Gone Flying, Dubai

12-12-2018 17:57 2119 berichten
Welkom in mijn vervolgtopic! :cheer:

Begin Januari verhuis ik naar Dubai om aan een spannend, nieuw hoofdstuk te beginnen. Ik deel hier graag met jullie hoe het mij vergaat in die hete, zanderige smeltkroes van culturen.

Maar eerst... inpakken en afscheid nemen. :there:

Dit topic slechts heeft 1 regel: mijn werkgever mag niet worden genoemd. ;-)
anoniem_380051 wijzigde dit bericht op 06-01-2020 15:47
79.16% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
TrolleyDolly schreef:
29-10-2019 10:21
Tijd voor de fotoshoot! Het is in een fotostudio. Het is dus niet wat ik dacht dat het was. Dit is echt voor onze klanten. Niet voor mijn collega's. :O
Mooi compliment dat ze jou hiervoor hebben gekozen.
Goed voor je zelfvertrouwen ;-)
En het is in het thema van Kerst! Ze hadden niemand beter kunnen vragen :applause:
Ah supertof! Dat is echt leuk, kun je alvast lekker vroeg in de kerststemming komen (ondanks dat het daar waarschijnlijk nog steeds bloedheet is :P )

Ik lees & schrijf al een tijd mee maar ik zwicht nu toch.. Mag ik ook je insta?
Merel7 schreef:
29-10-2019 11:04
Mooi compliment dat ze jou hiervoor hebben gekozen.
Goed voor je zelfvertrouwen ;-)
Goh dat is eigenlijk wel waar. :D

Ik mag het Thanksgiving thema voor mijn rekening nemen. Model nr 2 is het Kerstmodel. Nog steeds geen enkele foto getrokken. Ze zijn de set nog aan het aanpassen/opbouwen. Ik ben hier nu 2h.
TrolleyDolly schreef:
29-10-2019 12:42
Goh dat is eigenlijk wel waar. :D

Ik mag het Thanksgiving thema voor mijn rekening nemen. Model nr 2 is het Kerstmodel. Nog steeds geen enkele foto getrokken. Ze zijn de set nog aan het aanpassen/opbouwen. Ik ben hier nu 2h.
Supertof plaats je de foto's op Insta tzt?
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
charlottew88 schreef:
29-10-2019 13:03
Supertof plaats je de foto's op Insta tzt?
Van zodra Emirates ze plaatst, plaats ik ze ook. :thumbsup: En voor nu heb ik nog een behind the scenes foto.
Mijn Thanksgiving foto's zijn gemaakt! Ze hebben zojuist besloten dat ik ook mee op de Kerstfoto's moet. Die gaan ze dus met 2 doen. Tot nu toe is het echt heel erg leuk om te doen! Het ziet er prachtig uit allemaal. Zelfs met mij in die prachtige set. :proud:

Op een bepaald moment vroegen ze mij om mijn hoed te gaan halen net op het moment dat er weer een foto gemaakt werd. Je moet weten dat ik nogal... expressief ben in mijn gezicht. Die foto was geweldig! :proud: Ik in een mooi, gezellig decor die geschrokken met mond wijdopen naar de zijkant kijk. Alsof ik net iemand hoorde zeggen: "Thanksgiving is cancelled!" of zoiets. Heel dramatische foto. Zoals slechte actrices kijken als ze er geschokt, maar nog steeds aantrekkelijk uit willen zien. :proud: Net niet met hand voor mijn open mond..

Van mij mogen ze die foto gerust gebruiken als Blooper foto. :hihi:
Haha die wil ik wel zien! Doe je'm op je insta tzt?

Niet alleen heeft KLM 48 uurs stops (en ook wel langere hoor), ze hebben ook meer rust tussen de vluchten door dan Emirates en dat is echt zo fijn.
mayou schreef:
29-10-2019 14:12
Haha die wil ik wel zien! Doe je'm op je insta tzt?

Niet alleen heeft KLM 48 uurs stops (en ook wel langere hoor), ze hebben ook meer rust tussen de vluchten door dan Emirates en dat is echt zo fijn.
Ik krijg de foto's niet helaas. Ik zal ze dus net als jullie op de website moeten bewonderen. En vervolgens neem ik screenshots om op insta te zetten.. :proud:
Ik ben weer thuis. Er staan wat teasers in mijn story. Nog niet half zo glamorous als de echte foto's maar daar moeten we nog even op wachten. :proud:

Ik kan niet geloven dat ik ben gekozen voor dit project en hoe mooi het resultaat geworden is! En het komt op de website. Dus belachelijk veel mensen van over de hele wereld gaan die zien. :O
anoniem_380051 wijzigde dit bericht op 29-10-2019 16:21
16.55% gewijzigd
Die cupcakes zien er lekker uit Dolly!
Superleuk om te doen lijkt me!
RamsayStreet schreef:
29-10-2019 16:20
Die cupcakes zien er lekker uit Dolly!
Ze waren ook lekker! :proud: Ik moest ze natuurlijk wel proeven nadat ik er de hele tijd mee geposeerd had.
:jump:
Hi Dolly, mag ik je Insta? Geniet erg van je verhalen hier!
Leuke foto's al!
Super leuk Trolley, ben benieuwd naar de foto’s :cheer2:
Hoi Dolly, Mag ik ook je insta?
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Ik heb net even gekeken op Instagram. Wat gaaf! Heel leuk om te doen ook, zo te zien. :-)
Ik lees al heel lang mee met je verhalen en vind je echt heel leuk schrijven!

Zou ik ajb je insta mogen hebben.
Zo leuk om je verhalen te lezen! Stewardess klinkt toch een beetje als een soort van droomberoep, veel reizen, interessante ervaringen, internationale ontmoetingen. Maar los van dat ik de maten en de leeftijd er niet voor heb, besef ik door jouw verhalen nu ook wel dat ik er ook echt nooit het geduld voor zou hebben. Knap dat je dat telkens weer op kunt brengen!

Na al heel lang hier stil meegelezen te hebben, ben ik nu toch echt te nieuwsgierig geworden naar de laatste foto's, mag ik ook je insta?
ijstaart schreef:
30-10-2019 12:48
Zo leuk om je verhalen te lezen! Stewardess klinkt toch een beetje als een soort van droomberoep, veel reizen, interessante ervaringen, internationale ontmoetingen. Maar los van dat ik de maten en de leeftijd er niet voor heb, besef ik door jouw verhalen nu ook wel dat ik er ook echt nooit het geduld voor zou hebben. Knap dat je dat telkens weer op kunt brengen!

Na al heel lang hier stil meegelezen te hebben, ben ik nu toch echt te nieuwsgierig geworden naar de laatste foto's, mag ik ook je insta?
Maten en leeftijd, het ligt er aan bij welke maatschappij, maar ik heb vrouwen gezien met zowel leeftijd als maat 50+ :-)
Dat is dan wel bij de Europese maatschappijen.
Tja2 schreef:
29-10-2019 22:48
Ik heb net even gekeken op Instagram. Wat gaaf! Heel leuk om te doen ook, zo te zien. :-)
Het was ontzettend leuk! Normaal was vandaag shootdag 2 maar ze hadden gisteren al alles wat ze nodig hadden van ons. Vandaag was dus "just in case". Extra dagje vrij voor mij!

Gisteren was maar 4h "werk" maar ik krijg 5h betaald.

Over extra vrije dagen gesproken... vanochtend kreeg ik melding dat een vluchtswap die ik 2 weken geleden naar iemand had gestuurd toch geaccepteerd is. Daar had ik niet meer op gerekend.

Ik kan dus een dag vroeger naar huis. Volgende week zondag vlieg ik.

Daarnet zat ik bij mijn nieuwe bank om mijn overstap te regelen. Krijg ik doodleuk een iPad cadeau. Is een actie nu. Ik had er nog geen. En met mijn credit card (die gratis is voor cabin crew) kan ik gratis gebruik maken van bepaalde airportlounges over de hele wereld. Inclusief die in Dubai. Kan ik al mooi gebruiken volgende week :proud: Daarnaast nog een conversion rate van 0% en verzekering. Doet mijn huidige bank hun niet na.

Ze richten zich met dit pakket op cabin crew. Ze zorgden sowieso al goed voor ccm's maar bij deze gaan ze nog een stapje verder. Ik heb het idee dat ze dé bank voor crew willen worden. Ze zijn zich heel erg bewust van het feit dat we op de CC fb pagina's veel informatie delen over banken. Van zodra er iets mis gaat zetten we dat erop om elkaar alert te houden. Zo staan er veel klachten op van mijn oude bank en lees ik alleen maar goede dingen van deze nieuwe.

De new joiners gebruiken die pagina's om hun keuze te maken. Net als ik mij daarop heb gebaseerd voor de overstap. Dat, en uitvoerig googlewerk.

Tijdens de gesprekken met mijn adviseur merkte ik dat ze er alles aan doen om positief op die pagina's te komen. Ze maakten het mij zo gemakkelijk mogelijk. Toen ze papieren nodig hadden en ik niet meteen begreep waar ik die vandaan moest halen is iemand met mij meegelopen tot de crew kiosk (ze hebben een filiaal op onze headquarters) om mij door het proces te helpen. Echt geweldig. Als ik vragen heb mag ik gewoon contact opnemen via WhatsApp.
Heb je toevallig ook toegang tot de lounge van Cathay Pacific.
Mocht je nog eens op HKG vliegen, dan moet je zeker naar “de Pier” gaan, zit bij gate 65.
Merel7 schreef:
30-10-2019 15:48
Heb je toevallig ook toegang tot de lounge van Cathay Pacific.
Mocht je nog eens op HKG vliegen, dan moet je zeker naar “de Pier” gaan, zit bij gate 65.
Nee helaas. En in HKG is het de Plaza Premium Lounge. :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven