Hoe doen anderen dit?
maandag 28 oktober 2019 om 21:10
woon alleen, werk meer als full-time.
Doe een dag in de week vrijwilligerswerk. Sport twee avonden in de week én probeer regelmatig mijn familie en vrienden te zien (die allemaal wat verder weg wonen, dus veel reistijd.
Ik heb een eigen koopwoning en heb altijd wel een stuk of twintig dingen op mijn kluslijst. Van nieuwe borders in de tuin,
Tot schilderen van plafonds op de boven verdieping. Daarnaast is de trap aan een nieuwe schilder beurt toe en de plinten in de woonkamer ook hoognodig.
Om dan maar niet te spreken van de normale schoonmaakklussen en de extra schoonmaak klussen...
Ik heb altijd het gevoel tijd tekort te komen voor m’n huis en om m’n huis een keer echt goed op orde te krijgen. Daardoor zit ik al jaren in de klusjes.
Wie herkent dit en hoe doen jullie dit?
Doe een dag in de week vrijwilligerswerk. Sport twee avonden in de week én probeer regelmatig mijn familie en vrienden te zien (die allemaal wat verder weg wonen, dus veel reistijd.
Ik heb een eigen koopwoning en heb altijd wel een stuk of twintig dingen op mijn kluslijst. Van nieuwe borders in de tuin,
Tot schilderen van plafonds op de boven verdieping. Daarnaast is de trap aan een nieuwe schilder beurt toe en de plinten in de woonkamer ook hoognodig.
Om dan maar niet te spreken van de normale schoonmaakklussen en de extra schoonmaak klussen...
Ik heb altijd het gevoel tijd tekort te komen voor m’n huis en om m’n huis een keer echt goed op orde te krijgen. Daardoor zit ik al jaren in de klusjes.
Wie herkent dit en hoe doen jullie dit?
Ik zou zo graag mijn kat in allemaal grappige katten memes willen taggen met: “haha dit ben jij”
maandag 28 oktober 2019 om 21:31
Ik vind vooral de combi méér dan fulltime werken en een hele dag vrijwilligerswerk bijzonder.
Dan werk je vijf dagen in de week, plus overwerk 's avonds en dan ben je een hele weekenddag kwijt aan vrijwilligerswerk? Zoiets?
Snijden in overwerk én je vrijwilligerswerk minderen, zou ik zeggen.
Ik werk niet fulltime (vier dagen in de week), maar volg een studie daarnaast, en ben daarom gestopt met vrijwilligerswerk. Komt over een paar jaar wel weer, als ik meer tijd heb.
Dan werk je vijf dagen in de week, plus overwerk 's avonds en dan ben je een hele weekenddag kwijt aan vrijwilligerswerk? Zoiets?
Snijden in overwerk én je vrijwilligerswerk minderen, zou ik zeggen.
Ik werk niet fulltime (vier dagen in de week), maar volg een studie daarnaast, en ben daarom gestopt met vrijwilligerswerk. Komt over een paar jaar wel weer, als ik meer tijd heb.
maandag 28 oktober 2019 om 21:38
Schoonmaakdingen even buiten beschouwing gelaten (zoek een schoonmaakster): wij doen dat soort dingen in onze vakantie.
Maar méér dan fulltime werken én vrijwilligerswerk, ja, dan snap ik dat je weinig tijd over houdt.
Maar méér dan fulltime werken én vrijwilligerswerk, ja, dan snap ik dat je weinig tijd over houdt.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
maandag 28 oktober 2019 om 21:42
Bedankt voor jullie reactie allemaal!
Minder werken, graag! Maar gaat voorlopig niet.
Vrijwilligerswerk is vijf uren per keer, dus geen volle dag. Maar wel iets waar ik m’n ei in kwijt kan en wat ik ook echt niet kwijt wil (het wordt me regelmatig geadviseerd om te stoppen/minderen daarmee Maar dat wil ik echt niet)
Klusjesmannen, heel goed idee maar ik kan er niet een vinden tegenwoordig.
Heb voor verschillende klussen inmiddels een stuk of tien bedrijven aangeschreven. Meer dan de Helft reageert niet, 2 anderen geven netjes aan geen tijd te hebben, of krijg ik vervolgens geen reactie meer van.
Heb er nu eentje en die kan over vier weken een spoedklus komen doen (lekkage)
Lopen jullie daar niet tegenaan?
Dat er gewoon geen klusjesmannen te vinden zijn?
Vrijwilligerswerk is vijf uren per keer, dus geen volle dag. Maar wel iets waar ik m’n ei in kwijt kan en wat ik ook echt niet kwijt wil (het wordt me regelmatig geadviseerd om te stoppen/minderen daarmee Maar dat wil ik echt niet)
Heb voor verschillende klussen inmiddels een stuk of tien bedrijven aangeschreven. Meer dan de Helft reageert niet, 2 anderen geven netjes aan geen tijd te hebben, of krijg ik vervolgens geen reactie meer van.
Ik zou zo graag mijn kat in allemaal grappige katten memes willen taggen met: “haha dit ben jij”
maandag 28 oktober 2019 om 21:51
Prinsesmaxima2019 schreef: ↑28-10-2019 21:42Bedankt voor jullie reactie allemaal!
Ik probeer altijd op zoek te gaan naar een kleine zelfstandige uit de omgeving, dat lukt meestal net wat beter. Verder ken ik ook mensen die dit goed kunnen maar waarvan het niet hun werk is. Zwager kan goed verven, doet hier vaak de binnenboel voor een appel en een ei. En zo help ik hem weer met de tuin omdat hij geen groene vingers heeft. Mogelijk kan dit bij jou ook?
maandag 28 oktober 2019 om 22:06
Zet eens een oproepje op de plaatselijke Facebookpagina. Ik zie dat hier vaak voorbij komen; mensen die vragen wie er een vloertje kan leggen, mensen die een glazenwasser zoeken of iemand die de tuin kan doen.
Zo kom je misschien bij iemand uit via via. Er zijn best wel handige harry's die 's avonds wat bij willen beunen.
maandag 28 oktober 2019 om 22:10
Hoe ik dat doe: ik heb huishoudelijke taken gemaximeerd tot een x aantal uur. Daarin valt dus alles van schoonmaken, administratie tot tuin- en kluswerk aan het huis. Alles buiten deze uren blijft liggen maar komt ook niet meer in mijn ‘voorraad piekerwerk’. Niet gedaan = 1 van de volgende opties:
Óf opschuiven op naar de volgende ronde ingeplande uren.
Óf het wordt niet gedaan. Dan vind ik het dus niet belangrijk en is het niet dringend noodzakelijk, het plafond is hier bijvoorbeeld al heeeeel lang niet geschilderd. Jammer dan.
óf ik zoek iemand om te helpen. Ik heb een handige klusvriendin en zij houdt niet van koken, bijvoorbeeld. Of we gaan 1 middag samen in de tuin van de buurvrouw en 1 middag samen in mijn tuin; ik heb verstand van tuinieren, zij niet en de heg is bijvoorbeeld al gezamenlijk. Ik heb een latrelatie en ook daarin geldt ook dat we elkaar helpen. Dat doet hij graag anders ziet hij me nog minder.
Samen ga je vaak veel sneller en het is leuker.
Óf opschuiven op naar de volgende ronde ingeplande uren.
Óf het wordt niet gedaan. Dan vind ik het dus niet belangrijk en is het niet dringend noodzakelijk, het plafond is hier bijvoorbeeld al heeeeel lang niet geschilderd. Jammer dan.
óf ik zoek iemand om te helpen. Ik heb een handige klusvriendin en zij houdt niet van koken, bijvoorbeeld. Of we gaan 1 middag samen in de tuin van de buurvrouw en 1 middag samen in mijn tuin; ik heb verstand van tuinieren, zij niet en de heg is bijvoorbeeld al gezamenlijk. Ik heb een latrelatie en ook daarin geldt ook dat we elkaar helpen. Dat doet hij graag anders ziet hij me nog minder.
Samen ga je vaak veel sneller en het is leuker.