dan wel altijd of ze een banaan mag. Want Appie = banaan. Aangezien we altijd naar dezelfde Appie gaan en vrijwel al het personeel ons kent neem ik dan een banaantje voor haar mee. En vertel dat dus ook: ik heb een banaantje uit het bakje gepakt hoor, want Dochter zit in de auto!

Of als ik het vergeten ben en terug kom bij de auto, dan laat ik haar soms zelf de winkel inlopen (terwijl ik op een afstandje toekijk of alles goed gaat) om zelf een banaantje te gaan halen. En dan maakt ze vervolgens een soort ere-rondje om allerlei winkelpersoneel gedag te gaan zeggen of praatjes mee te maken.

En ja, het is wel gierig want ik kan makkelijk een banaan kopen maar dat wil ik dus niet omdat die banaantjes uit dat display gratis zijn. :)
Ouders die nooit eens nee zeggen tegen hun kinderen, bah!
Lacuba schreef:
14-10-2019 18:10
Natuurlijk zijn die banaantjes bedoelt voor tijdens het winkelen. Je laat je kind toch geen banaantje "ophalen" in de winkel of neemt er eentje mee voor een kind thuis! Armoe!
Niet voor thuis, voor op de parkeerplaats van de winkel, beter lezen. Als kind thuis is of op de opvang hoef ik natuurlijk ook geen banaan mee te nemen, dat doe ik alleen als ik haar bij me heb. Dus of ze pakt het zelf in de winkel en eet het in de winkel op, of ze zit in de auto te wachten voor de deur van de supermarkt en eet hem dan in de auto op.

Of ze mag zelf haar eigen boodschapje gaan doen en dan mag ze zelf met een kinderkarretje de winkel nog eventjes inlopen om het banaantje te gaan halen. En dan loopt ze zelf langs de kassa en dan speelt de kassamevrouw mee. En ja, dat mag ze omdat ik nooit nee tegen haar zeg en het leuk vind om te zien hoe groot ze al wordt :) .

En dat doe ik alleen bij onze "eigen" Appie, en die vinden dat helemaal prima.
fashionvictim wijzigde dit bericht op 14-10-2019 19:22
19.58% gewijzigd
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
14-10-2019 19:13
Niet voor thuis, voor op de parkeerplaats van de winkel, beter lezen. Als kind thuis is of op de opvang hoef ik natuurlijk ook geen banaan mee te nemen, dat doe ik alleen als ik haar bij me heb. Dus of ze pakt het zelf in de winkel en eet het in de winkel op, of ze zit in de auto te wachten voor de deur van de supermarkt en eet hem dan in de auto op.

Hier was het het hoogtepunt van de trip inderdaad. Good old days.
Over gierig gesproken: mijn zesjarige stond laatst bij de Lidl te blèren bij de verse broodjes want hij moest er eentje van de bakker 'daar wil ik leuk zitten en er wat bij drinken' huilde hij.
Dan sta je echt even je eigen ouderschapsfouten te overdenken.
Terug in de tijd, dat hij nog zielsgelukkig was met een banaan of appel uit het rekje.
Het-groepje schreef:
14-10-2019 19:19
Hier was het het hoogtepunt van de trip inderdaad. Good old days.
Over gierig gesproken: mijn zesjarige stond laatst bij de Lidl te blèren bij de verse broodjes want hij moest er eentje van de bakker 'daar wil ik leuk zitten en er wat bij drinken' huilde hij.
Dan sta je echt even je eigen ouderschapsfouten te overdenken.
Terug in de tijd, dat hij nog zielsgelukkig was met een banaan of appel uit het rekje.

:rofl:
fashionvictim schreef:

Ach, beter lezen, tja: ik las dit van jou:

Ik neem regelmatig de gratis banaan van de Appie mee voor mijn dochter als ik zonder haar boodschappen doe.

Dat je er daarna een draai aan gaf van in de auto laten zitten enz. enz..... Heeft weinig met beter lezen te maken dus. En natuurlijk zegt "jouw Appie" (kan het nog gekker?) geen nee! Beetje zielig wel...
fashionvictim schreef:

Of ze mag zelf haar eigen boodschapje gaan doen en dan mag ze zelf met een kinderkarretje de winkel nog eventjes inlopen om het banaantje te gaan halen. En dan loopt ze zelf langs de kassa en dan speelt de kassamevrouw mee. En ja, dat mag ze omdat ik nooit nee tegen haar zeg en het leuk vind om te zien hoe groot ze al wordt :) .

Ga je niet verdedigen joh! Dat is toch niet nodig. Ik kom ook 3x per week bij dezelfde AH bij ons in de buurt dus ik snap zo wat je bedoeld. Ik heb laatst aan de man van groenteafdeling gevraagd of ik de bloemkool bladeren waarmee het hele vak vol lag mee mocht nemen voor mijn konijn. Omdat ik het netjes vroeg was dat prima en gaf hij mij zelf een zakje, was nog aardig veel. Zo zie ik ook geen probleem als je vraagt of je 1 banaan mee mag nemen voor je dochtertje die ze normaal wekelijks zien in de winkel. Wat een gezeur hier allemaal zeg, sorry hoor.
Lidl’s-Annie-Aardbei schreef:
14-10-2019 19:26
Ga je niet verdedigen joh! Dat is toch niet nodig. Ik kom ook 3x per week bij dezelfde AH bij ons in de buurt dus ik snap zo wat je bedoeld. Ik heb laatst aan de man van groenteafdeling gevraagd of ik de bloemkool bladeren waarmee het hele vak vol lag mee mocht nemen voor mijn konijn. Omdat ik het netjes vroeg was dat prima en gaf hij mij zelf een zakje, was nog aardig veel. Zo zie ik ook geen probleem als je vraagt of je 1 banaan mee mag nemen voor je dochtertje die ze normaal wekelijks zien in de winkel. Wat een gezeur hier allemaal zeg, sorry hoor.
Niemand zeurt dat het een probleem is. Alleen een beetje zielig en krenterig, dat wel. En daar gaat dit topic nou net over!
Lacuba schreef:
14-10-2019 19:23
Ach, beter lezen, tja: ik las dit van jou:

Ik neem regelmatig de gratis banaan van de Appie mee voor mijn dochter als ik zonder haar boodschappen doe.

Dat je er daarna een draai aan gaf van in de auto laten zitten enz. enz..... Heeft weinig met beter lezen te maken dus. En natuurlijk zegt "jouw Appie" (kan het nog gekker?) geen nee! Beetje zielig wel...

Zielig?

Elke gek zijn gebrek, en mijn gebrek is dat ik graag het gevoel heb dat mijn klandizie gewaardeerd wordt. Ik ben vandaag nog een bedrijf uit gelopen waar ik eigenlijk een behoorlijk grote uitgave kwam doen en zelfs al eerder contact mee had gehad, omdat degene die me ontving in mijn ogen enorm ongeïnteresseerd en zelfs enigszins onbeschoft was. Doei, dan niet hoor, dan breng ik mijn business wel naar de concurrent.

Omgekeerd geldt dus ook dat als een bedrijf zo gezellig aan klantenbinding doet door af en toe iets weg te geven, wat persoonlijke omstandigheden te onthouden en daar op in te spelen en in general gewoon vriendelijk te zijn, dan blijf ik ook een enorm trouwe klant. Dat is nu net het doel van klantenbinding, dus het gemiddelde bedrijf vindt mijn gedrag verre van zielig. Ik ben de vleesgeworden reden dat ze überhaupt aan weggevertjes doen.
Am Yisrael Chai!
Ik zag laatst een volwassen man een banaan pakken ( gratis fruit voor kinderen) en opeten o_o ... dat vond ik toch niet kunnen.
Voor iedereen een groene tuin

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven