Lijf & Lijn alle pijlers

De waarheid over diëtisten

21-10-2019 20:31 334 berichten
Straks in Radar een heel onderzoek van foodwatch naar diëtisten waaruit, onder andere, blijkt dat ze vaak samenwerken met de voedingsindustrie en zich ook laten sponsoren.
Wat mij betreft een must see voor ons vrouwen die zorgen hebben betreft lijf en lijn.

Radar Nederland 1 20.35 uur
ClumsyNinja schreef:
21-10-2019 23:30
Als mens dat aan duursport doet wil ik dit toch echt betwisten. Ik heb regelmatig snelle suikers nodig. Ik kan moeilijk een paar kilo's wortelen op zitten knagen tijdens het fietsen. En al kreeg ik dat weg dan nog kon mijn lijf dat niet snel genoeg omzetten in energie.
Snelle suikers hebben zo hun voordeel: ze geven je snel energie. Wat je bij bepaald inspanningen gewoon nodig hebt.
Duursport in een onnatuurlijke levenswijze, dus ik kan me voorstellen dat dat een onnatuurlijke wijze van eten en drinken met zich brengt.
Alle reacties Link kopieren
PhiIae schreef:
21-10-2019 23:22
Dat gaat niet over de suikers zelf maar de snelheid waarmee het lichaam ze afbreekt. De suikers zijn van zichzelf niet snel of langzaam. Het zijn gewoon suikers. De een met chemisch gezien iets langere ketens dan de ander.
Ja ik zeg ook niet dat dat niet zo is. Snelle suikers heten snelle suikers omdat je lichaam ze snel opneemt -> snelle stijging bloedsuikerspiegel. En vice versa met langzame suikers
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
21-10-2019 23:30
Het ging over dat programma over vasten en ze is uitgedaagd door wetenschappers.
Jammer dat je niet gekeken hebt, dan had je iets kunnen leren. Om 12 uur is de herhaling...
Ik heb het opgenomen, want ik ben reuze benieuwd.
Maar ik heb dat programma over vasten gezien en echt met plaatsvervangende schaamte zitten kijken hoe onwetenschappelijk en manipulatief dat programma opgezet was.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
ClumsyNinja schreef:
21-10-2019 23:30
Als mens dat aan duursport doet wil ik dit toch echt betwisten. Ik heb regelmatig snelle suikers nodig. Ik kan moeilijk een paar kilo's wortelen op zitten knagen tijdens het fietsen. En al kreeg ik dat weg dan nog kon mijn lijf dat niet snel genoeg omzetten in energie.
Snelle suikers hebben zo hun voordeel: ze geven je snel energie. Wat je bij bepaald inspanningen gewoon nodig hebt.
Ook de hersenen zijn blij met wat snelle suikers op z'n tijd.
solomio wijzigde dit bericht op 21-10-2019 23:35
0.10% gewijzigd
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Cateautje schreef:
21-10-2019 23:30
Het ging over dat programma over vasten en ze is uitgedaagd door wetenschappers.
Jammer dat je niet gekeken hebt, dan had je iets kunnen leren. Om 12 uur is de herhaling...
haar verhaal werd onderuit gehaald, ze moest bakzeil halen
Jaahoor schreef:
21-10-2019 23:32
Ja ik zeg ook niet dat dat niet zo is. Snelle suikers heten snelle suikers omdat je lichaam ze snel opneemt -> snelle stijging bloedsuikerspiegel. En vice versa met langzame suikers
de snelste suiker is fructose, dus fruit is de boosdoener?
Solomio schreef:
21-10-2019 23:29
Ik heb dat programma over vasten van haar gezien en ik kan haar niet meer serieus nemen.
Ik denk dat ze zelf geen idee heeft over hoe wetenschap werkt.
Of ze wel of niet gelijk heeft over dat vasten lijkt me voor dit punt niet zo heel relevant.

Gall&Gall hoort niet in de spreekkamer van de dokter als hij advies over alcohol geeft.
Coca cola hoort niet in de spreekkamer van de diëtist als hij advies over voeding geeft.

Zo simpel is het wat mij betreft.
Er is een reden dat fabrikanten (farmacie, alcohol, voeding, sigaretten) honderden miljoenen steken in sponsoring van artsen en diëtisten: omdat het invloed heeft.
Solomio schreef:
21-10-2019 23:33
Ik heb het opgenomen, want ik ben reuze benieuwd.
Maar ik heb dat programma over vasten gezien en echt met plaatsvervangende schaamte zitten kijken hoe onwetenschappelijk en manipulatief dat programma opgezet was.
Tja, dat kan jij vinden, maar het is al heel lang wetenschappelijk onderzocht en bewezen dat een laag calorisch dieet de levensduur zeer sterk verlengt en dat zij die dat dieet volgen veel gezonder zijn.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
21-10-2019 23:32
Duursport in een onnatuurlijke levenswijze, dus ik kan me voorstellen dat dat een onnatuurlijke wijze van eten en drinken met zich brengt.
Elders was een discussie waarin iemand juist weer stelde dat de mens in de oertijd lange tijd moest kunnen hardlopen om prooidieren op te jagen.
Dus dat duursport nou juist de natuurlijke levenswijze van de mens nabootst.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
21-10-2019 23:34
haar verhaal werd onderuit gehaald, ze moest bakzeil halen
Dat kan ook haast niet anders.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Fluithaas schreef:
21-10-2019 23:36
Of ze wel of niet gelijk heeft over dat vasten lijkt me voor dit punt niet zo heel relevant.
Tja, dat werd er door Cateautje zelf bijgehaald.
Is een ander onderwerp, maar ook gepresenteerd door Antoinette Hertzenberger.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
PhiIae schreef:
21-10-2019 23:24
Ben je zelf naar het congres geweest? Nee? Nou dan weet je toch helemaal niet wat daar besproken is. Wie zegt dat ze cola promoten op dat congres? Mogelijk bespraken ze wel iets van suiker vervangers of iets dergelijks. Ook daar zijn voedingsmiddelen fabrikanten mee bezig. Onderzoek naar suikervervangers.
Coca Cola heeft zich in het verleden héél hard verzet tegen maatregelen gericht op het terugdringen van overmatige suikerconsumptie door het drinken van frisdrank. Al promoten ze Coca Cola niet actief op zo’n congres, dan nog zou de organisatie ervan niet met Coca Cola in zee moeten gaan. Je biedt Coca Cola daarmee een podium om zich te profileren als gezonde-voeding-vriendelijk, terwijl ze dat pertinent niet zijn.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
21-10-2019 23:36
Tja, dat kan jij vinden, maar het is al heel lang wetenschappelijk onderzocht en bewezen dat een laag calorisch dieet de levensduur zeer sterk verlengt en dat zij die dat dieet volgen veel gezonder zijn.
Laag calorisch is weer iets heel anders.
Is wel lastig discussiëren hoor, als je allerlei termen door elkaar gooit die los van elkaar staan.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Cateautje schreef:
21-10-2019 23:25
Antoinette was niet onderuit te halen.
Hoe kom je daar nou bij? Wat een gekke conclusie.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
21-10-2019 23:35
de snelste suiker is fructose, dus fruit is de boosdoener?
Nee, fructose wordt omgezet naar glucose. Maakt het minder 'snel'.

Ik zeg niet dat snelle suikers per definitie slecht zijn. Een gezond mens kan het prima hendelen.
Solomio schreef:
21-10-2019 23:37
Dat kan ook haast niet anders.
raar wijf, met haar vier ton per jaar op kosten van de staat een beetje ongefundeerde kwakzalverij promoten.
Jaahoor schreef:
21-10-2019 23:42
Nee, fructose wordt omgezet naar glucose. Maakt het minder 'snel'.

Ik zeg niet dat snelle suikers per definitie slecht zijn. Een gezond mens kan het prima hendelen.
hahahaha
Solomio schreef:
21-10-2019 23:40
Laag calorisch is weer iets heel anders.
Is wel lastig discussiëren hoor, als je allerlei termen door elkaar gooit die los van elkaar staan.
dat je het nog probeert is wel knap
Solomio schreef:
21-10-2019 23:40
Laag calorisch is weer iets heel anders.
Is wel lastig discussiëren hoor, als je allerlei termen door elkaar gooit die los van elkaar staan.
Dat is dat dieet waar het over ging. Vrouwen met borstkanker werden op een laag calorisch dieet gezet en daardoor verliep het genezingsproces beter.
Cateautje schreef:
21-10-2019 23:43
Dat is dat dieet waar het over ging. Vrouwen met borstkanker werden op een laag calorisch dieet gezet en daardoor verliep het genezingsproces beter.
kijk nog eens terug
S-Meds schreef:
21-10-2019 23:45
kijk nog eens terug
Hoeft niet hoor, daar hebben we jou voor.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
21-10-2019 23:43
dat je het nog probeert is wel knap
Ik vind je niet heel vriendelijk. Lage bloedsuikerspiegel?
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
21-10-2019 23:43
Dat is dat dieet waar het over ging. Vrouwen met borstkanker werden op een laag calorisch dieet gezet en daardoor verliep het genezingsproces beter.
Nee, vrouwen met borstkanker gingen een paar dagen voor de chemo vasten.
Het lijkt erop dat daardoor de chemo beter werkt.
Dat gaat dus om een paar dagen.
Als ze daarna niet weer gewoon hun calorieën gaan gebruiken gaan ze alsnog dood. Mss dan niet aan de kanker, maar aan uithongering.

De rest van het programma ging over intermittent fasting, waarbij je gewoon je calorieën binnenkrijgt, alleen in een beperktere tijd.
Calorierestrictie op zich is niet het doel daarvan.

Maar, elk dieet is feitelijk gericht op calorierestrictie, omdat overgewicht gezondheidsrisico's met zich meebrengt en afvallen dan dus gezond is.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
21-10-2019 23:43
Dat is dat dieet waar het over ging. Vrouwen met borstkanker werden op een laag calorisch dieet gezet en daardoor verliep het genezingsproces beter.
Ik snap wel dat jij niet door dat suggestief monteren van dat programma heenprikt.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Solomio schreef:
21-10-2019 23:49
Nee, vrouwen met borstkanker gingen een paar dagen voor de chemo vasten.
Het lijkt erop dat daardoor de chemo beter werkt.
Dat gaat dus om een paar dagen.
Als ze daarna niet weer gewoon hun calorieën gaan gebruiken gaan ze alsnog dood. Mss dan niet aan de kanker, maar aan uithongering.

De rest van het programma ging over intermittent fasting, waarbij je gewoon je calorieën binnenkrijgt, alleen in een beperktere tijd.
Calorierestrictie op zich is niet het doel daarvan.

Maar, elk dieet is feitelijk gericht op calorierestrictie, omdat overgewicht gezondheidsrisico's met zich meebrengt en afvallen dan dus gezond is.
Die hoogleraar die met Antoinette mee is gekomen had het toch echt ergens anders over.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven