Peutertopic III

15-10-2019 22:12 3010 berichten
Na het babytopic en het dreumestopic nu alweer het derde peutertopic!
Voor iedereen die mee wil schrijven over hun leuke (of nu even niet zo leuke) peuter!
Dochter wil smorgens wel naar kdv totale daar aan de deur staat dan is het brullen, naja minuutje en ze gaat spelen. Ophalen gaat wel , als ik zeg dat we gaan eten is dat voldoende ;)

Was vanmorgen 04:43, ik vind dit nu ondertussen wel irritant worden. Heb haar laten jammeren maar ze blijft dan doorgaan, ben 1 keer naar haar toe gegaan on te zeggen dat het te vroeg is en ze verder moet slapen maar nee hoor. >:-(
Maar goed niks aan te doen denk ik voor nu! Ik ga de auto in en richting werk.

Fiona veel plezier, lekker met zen viertjes genieten.
Alle reacties Link kopieren
@quest: en als je er in haar bed even bij gaat liggen?
Pfff wat vroeg Quest, sterkte vandaag
Kan het trouwens geen kou zijn op dat tijdstip?
En als je erbij gaat liggen of haar bij jullie in bed neemt?

Fijne vakantie fiona, lekker genieten!
Quest, oo dat is vroeg sterkte!

Hier werd dochter sinds drie uur elk uur wakker. Ze wilde niet in bed bij ons. Mijn ouders komen langs vandaag dus ik ga wel even vragen of ik een dutje kan doen als ze er toch zijn.

Fiona, veel plezier!
Quest wat naar!! Is een slaaptrainer dan niet wat voor haar?
Hier een rot nacht met baby. Om 3u poep everywhere, daarna flesje want ze was zo wakker, ligt op mij hele fles incl verteerd eten van gisteren over me heen. Man sliep gewoon door. Uit bed geschopt want bed zat ook onder. Staat ie daar maar te dralen tot ik hem opdracht geef om dingen te doen. Echt hoezo schiet hij niet in de actie stand dan. Ik zat echt van m'n haar tot onderbroek onder de kots. Baby sliep weer rond 4u maar ik en m'n kots fobie hebben niet echt meer geslapen. Peuter was om kwart over 6 wakker. Maar dit weekend bij m'n ouders tot 9u geslapen. Echt whyyyyyy.
Lief van jullie, bij ons in bed nemen betekent gymles, erbij gaan liggen betekent uit uit mama uit , de slaaptrainer staat er boeit haar niet. het is prima temperatuur bij haar ze ligt warm en voelt lekker warm. Ze zit rechtop in bed en roept allen maar mamamaaaaaa en jammeren.
En dan het weekend bij opa en oma dus slapen tot 0800. Hoe dan?

pfffft Teckel wat een nacht zeg, je weet ook weer dat je leeft, mijn hemel.
en dat met man is zo herkenbaar , ze staan er zo hulpeloos bij en als je niks zegt gebeurd er niks. alsof ze voor het eerst een baby zien en kots in bed, wat zou je hier nou kunnen doen om te helpen :steam:

Sterkte vandaag Teckel.
Aah teckeltje, wat een drama :hug:

Quest, wat vroeg! Zoals al geopperd werd, heb je al een slaaptrainer geprobeerd? Dat was hier onze redding. Of de kou inderdaad?

Pip, jij ook sterkte! Ik hoop dat je nog even kunt liggen.

Dochter werd hier in het huisje om 5.30 overstuur wakker. Ik kreeg haar echt niet rustig, ik denk dat ze even niet wist waar ze was. Maar wat heerlijk zo’n huisje zeg. We hebben haar om 7 uur naar de woonkamer ‘geschopt’ en ze speelt heerlijk alleen. Baby slaapt nog en ik kreeg van peuter een tekening op bed gebracht. Mijn man is nu koffie aan het zetten en ik lig nog lekker!
Welk park zitten jullie?
Dat klinkt heerlijk Fiona! Geniet er maar lekker van, jullie hebben het verdiend.
Lekker genieten Fiona, heerlijk zo. hoop dat jullie een paar mooie dagen hebben.
Bedankt meiden! We zitten op Twenhaarsveld. We kregen een gratis upgrade naar een kinderhuisje, echt super. We zijn al vaker met dochter naar Landal geweest, maar nu heeft ze voor het eerst de leeftijd dat ik haar los kan laten zonder gevaar.
Pff dat is vroeg quest, en al zo lang. Het is niet zo aardig, maar als zoon zoiets doet (jammeren om niets, en we hebben alles al uitgeprobeerd en gekeken naar wat zou helpen zoals jij) laten we hem.
Het is dan een rotnacht, maar dan weet zoon wel weer oja hier krijg ik geen aandacht voor en het is bedtijd.

Pff teckel, jij had ook een rotnacht. Mannen zien zulke dingen gewoon wat minder goed ofzo... vriend stuur ik vaak wel aan, maar met nachtelijke kots, helpt hij wel altijd mee en doet wat ik niet doe. Of ik zoon troosten en hij bed verschonen of andersom etc.
Succes vandaag.

Ik heb ook lekker wakker gelegen van half 2 tot 5, maar dat zijn de zwangerschapshormonen. (Waaroomm :-( ) dus kan zoon niet de schuld geven, hij lag wel heerlijk te slapen.

Fiona: lekker hoor! Even genieten en bijkomen met je gezinnetje!
Oh en maartje: die tip van laat komen is wel handig inderdaad.
Ik haalde zoon altijd vroeg op, want dan hadden we nog even tijd samen. Maar heb nu ontdekt dat ze rond 17u nog ee soepstengel krijgen en dan lekker rustig zitten en eten. Dan krijg ik hem veel makkelijker mee dan wanneer hij druk aan het spelen is.

Ons kdv sluit om 18:00 en wij eten rond 17:30, dus heel veel later red ik ook niet met koken.
sneeuwbal, nou ik ga er ook niet uit om haar verder aandacht te geven , ik ga er 1 keer uit om haar te vertellen dat het nog vroeg is en dat ze nog even moet gaan slapen, thats it. Deze fase duurt me alleen weer te lang nu.

Oh die slapeloze nacht zijn e rook nog ja, is het niet je zoon zijn het de hormonen, eigenlijk slapen we als moeders gewoon vanaf zwanger zijn tot kind 18 is niet meer fatsoenlijk :facepalm:
Ja duurt zeker lang quest :-(

Haha en als ze 18 zijn, liggen we wakker want dan gaan we ons zorgen maken, wat ze uitspoken met stappen :-D
@envelop: is het nog gelukt met broeken voor je dochter? Wij hebben hier net deze binnen en die zit perfect: https://www.happybee.nl/artikel/detail.php?m_ge=[m;u]&m_so=d&m_me=tum&m_ma=86&at=92tum04626&m_mt=86
Er zit ook nog stelelastiek in, maar dat is hier zelfs niet nodig bij deze broek :-D
Hier ook de tweede rotnacht achter het elkaar. Ben het niet meer gewend zeg!
Maartje2016 schreef:
05-11-2019 09:25
@envelop: is het nog gelukt met broeken voor je dochter? Wij hebben hier net deze binnen en die zit perfect: https://www.happybee.nl/artikel/detail.php?m_ge=[m;u]&m_so=d&m_me=tum&m_ma=86&at=92tum04626&m_mt=86
Er zit ook nog stelelastiek in, maar dat is hier zelfs niet nodig bij deze broek :-D
Dank voor de tip! De spijkerbroek van de Zeeman zit redelijk maar het model is nog niet helemaal top, hij zit mooi strak om haar benen en zakt niet af maar is redelijk laag aan de achterkant. Hij zit daardoor niet mooi rond om haar billen en als ze bukt kan ze een bouwvakkers bilspleet krijgen, een riem vind ik geen optie want dan kan ze niet meer alleen naar het toilet.

Ik vind deze broek echter niet zo mooi en best duur om te proberen maar zal eens kijken of die in de stad hangt als we er weer zijn. Hoe zit dit model bij de billen?
Er zit bij ons natuurlijk nog een luier in, maar hij sluit wel mooi hoog. Meestal valt tumble wel lekker smal, ik moest er opeens aan denken.
(Voor zoon was dit dus een merk wat we nooit konden bestellen, want dan kreeg je hem er nog niet met zijn 2en ingepropt, vandaar dat het even uit mijn systeem was)
Maartje2016 schreef:
05-11-2019 09:49
Er zit bij ons natuurlijk nog een luier in, maar hij sluit wel mooi hoog. Meestal valt tumble wel lekker smal, ik moest er opeens aan denken.
(Voor zoon was dit dus een merk wat we nooit konden bestellen, want dan kreeg je hem er nog niet met zijn 2en ingepropt, vandaar dat het even uit mijn systeem was)
Inderdaad een goede tip, bij onze slanke baby past tumble and dry ook goed. Ik zie nu dat iemand vlakbij 2 spijkerbroeken in haar maat van tumble and dry op mp heeft staan, ga daar op reageren!
Tumble & dry valt idd smal! En Noppies ook. En hebben hier ook een superskinny van Name It.

Hier gaat dochter 2 dagen naar het kdv en eet ze daar, dus wij halen haar vaak pas rond 18:00 op en eten dan zelf pas als dochter op bed ligt. Het grote voordeel van ons kdv vind ik. Ze eet ook supergoed daar en ook dingen als spruitjes enzo die wij never nooit eten. :)

Hier was het vanochtend 6:15! Superfijn!

Dat geheugen merk ik hier ook al een tijdje, heel leuk idd! Ik had van de week met krijt op straat 3 hartjes getekend, 2 grote en een kleine en gezegd dat het mama, papa en dochter waren. Komen we de volgende dag buiten, noemt ze zelf direct op dat het papa, mama en ‘mij’ zijn.

Dat ‘mij’ vind ik sowieso heel cute, als ik vraag wie er bijna jarig is, is het ook: ‘mij! Hiep hiep hoera!’
Ik ben ook blij met name it! Is ook regelmatig bij limango :thumbsup:

Ondanks zieke baby een ontspannen ochtend gehad. Nog even naar de apotheek geweest omdat ik extra ab moet (echt het houdt gewoon niet op) en zetpillen voor baby. Peuter heeft heerlijk gespeeld in de apotheek haha. Hij wilde niet weg. Voor de lunch ons verwend met croissants vd bakker en mooie sloffen gescoord voor peuter. Hij wilde niet eens langs de speeltuin maar direct naar huis om z'n sloffen aan te doen. Peuter slaapt nu en baby en ik gaan series kijken op de bank. En hopelijk een uiltje knappen.
Gm! Hoe zijn de nachten verlopen?

Hier werd dochter om 7.00 wakker.. ik was al aangekleed dus kon haar direct aankleden, eten en naar het kdv. Ze was heel vrolijk.
Man is helaas ziek dus die ligt nu in zijn bed en ik ben aan het werk.

Wij hebben ook een tijd tumble broeken gehad en petit bateau, Zara skinny jeans en primark vond ik ook fijn.
Nu wil dochter alleen rokjes of jurkjes aan .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven