Gone Flying, Dubai

woensdag 12 december 2018 om 17:57
Welkom in mijn vervolgtopic!
Begin Januari verhuis ik naar Dubai om aan een spannend, nieuw hoofdstuk te beginnen. Ik deel hier graag met jullie hoe het mij vergaat in die hete, zanderige smeltkroes van culturen.
Maar eerst... inpakken en afscheid nemen.
Dit topic slechts heeft 1 regel: mijn werkgever mag niet worden genoemd.

Begin Januari verhuis ik naar Dubai om aan een spannend, nieuw hoofdstuk te beginnen. Ik deel hier graag met jullie hoe het mij vergaat in die hete, zanderige smeltkroes van culturen.
Maar eerst... inpakken en afscheid nemen.

Dit topic slechts heeft 1 regel: mijn werkgever mag niet worden genoemd.

anoniem_380051 wijzigde dit bericht op 06-01-2020 15:47
79.16% gewijzigd

vrijdag 25 oktober 2019 om 09:07
De manier waarop ze dat doet is m.i. toch netjes? Ze beschrijft de omstandigheden, de reacties, de acties van haar supervisor etc. Dat doet ze netjes toch? Waarom zou dat hier niet de bedoeling zijn?

vrijdag 25 oktober 2019 om 09:13
Ik vind dat je het niet had hoeven weghalen. Je bent netjes en ook dit soort dingen horen erbij. Je beschrijving was niet te herleiden naar de maatschappij waar jij voor vliegt en al helemaal niet naar jou.
Ik heb hier al meerdere malen over passagiers gesproken. In dit geval koos ik er echter bewust voor om de vlucht niet noemen. Omdat ik je bezorgdheid begrijp en het niet erg netjes zou zijn.
Ben je van mening dat ik het laatste stuk weg moet halen? Ik twijfelde zelf ook maar het is niet altijd fun and games aan boord. Dus dat wilde ik niet achterhouden
Blijf ook dit soort dingen gewoon posten hoor! Vind ik persoonlijk interessanter om te lezen dan kapsels en lippenstift!
vrijdag 25 oktober 2019 om 11:37
Maelstrom, ik ben het met je eens hoor. Dit is wel heel erg politiek correct.
Aan de andere kant, hoe klein de kans ook is, zou het heel vervelend zijn als Dolly hier problemen door zou krijgen met haar werkgever.
Dus zie ik dit als een gevalletje “zekerheid voor alles”

vrijdag 25 oktober 2019 om 14:48
hoi Dolly, Ik zou je ook graag willen volgen op instagram, jouw maatschappij is mijn favoriete airline, vlieg er altijd mee als de bestemming het toelaat, tikt ook lekker aan in de miles
. Ik vind ze ook erg goed voor hun vaste klanten. Mijn man is goldmember (ik zilver) en we vlogen laatst maar weer eens economy maar ook dan wordt je altijd nog even persoonlijk begroet, top hoor!

vrijdag 25 oktober 2019 om 15:38
Dat ben ik dan niet met je eens

Haar woonplaats is hier te vinden en 1+1=2
Maar genoeg hierover, het is uiteindelijk aan Dolly zelf wat zij wel of niet hier deelt.
En ik hoop dat ze nog heel veel leuke, of minder leuke, ervaringen zal delen.

vrijdag 25 oktober 2019 om 16:02
Het was een twijfelgevalletje. En dan kan je inderdaad beter safe spelen.
Morgen vlieg ik naar Brussel. Mijn zus ook maar zij neemt gewoon de trein. Ik vroeg in de gezinsapp of het al tijd was voor een winterjas in België. En toen viel het kwartje bij mijn zus. Ze was helemaal vergeten dat ik zou komen dit weekend. Ik had vorige maand gezegd dat ik een vlucht naar Brussel had die in het weekend viel en dat ze dan kon komen als ze wilde. Ze zou kijken of dat lukte. Toen ik er niks meer over hoorde ging ik ervan uit dat ze het te druk had met haar opleiding. Maar ze was het blijkbaar vergeten. Dus het is maar goed dat ik lage temperaturen niet meer gewoon ben en niet meer weet bij welke temperaturen je een dikkere jas aan hoort te doen.
Ik kruip zometeen mijn bed in zodat ik goed uitgerust ben en geen dutje nodig heb na de vlucht. Ik keek sowieso al uit naar deze vlucht maar nu weer net dat beetje meer.
En als ik terug in Dubai ben is het tijd voor de fotoshoot!
Morgen vlieg ik naar Brussel. Mijn zus ook maar zij neemt gewoon de trein. Ik vroeg in de gezinsapp of het al tijd was voor een winterjas in België. En toen viel het kwartje bij mijn zus. Ze was helemaal vergeten dat ik zou komen dit weekend. Ik had vorige maand gezegd dat ik een vlucht naar Brussel had die in het weekend viel en dat ze dan kon komen als ze wilde. Ze zou kijken of dat lukte. Toen ik er niks meer over hoorde ging ik ervan uit dat ze het te druk had met haar opleiding. Maar ze was het blijkbaar vergeten. Dus het is maar goed dat ik lage temperaturen niet meer gewoon ben en niet meer weet bij welke temperaturen je een dikkere jas aan hoort te doen.

Ik kruip zometeen mijn bed in zodat ik goed uitgerust ben en geen dutje nodig heb na de vlucht. Ik keek sowieso al uit naar deze vlucht maar nu weer net dat beetje meer.

vrijdag 25 oktober 2019 om 17:09
Zo dat zijn dan weer twee leuke vooruitzichten.
Hoeveel tijd heb je in Brussel? Leuk dat je zus ook komt.
Heb je nog iets speciaals wat je graag wilt doen in Brussel, bijvoorbeeld een speciaal restaurant of een speciaal biertje drinken, een bepaald merk chocolade kopen.
Waar is de fotoshoot, moet je daar nog een vlucht voor maken?
Heb je nog iets speciaals wat je graag wilt doen in Brussel, bijvoorbeeld een speciaal restaurant of een speciaal biertje drinken, een bepaald merk chocolade kopen.

zaterdag 26 oktober 2019 om 01:57
24h30 om precies te zijn. De timing is heel fijn. Ik ben om 15h in het hotel en en om 12h de volgende dag is de wake-up call.Merel7 schreef: ↑25-10-2019 17:09Zo dat zijn dan weer twee leuke vooruitzichten.
Ik heb geen speciale plannen. Brussel heb ik inmiddels wel gezien. Het bezoekje aan de Grote Markt zal echter niet ontbreken. En dan iets eten en een paar drankjes doen. De volgende ochtend uitgebreid ontbijten en dan zit het er weer op. Over 2 weken heb ik vakantie dus het afscheid zal vast zonder traantjes verlopen.
Ik hoef niet te vliegen voor de shoot. Die zal volgens mij plaatsvinden in training college.
Ik werd wakker net voor mijn wekker afliep. Dus ik ben goed uitgerust

zondag 27 oktober 2019 om 09:46
Dolly, even een vraagje.
Weet jij of de luchtdruk in het vrachtruim anders is dan in de cabine?
Op mijn vorige vlucht had ik een fles parfum (100 ml.) in mijn koffer en die is voor de helft leeggelopen. Heb dit nooit eerder gehad.
Nu neem ik mijn handbagage altijd een mini mee, maar is het verstandiger om parfum altijd in de handbagage mee te nemen?
Op mijn vorige vlucht had ik een fles parfum (100 ml.) in mijn koffer en die is voor de helft leeggelopen. Heb dit nooit eerder gehad.
Nu neem ik mijn handbagage altijd een mini mee, maar is het verstandiger om parfum altijd in de handbagage mee te nemen?

zondag 27 oktober 2019 om 11:28
Volgens mij is de luchtdruk daar hetzelfde. Ik heb zelf maandenlang probleemloos met een fles parfum in mijn ruimbagage gevlogen. Dus ik denk dat iets anders de oorzaak moet zijn geweest. Misschien dat de dop eraf is gegaan en dat iets in je koffer tegen dat spuitding drukte?Merel7 schreef: ↑27-10-2019 09:46Dolly, even een vraagje.
zondag 27 oktober 2019 om 12:19
Goede morgen Dolly, Brussel zit er er al (bijna) weer op, heb je het leuk gehad?TrolleyDolly schreef: ↑27-10-2019 11:28Volgens mij is de luchtdruk daar hetzelfde. Ik heb zelf maandenlang probleemloos met een fles parfum in mijn ruimbagage gevlogen. Dus ik denk dat iets anders de oorzaak moet zijn geweest. Misschien dat de dop eraf is gegaan en dat iets in je koffer tegen dat spuitding drukte?
Je had wel mooi een uurtje extra door het verzetten van de klok.
Ik heb het zelf ook nooit meegemaakt en vlieg best veel lange afstanden (dus hoog).
Baalde wel, was een dure 100 ml fles, net nieuw, dus nog vol en meer dan de helft was weggelopen.
zondag 27 oktober 2019 om 12:43
Hoi Dolly, ik volg je nu al een tijdje op Instagram, echt super leuk. Maar ik volg daar ook nog een andere stewardess van dezelfde maatschappij. Rachel is haar voornaam, ken je haar toevallig persoonlijk? Zo maar een vraagje trouwens, zou het wel grappig vinden.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.

maandag 28 oktober 2019 om 11:53
Toen een collega aan boord vroeg wat het tijdsverschil was met Dubai herinnerde ik mij dat het uur verzet zou worden die nacht. Inderdaad een extra uurtje in Brussel!Merel7 schreef: ↑27-10-2019 12:19Goede morgen Dolly, Brussel zit er er al (bijna) weer op, heb je het leuk gehad?
Je had wel mooi een uurtje extra door het verzetten van de klok.
Ik heb het zelf ook nooit meegemaakt en vlieg best veel lange afstanden (dus hoog).
Baalde wel, was een dure 100 ml fles, net nieuw, dus nog vol en meer dan de helft was weggelopen.
Mijn zus is dus met de trein gekomen. Daarna zijn we met een andere crew iets gaan eten. Daarna zijn we even naar de Grote Markt gewandeld en hebben we een wafel gegeten. Vervolgens zijn we op een terrasje gaan zitten. Rond een uur of 8 zijn mijn zus en ik naar de kamer gegaan en hebben we nog wat zitten praten in bed terwijl de TV op stond. Om 23h30 zijn we uiteindelijk gaan slapen (ik was toen 22h wakker). De volgende ochtend rustig gaan ontbijten en daarna heeft mijn zus de trein terug naar huis genomen. Toen was het voor mij tijd om mij klaar te maken voor de terugvlucht.
Echt een perfecte layover.

Ik ben nu onderweg naar het schoonheidssalon om mijn nagels en wenkbrouwen in orde te maken. Net voor ik de taxi wilde nemen kwam ik Jay tegen. Die kwam net aan na haar vlucht. Het was haar eerste vlucht na haar vakantie naar België. Die had het net als ik na mijn vakantie ook lastig. Ze had eens gekeken wanneer de vacature terug zou open gaan bij KLM.

Ik herinnerde haar eraan dat het beter zal gaan over een paar dagen. En dat ik de komende 4 dagen beschikbaar ben voor een babbel.

maandag 28 oktober 2019 om 15:23
Mijn roommate heeft straks dezelfde horrorvlucht als ik.
Overboekt dan nog.
Ik ben benieuwd. Maar ze gaat in ieder geval goed geïnformeerd aan boord. Ze heeft een plan: de service rekken. En ik heb haar gezegd dat ze de bar zoveel mogelijk moet volproppen zodat ze niet teveel moet terug lopen naar de galley want dan krijg je onderweg telkens een hoop bestellingen en verontwaardigde opmerkingen (hey! We didn't get drinks!) naar je hoofd geslingerd.

maandag 28 oktober 2019 om 15:57
hahaha nee, maar ik kom veel mensen uit die contreien tegen tijdens mijn vakanties, het is heel herkenbaar gedrag. Niet aardig en zeer generaliserend maar de mannen speken vaak slecht engels, zijn zeer vrouwonvriendelijk en eigenlijk gewoon overall zeer respectloos naar anderen. Aparte types.TrolleyDolly schreef: ↑24-10-2019 18:42Ben jij toevallig ook crew (geweest)? Mijn excuses moest je dat al eens hebben geschreven... cabin crew brain.![]()
Dolly, mag ik misschien ook je insta?