Lijf & Lijn alle pijlers

De waarheid over diëtisten

21-10-2019 20:31 334 berichten
Straks in Radar een heel onderzoek van foodwatch naar diëtisten waaruit, onder andere, blijkt dat ze vaak samenwerken met de voedingsindustrie en zich ook laten sponsoren.
Wat mij betreft een must see voor ons vrouwen die zorgen hebben betreft lijf en lijn.

Radar Nederland 1 20.35 uur
Solomio schreef:
21-10-2019 23:53
Ik snap wel dat jij niet door dat suggestief monteren van dat programma heenprikt.
Mijn dementie begint inderdaad zijn hoogtepunt te bereiken. Wat goed van je dat je dat doorziet.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
21-10-2019 23:54
Die hoogleraar die met Antoinette mee is gekomen had het toch echt ergens anders over.
Beweerde die dat je door chronisch te weinig calorieën te gebruiken je langer gaat leven?
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
21-10-2019 23:54
Mijn dementie begint inderdaad zijn hoogtepunt te bereiken. Wat goed van je dat je dat doorziet.
Dan ben je er vroeg bij.
Ik denk eerder dat je hersenen wat meer koolhydraten nodig hebben.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
21-10-2019 23:42
raar wijf, met haar vier ton per jaar op kosten van de staat een beetje ongefundeerde kwakzalverij promoten.
Precies. En altijd heel eenzijdige verhalen bij radar. Vooral als het over gezondheid gaat.

En bij Pauw stond ze flink voor lul. Die arts die ze bij zich had en die in dat programma iets over vasten had gezegd , sprak haar zelfs tegen.
Solomio schreef:
21-10-2019 23:56
Dan ben je er vroeg bij.
Ik denk eerder dat je hersenen wat meer koolhydraten nodig hebben.
Wel typisch om dat soort kritiek te krijgen van iemand die nog nooit iets zinnigs heeft bijgedragen aan dit forum.
Solomio schreef:
21-10-2019 23:55
Beweerde die dat je door chronisch te weinig calorieën te gebruiken je langer gaat leven?
Nee!
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
21-10-2019 23:57
Wel typisch om dat soort kritiek te krijgen van iemand die nog nooit iets zinnigs heeft bijgedragen aan dit forum.
Waarom toch altijd die behoefte van jou om zo op de man te gaan?
Mijn hemel, we zijn het niet eens, big deal.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
21-10-2019 23:54
Die hoogleraar die met Antoinette mee is gekomen had het toch echt ergens anders over.
Die arts zei dus dat er nog niets bewezen is en dat er nog heel veel onderzoek moet worden gedaan. Daarom hoefden die twee tegenstanders aan tafel ook niet zo veel te zeggen. Hertsenberg kwam nog met een verhaaltje over Duitse artsen maar het is algemeen bekend dat ze in Duitsland allerlei vage therapieën vergoeden. Dus ook daar sneed ze geen hout.
Solomio schreef:
22-10-2019 00:00
Waarom toch altijd die behoefte van jou om zo op de man te gaan?
Mijn hemel, we zijn het niet eens, big deal.
Lees jezelf nog eens terug.
bethweeter schreef:
22-10-2019 00:01
Die arts zei dus dat er nog niets bewezen is en dat er nog heel veel onderzoek moet worden gedaan. Daarom hoefden die twee tegenstanders aan tafel ook niet zo veel te zeggen. Hertsenberg kwam nog met een verhaaltje over Duitse artsen maar het is algemeen bekend dat ze in Duitsland allerlei vage therapieën vergoeden. Dus ook daar sneed ze geen hout.
Dat klopt, er moet nog veel onderzoek gedaan worden om één en ander absoluut vast te stellen, maar de tot nu toe behaalde resultaten zijn veelbelovend.
Niet zij begon daarover maar Jeroen Pauw en had zelfs een filmpje klaar.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
22-10-2019 00:03
Lees jezelf nog eens terug.
Schei toch uit.
Jij hebt dingen gezien en gehoord die hier door anderen veel genuanceerder gezien en gehoord zijn.
Ik snap dat dat niet leuk is, maar waarom dat gebitch?
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
22-10-2019 00:04
Dat klopt, er moet nog veel onderzoek gedaan worden om één en ander absoluut vast te stellen, maar de tot nu toe behaalde resultaten zijn veelbelovend.
Niet zij begon daarover maar Jeroen Pauw en had zelfs een filmpje klaar.
bij muizen.....
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
bethweeter schreef:
21-10-2019 23:57
Precies. En altijd heel eenzijdige verhalen bij radar. Vooral als het over gezondheid gaat.

En bij Pauw stond ze flink voor lul. Die arts die ze bij zich had en die in dat programma iets over vasten had gezegd , sprak haar zelfs tegen.
in de volkskrant was het ook al helemaal aan stukken gescheurd
Solomio schreef:
22-10-2019 00:04
Schei toch uit.
Jij hebt dingen gezien en gehoord die hier door anderen veel genuanceerder gezien en gehoord zijn.
Ik snap dat dat niet leuk is, maar waarom dat gebitch?
Yep, je gebitch snap ik dus ook niet en jij snapt niet dat ik dat niet over mijn kant laat gaan. Zo gaat dat.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
22-10-2019 00:06
in de volkskrant was het ook al helemaal aan stukken gescheurd
Voor de liefhebber:

https://www.volkskrant.nl/wetenschap/tv ... e=facebook
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Solomio schreef:
22-10-2019 00:05
bij muizen.....
Een onbekend aantal muizen. De wetenschapper in kwestie heeft zelf een belang want geeft het boek uit. Verder heeft hij amper publicaties op zijn naam staan. Daar waar Antoinette zo kritisch is op diëtisten heeft ze een volkomen blinde vlek voor deze wetenschapper
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
22-10-2019 00:05
bij muizen.....
Als je een lemur bent, schijnt het ook te werken: https://www.nature.com/articles/s42003-018-0024-8. Of het ook gezond is, is een stuk minder duidelijk.
Maar ging dit topic niet over iets heel anders?
Solomio schreef:
22-10-2019 00:08
Voor de liefhebber:

https://www.volkskrant.nl/wetenschap/tv ... e=facebook
Vorige week deden ze een Factcheck, toen bleef er geen spaan heel van de theorie van IF
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
22-10-2019 00:08
Een onbekend aantal muizen. De wetenschapper in kwestie heeft zelf een belang want geeft het boek uit. Verder heeft hij amper publicaties op zijn naam staan. Daar waar Antoinette zo kritisch is op diëtisten heeft ze een volkomen blinde vlek voor deze wetenschapper
Het programma van een week later was net zo kritiekloos, over een ander onderwerp alleen.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Eze schreef:
22-10-2019 00:09
Als je een lemur bent, schijnt het ook te werken: https://www.nature.com/articles/s42003-018-0024-8. Of het ook gezond is, is een stuk minder duidelijk.
Maar ging dit topic niet over iets heel anders?
Ja dat is het interessante, Antoinette zegt dat diëtisten niet zuiver op de graat zijn. Maar zelf laat ze zich in met een wetenschapper die amper onderzoek heeft gedaan naar zijn theorie, zelf een belang heeft, en grote claims doet die wetenschappelijk op geen enkele wijze te onderbouwen zijn
Solomio schreef:
22-10-2019 00:10
Het programma van een week later was net zo kritiekloos, over een ander onderwerp alleen.
Nou ja dat is het natuurlijk, zij maakt tv dus ze moet het aandikken en een beetje jokken om het interessant te laten zijn. En heel veel mensen wantrouwen tegenwoordig artsen en de wetenschap en autoriteiten (aluhoedje op) dus niemand die daar kritisch op is. Goed dat die artsen het programma gaan aanklagen
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
22-10-2019 00:14
Nou ja dat is het natuurlijk, zij maakt tv dus ze moet het aandikken en een beetje jokken om het interessant te laten zijn. En heel veel mensen wantrouwen tegenwoordig artsen en de wetenschap en autoriteiten (aluhoedje op) dus niemand die daar kritisch op is. Goed dat die artsen het programma gaan aanklagen
Ik snap best dat het een beetje opgeleukt moet worden om kijkers te trekken, maar dan kun je toch op z'n minst proberen een klein beetje in de buurt van de werkelijkheid te blijven.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Solomio schreef:
22-10-2019 00:19
Ik snap best dat het een beetje opgeleukt moet worden om kijkers te trekken, maar dan kun je toch op z'n minst proberen een klein beetje in de buurt van de werkelijkheid te blijven.
dat was waarschijnlijk niet spannend, denk aan de kijkcijfers!!
Dat met die diëten heulen is trouwens in het andere programma, dokters van morgen. In radar is ze juist heel kritisch als het gaat om kwakzalverij. zal wel te maken hebben met het format van het programma
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig heb ik andere ervaring met mijn diëtist (waar ik overigens niet bij loop om af te vallen maar dat terzijde). Wij hebben het vooral over of en hoe je genoeg voedingsstoffen binnen krijgt. En dat zijn dan dingen als groenten, fruit, vezels, gezonde vetten etc. Ik heb haar nog nooit horen zeggen dat frisdrank ook een goede bron van energie is. Ze zegt wel dat als je echt zin hebt, je best eens een keer iets ongezonds zou mogen, maar niet te vaak. Ik denk dat diëtisten dat ook zeggen omdat als ze hun cliënten alle ongezonde dingen zouden verbieden, die toch vrij snel het dieet opgeven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven