Welke vaatwasser kopen (inbouw)?
dinsdag 15 oktober 2019 om 19:10
Hij heeft het begeven... de vaatwasser die net buiten garantie is. Vandaag is een monteur gekomen en die heeft hem open geschroefd, beetje gewrikt aan printplaat en snoertjes en toen leek hij het te doen.
Niet dus, vanavond gaf hij dezelfde foutcode en is weer deaud. Ik heb het bedrijf gebeld en die zeggen dat de printplaat vervangen moet worden. Dat kost 250 euro en de monteur vandaag kostte ook al 75 euro.
Ik was niet tevreden over het apparaat (Indesit) omdat hij heel slecht droogde. Als er ook maar iets van kunststof/plastic in zat bleef de vaat gewoon nat. Tijd voor een nieuw exemplaar!
Dus.... wie oh wie heeft een hele fijne vaatwasser? We zijn een stel zonder kinderen maar koken graag en hebben vaak gasten, dus de vaatwasser wordt redelijk intensief gebruikt.
Niet dus, vanavond gaf hij dezelfde foutcode en is weer deaud. Ik heb het bedrijf gebeld en die zeggen dat de printplaat vervangen moet worden. Dat kost 250 euro en de monteur vandaag kostte ook al 75 euro.
Ik was niet tevreden over het apparaat (Indesit) omdat hij heel slecht droogde. Als er ook maar iets van kunststof/plastic in zat bleef de vaat gewoon nat. Tijd voor een nieuw exemplaar!
Dus.... wie oh wie heeft een hele fijne vaatwasser? We zijn een stel zonder kinderen maar koken graag en hebben vaak gasten, dus de vaatwasser wordt redelijk intensief gebruikt.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras

dinsdag 15 oktober 2019 om 20:13
Hier draaien zo'n dingen dan net in de soep.lollypopje schreef: ↑15-10-2019 20:09Als man het gaat uitzoeken, komt het vast goed
Verder geen tips van mij![]()
En wordt er niets beslist "want da's allemaal zo ingewikkeld".
Ik bekijk hier toch écht de toestellen en hij mag - als hij interesse heeft - mee beslissen uit de laatste 3 keuzes.
En mee naar de winkel om het ding te bestellen. (Want ik kan niet rijden.)

dinsdag 15 oktober 2019 om 20:15
Hier ook. Ben er zeer tevreden over. Het programma en de tijdsduur wordt op de vloer geprojecteerd bij die van ons. Leuk iets.
anoniem_370063 wijzigde dit bericht op 15-10-2019 20:15
0.39% gewijzigd

dinsdag 15 oktober 2019 om 20:15
Ik heb nog nooit een groter witgoed apparaat zelf bij een winkel opgehaald afgelopen 15/20 jaar. TO kan dat tegenwoordig helemaal makkelijk bestellen en gewoon laten brengen voor niks of weinig en nemen ze gratis de kapotte mee.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 15-10-2019 20:24
10.39% gewijzigd

dinsdag 15 oktober 2019 om 20:25
Hoe lang gaan vaatwassers mee?
Dus hoe lang gaat een vaatwasser mee? De levensduur voor afwasmachines wordt weergegeven in het aantal wasbeurten voordat er problemen ontstaan. Uiteraard is dit een gemiddelde, wat is samengesteld op basis van ervaringen van reparateurs. Zo heeft een Miele vaatwasser een levensduur van ongeveer 5000 afwasbeurten. Een Candy of Indesit afwasmachine gaat daarentegen zo'n 1500 afwascycli mee. In de tabel hieronder zie je een overzicht van de meest bekende merken. Je ziet het aantal wasbeurten én de gemiddelde levensduur in jaren. Let op: deze cijfers geven het gemiddelde aan tot er een defect ontstaat. Een defect betekent niet direct dat de vaatwasser levensduur voorbij is, er kan in veel gevallen immers gerepareerd worden.
Merk vaatwasser Aantal afwasbeurten Levensduur in jaren
Candy 1500 5,8
Indesit / Hotpoint Ariston 1500 5,8
Whirlpool / Bauknecht 2000 7,7
LG 2200 8,5
Zanussi / Electrolux 2500 9,6
Samsung 2500 9,6
AEG 3500 13,5
Bosch / Siemens 3500 13,5
ASKO 4500 17,3
Miele 5000 19,2
Let op: de levensduur in deze tabel is berekend op een gemiddelde van 5 afwasbeurten per week.
Dus hoe lang gaat een vaatwasser mee? De levensduur voor afwasmachines wordt weergegeven in het aantal wasbeurten voordat er problemen ontstaan. Uiteraard is dit een gemiddelde, wat is samengesteld op basis van ervaringen van reparateurs. Zo heeft een Miele vaatwasser een levensduur van ongeveer 5000 afwasbeurten. Een Candy of Indesit afwasmachine gaat daarentegen zo'n 1500 afwascycli mee. In de tabel hieronder zie je een overzicht van de meest bekende merken. Je ziet het aantal wasbeurten én de gemiddelde levensduur in jaren. Let op: deze cijfers geven het gemiddelde aan tot er een defect ontstaat. Een defect betekent niet direct dat de vaatwasser levensduur voorbij is, er kan in veel gevallen immers gerepareerd worden.
Merk vaatwasser Aantal afwasbeurten Levensduur in jaren
Candy 1500 5,8
Indesit / Hotpoint Ariston 1500 5,8
Whirlpool / Bauknecht 2000 7,7
LG 2200 8,5
Zanussi / Electrolux 2500 9,6
Samsung 2500 9,6
AEG 3500 13,5
Bosch / Siemens 3500 13,5
ASKO 4500 17,3
Miele 5000 19,2
Let op: de levensduur in deze tabel is berekend op een gemiddelde van 5 afwasbeurten per week.
dinsdag 15 oktober 2019 om 20:28
Dit interpreteer je verkeerd. Lolly weet dan mijn man van het 'onderzoek' is. Grondig onderzoek! Al zou ik hem vertellen dat ik een haaknaald nodig heb, dan 'onderzoekt' hij wat het beste materiaal is, de beste en blablabla. Hij is maar een beetje perfectionistisch. En ik stamp daar gewoon doorheen met mijn frêle voetjes.

dinsdag 15 oktober 2019 om 20:29
Ik wist dat jij hem zou snappenOudblond schreef: ↑15-10-2019 20:28Dit interpreteer je verkeerd. Lolly weet dan mijn man van het 'onderzoek' is. Grondig onderzoek! Al zou ik hem vertellen dat ik een haaknaald nodig heb, dan 'onderzoekt' hij wat het beste materiaal is, de beste en blablabla. Hij is maar een beetje perfectionistisch. En ik stamp daar gewoon doorheen met mijn frêle voetjes.![]()

En jouw vooronderzoek scheelt hem weer in jarenlang onderzoek
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
dinsdag 15 oktober 2019 om 20:30
Als ik dit aan man vertel...Coconuts12 schreef: ↑15-10-2019 20:15Hier ook. Ben er zeer tevreden over. Het programma en de tijdsduur wordt op de vloer geprojecteerd bij die van ons. Leuk iets.
Maar ik wil geen lichtjeskermis in de open keuken. Dus ik verzwijg dit lekker

dinsdag 15 oktober 2019 om 20:32
Dat gaat zeker gebeuren zodra ik weet welk ik wil bestellen!Lucifer2018 schreef: ↑15-10-2019 20:15Ik heb nog nooit een groter witgoed apparaat zelf bij een winkel opgehaald afgelopen 15/20 jaar. TO kan dat tegenwoordig helemaal makkelijk bestellen en gewoon laten brengen voor niks of weinig en nemen ze gratis de kapotte mee.

dinsdag 15 oktober 2019 om 20:35
Alleen de vaat?
Ik bied stofzuigen en kattenbak verschonen erbij doen aan

Zelf nog nooit een vaatwasser gehad, alleen op werk en wel eens in vakantie huisje dus verder geen nuttige tips

dinsdag 15 oktober 2019 om 20:37
Precies! En het helpt ook dat ik hem vertel dat ik - na mijn vooronderzoek - geen afwas meer doe zonder machinelollypopje schreef: ↑15-10-2019 20:29Ik wist dat jij hem zou snappen
En jouw vooronderzoek scheelt hem weer in jarenlang onderzoek![]()

dinsdag 15 oktober 2019 om 20:41
Ik zou die 'notificatie' niet kunnen negeren: Vaatwasser zegt via licht dat hij klaar is, dan moet ik van mezelf wat. En je wil niet weten wat er hier al allemaal automatisch oplicht enzo. Ik wil de vaatwasser aanzetten en 'vergeten'. Dat zie ik de volgende ochtend wel weer.Coconuts12 schreef: ↑15-10-2019 20:35Is maar klein, hoor. Geeft weinig licht, maar wel zichtbaar op de vloer, niet de hele keuken wordt erdoor verlicht.
Off topic: We hadden een vriendin te logeren. Die wende heel snel aan het feit dat hier overal 'spontaan' de lichten e.d. aangaan als je er aan komt. Zij stond dus in de badkamer (enige ruimte die nog niet verbouwd is) in het donker te wachten tot het licht aanging

dinsdag 15 oktober 2019 om 20:42
@ Cateautje: Dank voor de lijst! Ik heb even 'terug gedacht'. Onze vaatwasser wordt gemiddeld toch wel 7 keer per week aan gezet. Soms een paar dagen niet, maar ook vaak 2 of zelfs 3 keer per dag als we gasten hebben en man gebakken heeft.
dinsdag 15 oktober 2019 om 20:45

dinsdag 15 oktober 2019 om 20:47
Even het gemiddelde bekijken.
Als ik die lijst mag geloven, dan gaat mijn vaatwasser meer dan 30 jaar mee, want twee keer in de week. Ik ben alleen, dus om dat ding vol de te krijgen, daar doe ik wel een paar dagen over.

dinsdag 15 oktober 2019 om 20:53
Wanneer kan je er zijn? Hop hop! Dat stofzuigen wordt door het botje gedaan, maar als extra taak krijg je 'man tot beslissing vaatwasser brengen'.

dinsdag 15 oktober 2019 om 20:55
Ik heb een Bosch ( Siemens heeft vaak dezelfde modellen) met een bestekmand. Ik heb geen geduld om mijn bestek netje naast elkaar te leggen. Gooi alles op z'n kop in het mandje (op scherpe messen na) en doe net als jij en ga aan de wandel met mandje.
Waar ik wel mee zat was de nis hoogte. Blijkbaar kun je niet zomaar iedere vaatwasser inbouwen in een keuken.
Nu moet ik zeggen dat mijn werkblad best wel hoog is.
https://www.coolblue.nl/product/773676/ ... -5-cm.html
Heb hem ook door hun laten plaatsen en aansluiten
“Don’t look back – you’re not going that way.”
dinsdag 15 oktober 2019 om 20:55
Die van mij deed dat ook maar dat lukt me op te negerenCoconuts12 schreef: ↑15-10-2019 20:52Blond, hij piept als hij klaar is. Is moeilijker te negeren dan een klein lampje. Maar dat is het laatste wat ik erover zeg![]()

Dank allen! Heel fijn dat jullie meedenken!
dinsdag 15 oktober 2019 om 20:58
Ja daar zitten we ook naar te kijken. In onze (nieuwe) keuken hebben we de vaatwasser op hoogte gezet. De keuken heeft geen plint, dus alle kasten komen bijna tot op de grond. Onder de vaatwasser zit een 'la' waar we 10 cm opbergruimte hebben maar die dient vooral om de deur van de vaatwasser te laten scharnieren. Maar volgens man is deze constructie zo dat we eender welke standaardmaat vaatwasser en in kunnen bouwen.Tickel schreef: ↑15-10-2019 20:55Ik heb een Bosch ( Siemens heeft vaak dezelfde modellen) met een bestekmand. Ik heb geen geduld om mijn bestek netje naast elkaar te leggen. Gooi alles op z'n kop in het mandje (op scherpe messen na) en doe net als jij en ga aan de wandel met mandje.
Waar ik wel mee zat was de nis hoogte. Blijkbaar kun je niet zomaar iedere vaatwasser inbouwen in een keuken.
Nu moet ik zeggen dat mijn werkblad best wel hoog is.
https://www.coolblue.nl/product/773676/ ... -5-cm.html
Heb hem ook door hun laten plaatsen en aansluiten

dinsdag 15 oktober 2019 om 21:00
Excuus.lollypopje schreef: ↑15-10-2019 20:29Ik wist dat jij hem zou snappen
En jouw vooronderzoek scheelt hem weer in jarenlang onderzoek![]()

dinsdag 15 oktober 2019 om 21:16
Nergens voor nodig! Lolly kan wel wat hebben en jij kon niet weten dat Lolly meer over mij en man weet en daardoor 'voor het oog ouderwets' poste. Man onderzoekt echt alles tot in den treuren, daar kunnen we samen gelukkig om lachen en als ik een knoop doorhak voor mezelf gaat man nog even verder met mijn keuze onderzoeken en komen we er daarna vrij snel samen uit.

oudblond wijzigde dit bericht op 15-10-2019 21:18
0.43% gewijzigd
dinsdag 15 oktober 2019 om 21:18
Niet nodig, ik moest er wel om grinniken. Besefte niet eens dat hij zo te lezen was

I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
dinsdag 15 oktober 2019 om 21:19
Omdat je man en mij voor ogen hadlollypopje schreef: ↑15-10-2019 21:18Niet nodig, ik moest er wel om grinniken. Besefte niet eens dat hij zo te lezen was![]()

oudblond wijzigde dit bericht op 15-10-2019 21:20
1.70% gewijzigd