Coopertest op school
vrijdag 18 oktober 2019 om 10:33
Mijn dochter (3e klas middelbare) moest met gym de Coopertest doen voor een cijfer. De norm voor meisjes was 2 km in 12 minuten voor een 6. Uiteindelijk was er een meisje met een 7, de rest allemaal lager. Dochter had een dikke onvoldoende, die werd gecompenseerd door een 8 voor inzet.
Hoe gaat dat bij jullie kinderen op school? Ik kan me van mezelf van vroeger overigens ook wel herinneren dat het een jaarlijks terugkerende ellende was. Wij zijn gewoon niet geschikt om hard te lopen. Na 500 meter al pijntjes overal e.d. (dochter heeft hetzelfde).
Hoe gaat dat bij jullie kinderen op school? Ik kan me van mezelf van vroeger overigens ook wel herinneren dat het een jaarlijks terugkerende ellende was. Wij zijn gewoon niet geschikt om hard te lopen. Na 500 meter al pijntjes overal e.d. (dochter heeft hetzelfde).
zondag 20 oktober 2019 om 00:44
zondag 20 oktober 2019 om 08:59
Zoals ik stiekem nog steeds denk dat iedereen met een beetje moeite heus wel wiskunde kan begrijpen.
En mijn oudste denkt dat met genoeg oefenen iedereen zo mooi kan tekenen als hij.
Appreciate the little things in life. They're all you'll ever achieve.
Week 32 van de Extremely Demotivational Calendar
zondag 20 oktober 2019 om 09:05
Mijn oudste kan echt briljant mooi tekenen.
Al op zijn 5e viel dat op.
Maar hij beweert nog altijd zeer stellig dat hij toen ook al heel veel geoefend had.
zondag 20 oktober 2019 om 09:10
Dat is ook gewoon zo.
Geen idee hoe mooi je zoon kan tekenen, maar met oefenen komt iedereen wel tot een zesje hoor.
zondag 20 oktober 2019 om 09:12
zondag 20 oktober 2019 om 09:14
Dat ligt er dus aan hoe hoog je die lat legt. Dat is waar het hier om gaat.
Mijn zoon tekent minstens een 12, maar vindt het zelf een 7.
Als 2 km bij de coopertest een 6 is, dan haal ik dat never nooit.
En de vraag is ook of dat nodig is.
Moet ik een 6 halen voor tekenen?
En hoeveel uur oefenen moet ik daar dan instoppen? Net zoveel uur als iemand die slecht is in wiskunde?
Uurtje per dag?
Een jaar lang?
5 jaar lang?
zondag 20 oktober 2019 om 09:16
Nee, dat had ie dus niet.
Vanaf zijn allereerste tekening tekende hij met perspectief, schaduwen, alles waar ik nog steeds geen kijk op heb.
zondag 20 oktober 2019 om 09:21
Je hebt het ook nooit goed geoefend. Dat hoeft ook niet, want je hebt er geen enkele interesse in en op school kun je best eens een onvoldoende incasseren.
Hier krijgt je sowieso een voldoende als je de duurloop uitgelopen (dus niet gewandeld) hebt. Coopertest doen ze niet, wel een duurloop van 4Km en daar zit daadwerkelijk een traject aan vast, met de mogelijkheid om te trainen, dus huiswerk.
De gymlessen nu zijn trouwens heel anders dan vroeger, onze gymsectie neemt de kerndoelen ook zeer serieus.
zondag 20 oktober 2019 om 09:28
Ik heb ook gewoon gym gehad op school hoor.
Maar blijkbaar is het voor sommige mensen niet voor te stellen dat sommige mensen sommige dingen gewoon niet kunnen.
Nooit.
zondag 20 oktober 2019 om 09:30
Ik zeg niet: geoefend, ik zeg goed geoefend.
En dan haal je eens een onvoldoende. Je gymcijfer bestaat uit veel meer dan een hardloopcijfer.
zondag 20 oktober 2019 om 09:37
zondag 20 oktober 2019 om 11:49
hardlopen is een natuurlijke beweging voor de mens. We zijn gemaakt om hard te lopeniceteapeach schreef: ↑19-10-2019 21:53Ik snap sowieso hardlopen an sich al niet. Dat is toch een enorme aanslag op je gewrichten. Heb je je duurzaam opgebouwde conditie op peil, is je rusthartslag ook goed, je kunt meer dan 20 km (hard)lopen, laten je gewrichten het afweten. Waar blijf je dan met het hallejuja aan conditieopbouw als je lijft zegt ho, stop, niet verder.
zondag 20 oktober 2019 om 11:52
zondag 20 oktober 2019 om 11:53
de mensen die zeggen dat ze het niet kunnen hebben te weinig loopervaring, ze beginnen te hard waardoor er meteen verzuring optreedt en dan kom je inderdaad niet verder. Vandaar dat het op de fiets makkelijker gaat want dan is het moeilijk om meteen in de verzuring te fietsen (we hebben namelijk geen bergen in dit land). Je moet beginnen op je eigen niveau, dribbelen desnoods.
zondag 20 oktober 2019 om 11:53
als je kan wandelen kan je ook hardlopenflorence13 schreef: ↑20-10-2019 11:52ja dat kan best maar er zijn genoeg mensen met wat 'productie foutjes', die dus toch niet in staat blijken te zijn dingen te doen die ze zouden moeten kunnen.
zondag 20 oktober 2019 om 11:55
zondag 20 oktober 2019 om 11:58
waarom dan nietflorence13 schreef: ↑20-10-2019 11:55ik kan wandelen, ik kan op dit moment niet hardlopen (vroeger wel). Of heb je het over het 'technisch kunnen', wat natuurlijk ben ik tot de fysieke beweging in staat, het is alleen niet goed voor me.
zondag 20 oktober 2019 om 12:04
waarom ik niet mag hardlopen? Problemen met mijn bekken, fysio therapeut vindt de belasting voor mijn bekken te groot bij hardlopen en de cardioloog wil niet dat mijn hartslag te snel te hoog wordt dus ik moet opletten dat ik niet te hard sport.
Dat wil niet zeggen dat ik het nooit meer mag trouwens, ik ben afgelopen jaar echt met niks begonnen, toen kon ik nog geen rondje om mijn huis wandelen en nu kan ik eigenlijk wel best ver wandelen, dus gewoon boodschappen doen, naar werk etc. (op jouw advies trouwens toen gestart met kleine stukjes wandelen op verschillende tempos, dat werkt, waarvoor dank)
zondag 20 oktober 2019 om 12:06
Exact.S-Meds schreef: ↑20-10-2019 11:53de mensen die zeggen dat ze het niet kunnen hebben te weinig loopervaring, ze beginnen te hard waardoor er meteen verzuring optreedt en dan kom je inderdaad niet verder. Vandaar dat het op de fiets makkelijker gaat want dan is het moeilijk om meteen in de verzuring te fietsen (we hebben namelijk geen bergen in dit land). Je moet beginnen op je eigen niveau, dribbelen desnoods.
Daarnaast hebben best veel ook een psychische blokkade, of hoe je het ook wil noemen. Ik moet in ieder geval áltijd door een ‘gut wat is dit vervelend, pffff ik kan écht niet meer, mijn hemel wat duurt dit lang, dit is echt niet goed voor een mens, waarom doe ik dit??’ Voor ik lekker loop.
En voor iedereen die roept: ja maar ik, ik heb dus jaaaaaren ervaring met het ‘ik kan niet hardlopen (want ik ben er niet voor gebouwd)’.
zondag 20 oktober 2019 om 12:07
maar dat geldt toch helemaal niet voor kinderen? Raar dat je niet mag sporten van de cardioloog, standaardadvies is elke dag matig intensief en twee keer in de week minimaal 20 minuten intensief.florence13 schreef: ↑20-10-2019 12:04waarom ik niet mag hardlopen? Problemen met mijn bekken, fysio therapeut vindt de belasting voor mijn bekken te groot bij hardlopen en de cardioloog wil niet dat mijn hartslag te snel te hoog wordt dus ik moet opletten dat ik niet te hard sport.
Dat wil niet zeggen dat ik het nooit meer mag trouwens, ik ben afgelopen jaar echt met niks begonnen, toen kon ik nog geen rondje om mijn huis wandelen en nu kan ik eigenlijk wel best ver wandelen, dus gewoon boodschappen doen, naar werk etc. (op jouw advies trouwens toen gestart met kleine stukjes wandelen op verschillende tempos, dat werkt, waarvoor dank)
zondag 20 oktober 2019 om 12:07
Dit soort gevallen krijgen trouwens gewoon een vervangende opdracht voor de coopertest.florence13 schreef: ↑20-10-2019 12:04waarom ik niet mag hardlopen? Problemen met mijn bekken, fysio therapeut vindt de belasting voor mijn bekken te groot bij hardlopen en de cardioloog wil niet dat mijn hartslag te snel te hoog wordt dus ik moet opletten dat ik niet te hard sport.
zondag 20 oktober 2019 om 12:08
hardlopen is ook niet lekker, je moet warm zijn voordat het beter wordt, dus na tien minuten loop je al heel andersMevrouw75 schreef: ↑20-10-2019 12:06Exact.
Daarnaast hebben best veel ook een psychische blokkade, of hoe je het ook wil noemen. Ik moet in ieder geval áltijd door een ‘gut wat is dit vervelend, pffff ik kan écht niet meer, mijn hemel wat duurt dit lang, dit is echt niet goed voor een mens, waarom doe ik dit??’ Voor ik lekker loop.
En voor iedereen die roept: ja maar ik, ik heb dus jaaaaaren ervaring met het ‘ik kan niet hardlopen (want ik ben er niet voor gebouwd)’.