Kinderopvang tijdens staking

maandag 28 oktober 2019 om 20:21

zaterdag 2 november 2019 om 13:19
Nee, nou doe jij aannames die niet waar zijn.AnnabeldeDertiende schreef: ↑02-11-2019 12:57Op mijn pabo werd er vanaf dag 1 gewaarschuwd. Ga niet te snel in op het aanbod dat je ongetwijfeld gaat krijgen, want we hebben dat veel te vaak mis zien gaan.
En als je al 100 jaar onderwijservaring hebt dan zal het vast beter gaan. Maar die mensen zijn schaars, het heet niet voor niks zij-instroom. Zeggen dat je met een bepaalde vooropleiding prima vanaf dag 1 onbegeleid alleen les kunt geven, suggereert ook dat het allemaal niet zo veel voorstelt. Sommige zij-instromers hebben het geschiktheidsonderzoek nog niet eens achter de rug voordat ze begonnen zijn.
Op veel scholen is er wel een goede begeleiding.
Mensen die al jaren met groepen jongeren werken hebben inderdaad een voorsprong op iemand die nog nooit een kind gezien heeft en dus al meer kans om zich staande te houden.

zaterdag 2 november 2019 om 13:21
Ze zijn er zeker maar niet in overvloed. Logisch ook dat je met een hbo-diploma buiten het onderwijs niet kiest voor een baan op mbo-niveau binnen het onderwijs. En zeker niet in het verleden toen er amper onderwijsassistentbanen te vinden waren.

zaterdag 2 november 2019 om 13:27
De stelling was dat je onbegeleid voor een klas wordt gezet als zij-instromer. Daar reageerde ik op. Iemand zei dat we dat als maatschappij niet moeten willen. Daar voegde ik aan toe dat je het als zij-instromer zelf ook niet moet willen. Daar voegde jij aan toe dat het van je vooropleiding afhangt.Suðri schreef: ↑02-11-2019 13:19Nee, nou doe jij aannames die niet waar zijn.
Mensen die al jaren met groepen jongeren werken hebben inderdaad een voorsprong op iemand die nog nooit een kind gezien heeft en dus al meer kans om zich staande te houden.
Dat is dus iets anders dan een zij-instroomtraject waar wel goede begeleiding voor is.

zaterdag 2 november 2019 om 13:29
Suðri schreef: ↑02-11-2019 13:19Nee, nou doe jij aannames die niet waar zijn.
Dit inderdaad. Er is bij ons ook begeleiding voor startende leerkrachten. Vaste begeleider (vaak de duo partner) binnen de school en één buiten de school.

zaterdag 2 november 2019 om 13:35
Wat ik me oprecht afvraag. Hoe kan er zoveel verschil zitten tussen verschillende scholen qua geld? Op de basisschool van mijn kinderen hebben ze een conciërge, 2 dagen een gymleraar, 1 dag een muziekleraar, 2 interne begeleiders beide voor 3 dagenen en een onderwijsassistent dit is echt geen grote school (11 Klassen). Dit lijkt zo'n enorm verschil met jouw situatie dat ik wel begrijp dat jouw situatie erg pittig is.Chocofudge schreef: ↑02-11-2019 11:15Helaas niet Annebel. Ik werk als directeur in het basisonderwijs. Ben 35, zit al 2 jaar aan mijn eindtrede en er zijn 4 leerkrachten bij mij die meer verdienen dan ik....
Ik verdien niets meer dan een leerkracht, maar ben wel eindverantwoordelijk (ja...het bestuur...maar ben integraal schoolleider), ben 7 dagen per week bereikbaar en heb geen ondersteuning qua administratie, concierge, etc. In de onderhandelingen zijn ze de schoolleiders en assistenten 'vergeten', waardoor er in de verhouding niets meer van klopt (als dat het al deed).

zaterdag 2 november 2019 om 14:08
Groenevingers1982 schreef: ↑02-11-2019 13:35Wat ik me oprecht afvraag. Hoe kan er zoveel verschil zitten tussen verschillende scholen qua geld? Op de basisschool van mijn kinderen hebben ze een conciërge, 2 dagen een gymleraar, 1 dag een muziekleraar, 2 interne begeleiders beide voor 3 dagenen en een onderwijsassistent dit is echt geen grote school (11 Klassen). Dit lijkt zo'n enorm verschil met jouw situatie dat ik wel begrijp dat jouw situatie erg pittig is.
De werkdrukgelden die scholen vorig jaar naar eigen inzicht mochten inzetten zijn nogal verschillend gebruikt. De ene school nam een conciërge, de andere zag meer in apparatuur zoals betere pc's of een vaatwasser, wasmachine etc. De derde school kocht er kippen/konijnen van en de volgende gaf alle leerkrachten een cursus yoga cadeau.
Verder krijgen scholen geld per leerling. Sommige leerlingen krijg je meer voor dan anderen. Dus daardoor ontstaat er ook verschil.
En op sommige scholen is wel geld, maar personeel niet te vinden. Wij hebben bijvoorbeeld een conciërge voor vier uur per week. Reageren niet veel mensen op zo'n advertentie.
anoniem_65b93a10517d3 wijzigde dit bericht op 02-11-2019 14:15
15.85% gewijzigd

zaterdag 2 november 2019 om 14:38
Ligt aan hoeveel schoolgeld er betaald (kan) worden, wel of geen verbinding met een confessie, etc.Groenevingers1982 schreef: ↑02-11-2019 13:35Wat ik me oprecht afvraag. Hoe kan er zoveel verschil zitten tussen verschillende scholen qua geld? Op de basisschool van mijn kinderen hebben ze een conciërge, 2 dagen een gymleraar, 1 dag een muziekleraar, 2 interne begeleiders beide voor 3 dagenen en een onderwijsassistent dit is echt geen grote school (11 Klassen). Dit lijkt zo'n enorm verschil met jouw situatie dat ik wel begrijp dat jouw situatie erg pittig is.
En het speciaal onderwijs is wéér anders.

zaterdag 2 november 2019 om 14:47
Echt.

En kom maar door hoor met eventuele volgende acties. Ik regel wel wat. En ik neem er ook nog wel wat extra onder mijn hoede.

zaterdag 2 november 2019 om 14:48
Tot gisteravond 20 uur denk ik? Toen er op het journaal kenbaar werd gemaakt dat de grote bonden de stakingsoproep intrekken. Wat nog niet wil zeggen dat er niet gestaakt wordt. De kleine bonden roepen sowieso nog op tot staken.
zaterdag 2 november 2019 om 14:56
Ok, dat is gisteravond dan idd helemaal aan me voorbij gegaan. Maar ik ga er vanuit dat de school van mijn kind niet meedoet, anders hadden ze de boodschap anders geformuleerd.
Excuus dat ik spuit 11 was.

zaterdag 2 november 2019 om 15:02
Als jullie school aangegeven heeft niet te gaan staken kan je daar inderdaad vanuit gaan.

zaterdag 2 november 2019 om 15:17
Je maakt mij niet wijs dat je daar in een dorp in de buurt van je werk geen huis kan kopen
Hier kun je voor dat bedrag echt een goed huis kopen hoor. Zelfs in de stad hier in de buurt.

zaterdag 2 november 2019 om 15:19

zaterdag 2 november 2019 om 15:27
2300 netto is gewoon niet heel slecht voor 4 dagen werken.Lucifer2018 schreef: ↑02-11-2019 15:19Ow, dan is het overal zo natuurlijk. Echt wat een dom gereyl weer.

zaterdag 2 november 2019 om 16:02
zaterdag 2 november 2019 om 16:50
zaterdag 2 november 2019 om 17:11
Ik werk op een hele kleine school <100 lln, en we hebben de klassen klein gehouden met al het werkdrukgeld + extra van het bestuur. Dit betekent inderdaad dat je inlevert op de rest. Wel een IB, wel 1 dag een leerkracht ambulant en sinds kort een onderwijsassistent voor een paar uur.Groenevingers1982 schreef: ↑02-11-2019 13:35Wat ik me oprecht afvraag. Hoe kan er zoveel verschil zitten tussen verschillende scholen qua geld? Op de basisschool van mijn kinderen hebben ze een conciërge, 2 dagen een gymleraar, 1 dag een muziekleraar, 2 interne begeleiders beide voor 3 dagenen en een onderwijsassistent dit is echt geen grote school (11 Klassen). Dit lijkt zo'n enorm verschil met jouw situatie dat ik wel begrijp dat jouw situatie erg pittig is.
Maar daardoor wel groepen van 20 kinderen, echt nodig met de populatie kinderen bij ons.
De aanname dat een directeur goed betaald krijgt hoor ik vaak, maar dit is dus echt een lachertje in vergelijking met leidinggevenden in het bedrijfsleven en ook de zorg. Ook is het echt een hele omvangrijke baan (geen hr afdeling, dus dat doe ik zelf, ik zet het vuilnis aan de weg, val in als er iemand ziek is, en wordt ondertussen geacht aan iedereen op een juiste manier verantwoording af te leggen over onze schoolontwikkeling)
Bovenal is het een fantastische baan, echt....maar als ik 's morgens al brood smerend voor mijn kinderen inval sta te regelen (wat overigens nooit lukt) baal ik wel eens van de werkdruk en het altijd 'aan' staan....voor een salaris dat niet in verhouding staat met de functie.