Kinderopvang tijdens staking

28-10-2019 20:21 643 berichten
Woensdag gaan de leraren weer staken en nu ben ik benieuwd of jullie kinderopvang dan vervangende opvang aanbiedt? Die van mij biedt namelijk geen vervangende opvang aan omdat ze solidair zijn aan de leraren.
anoniem_63e580ce9be54 wijzigde dit bericht op 28-10-2019 20:34
2.42% gewijzigd
Loyaal aan de leraren? Lijkt me echt de meest slechtste keus die ze bedrijfstechnisch gezien kunnen leveren. Hier wel beperkt extra opvang.
Bij ons kun je bso aanvragen ja, maar ik ben zelf thuis dus dat hoeft niet.
Sophiever schreef:
28-10-2019 20:26
Loyaal aan de leraren? Lijkt me echt de meest slechtste keus die ze bedrijfstechnisch gezien kunnen leveren. Hier wel beperkt extra opvang.
Inderdaad ja. Wij hebben hier zo'n integraal kindcentrum maar het idee daarvan is juist dat ze opvang bieden als er geen school is.
En het is woensdag de 6e, niet aankomende woensdag toch?
De BSO biedt hier opvang voor de kinderen die normaal ook al BSO afnemen op woensdag.
Loyaal aan leraren lijkt me niet de letterlijke bewoording. Zo ja, dan zou ik een andere bso overwegen.
De bso van mijn gebroed biedt wel opvang aan. Ik twijfel er niet aan dat ze solidair zijn met leerkrachten, maar ze willen ook voldoen aan de vraag van ouders.
COtweepuntnul schreef:
28-10-2019 20:27
Klopt. En echt al heel lang bekend.
COtweepuntnul schreef:
6 nov landelijke staking idd.
COtweepuntnul schreef:
Inderdaad ja. Wij hebben hier zo'n integraal kindcentrum maar het idee daarvan is juist dat ze opvang bieden als er geen school is.
Dat lijkt me ook. Dit soort bijzondere ideeen zouden ze dus op hun site moeten zetten. Zodat ouders weten bij wat voor soort opvang ze hun kinderen zetten.
Alle reacties Link kopieren
De BSO biedt hier alleen de normale middagopvang op 6 november, ze vangen de staking dus niet op. Dat doen ze uit principe, en dat vind ik helemaal terecht.
Ik snap dat het lastig kan zijn voor ouders, maar de staking is ook om een duidelijk signaal te geven. Dat signaal komt een stuk minder hard aan als niemand iets van de staking merkt.
Ik mag ook hopen dat alle ouders die hierdoor getroffen worden de volgende keer in het stemhokje een zinnig keus maken. Dus een keus voor een partij die nu niet het kabinetsbeleid maakt, en zo het onderwijs volledig kapot maakt.
Betty_Slocombe schreef:
28-10-2019 20:29
Loyaal aan leraren lijkt me niet de letterlijke bewoording. Zo ja, dan zou ik een andere bso overwegen.
De bso van mijn gebroed biedt wel opvang aan. Ik twijfel er niet aan dat ze solidair zijn met leerkrachten, maar ze willen ook voldoen aan de vraag van ouders.
Solidair is een betere omschrijving. Ze bieden dus geen extra opvangmogelijkheden . Ik heb hier dus moeite mee, ik wil prima extra betalen maar ze bieden gewoon geen mogelijkheden.
COtweepuntnul schreef:
Klopt idd
Als de BSO zo'n stakingsdag opvangt, zou je dat kunnen beschouwen als een vorm van staking breken.
Pozzebok schreef:
28-10-2019 20:31
De BSO biedt hier alleen de normale middagopvang op 6 november, ze vangen de staking dus niet op. Dat doen ze uit principe, en dat vind ik helemaal terecht.
Ik snap dat het lastig kan zijn voor ouders, maar de staking is ook om een duidelijk signaal te geven. Dat signaal komt een stuk minder hard aan als niemand iets van de staking merkt.
Ik mag ook hopen dat alle ouders die hierdoor getroffen worden de volgende keer in het stemhokje een zinnig keus maken. Dus een keus voor een partij die nu niet het kabinetsbeleid maakt, en zo het onderwijs volledig kapot maakt.
Ouders merken die staking sowieso in de portomonnee want extra opvang is extra betalen.
Suðri schreef:
28-10-2019 20:29
Klopt. En echt al heel lang bekend.
School van mijn kinderen heeft afgelopen vrijdag bekend gemaakt deel te nemen aan de staking, dat vind ik nou niet echt heel lang...
Pozzebok schreef:
De staking zou er moeten zijn om de overheid wakker te schudden, niet om de ouders te pesten.
Pozzebok schreef:
Als ze vervangende opvang bieden raakt me dat sowieso want ik moet extra betalen. Ik heb het iedere keer nog kunnen regelen omdat ik een flexibele werkgever heb maar vind het toch bijzonder van een in mijn ogen commerciele organisatie.
Koffiepot schreef:
28-10-2019 20:36
School van mijn kinderen heeft afgelopen vrijdag bekend gemaakt deel te nemen aan de staking, dat vind ik nou niet echt heel lang...
Die staking is al maandenlang aangekondigd ook voor precies die datum. De school kan het niet helpen wanneer ouders het nieuws niet volgen.
Sophiever schreef:
De staking zou er moeten zijn om de overheid wakker te schudden, niet om de ouders te pesten.
Staken doet pijn, anders werkt het niet.
Pozzebok schreef:
28-10-2019 20:35
Als de BSO zo'n stakingsdag opvangt, zou je dat kunnen beschouwen als een vorm van staking breken.
Nee want ze geven geen onderwijs. Het is opvang.
Koffiepot schreef:
Hier ook
Sophiever schreef:
Ouders worden niet gepest. Een enkele dag (aangekondigd!) die voor de meeste kinderen slechts 4 uur duurt (8:30 - 12:30) moet je kunnen opvangen. Wat doe je anders als je kind ziek is?
Als het zo een probleem is voor je (algemeen bedoeld), probeer dan wat met andere ouders te regelen.
Pozzebok schreef:

Het lijkt me handiger als de politiek er last van heeft, niet de ouders. Genoeg ouders stemmen uiteraard al linksig en die hebben er ook last van.

Het is niet de leraren tegen de ouders hè... vreemde boodschap om het zo te brengen.
Nou die is er ook niet om de ouders te pesten hoor. Maar het lerarentekort is toch óók het probleem van ouders! Die willen toch ook (goed) onderwijs?
Anyway, ik staak die dag zelf (ook voor eigen rekening trouwens) en vang mijn kind zelf op aangezien er verder geen manifestatie is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven