Uit elkaar gaan

03-11-2019 17:12 171 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil na ruim 8 jaar samen zijn weg bij mijn man. We hebben al een goed en lang gesprek gehad en hij vind het jammer, maar geeft aan er niks aan te kunnen veranderen. We hebben nu afstand van ellaar genomen om na te denken maar wonen nog wel samen. De omgeving weet het nog niet.

Wat het belangrijkste voor hem was is dat we onze hond er niet de dupe van laten worden. Dat bevestigde mijn gevoel wel weer. Dat onze hond op zo'n moment als eerste in hem op komt vind ik moeilijk en dat heb ik hem ook verteld.
We hebben geen kinderen.

Sinds 2 jaar zijn we getrouwd en achteraf had ik daar voor al lichte twijfels. We hebben daar toen ook vaak over gesproken maar ik had het vertrouwen er in dat het goed kwam. Dat is helaas niet gebleken en we lopen dan ook weer tegen hetzelfde aan. Op dat soort momemten doen we weer extra ons best en is het weer even prima. Maar dat veranderd dan toch weer. Ik besef me nu dat hij zo is en we elkaar niet moeten willen veranderen. Dat is niet oke.

Hij vind altijd alles prima en goed en ik heb juist behoefte aan een partner waar ik een goed gesprek mee kan voeren en die trots op mij is en waarvanuit ook initiatief komt. In mijn relatie lijkt het hem allemaal niet uit te maken als ik er maar ben voor gezeldschap en klusjes. Hij gaat hier ook niet echt tegen in als ik dit aangeef.

Kortom, ik heb spijt dat ik getrouwd ben en ben bang dat we beide nog meer spijt hebben als we dit nog 10 jaar zo door laten gaan(vooral ik, want hij vind het allemaal wel best zo). Echter heb ik veel angst voor wat er gaan komen en voel ik me schuldig. Straks ben ik een jonge vrouw en al gescheiden...dat voelt verkeerd.
Maar in deze relatie blijven voelt ook verkeerd....

De hele dag door denk ik hier aan en het valt me echt wel zwaar, maar ik ben er van overtuigd dat blijven ook echt ongezond is als ze liefde er uit is...

Ik ben op zoek naar advies, of naar ervaringen van anderen. Bedankt voor het lezen.
Onze tijd is nu.
Marnamai schreef:
03-11-2019 18:19
Je kan paars gras niet groen laten worden door water.

Blijkbaar is dit iets wat al jaren speelt.
Zijn er al eindeloze gesprekken geweest.
Wordt het gras wel wat minder paars af en toe, maar nooit groen.

Als je dan groen gras of een ander kleurtje wil, zit er toch echt maar 1 ding op.
En ben je blij dat er geen kinderen mee gemoeid zijn.
Maar wél gaan trouwen terwijl het gras paars is natuurlijk, dat dan weer wél...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pejeka schreef:
03-11-2019 18:21
Maar wél gaan trouwen terwijl het gras paars is natuurlijk, dat dan weer wél...
Ja, als je altijd dacht dat paars gras normaal was en er later achter komt dat er ook groen gras is, dan kan dat zo lopen ja.
Nitflex schreef:
03-11-2019 18:20
Dat kan ook. Ik neem aan dat water geven, bemesten en verticuteren al geprobeerd is.

Maar je mag best meer willen in het leven.
Verkeerd gelezen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Wat een ander van vindt moet je loslaten. Jij bent en wordt niet gelukkig in deze relatie dus waarom zou je jezelf langer kwellen? Als je het naar anderen uitspreekt wordt het echt en zul je door moeten pakken en wat anderen daarvan vinden? Wat maakt jou dat uit! Je zal sowieso mensen teleurstellen maar verrassend genoeg zullen er ook velen zijn die het begrijpen en je steunen. Je staat niet alleen er zijn er velen je voorgegaan en sommigen al meerdere keren. Kies voor jezelf, je bent nog jong. En ik ken vele stellen die een co-zorg regeling hebben voor de hond dus daar hoef je ook niet voor te blijven.

Sterkte, ik weet uit ervaring dat het een lastige en onzekere stap is, maar het gaat om jou, je kunt het.
Ik doe mijn best
Senseo schreef:
03-11-2019 18:25
Wat een ander van vindt moet je loslaten. Jij bent en wordt niet gelukkig in deze relatie dus waarom zou je jezelf langer kwellen? Als je het naar anderen uitspreekt wordt het echt en zul je door moeten pakken en wat anderen daarvan vinden? Wat maakt jou dat uit! Je zal sowieso mensen teleurstellen maar verrassend genoeg zullen er ook velen zijn die het begrijpen en je steunen. Je staat niet alleen er zijn er velen je voorgegaan en sommigen al meerdere keren. Kies voor jezelf, je bent nog jong. En ik ken vele stellen die een co-zorg regeling hebben voor de hond dus daar hoef je ook niet voor te blijven.

Sterkte, ik weet uit ervaring dat het een lastige en onzekere stap is, maar het gaat om jou, je kunt het.
Het gáát niet alleen om TO. Het gaat ook om haar echtgenoot, volgens mij. Een echtgenoot die gelukkig is in de relatie. Om hém gaat het ook, als ik het niet mis heb.
Senseo schreef:
03-11-2019 18:25

Het gáát niet alleen om TO. Het gaat ook om haar echtgenoot, volgens mij. Een echtgenoot die gelukkig is in de relatie. Om hém gaat het ook, als ik het niet mis heb.
viva-amber schreef:
03-11-2019 17:45
Dus je blijft al 8 jaar bij hem omdat jij bang bent van het echte leven maar het is zijn schuld omdat hij niet zijn best doet en met die instelling ben je getrouwd....OK. Jij voelt je niet geliefd maar hij denk ik ook niet.
Ik heb niet gezegd dat ik me niet geliefd voel. Ik voel het niet meer terug.
Onze tijd is nu.
@pejeka uiteraard gaat het ook om hem maar hij heeft geen probleem met deze relatie en TO wel.
Ik doe mijn best
En dus moet jij maar doodongelukkig in je huwelijk blijven zitten, Pejeka, omdat je echtgenoot wél gelukkig is?

Terwijl je hem al jaren verteld dat je ongelukkig bent?

Hoe lang trek je dat denk je voor je ofwel depressief wordt, ofwel moordtheorieën ontwikkelt?
viva-amber schreef:
03-11-2019 17:45
Dus je blijft al 8 jaar bij hem omdat jij bang bent van het echte leven maar het is zijn schuld omdat hij niet zijn best doet en met die instelling ben je getrouwd....OK. Jij voelt je niet geliefd maar hij denk ik ook niet.
En dat het zijn schuld is zeg ik toch ook niet. We hebben ook geen ruzie of zo. Het is gewoon zo gelopen en hoe lullig dat ook is, hij wijst mij niet aan als schuldige en ik hem niet.
Onze tijd is nu.
Senseo schreef:
03-11-2019 18:31
@pejeka uiteraard gaat het ook om hem maar hij heeft geen probleem met deze relatie en TO wel.
En dús denk je dat hij ook geen probleem heeft met het opbreken van de relatie? Of toch wel? Dus bij het opbreken van de relatie gaat het toch net zo goed om hém? Zijn leven wordt toch ook gewoon even in scherven gegooid? Of zie ik het nou verkeerd?
Als mijn vrouw al jaren ongelukkig is in ons huwelijk zou ik als man haar toch ook liever laten gaan.

En rondkijken of ik met iemand wél écht helemaal gelukkig word.

In plaats van elke paar maanden er weer maar eens aan te moeten trekken en sleuren om 3 maand later vast te stellen dat het weer niets heeft opgeleverd en dat mijn vrouw ongelukkig blijft.
Marnamai schreef:
03-11-2019 18:31
En dus moet jij maar doodongelukkig in je huwelijk blijven zitten, Pejeka, omdat je echtgenoot wél gelukkig is?

Terwijl je hem al jaren verteld dat je ongelukkig bent?

Hoe lang trek je dat denk je voor je ofwel depressief wordt, ofwel moordtheorieën ontwikkelt?
Ga dan van die man weg vóórdat je met hem trouwt. Mijn hemel, de trouwjurk is nog maar koud terug van de stomerij en opééns komt TO erachter dat het leven met die man onhoudbaar is? Heeft ze dan staan te liegen toen ze voor de ambtenaar stond, of is die man in koud anderhalf jaar veranderd van de allerliefste, leukste, fijnste man op aarde in het grootste minkukel?
pejeka schreef:
03-11-2019 18:37
Ga dan van die man weg vóórdat je met hem trouwt. Mijn hemel, de trouwjurk is nog maar koud terug van de stomerij en opééns komt TO erachter dat het leven met die man onhoudbaar is? Heeft ze dan staan te liegen toen ze voor de ambtenaar stond, of is die man in koud anderhalf jaar veranderd van de allerliefste, leukste, fijnste man op aarde in het grootste minkukel?
Of misschien kwam het besef met de jaren. TO is jong en dacht misschien dat dingen er nou eenmaal bij horen. Gaandeweg blijkt misschien dat ze toch wat meer (of andere) ambitie en doelen heeft dan man. Of misschien heeft TO zich een andere richting op ontwikkeld. Je weet op je 20e niet altijd hoe je later in het leven staat.

Fijn dat jij nooit spijt hebt hoeven hebben van je keuzes! Dat is niet iedereen gegeven.
Tjonge. Jij twijfelde al vóór je huwelijk en bent toch gaan trouwen. Vervolgens lijk je over veel dingen snel ontevreden..en wil je scheiden. Dan geeft hij direct daarop de verantwoordelijkheid aan voor een goede verzorging of regeling voor jullie hond, zoals het hoort, en dat vindt jij niet ok? Klinkt juist als een heel goede betrokken man.
Nitflex schreef:
03-11-2019 18:41
Of misschien kwam het besef met de jaren. TO is jong en dacht misschien dat dingen er nou eenmaal bij horen. Gaandeweg blijkt misschien dat ze toch wat meer (of andere) ambitie en doelen heeft dan man. Of misschien heeft TO zich een andere richting op ontwikkeld. Je weet op je 20e niet altijd hoe je later in het leven staat.

Fijn dat jij nooit spijt hebt hoeven hebben van je keuzes! Dat is niet iedereen gegeven.
Ja, want de ontwikkelingen gaan snel tegenwoordig, anderhalf jaar geleden nog de ideale man, en nu al uit elkaar gegroeid en volkomen anders in het leven staand...
pejeka schreef:
03-11-2019 18:45
Ja, want de ontwikkelingen gaan snel tegenwoordig, anderhalf jaar geleden nog de ideale man, en nu al uit elkaar gegroeid en volkomen anders in het leven staand...
Ja, TO is wel op een leeftijd waarin je je nog flink ontwikkelt. Bovendien heeft ze de fout gemaakt om met twijfels te gaan trouwen. Dom, maar gebeurd is gebeurd. Daar hoef je niet je hele leven voor op de blaren te zitten.
Nitflex schreef:
Dit is het wel een beetje ja. Ik dacht inderdaad dat dit het was. Het is niet zo dat ik dood ongelukkig was toen ik Ja tegen hem zij. Het ging toen nog wel goed tussen ons en ik was nog wel gek op hem. Ik dacht oprecht dat dit nog wel goed kwam en we onze weg zouden vinden. Alleen blijkt het anders nu. En dat speelt al een aantal weken door mijn hoofd en word steeds erger. Ik vind ook zeker dat hij beter verdient en ben er ook niet trots op!!
Onze tijd is nu.
het siert die man dat hij vindt dat de hond niet de dupe mag zijn
pejeka schreef:
03-11-2019 18:45
Je bent en hopeloos ouderwets en je kunt niet lezen. TO twijfelde al toen ze ging trouwen. Ze had niet moeten trouwen. Scheiden kan ze wel. En ervoor zorgen dat ze beiden een beter leven krijgen. Dat jij van een generatie bent waarin scheiden niet van God mocht of wie dan ook kan TO niets aan doen. Ga eens even met de tijd mee, het zal je goed doen.
Aspeciësist schreef:
Tjonge. Jij twijfelde al vóór je huwelijk en bent toch gaan trouwen. Vervolgens lijk je over veel dingen snel ontevreden..en wil je scheiden. Dan geeft hij direct daarop de verantwoordelijkheid aan voor een goede verzorging of regeling voor jullie hond, zoals het hoort, en dat vindt jij niet ok? Klinkt juist als een heel goede betrokken man.
Ja dom van mij. Geloof mij, als je je hart uit stort en je gevoelens uit aan je man dan vind je het niet gepast dat hij direct aan de hond denkt. Natuurlijk breng ik het beestje niet naar het asiel, dat komt wel goed en dat weet hij ook. Maar als dat het eerste is waar hij zich om bekommerd wat moet ik daar dan van vinden? Ik wil weten wat HIJ wil en denkt op zo'n moment.
Onze tijd is nu.
S-Meds schreef:
03-11-2019 18:48
het siert die man dat hij vindt dat de hond niet de dupe mag zijn
Daar zit wat in, we houden beide ontzettend veel van onze hond.
Onze tijd is nu.
Mar-ianne schreef:
03-11-2019 18:52
Ja dom van mij. Geloof mij, als je je hart uit stort en je gevoelens uit aan je man dan vind je het niet gepast dat hij direct aan de hond denkt. Natuurlijk breng ik het beestje niet naar het asiel, dat komt wel goed en dat weet hij ook. Maar als dat het eerste is waar hij zich om bekommerd wat moet ik daar dan van vinden? Ik wil weten wat HIJ wil en denkt op zo'n moment.
Het kan ook een afweer-mechanisme zijn.

Dat hij gewoon niet goed weet wat hij moet denken en voelen en dat hij daarom maar over de hond begint.
Hatchi schreef:
03-11-2019 18:51
Je bent en hopeloos ouderwets en je kunt niet lezen. TO twijfelde al toen ze ging trouwen. Ze had niet moeten trouwen. Scheiden kan ze wel. En ervoor zorgen dat ze beiden een beter leven krijgen. Dat jij van een generatie bent waarin scheiden niet van God mocht of wie dan ook kan TO niets aan doen. Ga eens even met de tijd mee, het zal je goed doen.
Ik ben absoluut niet tegen scheiden. Maar ik ben en zal altijd verbaasd blijven over mensen die binnen een jaar of twee jaar al weer aan de scheidingsbel trekken, of eerst een kind fabriceren en dan gaan scheiden als het kind 2 maanden is, bijvoorbeeld. Dan heb ik inderdaad de gedachte dat men wel eens érg makkelijk omgaat met relaties, met trouwen, met scheiden, enz.
Mar-ianne schreef:
03-11-2019 18:33
En dat het zijn schuld is zeg ik toch ook niet. We hebben ook geen ruzie of zo. Het is gewoon zo gelopen en hoe lullig dat ook is, hij wijst mij niet aan als schuldige en ik hem niet.
Je wijst hem wel aan als schuldige.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven