Gone Flying, Dubai

woensdag 12 december 2018 om 17:57
Welkom in mijn vervolgtopic!
Begin Januari verhuis ik naar Dubai om aan een spannend, nieuw hoofdstuk te beginnen. Ik deel hier graag met jullie hoe het mij vergaat in die hete, zanderige smeltkroes van culturen.
Maar eerst... inpakken en afscheid nemen.
Dit topic slechts heeft 1 regel: mijn werkgever mag niet worden genoemd.

Begin Januari verhuis ik naar Dubai om aan een spannend, nieuw hoofdstuk te beginnen. Ik deel hier graag met jullie hoe het mij vergaat in die hete, zanderige smeltkroes van culturen.
Maar eerst... inpakken en afscheid nemen.

Dit topic slechts heeft 1 regel: mijn werkgever mag niet worden genoemd.

anoniem_380051 wijzigde dit bericht op 06-01-2020 15:47
79.16% gewijzigd

dinsdag 22 oktober 2019 om 21:09
Omdat ze genoeg crew hebben om de vluchten te doen dus zijn ze gestopt met sponsoren tot ze weer een tekort hebben.Promethium schreef: ↑22-10-2019 15:21Spannend zo'n visumaanvraag voor de USA! Wat is de reden dat je werkgever dat niet betaalt? Uiteindelijk hebben zij er vooral baat bij toch?
Ik wilde aanvankelijk geen geld uitgeven om mijn job te doen. Maar het ziet er niet naar uit dat ze snel een tekort gaan hebben en ik blijf hier ook niet eeuwig rondhangen. En door crew die zo redeneren zal dat niet snel veranderen.

De aanvraag is rond trouwens. Nu wachten tot ze mij inroosteren voor het interview. Dat hoef ik dan weer niet zelf te doen. Zij maken de afspraak en zorgen voor de vrije dagen. (Ik moet mijn paspoort een paar dagen afgeven dus ik kan dan niet vliegen)

dinsdag 22 oktober 2019 om 22:34
Heb je je PB gecheckt? TD stuurt het gewoon gelijk naar je PB zonder melding in dit topicririanneke schreef: ↑22-10-2019 21:24Misschien heb je mijn vraag laatst niet gezien dus vraag nog maar keertje om je insta. Ben zo benieuwd naar je foto' s en fimpjes.

woensdag 23 oktober 2019 om 08:12
Tof dat je ook de VS wil gaan doen, echt de hele wereld over!
Kun je dan in je 'top bid' maand (hoe heette dat ook alweer? Dat je het meeste kans maakt) nog wel inzetten op vluchten naar Australie?
Ik herken het minder vloeiend Nederlands gaan praten van toen ik 6 mnd in de VS woonde, zonder iemand die NL sprak om me heen. Toen ik terugkwam mixte ik steeds Engelse woorden in het Nederlands, vooral woorden die op elkaar lijken ('the' in plaats van 'de' enzo). Kwam wel snel weer goed bij mij, maar jij bent natuurlijk langer weg. Bel je vaak met familie en vrienden eigenlijk?
Kun je dan in je 'top bid' maand (hoe heette dat ook alweer? Dat je het meeste kans maakt) nog wel inzetten op vluchten naar Australie?
Ik herken het minder vloeiend Nederlands gaan praten van toen ik 6 mnd in de VS woonde, zonder iemand die NL sprak om me heen. Toen ik terugkwam mixte ik steeds Engelse woorden in het Nederlands, vooral woorden die op elkaar lijken ('the' in plaats van 'de' enzo). Kwam wel snel weer goed bij mij, maar jij bent natuurlijk langer weg. Bel je vaak met familie en vrienden eigenlijk?

woensdag 23 oktober 2019 om 08:24
Ja ik kan nog steeds bieden op Australië als ik daar nog eens zin in heb.stokbootje schreef: ↑23-10-2019 08:12Tof dat je ook de VS wil gaan doen, echt de hele wereld over!
1 keer per week bel ik eens naar huis. Ik dacht zelf dat het vaker was maar dat is omdat de tijd zo ontzettend snel gaat. Uiteraard stuur ik vaker een appje. Zo is er eergisteren druk overleg geweest over wel of niet voor een US visa gaan. We hebben een groep op WhatsApp waar mijn zus, moeder, vader en ik in zitten. Zo kan ik de dagdagelijkse dingen thuis ook volgen

De reden dat ik niet vaker bel is het tijdsverschil, het feit dat ik enkel in de woonkamer kan videobellen en dat videobellen vaak heel lastig gaat hier in Dubai.

donderdag 24 oktober 2019 om 00:03
Wauw... terug thuis na een vlucht die van mij de stempel "ergste vlucht tot nu toe" krijgt.
1 en al chaos. Passagiers die zowat allemaal niet zelf hun stoel kunnen vinden, niet op hun beurt kunnen wachten tijdens de service, chronisch tekort hebben aan water en andere vloeistoffen, zich niet schamen om 4 wiskey's in 1 keer te bestellen, mij terugroepen als ik 2 rijen verder ben om wederom 2 drankjes te vragen, door elkaar roepen, hysterisch tegen mij schreeuwen, klagen dat ik niet snel genoeg werk, net voor touchdown naar hun vrienden lopen om te gaan kletsen.
Ik hoop die vlucht niet snel opnieuw te moeten doen.
1 en al chaos. Passagiers die zowat allemaal niet zelf hun stoel kunnen vinden, niet op hun beurt kunnen wachten tijdens de service, chronisch tekort hebben aan water en andere vloeistoffen, zich niet schamen om 4 wiskey's in 1 keer te bestellen, mij terugroepen als ik 2 rijen verder ben om wederom 2 drankjes te vragen, door elkaar roepen, hysterisch tegen mij schreeuwen, klagen dat ik niet snel genoeg werk, net voor touchdown naar hun vrienden lopen om te gaan kletsen.
Ik hoop die vlucht niet snel opnieuw te moeten doen.
anoniem_380051 wijzigde dit bericht op 24-10-2019 18:57
43.20% gewijzigd
donderdag 24 oktober 2019 om 00:57
TrolleyDolly schreef: ↑24-10-2019 00:03
Een passagier kwam mijn naam vragen omdat ik hun rij in alle chaos ben overgeslagen met de bar. Toen ik vroeg wat hij dan wilde drinken wilde hij niks.

Zo te lezen had hij al genoeg gedronken en is het maar goed dat je hem hebt overgeslagen.

Maar echt, wat een sneuneus.

* stukje weggehaald hier *
Nou ja, rustigaan maar even.
En gaaf dat je de knoop hebt doorgehakt voor de USA. Ook wel weer heel leuk, lijkt mij.
tja2 wijzigde dit bericht op 24-10-2019 19:14
Reden: Stukje weggehaald, was iets teveel info. :-)
Reden: Stukje weggehaald, was iets teveel info. :-)
33.38% gewijzigd

donderdag 24 oktober 2019 om 10:13
Oh wat erg! Op welke vlucht was dat?TrolleyDolly schreef: ↑24-10-2019 00:03Wauw... terug thuis na een vlucht die van mij de stempel "ergste vlucht tot nu toe" krijgt.
anoniem_360094 wijzigde dit bericht op 24-10-2019 20:13
Reden: Op verzoek gewijzigd
Reden: Op verzoek gewijzigd
78.01% gewijzigd

donderdag 24 oktober 2019 om 18:35
Nee dat is inderdaad niet het doel van dit topic. Het doel is om hier te vertellen over mijn baan en mijn leven in Dubai. Het is echter heel moeilijk om over mijn baan te praten zonder het over passagiers te hebben. Die zijn namelijk het voornaamste deel van mijn baan.
Ik heb hier al meerdere malen over passagiers gesproken. In dit geval koos ik er echter bewust voor om de vlucht niet noemen. Omdat ik je bezorgdheid begrijp en het niet erg netjes zou zijn.
Ben je van mening dat ik het laatste stuk weg moet halen? Ik twijfelde zelf ook maar het is niet altijd fun and games aan boord. Dus dat wilde ik niet achterhouden.
Het eerste stuk laat ik sowieso staan. Dat is heel algemeen. Maar ik denk ook niet dat het dat was waar je moeite mee had.

donderdag 24 oktober 2019 om 18:44
Hoewel ik stiekem als meelezer wel benieuwd ben naar die vlucht
, zou ik het niet noemen inderdaad.
En misschien wat minder details als het om een Europese bestemming gaat. Aangezien dan de kans iets groter is dat een bekende van zo'n persoon meeleest (nu is die kans niet meteen groot, maar dit topic wordt volgens mij best veel gelezen en je weet maar nooit).
Maar ik kan me ook voorstellen dat Nouschi bedoelt dat het details zijn in jouw werk? In dat opzicht zou je het laatste deel (wat collega's doen) misschien wat algemener kunnen maken. Er kunnen natuurlijk ook collega's meelezen.
Ik vind het trouwens wel ontzettend gaaf om jouw verhalen te kunnen lezen. Wat mij betreft het leukste topic op dit forum.

En misschien wat minder details als het om een Europese bestemming gaat. Aangezien dan de kans iets groter is dat een bekende van zo'n persoon meeleest (nu is die kans niet meteen groot, maar dit topic wordt volgens mij best veel gelezen en je weet maar nooit).
Maar ik kan me ook voorstellen dat Nouschi bedoelt dat het details zijn in jouw werk? In dat opzicht zou je het laatste deel (wat collega's doen) misschien wat algemener kunnen maken. Er kunnen natuurlijk ook collega's meelezen.
Ik vind het trouwens wel ontzettend gaaf om jouw verhalen te kunnen lezen. Wat mij betreft het leukste topic op dit forum.

donderdag 24 oktober 2019 om 19:13
En nu even iets helemaal anders. Over een maand is het zover! Dan tover ik mijn appartment om in een kerstwalhalla. Aangezien dit mijn eerste kerst in Dubai is moet ik nu al beginnen uitzoeken waar ik een kerstboom en versiering kan scoren. Een maand vliegt namelijk zo om en ik ga ook nog 11 dagen naar huis in November.
Ik bracht dit ter sprake toen ik met mijn roommates in de woonkamer zat. Ze kunnen niet wachten!
Ik vertelde dat je in BE of NL je kerstboom pas zet na 5/6 December omdat wij de "kerstman" 2 keer op bezoek krijgen in December. Wenkbrouwen schoten zoals verwacht omhoog dus ik begon het concept "Sinterklaas" (waar Santa Claus vandaan komt), de bijhorende hysterie en tegenwoordig ook de rellen uit te leggen. Jenny vond het allemaal geweldig grappig. Vooral de omschrijving van de pieten vond ze behoorlijk hilarisch. De originele look, maar ook de creatieve alternatieven. Ze zou zeker bieden voor een vlucht naar AMS om het met eigen ogen te zien. En ik beloofde om tijdens mijn vakantie naar België wat sinterklaas snoepgoed te verzamelen voor haar.
Ik bracht dit ter sprake toen ik met mijn roommates in de woonkamer zat. Ze kunnen niet wachten!

Ik vertelde dat je in BE of NL je kerstboom pas zet na 5/6 December omdat wij de "kerstman" 2 keer op bezoek krijgen in December. Wenkbrouwen schoten zoals verwacht omhoog dus ik begon het concept "Sinterklaas" (waar Santa Claus vandaan komt), de bijhorende hysterie en tegenwoordig ook de rellen uit te leggen. Jenny vond het allemaal geweldig grappig. Vooral de omschrijving van de pieten vond ze behoorlijk hilarisch. De originele look, maar ook de creatieve alternatieven. Ze zou zeker bieden voor een vlucht naar AMS om het met eigen ogen te zien. En ik beloofde om tijdens mijn vakantie naar België wat sinterklaas snoepgoed te verzamelen voor haar.

donderdag 24 oktober 2019 om 20:15
GedaanTrolleyDolly schreef: ↑24-10-2019 18:56Ach, weet je wat? Ik haal het laatste stuk gewoon weg. Het eerste deel geeft al een goede indruk.![]()
Het is heel lief dat jullie zo bezorgd zijn.
Als Maelstrom haar quote even aanpast van zodra ze dit leest is het opgelost.