Werk & Studie alle pijlers

Contract verlenging vraag

14-10-2019 19:04 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even een vraag waar ik zelf niet zo snel het antwoord op vind..
contract loopt af, werkgever wil dit verlengen maar wel met voor mij zeer nadelige veranderingen . Dus mijn huidige contract wordt aangepast. I k heb aangegeven dit niet in mijn contract te willen, wat nu als ik dit niet teken? Heb ik dan recht op ww?
Vienoir schreef:
14-10-2019 19:49
Geen COA en geen OR, bedrijf bestaat uit meerdere vestigingen met ongeveer 70 werknemers
Een bedrijf met meer dan 50 p dient een OR te hebben. Je kan onderhandelen. Je hoeft het niet te accepteren. Ik zou in ieder geval nu al gaan solliciteren. Hoe meer druk je kan uit oefenen hoe beter.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Je kan toch tekenen en tegelijkertijd op zoek gaan naar een nieuwe baan? Hoef je ook de WW niet in.
Waarom niet tekenen en als een malle elders solliciteren? Als je ZO ontevreden bent, dam ga je toch op zoek naar een andere werkgever?
Leeuwtje12345 schreef:
14-10-2019 20:51
Je kan toch tekenen en tegelijkertijd op zoek gaan naar een nieuwe baan? Hoef je ook de WW niet in.
Moet je wel tussentijdse opzegging bedingen!
Ik solliciteer al heel veel, in het contract staat 'n maand opzeg termijn dus weg kan ik altijd! Punt is dat er geen onderhandeling mogelijk lijkt te zijn, en dat het dus tekenen of 'n andere baan vinden! In mijn branche en met name mijn regio valt het nog niet mee merk ik, ik werk nu op 30 km afstand ( geen snelweg) en dat vind ik wel 't maximale
Vienoir schreef:
14-10-2019 19:52
Ik ben een alleenstaande ouder, stel ik breek mijn been? Dan red ik het niet financieel. En idd ik ben aan het solliciteren weet niet of ik wel bij dit bedrijf wil werken.

Als je een been breekt zit je tegenwoordig niet meer 4 weken ziek thuis. Dus dat is een slecht voorbeeld. Maar ja, er zijn inderdaad ziektes die je zo ineens kunt hebben waardoor je wel weken thuis bent. Ik snap dat je hier niet blij mee bent.

Gezien je opzegtermijn zou ik, als erover onderhandelen niet kan, tekenen en ondertussen flink solliciteren.
Het moet wel aangevuld worden tot minstens minimumloon, als dat helpt.
Verder gewoon solliciteren inderdaad. Ww is ook minder dan loon, dus dat geeft vergelijkbare problemen.
Dat staat in artikel 24 lid 7 WW. Je bent verwijtbaar werkloos in dit geval 70 procent en wachtdagen staat in de wet en dat zal dus echt niet door het UWV gezien worden als een reden waarom je deze verlenging niet had hoeven accepteren.

Accepteren en verder solliciteren. Meer kun je niet doen als ze na onderhandeling niet meer willen bieden.
Vienoir schreef:
14-10-2019 19:34
Contract wordt wel verlengt, alleen ook gewijzigd. De wijziging betreft 2 wachtdagen bij ziekten en daarna 70% van mijn loon. Ik vind dit nogal wat, ik ben het afgelopen jaar niet ziek geweest en vind dit nogal opmerkelijk.
Wat mijn vraag is, mag dit? Dit is mi geen verlenging toch?
Ik vind dat je een beetje hysterisch reageert.

Dit ingevoerd om de kater-na-het-weekend-ziekdag aan te pakken. Je weet wel, foebal in het wiekent, club verliest, en dan op maandag zogenaamd ziek.
Vervolgens in de meeste CAOs meteen gecompenseerd.
Maar het is wel gewoon de wet.

Stel, je breekt je been. Red je het dan écht niet eventjes op 70%? Je hebt dan ook geen reiskosten hè, als je thuis zit.

Maar je vraagt je wel als eerste af of je wel WW krijgt. Dat is ook maar 75%. Dus 70% als je je been breekt is een GROOT ONRECHT, maar je wilt graag weten of je 75% gratis geld zonder ervoor te werken kunt krijgen als je dit afslaat.

Ik kan niet in jouw portemonnee kijken. Maar als die 5% echt zo'n probleem is dat je het niet redt moet je misschien toch een andere baan zoeken waarin je iets meer ademruimte hebt.
Ik kan zelf wel vaststellen of ik een hypochonder ben.
SteunEndeToeverlaet schreef:
14-10-2019 23:24
Ik vind dat je een beetje hysterisch reageert.

Dit ingevoerd om de kater-na-het-weekend-ziekdag aan te pakken. Je weet wel, foebal in het wiekent, club verliest, en dan op maandag zogenaamd ziek.
Vervolgens in de meeste CAOs meteen gecompenseerd.
Maar het is wel gewoon de wet.

Stel, je breekt je been. Red je het dan écht niet eventjes op 70%? Je hebt dan ook geen reiskosten hè, als je thuis zit.

Maar je vraagt je wel als eerste af of je wel WW krijgt. Dat is ook maar 75%. Dus 70% als je je been breekt is een GROOT ONRECHT, maar je wilt graag weten of je 75% gratis geld zonder ervoor te werken kunt krijgen als je dit afslaat.

Ik kan niet in jouw portemonnee kijken. Maar als die 5% echt zo'n probleem is dat je het niet redt moet je misschien toch een andere baan zoeken waarin je iets meer ademruimte hebt.
Ik vind dit een beetje kort door de bocht, ik schrijf dat ik volop aan het solliciteren ben, maar tot nu toe zonder het gewenste resultaat. Ja op banen ver onder mijn nivo en huidige salaris ben ik direct welkom maar dan red ik het niet! Mijn vraag was of dit mocht mi is het geen verlenging maar een nieuw contract. Ik heb nog nooit ww gehad, altijd gewerkt, ik heb 3 kinderen waar ik verantwoordelijk voor ben dus zorgen maken mag lijkt mij
Vienoir schreef:
15-10-2019 07:48
Ik vind dit een beetje kort door de bocht, ik schrijf dat ik volop aan het solliciteren ben, maar tot nu toe zonder het gewenste resultaat. Ja op banen ver onder mijn nivo en huidige salaris ben ik direct welkom maar dan red ik het niet! Mijn vraag was of dit mocht mi is het geen verlenging maar een nieuw contract. Ik heb nog nooit ww gehad, altijd gewerkt, ik heb 3 kinderen waar ik verantwoordelijk voor ben dus zorgen maken mag lijkt mij
dat mag dus
Vienoir schreef:
15-10-2019 07:48
Ik snap dat het balen is. Nooit ziek en hard gewerkt en dan krijg je dit als verlenging. Maar de WW heeft het over de dienstbetrekking en als deze dus niet wordt voortgezet. Dat bieden ze je wel aan en daar mag je over onderhandelen, maar je kunt het niet weigeren zonder het aannemelijke risico op verlies van WW te riskeren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven