Zure reacties op dit forum
donderdag 31 oktober 2019 om 03:29
Nou, daar is ie dan. Een nieuw topic over de 'zuurgraad' van sommige reacties op dit forum. Misschien is er, naar aanleiding van de gebeurtenissen van de afgelopen dagen*, aanleiding, behoefte en/of belangstelling voor een nieuw discussiedraadje op dit vlak. Daarom open ik de mogelijkheid 'tot'.
Het valt mij o.m. op dat er, met name in een nieuwe topics, geregeld een hoop sarcastische en ronduit onaardige reacties volgen. Veelal gaan deze reacties niet in op de door de TO gestelde vraag of het voorgelegde probleem. Het 'afzeiken'* lijkt daar de maat der dingen en doodnormaal, hetgeen mij telkens opnieuw verbaast.
Er lijkt een tendens van negatieve groepsdynamiek van waaruit de stelling dat dit nieuwkomers wegjaagt of eerdere forummers er toe bracht niet meer vaak terug te komen, gerechtvaardigd lijkt.
Ik erger mij doorgaans groen en geel aan deze toonzetting die zich ook vaak verderop in topics manifesteert, en ga er dan ook geregeld tegenin (loep mij even). Ik gebruik in dat verband ook vaak de kreet 'pH-waarde' of 'niet-constructieve reactie.' Inmiddels is ook de term 'groepje' gebezigd, die ik genuanceerd heb tot (negatief) groepsgedrag/dynamiek. Zie mijn posts in het topic overig/viva-mods-het-is-tijd-voor-excus ... #p30554095
Naar mijn idee zou één van Neerlands grootste onlinefora een podium moeten zijn waar ieder zijn of haar probleem binnen de door de reactie gestelde regels veilig kan neerleggen en om menselijk kan advies vragen, zonder dat dit wordt afgeserveerd met de vraag of het alweer zomer/herfst/voorjaarsvakantie is of de popcorneter
, die ik ik bij deze symbool maak voor het zure reactiepatroon van menig (zelfbenoemd) fossiel of andere reactant die het grappig vindt anderen anoniem te bespotten. Het gaat er uiteraard niet om dat de emoticon nu een dan eens wordt gebruikt, maar om de symboolwaarde.
De vrijheid van meningsuiting is een groot goed dat naar mijn idee tot het uiterste beschermd moet worden. Echter vind ik sommige dynamiek hier geen uiting meer daarvan, maar gedrag dat niet strookt met de sociale conventies.
Ik vind dat dit besproken moet kunnen worden. Dus ga hieronder je gang als je daar behoefte aan hebt. Het onderwerp is niet nieuw. Er zijn meer topics over geweest in het verleden, maar die vind ik nu niet terug.
* zie 'Medsgate' waardoor o.a. ook de discussie over 'zuurgraad' begon. Het gaat dus niet om S-Meds zelf of haar reacties t.a.v. andere forummers(!)
* dit slaat niet op de topics over ziek zijn/overlijden van naasten. Daar zijn de reacties doorgaans superlief en meelevend
Het valt mij o.m. op dat er, met name in een nieuwe topics, geregeld een hoop sarcastische en ronduit onaardige reacties volgen. Veelal gaan deze reacties niet in op de door de TO gestelde vraag of het voorgelegde probleem. Het 'afzeiken'* lijkt daar de maat der dingen en doodnormaal, hetgeen mij telkens opnieuw verbaast.
Er lijkt een tendens van negatieve groepsdynamiek van waaruit de stelling dat dit nieuwkomers wegjaagt of eerdere forummers er toe bracht niet meer vaak terug te komen, gerechtvaardigd lijkt.
Ik erger mij doorgaans groen en geel aan deze toonzetting die zich ook vaak verderop in topics manifesteert, en ga er dan ook geregeld tegenin (loep mij even). Ik gebruik in dat verband ook vaak de kreet 'pH-waarde' of 'niet-constructieve reactie.' Inmiddels is ook de term 'groepje' gebezigd, die ik genuanceerd heb tot (negatief) groepsgedrag/dynamiek. Zie mijn posts in het topic overig/viva-mods-het-is-tijd-voor-excus ... #p30554095
Naar mijn idee zou één van Neerlands grootste onlinefora een podium moeten zijn waar ieder zijn of haar probleem binnen de door de reactie gestelde regels veilig kan neerleggen en om menselijk kan advies vragen, zonder dat dit wordt afgeserveerd met de vraag of het alweer zomer/herfst/voorjaarsvakantie is of de popcorneter
De vrijheid van meningsuiting is een groot goed dat naar mijn idee tot het uiterste beschermd moet worden. Echter vind ik sommige dynamiek hier geen uiting meer daarvan, maar gedrag dat niet strookt met de sociale conventies.
Ik vind dat dit besproken moet kunnen worden. Dus ga hieronder je gang als je daar behoefte aan hebt. Het onderwerp is niet nieuw. Er zijn meer topics over geweest in het verleden, maar die vind ik nu niet terug.
* zie 'Medsgate' waardoor o.a. ook de discussie over 'zuurgraad' begon. Het gaat dus niet om S-Meds zelf of haar reacties t.a.v. andere forummers(!)
* dit slaat niet op de topics over ziek zijn/overlijden van naasten. Daar zijn de reacties doorgaans superlief en meelevend
Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)
zaterdag 2 november 2019 om 10:46
Je mag het natuurlijk uitspreken maar de ander mag dat gewoon naast zich neerleggen.Maud*de*Braose schreef: ↑02-11-2019 10:41Daar ben ik het deels mee eens. Je moet bij jezelf ten rade gaan. Maar mag ook best uitspreken dat iets je kwetst of dat je het niet leuk vindt. Onverstandig is om dat te doen in de verwachting dat de ander het daar mee eens is, je genoegdoening zal schenken of er uberhaupt voor open staat.
zaterdag 2 november 2019 om 10:47
Ik geef toe dat ik niet weet waarover het gaat, maar als er iemand niet pest is het Coco wel. Daar steek ik mijn hand voor in het vuur.RamsayStreet schreef: ↑02-11-2019 09:20Sorry Coconuts12, ik vind dat jij zelf ook pest, in 2 andere topics hier. Jij brengt de shit van het Napraattopic naar een ander topic. Het komt op mij hypocriet over dat je het nu hier dan weer gaat hebben over 'ownen' want dat doe je zelf ook niet. Vraag dat dan niet van een ander.
Life is short. Eat dessert first.
zaterdag 2 november 2019 om 10:48
Lees anders nog ff dit topic door.RamsayStreet schreef: ↑02-11-2019 10:43Dan zou het toch juist makkelijker moeten zijn om het je te herinneren?
Maar hey, ik schrijf pas sinds maandag mee dus ga vooral voorbij aan mijn kant van het verhaal. Verdedig elkaar, ontken dat er groepjes zijn, geloof in je eigen mythe. Ik hou je niet tegen. Kan het wel hebben. Dus ga lekker door zo met elkaar.
Het barst hier van de groepjes, volgens mij is dat zo ongeveer het enige waar iedereen het over eens is.
You can achieve anything that doesn't require skill or knowledge.
Week 6 van de Extremely Demotivational Calendar
Week 6 van de Extremely Demotivational Calendar
zaterdag 2 november 2019 om 10:48
Zonder oordeel of ik vindt dat jij Coco of Ramsey gelijk heeft en in t slgemeen bedoeld.Maud*de*Braose schreef: ↑02-11-2019 10:37En nu doe je het weer. Je roept weer over dingen die wij niet weten en niet kunnen nalezen. Hou daar eens mee op. Als je je gekwetst voelt moet je dat op een normale manier met Coco uitspreken. En niet hier op deze manier tekeer gaan.
deze opmerking van jou is iemand aanspreken op haar gedrag/proberen op te leggen hoe ze moet reageren.
Juist datgene waarvan, als het zo uitkomt, positief of negatief uitgelegd wordt. Jij vindt dat jij gelijk hebt en dit dus op deze manier mag/moet zeggen.
Als jij op deze manier aangesproken wordt, vind je dat de ander zijn wil niet aan jou moet opleggen. En jij vind dat jij gelijk hebt.
Zo gaat t doorgaans: vond je gisteren zwart mooi en kon je dat prima beargumenteren, vind je vandaag met dezelfde argumenten wit mooi en is degene die vandaag zwart mooi vindt, maar stom.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)
"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
zaterdag 2 november 2019 om 10:49
Dus in vier dagen ben je vooral actief op het zuur slotentopic waar je anderen de maat neemt en beschuldig je iemand ervan je persoonlijk te hebben gekwetst in een ander topic. En daar wil je dan graag privé over praten. Raar gedrag.RamsayStreet schreef: ↑02-11-2019 10:43Dan zou het toch juist makkelijker moeten zijn om het je te herinneren?
Maar hey, ik schrijf pas sinds maandag mee dus ga vooral voorbij aan mijn kant van het verhaal. Verdedig elkaar, ontken dat er groepjes zijn, geloof in je eigen mythe. Ik hou je niet tegen. Kan het wel hebben. Dus ga lekker door zo met elkaar.
zaterdag 2 november 2019 om 10:50
Je gaat te ver. Dat vind ik ervan.
Ik ook.doornroosje9 schreef: ↑02-11-2019 10:47Ik geef toe dat ik niet weet waarover het gaat, maar als er iemand niet pest is het Coco wel. Daar steek ik mijn hand voor in het vuur.
Coco, laat gaaaaaaan.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
zaterdag 2 november 2019 om 10:51
Absoluut raar gedrag! Trap er niet in Coco.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
zaterdag 2 november 2019 om 10:52
Aan wie doet me dat toch ook alweer denken?
zaterdag 2 november 2019 om 10:52
ik denk dat we allemaal hetzelfde denken
zaterdag 2 november 2019 om 10:53
Ik weet het. Maar sommige mensen zijn het echt niet waard. Ik word er serieus boos van, hoe jij hier beschuldigd wordt.
zaterdag 2 november 2019 om 10:54
zaterdag 2 november 2019 om 10:55
Doe niet zo raar, ik heb je gezegd dat ik je dan maar op je woord zal proberen te geloven. Net zoals ik ervan uit probeer te gaan dat Coco de waarheid vertelt. Dat kan toch allebei? Het is alleen zo'n raar verhaal hè?RamsayStreet schreef: ↑02-11-2019 10:43Dan zou het toch juist makkelijker moeten zijn om het je te herinneren?
Jij bent hier nu je 6e dag, zegt dat Coco kwetsende opmerkingen in jouw richting heeft gemaakt èn gewist. Je vertelt dat je haar bovendien begin deze week onder de negeer had èn twee keer hebt gepb't voor je hier plompverloren een beschuldiging in haar richting uit.
Coco zegt zich er niks van te herinneren, geen pb's ontvangen te hebben èn biedt desondanks haar excuses aan.
En dan las ik ook nog zelf dat Coco zich hier vanmorgen kwetsbaar opstelde en dat jij even later met je verhaal kwam èn roept dat ze niet kwetsbaar is?
Je snapt toch wel dat dit allerlei vraagtekens oproept? Het is best veel drama voor een paar dagen forummen ...
yette wijzigde dit bericht op 02-11-2019 10:56
0.04% gewijzigd
Beetje eng eigenlijk wel.
Negeren die hap, Coco.
zaterdag 2 november 2019 om 10:56
Maar als iemand jou heeft gekwetst dan kun je daar toch meteen een vraag over stellen? Nu ben je een beetje geheimzinnig hier aan het mopperen, daar komt reactie op van anderen en wil jij het via PB ‘oplossen’? Dan had je er hier ook niet over moeten beginnen. En dat oplossen via PB komt ook niet heel oprecht over.RamsayStreet schreef: ↑02-11-2019 10:43Dan zou het toch juist makkelijker moeten zijn om het je te herinneren?
Ik ‘ken’ Coconuts niet eens, maar zij heeft zich ook in dit topic juist kwetsbaar opgesteld en dan wil je daar even op inhakken?
Dit topic wordt wel steeds gekker. Ik herhaal even wat ik eerder schreef:
Neem een Rennie en plaats een gifje.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Be a debaser
zaterdag 2 november 2019 om 10:58
Dat is nog eens lekker forummen! Niemand die het oneens is met jeboebezoebe schreef: ↑02-11-2019 10:46Inmiddels praat ik in dit topic alleen nog met mezelf want ik heb iedereen op negeer. Lekker rustig hoor, kan het aanraden!
...
zaterdag 2 november 2019 om 10:59
Ik denk dat ze er wel overheen komt.Coconuts12 schreef: ↑02-11-2019 10:37Dat is mogelijk. Maar ik kan deze week die opmerking hebben gemaakt.