Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel X

13-08-2019 16:45 3017 berichten
Alle reacties Link kopieren
De vorige 9 delen waren een groot succes. In deel 10 gaan we weer verder met het delen van gierige acties.

Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
* Deel 8
* Deel 9
In this mad house we must all survive
Maar het is verder absoluut gierig om mijn kind alleen gratis bananen te willen geven. Dat klopt.
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
14-10-2019 19:46
Zielig?

Elke gek zijn gebrek, en mijn gebrek is dat ik graag het gevoel heb dat mijn klandizie gewaardeerd wordt. Ik ben vandaag nog een bedrijf uit gelopen waar ik eigenlijk een behoorlijk grote uitgave kwam doen en zelfs al eerder contact mee had gehad, omdat degene die me ontving in mijn ogen enorm ongeïnteresseerd en zelfs enigszins onbeschoft was. Doei, dan niet hoor, dan breng ik mijn business wel naar de concurrent.

Omgekeerd geldt dus ook dat als een bedrijf zo gezellig aan klantenbinding doet door af en toe iets weg te geven, wat persoonlijke omstandigheden te onthouden en daar op in te spelen en in general gewoon vriendelijk te zijn, dan blijf ik ook een enorm trouwe klant. Dat is nu net het doel van klantenbinding, dus het gemiddelde bedrijf vindt mijn gedrag verre van zielig. Ik ben de vleesgeworden reden dat ze überhaupt aan weggevertjes doen.
Ik denk eigenlijk dat dit voor vrijwel iedereen opgaat. Klinkt mij in ieder geval niet bijzonder of als een gebrek in de oren.
Lidl’s-Annie-Aardbei schreef:
14-10-2019 14:46
Wat een gezeur over een banaantje, misschien zat dat kind ziek thuis en zei ze tegen de moeder waarmee ze normaal samen boodschappen doet: neem je fruit uit het kinderkarretje voor mee mee? Daar kan ik echt niet mee zitten hoor, 1 banaan. Ze had toch boodschappen gedaan? Ik vind het pas aso worden als er een gezin met 6 kinderen de AH binnenstapt, ouders koffie/thee pakken en de kinderen allemaal een stuk fruit en dan de winkel weer uitlopen zonder wat te kopen. Of met handenvol schepsnoep de kruidvat uitlopen.
Precies! Waar gaat het over..
Never stop making wishes♡
fashionvictim schreef:
14-10-2019 19:46
Zielig?

Elke gek zijn gebrek, en mijn gebrek is dat ik graag het gevoel heb dat mijn klandizie gewaardeerd wordt. Ik ben vandaag nog een bedrijf uit gelopen waar ik eigenlijk een behoorlijk grote uitgave kwam doen en zelfs al eerder contact mee had gehad, omdat degene die me ontving in mijn ogen enorm ongeïnteresseerd en zelfs enigszins onbeschoft was. Doei, dan niet hoor, dan breng ik mijn business wel naar de concurrent.

Omgekeerd geldt dus ook dat als een bedrijf zo gezellig aan klantenbinding doet door af en toe iets weg te geven, wat persoonlijke omstandigheden te onthouden en daar op in te spelen en in general gewoon vriendelijk te zijn, dan blijf ik ook een enorm trouwe klant. Dat is nu net het doel van klantenbinding, dus het gemiddelde bedrijf vindt mijn gedrag verre van zielig. Ik ben de vleesgeworden reden dat ze überhaupt aan weggevertjes doen.
Eens.
In mijn oude buurt waren ze bijvoorbeeld heel scheutig met acties. Werd je gebombardeerd met knuffeltjes als je die ergens bij kreeg, extra zegeltjes, etc.
Onder het mom van: niet iedereen wil het en je kinderen vinden het leuk dus hop gooi die tas maar open.
Was een actie afgelopen dan kon je uit een bak vaak de overgebleven gratis dingetjes zo pakken.
Ik vind het echt erger dan ik het zou moeten vinden dat ze hier nog liever de spulletjes weggooien en de zegeltjes of dingetjes echt aftellen precies zoals het bonnetje.
Of ze hebben die dingetjes niet liggen en dan moet je erom vragen, en dan wordt je naar de klantenservice gestuurd en kun je daar in de rij voor twee flutdingetjes als het aan hen ligt.
Dus spaar ik daar niks en wij vinden boodschappen doen daar niet leuk.
Kinderachtig misschien maar zo werkt het bij mij wel.
Het-groepje schreef:
14-10-2019 20:17
Eens.
In mijn oude buurt waren ze bijvoorbeeld heel scheutig met acties. Werd je gebombardeerd met knuffeltjes als je die ergens bij kreeg, extra zegeltjes, etc.
Onder het mom van: niet iedereen wil het en je kinderen vinden het leuk dus hop gooi die tas maar open.
Was een actie afgelopen dan kon je uit een bak vaak de overgebleven gratis dingetjes zo pakken.
Ik vind het echt erger dan ik het zou moeten vinden dat ze hier nog liever de spulletjes weggooien en de zegeltjes of dingetjes echt aftellen precies zoals het bonnetje.
Of ze hebben die dingetjes niet liggen en dan moet je erom vragen, en dan wordt je naar de klantenservice gestuurd en kun je daar in de rij voor twee flutdingetjes als het aan hen ligt.
Dus spaar ik daar niks en wij vinden boodschappen doen daar niet leuk.
Kinderachtig misschien maar zo werkt het bij mij wel.
Ik ben precies zo. Ik zou in jouw geval dan elke week gewoon naar de oude buurt rijden om daar de grote boodschappen te doen. En eigenlijk elke week weer een beetje verdrietig zijn dat het in onze nieuwe buurt zo stom is.
Am Yisrael Chai!
dolfje schreef:
14-10-2019 11:19
Ik print ook wel eens op mijn werk maar gooi dan wel geld in het daarvoor bestemde potje. En doe het in mijn eigen tijd, in de pauze, of ik kom iets vroeger. Dat doet volgens mij verder niemand.
Nee, maar dat komt denk ik, omdat dat bij veel bedrijven ontzettend ouderwets is. Uit de tijd dat werk en privé strikt gescheiden waren en je een dubbeltje in het potje deed als je een kopie wilde maken. In de huidige tijd is dat bijna nergens meer zo (die scheiding). Bij veel werkgevers zul je dus ook prima een printje voor persoonlijke doeleinden mogen maken, want ze klagen ook zelden als je in het weekend moet vliegen, nog een uur (of twee) thuis wat doet, etc.

Pas als dat strikt gescheiden is en ál het werk stopt zodra je de deur uit loopt, kun je m.i. moeilijk gaan lopen doen over een printje (let wel, een printje, geen boekwerk).
aloha66 schreef:
14-10-2019 17:07
Nee beter lezen. Ik maakte van de mok geen kan. En ik verzin geen kinderschare. Of denk je dat er geen mensen zijn met meer dan 2 kinderen? En waarom mogen die geen gratis banaan dan.
Het ging over waar de grens is. Geef jij dan maar eens aan waar jij vindt dat de grens is.
Bij 1 stuk, 2, 3?
Je noemt wel degelijk een thermoskan. Ik vind het een rare gewoonte om als iemand een voorbeeld geeft (van wat ze zelf doen, of wat een ander doet), het dan door te trekken naar iets groters of overdreveners en dan over dat zelfgemaakte probleem heel erg te vallen.

Ik heb geen harde grens wbt die kindern en zo, beoordeel het liever per situatie in de context waarin iets speelt. Of anders kan ik andersom ook aan de gang blijven en hypothetische gevallen opnoemen de andere kant op en vragen "wanneer is het dan níet gierig of asociaal". Vind ik niet zo interessant.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Lidl’s-Annie-Aardbei schreef:
14-10-2019 19:26
Ik heb laatst aan de man van groenteafdeling gevraagd of ik de bloemkool bladeren waarmee het hele vak vol lag mee mocht nemen voor mijn konijn.
En je begrijpt écht niet dat er een verschil zit tussen bloemkoolbladeren (=afval) of bananen (=koopwaar)?

Bloemkoolbladeren zijn trouwens helemaal niet goed voor konijnen, die kunnen gas veroorzaken.
volgens mij bestaat het kinderfruit vaak uit de "miskleuntjes" trouwens hoe durven die ouders hun bloedjes te leren dat iets watt er niet perfect uit ziet en reteduur is ook lekker is en dat een traktatie kan zijn... schandalig....
don't worry about getting older... you'll still do enough stupid things... only slower...
maar als mn ouders iets mee zouden nemen al dan gejat of niet al dan gratis of niet en ik zou om meer vragen heb ik toch het zeer sterke vermoeden dat ik juist niks zou krijgen... daarmee creer je toch het verkeerde effect dat het nooit genoeg is > hebzucht
don't worry about getting older... you'll still do enough stupid things... only slower...
moonenz schreef:
14-10-2019 21:56
volgens mij bestaat het kinderfruit vaak uit de "miskleuntjes" trouwens hoe durven die ouders hun bloedjes te leren dat iets watt er niet perfect uit ziet en reteduur is ook lekker is en dat een traktatie kan zijn... schandalig....
Klopt, het zijn altijd bananen waarvan bijvoorbeeld de schil opengebarsten is, of waarvan het steeltje is afgebroken waardoor het bovenste puntje bruin is geworden, of bananen die al te bruin zijn.
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
14-10-2019 22:55
Klopt, het zijn altijd bananen waarvan bijvoorbeeld de schil opengebarsten is, of waarvan het steeltje is afgebroken waardoor het bovenste puntje bruin is geworden, of bananen die al te bruin zijn.
en daar is je dochtertje blij mee en kijkt ze naar uit ipv al dreinend in het snoeppad te liggen, verschrikkelijk hoor niet meer doen ;)
moonenz schreef:
14-10-2019 23:06
en daar is je dochtertje blij mee en kijkt ze naar uit ipv al dreinend in het snoeppad te liggen, verschrikkelijk hoor niet meer doen ;)
Haha, ja, ik ga me straks in bed rot liggen schamen! :D
Am Yisrael Chai!
Mijn god, Bananagate!

Dit is inderdaad een gierige actie. Banaan kost misschien 20 cent of zo. Maar goed, dit topic gaat toch over gierige acties?
Lady_Day schreef:
14-10-2019 23:18
Mijn god, Bananagate!

Dit is inderdaad een gierige actie. Banaan kost misschien 20 cent of zo. Maar goed, dit topic gaat toch over gierige acties?
Precies! Hoe je je verhaaltjes ook wendt, draait en mooier maakt! :idee:
aloha66 schreef:
14-10-2019 16:28
Jij laat je kind alleen in de auto zitten als je winkelt??
Wauw. Dat zou ik niet durven. En als ze oud genoeg zijn om dat wel te doen dan zijn ze te oud om een banaan te bietsen.
Echt, hou eens op zeg, Miss Perfect :bonk:
pearle schreef:
15-10-2019 09:01
Echt, hou eens op zeg, Miss Perfect :bonk:
Heel eerlijk ik heb dit ook nooit gedaan meer uit angst dat een ander tegen mijn auto rijdt als ik binnen sta maar goed dit soort opmerkingen op het forum zijn negen van de tien meer van mensen die geen kinderen hebben.

Iemand nog leuke gierige acties verder ?
Yildizlar schreef:
15-10-2019 09:10
Heel eerlijk ik heb dit ook nooit gedaan meer uit angst dat een ander tegen mijn auto rijdt als ik binnen sta maar goed dit soort opmerkingen op het forum zijn negen van de tien meer van mensen die geen kinderen hebben.

Iemand nog leuke gierige acties verder ?
Ik heb het ook nooit gedaan, maar ik heb weer wel eens mijn kinderen alleen thuisgelaten tijdens middagdutje als ik even naar de bakker liep.
Maar goed, daar wordt je ook op afgebrand
Vanmorgen in het nieuwe appartement van mijn moeder geweest (oplevering vloeren en inmeten badkamer). Omdat de meeste toekomstige bewoners nog elders wonen en het voor de werkmensen niet te doen is om steeds uit die hoogbouw naar onder te taffelen richting bouwkeet onder, hebben de meeste mensen wel een voorlopig (of definitief) keukenblok met koelkast of elektrische koelbox (ook voor eigen klusgedoe). Met wat dingen voor bij de koffie, koffiemelk, enz.

Ineens een gekrakeel uit een appartement twee deuren verder: de werkmensen hadden een koekje gepakt uit een trommeltje van een mevrouw. “Zonder te vragen! Gewoon gepakt! Wel drie koekjes!”. En dat wist ze pertinent zeker want... ze had de koekjes nog geteld. Dus nu ging ze naar de bouwopzichter om officieel haar beklag te doen want vorige week was er ook al een halve rol keukenpapier verdwenen.
Haha, een volgende keer die keutel dan maar voor haar voordeur deponeren. Als tegemoetkoming voor die gegeten koekjes (ziet ze tenminste welk resultaat ze teweeg hebben gebracht) en WC-papier besparing.
Dat je ook serieus je koekjes telt :rofl:
Ik vind bananen meenemen voor thuis/kinderen die er zelf niet zijn, net zo debiel als meerdere paaseitjes meenemen voor thuis/ kinderen die er niet bij zijn. :rofl:

Mag van mij hoor maar ik vind het een toch een beetje gierig. Past precies in dit topic.
lemoos2 schreef:
15-10-2019 09:28
Vanmorgen in het nieuwe appartement van mijn moeder geweest (oplevering vloeren en inmeten badkamer). Omdat de meeste toekomstige bewoners nog elders wonen en het voor de werkmensen niet te doen is om steeds uit die hoogbouw naar onder te taffelen richting bouwkeet onder, hebben de meeste mensen wel een voorlopig (of definitief) keukenblok met koelkast of elektrische koelbox (ook voor eigen klusgedoe). Met wat dingen voor bij de koffie, koffiemelk, enz.

Ineens een gekrakeel uit een appartement twee deuren verder: de werkmensen hadden een koekje gepakt uit een trommeltje van een mevrouw. “Zonder te vragen! Gewoon gepakt! Wel drie koekjes!”. En dat wist ze pertinent zeker want... ze had de koekjes nog geteld. Dus nu ging ze naar de bouwopzichter om officieel haar beklag te doen want vorige week was er ook al een halve rol keukenpapier verdwenen.
Die mannen dachten vast, wat attent. Verkeerd gedacht dus.
Hoop dat die opzichter zulke mensen heel hard uitlacht.
lemoos2 schreef:
15-10-2019 09:28

Nu heb ik er wel een hekel aan als mensen zomaar doen of ze thuis zijn, terwijl ze dat niet zijn. Maar ik zou in het vervolg de doos dan maar opbergen. Bewijzen kun je toch niets, want wie zegt dat je niet verkeerd geteld hebt.
Maar om daar nu zo'n herrie over te maken. Goh, weet je moeder wel gelijk wat voor buren ze heeft.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 15-10-2019 14:37
Reden: Ongepast
98.99% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven