Kinderopvang tijdens staking

maandag 28 oktober 2019 om 20:21

maandag 28 oktober 2019 om 20:27
Inderdaad ja. Wij hebben hier zo'n integraal kindcentrum maar het idee daarvan is juist dat ze opvang bieden als er geen school is.

maandag 28 oktober 2019 om 20:29
Klopt. En echt al heel lang bekend.

6 nov landelijke staking idd.

Dat lijkt me ook. Dit soort bijzondere ideeen zouden ze dus op hun site moeten zetten. Zodat ouders weten bij wat voor soort opvang ze hun kinderen zetten.COtweepuntnul schreef: ↑28-10-2019 20:27Inderdaad ja. Wij hebben hier zo'n integraal kindcentrum maar het idee daarvan is juist dat ze opvang bieden als er geen school is.
maandag 28 oktober 2019 om 20:31
De BSO biedt hier alleen de normale middagopvang op 6 november, ze vangen de staking dus niet op. Dat doen ze uit principe, en dat vind ik helemaal terecht.
Ik snap dat het lastig kan zijn voor ouders, maar de staking is ook om een duidelijk signaal te geven. Dat signaal komt een stuk minder hard aan als niemand iets van de staking merkt.
Ik mag ook hopen dat alle ouders die hierdoor getroffen worden de volgende keer in het stemhokje een zinnig keus maken. Dus een keus voor een partij die nu niet het kabinetsbeleid maakt, en zo het onderwijs volledig kapot maakt.
Ik snap dat het lastig kan zijn voor ouders, maar de staking is ook om een duidelijk signaal te geven. Dat signaal komt een stuk minder hard aan als niemand iets van de staking merkt.
Ik mag ook hopen dat alle ouders die hierdoor getroffen worden de volgende keer in het stemhokje een zinnig keus maken. Dus een keus voor een partij die nu niet het kabinetsbeleid maakt, en zo het onderwijs volledig kapot maakt.

maandag 28 oktober 2019 om 20:33
Solidair is een betere omschrijving. Ze bieden dus geen extra opvangmogelijkheden . Ik heb hier dus moeite mee, ik wil prima extra betalen maar ze bieden gewoon geen mogelijkheden.Betty_Slocombe schreef: ↑28-10-2019 20:29Loyaal aan leraren lijkt me niet de letterlijke bewoording. Zo ja, dan zou ik een andere bso overwegen.
De bso van mijn gebroed biedt wel opvang aan. Ik twijfel er niet aan dat ze solidair zijn met leerkrachten, maar ze willen ook voldoen aan de vraag van ouders.

maandag 28 oktober 2019 om 20:33
Klopt idd

maandag 28 oktober 2019 om 20:35
Ouders merken die staking sowieso in de portomonnee want extra opvang is extra betalen.Pozzebok schreef: ↑28-10-2019 20:31De BSO biedt hier alleen de normale middagopvang op 6 november, ze vangen de staking dus niet op. Dat doen ze uit principe, en dat vind ik helemaal terecht.

maandag 28 oktober 2019 om 20:36
De staking zou er moeten zijn om de overheid wakker te schudden, niet om de ouders te pesten.Pozzebok schreef: ↑28-10-2019 20:31De BSO biedt hier alleen de normale middagopvang op 6 november, ze vangen de staking dus niet op. Dat doen ze uit principe, en dat vind ik helemaal terecht.

maandag 28 oktober 2019 om 20:37
Als ze vervangende opvang bieden raakt me dat sowieso want ik moet extra betalen. Ik heb het iedere keer nog kunnen regelen omdat ik een flexibele werkgever heb maar vind het toch bijzonder van een in mijn ogen commerciele organisatie.Pozzebok schreef: ↑28-10-2019 20:31De BSO biedt hier alleen de normale middagopvang op 6 november, ze vangen de staking dus niet op. Dat doen ze uit principe, en dat vind ik helemaal terecht.

maandag 28 oktober 2019 om 20:37
Die staking is al maandenlang aangekondigd ook voor precies die datum. De school kan het niet helpen wanneer ouders het nieuws niet volgen.

maandag 28 oktober 2019 om 20:39
Ouders worden niet gepest. Een enkele dag (aangekondigd!) die voor de meeste kinderen slechts 4 uur duurt (8:30 - 12:30) moet je kunnen opvangen. Wat doe je anders als je kind ziek is?
Als het zo een probleem is voor je (algemeen bedoeld), probeer dan wat met andere ouders te regelen.

Pozzebok schreef: ↑28-10-2019 20:31De BSO biedt hier alleen de normale middagopvang op 6 november, ze vangen de staking dus niet op. Dat doen ze uit principe, en dat vind ik helemaal terecht.
Het lijkt me handiger als de politiek er last van heeft, niet de ouders. Genoeg ouders stemmen uiteraard al linksig en die hebben er ook last van.
Het is niet de leraren tegen de ouders hè... vreemde boodschap om het zo te brengen.