Kind wil niet naar vader

15-10-2019 11:03 133 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb even een nieuwe nick aangemaakt ivm herkenbaarheid. Ik schrijf hier al langer en het zou kunnen dat het verhaal herkenbaar is voor sommigen.

Ik zit nu in een situatie waarin ik er niet uit kom. In mijn hoofd blijft het rondjes draaien en ik weet niet hoe ik kind hierin het beste kan helpen.

Een aantal jaar geleden is mijn kind mishandeld door zijn vader. Aangifte gedaan, blauwe plekken vastgelegd, CJG ingeschakeld etc. Naar mijn weten heeft vader geen hulp gezocht (niet voor zijn alcoholmisbruik of zijn agressie). Hij heeft alle schuld bij kind gelegd (toen 9) en het viel allemaal wel mee. Op dat moment heb ik de omgang stopgezet. Vader heeft jarenlang geen interesse getoond, op geen enkele manier. Ik ben degene geweest die wilde dat kind vader iig 1x in de maand zou zien. Samen met het CJG daar afspraken in gemaakt. Vader kwam dat vaak niet eens na.

In februari is er een rechtszaak geweest. Vader beweerde daar dat hij veel interesse heeft in de kinderen. Hij kreeg een voorlopige omgang van 2x in de maand en een onderzoek van de Raad van de Kinderbescherming.

Kind wil absoluut niet 2x in de maand naar vader. Hij voelt zich niet veilig bij vader en vertrouwd hem niet. Dus kind gaat nu 1x per maand onder mijn begeleiding. Ik ben er bij, maar houd me afzijdig. Vader zegt nu dus dat ik me niet aan de voorlopige uitspraak houdt (doe ik idd niet) en dat ik de boel tegenhoudt.

Sinds vorige maand is het raadsonderzoek begonnen. De raadsonderzoeker heeft een gesprek met mij, vader en kind gehad. Bij kind zat er een vertrouwenspersoon bij. Die vertelde dat de hele vraagstelling er vooral op gericht was om te kijken of ik kind beïnvloedde. Kind heeft die vragen mooi gepareerd. Heeft verteld wat hij zelf wilde aan omgang en wat niet.

Maar mijn gevoel zegt dat het niet de goede kant op gaat voor kind. Ook de vertrouwenspersoon deelt mijn gevoel daarin. Er is mij gevraagd om te kijken naar een andere omgangsregeling. Deze was niet wenselijk. Ook mag ik er dan niet meer bij zijn volgens de raadsonderzoeker. Kind gaat dan steigeren. Hij wil niet gedwongen worden tot omgang met zijn vader. Hij vindt het juist fijn dat ik ergens in de buurt ben. Dan durft hij die omgang wel aan te gaan. Kind heeft al laten vallen dat als de Raad hetzelfde zegt als de rechter dat hij dan liever helemaal niet meer gaat. Ik heb al gezegd tegen kind dat ik het belangrijk vind dat hij vader ziet. Dat ik hem daarin wil stimuleren, aanmoedigen etc. Maar ik ben niet bereid om hem te gaan dwingen en zo mijn band met hem op het spel te zetten. Geen rekening houdend met zijn gevoel richting zijn vader. Ik snap zijn angst en zijn gevoel hierin. Vader blijft onvoorspelbaar en onbetrouwbaar voor hem.

Wat kan ik het beste hierin doen voor kind?

(Ik zal even wat details over kind in mijn eerste reactie plaatsen. Die gelieve niet te quoten)
Het lijkt me emotioneel best onmogelijk om je kind de auto in te dwingen en terwijl hij hard huilt en schreeuwt thuis te willen blijven, hem naar zijn vader te brengen.

Ik hoop, hoop, hoop zo erg dat dit niet hoeft. Hou ons vooral op de hoogte want ik leef erg mee.
huppeldefiets schreef:
15-10-2019 13:41
Hoe lang ben jij gedwongen naar je vader te gaan? Wanneer hield dat op?
Rond mijn 10e kwam de regeling. Gelukkig geen co-ouderschap oid, ik moest 1 weekend in de twee weken.

Mijn vader heeft ook een agressie probleem. Gelukkig ook erg druk met zichzelf, dus soms was hij er zelf niet eens als ik er was. Dat scheelde.
Ik zei het zo vaak af als ik kon en hij accepteerde.
Rond mijn 12e was ik er klaar mee, ondanks de angst om niet te luisteren ivm zijn agressie.

Mijn moeder zette mij af en ik ging er vandoor. Ze bracht me tot de deur, hij ging op een gegeven moment naar het toilet, ik ging er vandoor. Ik kwam niet uit school naar hem etc. En ik had uiteindelijk de langste adem, dus ik won. Daarnaast werden alle instanties heel wantrouwend naar hem toe omdat ik er steeds vandoor ging. Ze hebben het er allemaal een beetje bij gelaten. Vader heeft ook geen pogingen meer gedaan, het was te vermoeiend.
Sjulia schreef:
15-10-2019 13:42
Het lijkt me emotioneel best onmogelijk om je kind de auto in te dwingen en terwijl hij hard huilt en schreeuwt thuis te willen blijven, hem naar zijn vader te brengen.

Ik hoop, hoop, hoop zo erg dat dit niet hoeft. Hou ons vooral op de hoogte want ik leef erg mee.
Ik denk dat het anders zou zijn als kind gewoon geen zin had, maar hij wel een prima vader was. Maar kind voelt zich niet veilig, vindt vader niet betrouwbaar. En daar moet ik mijn kind dan heen brengen? Ik vertrouw het zelf ook niet.

Ik weet hoe het voelt om machteloos te staan tegenover een groter en sterker iemand. Dat je weet dat je jezelf niet kan helpen en die persoon gewoon alles met je kan doen wat hij wil. Dat je dan alleen maar kan hopen dat het stopt.
huppeldefiets schreef:
15-10-2019 13:52
Ik denk dat het anders zou zijn als kind gewoon geen zin had, maar hij wel een prima vader was. Maar kind voelt zich niet veilig, vindt vader niet betrouwbaar. En daar moet ik mijn kind dan heen brengen? Ik vertrouw het zelf ook niet.

Ik weet hoe het voelt om machteloos te staan tegenover een groter en sterker iemand. Dat je weet dat je jezelf niet kan helpen en die persoon gewoon alles met je kan doen wat hij wil. Dat je dan alleen maar kan hopen dat het stopt.
Is hij weleens in gesprek geweest met therapeut? Mijn broer hoefde ons vader niet te zien omdat zijn psycholoog het had afgeraden. Dat nam de rechter heel serieus.
Sjulia schreef:
15-10-2019 13:54
Is hij weleens in gesprek geweest met therapeut? Mijn broer hoefde ons vader niet te zien omdat zijn psycholoog het had afgeraden. Dat nam de rechter heel serieus.
Kind heeft na de mishandeling therapie gehad, waaronder emdr. Psycholoog vertelde dat het beter is voor een kind om vader af en toe te zien, dan helemaal niet.
huppeldefiets schreef:
15-10-2019 13:41
Maar wat stelt zo’n onderzoek nou voor? Vader is een keer gesproken, kind een keer en ik een keer. Wat moet je daar dan voor conclusies uit halen? Maar dat doet de raadsonderzoeker wel. Een maand geleden heb ik gesprek gehad. Daar heb ik een verslag van gekregen. Daar stonden echt verschillende dingen in die ik niet gezegd had of waren er conclusies getrokken die niet klopten. Dit heb ik ook laten weten, dat ik niet akkoord was met het verslag. Sindsdien niks meer van gehoord.

Binnenkort is er een nieuw gesprek met de raad waar vader ook bij zal zijn. De raadsonderzoeker wist me al te melden dat de omgang zoals hij nu is voor niemand wenselijk is. Nee voor vader niet inderdaad, maar voor kind op dit moment wel. We moesten na gaan denken over andere mogelijkheden.

Maar ik vind het echt moeilijk. Hoe moet ik me opstellen in dat gesprek? Ik wil geen voorstel gaan doen waarvan ik al weet dat kind dat niet wil. Maar dan zal weer gezegd worden dat dat van mij uit komt. Ik kan daar zitten en zeggen dat we enorm ons best gaan doen om de regeling te laten lopen zoals de rechter wil. Maar ik vrees dat ik dat gewoon niet na kan komen.
Zo'n Raadsonderzoek stelt ook geen reet voor. Heel eng dat je afhankelijk bent van die ene persoon.

"professionals" worden vaak beter geloofd dan ouders dus als je een leerkracht, maatschappelijk werker of psycholoog hebt die zegt dat meer contact niet goed is schakel die dan in en dring er op aan dat zij ook gehoord worden.
huppeldefiets schreef:
15-10-2019 11:28
Kind heeft een heel sterk rechtvaardigheid gevoel en wil graag zelf zijn eigen keuzes maken. Hoe meer je hem pusht, hoe meer stappen hij achteruit zet. Hij kan niet zo goed omgaan met autoriteit. Dus zoals de rechter of Raad die hem vertellen wat hij moet doen. Je bereikt meer door met hem in gesprek te gaan en te luisteren. Op dit moment komt hij dus een aantal volwassenen tegen die niet naar hem luisteren. Dan gaat hij dus steigeren.
Los van het hele dwingen om naar vader te gaan vond ik dit opvallend. Krijgt je zoon hier begeleiding in? Anders gast ie binnenkort of later op veel meer gebieden vastlopen. Autoriteit kun je niet de rest van je leven vermijden en soms moet je gewoon iets doen omdat t moet en niet omdat je het wilt.

Gewoon met vader mee lijkt me gezien het verleden geen optie, maar als er een bezoekregeling onder toezicht komt van een derde of een bemiddelaar, zou ik zeker kijken hoe daar in combinatie met school en sport invulling aan te geven is en niet bijvoorbaat al zeggen dat t niet gaat werken omdat je 11jarige het niet wil.
forumfossiel schreef:
15-10-2019 14:52
Los van het hele dwingen om naar vader te gaan vond ik dit opvallend. Krijgt je zoon hier begeleiding in? Anders gast ie binnenkort of later op veel meer gebieden vastlopen. Autoriteit kun je niet de rest van je leven vermijden en soms moet je gewoon iets doen omdat t moet en niet omdat je het wilt.

Gewoon met vader mee lijkt me gezien het verleden geen optie, maar als er een bezoekregeling onder toezicht komt van een derde of een bemiddelaar, zou ik zeker kijken hoe daar in combinatie met school en sport invulling aan te geven is en niet bijvoorbaat al zeggen dat t niet gaat werken omdat je 11jarige het niet wil.
Dat eerste stuk heeft vooral te maken met zijn slimheid. Veel kinderen die hoogbegaafd/ extreem slim zijn hebben hier moeite mee. Zeker als het woord ‘moeten’ er aan te pas komt. Meestal als je iets wil van deze kinderen dan moet je het uitleggen zodat ze het kunnen beredeneren. Ik kan hele discussies hebben met kind. Uiteindelijk kap ik het af en doet hij het toch (met veel gemopper). Maar dat is dan omdat ik dat wil. Niet omdat hij het wil.

Als er omgang onder toezicht komt dan gaan we zeker kijken of we dat vorm kunnen geven. Ik zal het idd niet bij voorbaat al afkappen. Maar het wordt wel lastig. Kind sport 4 dagen in de week na school. De 5de dag wil kind gewoon zijn eigen ding kunnen doen. (En dan hebben we het nog niet over huiswerk gehad). Vader is een verplichting, het is niet omdat hij het leuk vindt. Een verplichting aangaan in je toch al spaarzame vrije tijd is dan wel veel gevraagd voor een 11jarige.
huppeldefiets schreef:
15-10-2019 15:09

Kind sport 4 dagen in de week na school. De 5de dag wil kind gewoon zijn eigen ding kunnen doen. (En dan hebben we het nog niet over huiswerk gehad). Vader is een verplichting, het is niet omdat hij het leuk vindt. Een verplichting aangaan in je toch al spaarzame vrije tijd is dan wel veel gevraagd voor een 11jarige.
Een week heeft geen 5 dagen maar 7.
Huiswerk zou hij ook bij vader kunnen maken.

En aangezien het lang niet zeker is dat kind later geld kan verdienen met zijn sport is het nu slechts een hobby.

Ik kan mij zo voorstellen dat het een Raadsonderzoek er irriteert als je een hobby pertinent boven het contact met vader stelt.
sugarmiss schreef:
15-10-2019 15:26

En aangezien het lang niet zeker is dat kind later geld kan verdienen met zijn sport is het nu slechts een hobby.

Ik kan mij zo voorstellen dat het een Raadsonderzoek er irriteert als je een hobby pertinent boven het contact met vader stelt.
je zou gelijk kunnen hebben als er verder niks speelt tussen vader en zoon, maar ik vind dit toch echt een ander geval
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
sugarmiss schreef:
15-10-2019 15:26

Maar dan heb ik het over begeleide omgang via een instantie. Die is maar 5 dagen in de week, na school. De omgang vindt nu plaats op zaterdagmiddag onder mijn begeleiding. Als dat niet meer mag, dan blijven er niet veel mogelijkheden meer over.

Aangezien het hier om kind (zou moeten) gaat, neem ik aan dat juist zijn schema wordt aangehouden. Zodra kind een training af zou moeten gaan zeggen om naar vader te gaan dan hebben we een nog groter probleem. Kan toch niet zo zijn dat kind alles opzij moet zetten om naar iemand te gaan waar hij niet naar toe wil?

Daarnaast werkt vader ook gewoon. Door zijn werk kan het niet in de avonduren, ook niet in het weekend.
huppeldefiets schreef:
15-10-2019 16:06
Maar dan heb ik het over begeleide omgang via een instantie. Die is maar 5 dagen in de week, na school. De omgang vindt nu plaats op zaterdagmiddag onder mijn begeleiding. Als dat niet meer mag, dan blijven er niet veel mogelijkheden meer over.

Aangezien het hier om kind (zou moeten) gaat, neem ik aan dat juist zijn schema wordt aangehouden. Zodra kind een training af zou moeten gaan zeggen om naar vader te gaan dan hebben we een nog groter probleem. Kan toch niet zo zijn dat kind alles opzij moet zetten om naar iemand te gaan waar hij niet naar toe wil?

Daarnaast werkt vader ook gewoon. Door zijn werk kan het niet in de avonduren, ook niet in het weekend.
Want? Wie kan er op doordeweekse dagen na schooltijd echt geen enkele dag? De vader toch?

Als hij onder begeleiding/toezicht uren krijgt van de rechter, met kind, hoeveel heeft hij dan verder dan te eisen?
Als vader echt omgang wil, dan zal ook hij ruimte in zijn agenda moeten gaan maken voor zoon.
Dus alleen als het echt niet anders kan dan zal zoon misschien tijdelijk een training moeten verplaatsen,maar dan moet vader met goede argumenten komen.

Omgekeerd: als vader wel zou kunnen op die ene vrije middag van zoon, dan heeft zoon idd “pech” zal ie idd verplicht contact met zijn vader moeten hebben als de rechter en raadspersoon oordelen dat er contact onder begeleiding moet zijn.
forumfossiel schreef:
15-10-2019 16:24
Als vader echt omgang wil, dan zal ook hij ruimte in zijn agenda moeten gaan maken voor zoon.
Dus alleen als het echt niet anders kan dan zal zoon misschien tijdelijk een training moeten verplaatsen,maar dan moet vader met goede argumenten komen.

Omgekeerd: als vader wel zou kunnen op die ene vrije middag van zoon, dan heeft zoon idd “pech” zal ie idd verplicht contact met zijn vader moeten hebben als de rechter en raadspersoon oordelen dat er contact onder begeleiding moet zijn.
Voor zover ik weet werkt vader 6 dagen in de week. Doordeweeks begint hij om 12u en in het weekend om 17u. Die ene doordeweekse dag dat vader vrij is moet kind tot 16u naar school en heeft daarna training bij jong oranje. Kind is niet bereid om die training af te zeggen. Die kan niet verplaatst worden.
Dan moet vader dus zijn doordeweekse vrije dag verschuiven naar dag dat kind geen training heeft, of zijn werkschema op een andere manier aanpassen zodat er tijd komt om kind te zien. Als dat niet kan, zal de rechter daaruit ook concluderen dat vader kennelijk het contact met kind niet zo heel erg belangrijk vindt. Maar reken er op dat wanneer vader die aanpassing wel maakt, je zoon ook echt moet.
De raad heeft al aangegeven dat ze omgang onder begeleiding van jou niet wenselijk vinden.

Vader geeft aan omgang zonder begeleiding te willen.

Hoe groot is de kans dat de raad mee gaat in wat jij wil?

Dat er omgang komt bij een instantie?
Er bestaat best een kans dat vader zoon in het weekend mag gaan zien zonder begeleiding.
sugarmiss schreef:
16-10-2019 08:48
De raad heeft al aangegeven dat ze omgang onder begeleiding van jou niet wenselijk vinden.

Vader geeft aan omgang zonder begeleiding te willen.

Hoe groot is de kans dat de raad mee gaat in wat jij wil?

Dat er omgang komt bij een instantie?
Er bestaat best een kans dat vader zoon in het weekend mag gaan zien zonder begeleiding.
De raad hoeft ook niet mee te gaan in wat ik wil. Als ze kind maar serieus nemen. En dat doen ze niet. Het lijkt nu te draaien om wat vader wil, en kind kan zich daaraan aan gaan passen. Terwijl kind in mijn ogen heel valide redenen heeft om het op zijn manier te willen.

Als dit was gebeurd op de bso of sportvereniging oid, dan had ik kind daar vanaf gehaald en hem nooit meer teruggebracht. Nu is het gebeurd bij vader. Juist omdat het zijn vader is moet er dan toch contact zijn. Mag dat dan op zijn minst op kind zijn voorwaarden zijn? Alleen op die manier kan je proberen een band op te bouwen. Alle andere manieren zijn bij voorbaat al gedoemd te mislukken omdat dit kind zich niet laat dwingen.
Want als mamma de gevangenis in moet als hij niet gaat en hij dan dus wel bij pappa moet gaan wonen ( heeft Vader nog officieel gezag?) zou ie dan nog steeds niet gaan?

In theorie zou dat de ultieme consequentie kunnen zijn als de rechter een omgangsregeling vaststelt waar jij je niet aan houdt. Of het in de praktijk ook daadwerkelijk voorkomt dat een ouder in gijzeling wordt genomen weet ik niet. Dwangsommen worden wel opgelegd bij niet nakomen. Dus als vader het belangrijk genoeg vind om straks weer naar de rechter te stappen dan heb je uiteindelijk wel een probleem.
In onze maatschappij hebben kinderen niet zoveel te willen, omdat we menen dat kinderen zelf niet goed kunnen inschatten wat goed voor ze is. Ook hele slimme kinderen niet. We menen dat kinderen de langetermijn gevolgen van beslissingen nog niet in kaart kunnen brengen en we denken dat volwassenen dat wel kunnen.

Een relatie met beide ouders is belangrijk voor een gezonde ontwikkeling, weten we uit onderzoek. Een sport op hoog niveau is dat niet. Je hoeft niet van het ergste uit te gaan, maar het is misschien handig om er op voorbereid te zijn dat er beslissingen genomen kunnen worden die jij en je zoon onrechtvaardig vinden. Dan is het misschien helpend om je zoon uit te leggen dat jij het ook liever anders had gezien, maar dat vanuit de mensen die dit besluit namen het voor zoon en zijn ontwikkeling goed is om een relatie met zijn vader op te bouwen. Je kunt prima eerlijk zijn over dat je het geen fijn besluit vindt, maar ik zou je zoon niet zeggen dat je denkt dat hij op deze manier geen band met zijn vader gaat krijgen, want daarmee vergroot je de kans dat het inderdaad niet gebeurt. Maar dat is in het geval dat dat besluit genomen wordt; eerst maar afwachten.
En als die relatie de ontwikkeling van het kind juist verstoort? In hoeverre kan je van een gezonde relatie spreken als kind bang is dat vader nog een keer zo boos wordt?

Kind plast sinds het gesprek ineens weer af en toe in bed. Heeft na het gesprek een week bij mij in bed geslapen.
huppeldefiets schreef:
16-10-2019 10:36
En als die relatie de ontwikkeling van het kind juist verstoort? In hoeverre kan je van een gezonde relatie spreken als kind bang is dat vader nog een keer zo boos wordt?

Kind plast sinds het gesprek ineens weer af en toe in bed. Heeft na het gesprek een week bij mij in bed geslapen.

Ik ben het helemaal met je eens, ik weet hoe frustrerend en onrechtvaardig het is om je kind ongelukkig in een positie te zien waar je niets aan kunt veranderen.

Ik denk dat het enige punt dat zwaarte heeft de veiligheid van je kind is. Zijn sport en zijn wensen doen niet ter zake, maar jouw zorgen om zijn veiligheid en welbevinden wel. Ik zou dat aanvoeren als reden om de omgang beperkt en onder toezicht te houden.
huppeldefiets schreef:
15-10-2019 13:52

*niet alles gelezen*

Draai het om. Zeg tegen vader: Prima, maak maar een afspraak met kind en kom hem maar halen. Kind zelf aan de telefoon laten voor die afspraak. Die hij niet wil. Uit je berichten maak ik op dat het om een redelijk slim en verstandig kereltje gaat. Volgens mij gaat dat gesprek straks zo:

-Ik kom je komende zaterdag halen.

*Sorry pa, dat kan niet, dan ben ik in Eindhoven voor Sport.

-Dan kom ik je zondag halen.

*Dan is het feestje van Jeroen. Maar om de hoek bij Jeroen is een McKlef, we kunnen daar wel treffen anders.

-Diepe zucht. Volgend weekend dan. Maar dan wel het hele weekend.

*Geen sprake van. Als jij denkt dat ik in jouw auto stap voor een heel weekend klappen ben je geschift, gaat niet gebeuren. Maar mama mag me wel bij oma afzetten, dan zie ik je daar wel. Kan mama intussen fijn shoppen in Omastad.

Los daarvan. Stel nou he, dat je hem echt gaat brengen. En hij weigert om uit te stappen. Wat kan vader dan doen?? (Om hem te helpen zou ik wel een driedeurs auto nemen ;-D ). Maar echt, een kind dat iets nietnietnietnietechtnietniet wil, nou, succes.
Toen Lon 2 was en iets echt niet wilde, kwam ik daar niet zonder blauwe plekken vanaf. Jouw kind is geen 2 maar bijna 12. Serieus, die kun je niet meer dwingen.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Er is toch nog niet eens een uitkomst van dat onderzoek? Waarom loop je daar al op vooruit? Dat komt niet erg meewerkend over, je staat zonder aanleiding al met je hakken in het zand.

Wat Pandax zegt: er wordt wel naar je kind geluisterd. Maar dat betekent niet dat het kind ook volledig zijn zin krijgt.
Als er echter sprake is van bewezen mishandeling (wat is er met die aangifte gebeurd? Was het eenmalig of is het vaker gebeurd?) dan telt dat heel zwaar mee en zal vader met een goed plan moeten komen hoe hij er voor kan zorgen dat de omgang veilig is en hij het vertrouwen van zoon terug kan winnen.

In je verhaal zitten nogal wat inconsistenties.
Je zegt dat vader het kind thuis wil ontvangen, maar hij heeft geen woonruimte?
Je zegt dat vader kind eventueel bij opa en oma wil zien, maar je zegt ook dat er geen alternatief is voor begeleiding? Waarom zijn opa en oma geen optie?

Probeer te denken in oplossingen in plaats van in problemen. Geef aan wat wél kan, niet alleen wat niet kan.
Ceylon schreef:
16-10-2019 10:48
*niet alles gelezen*

Draai het om. Zeg tegen vader: Prima, maak maar een afspraak met kind en kom hem maar halen. Kind zelf aan de telefoon laten voor die afspraak. Die hij niet wil. Uit je berichten maak ik op dat het om een redelijk slim en verstandig kereltje gaat. Volgens mij gaat dat gesprek straks zo:

-Ik kom je komende zaterdag halen.

*Sorry pa, dat kan niet, dan ben ik in Eindhoven voor Sport.

-Dan kom ik je zondag halen.

*Dan is het feestje van Jeroen. Maar om de hoek bij Jeroen is een McKlef, we kunnen daar wel treffen anders.

-Diepe zucht. Volgend weekend dan. Maar dan wel het hele weekend.

*Geen sprake van. Als jij denkt dat ik in jouw auto stap voor een heel weekend klappen ben je geschift, gaat niet gebeuren. Maar mama mag me wel bij oma afzetten, dan zie ik je daar wel. Kan mama intussen fijn shoppen in Omastad.

Los daarvan. Stel nou he, dat je hem echt gaat brengen. En hij weigert om uit te stappen. Wat kan vader dan doen?? (Om hem te helpen zou ik wel een driedeurs auto nemen ;-D ). Maar echt, een kind dat iets nietnietnietnietechtnietniet wil, nou, succes.
Toen Lon 2 was en iets echt niet wilde, kwam ik daar niet zonder blauwe plekken vanaf. Jouw kind is geen 2 maar bijna 12. Serieus, die kun je niet meer dwingen.
Met een vader die agressief is wel. En nog erger ; continu weigeren en dan alleen zijn met hem. Angstig hoor.
Sjulia schreef:
16-10-2019 11:00
Met een vader die agressief is wel. En nog erger ; continu weigeren en dan alleen zijn met hem. Angstig hoor.

Als Kind in de auto zit en pa heeft agressie en geweld nodig om hem daaruit te krijgen, dan zorg je ervoor dat je dat opneemt en bel je de politie. Heb je meteen bewijs en beter dan dat kun je het niet hebben, is het hele verhaal meteen afgesloten. Door pa in dit geval.

Als het niet kan zoals je het graag wilt, dan moet je over alternatieven gaan nadenken.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven