Kinderopvang gedoe

05-11-2019 12:57 137 berichten
Gisteren bracht ik mijn dochters om 7.25 naar de opvang. Ik kreeg van de leidster te horen dat dat ECHT niet de bedoeling was omdat ik pas vanaf 7.30 betaal. Gezien ik een nieuwe baan heb, moet ik ze wat eerder brengen dan voorheen, toen bracht ik ze om 7.35 (ene kind naar de ene groep, andere kind naar de andere groep en terug naar de auto, ligt allemaal behoorlijk ver uit elkaar daar op het terrein dus ik ben altijd wel 10 minuten bezig).
Ik ben niet op de opmerking ingegaan maar vroeg bij het ophalen (om 17.15, ik betaal tot 18.00 maar haal ze altijd eerder op. Tot 17.15 betalen gaat niet) wel of ze directrice aanwezig was zodat ik het kon bespreken. Die was er niet maar ze belde me zojuist en gaf me de wind van voren. Dat ik dus wel extra opvang moet kopen (vanaf 7.15) als ik ze eerder wil brengen. Dus ik legde uit dat ik vond dat we hier toch gewoon uit konden komen, het gaat tenslotte maar om 5 minuten. Ze hield voet bij stuk. Ik ben van mening dat om half 8 de opvang begint en ik dus weg ben (net als op school wanneer de les begint zeg maar), dat ik dus iets eerder moet zijn om mijn kind de jas uit te trekken en schoenen uit te doen. Daar was ze het niet mee eens.
Maar er zijn dus meerdere ouders die hun kind om 5 voor half brengen. Ik betaal er straks dus voor, dat er een leidster is, die andere ouders niet. Is dat niet een beetje krom?
Ik baal ervan dat het gesprek zo anders uitpakte dan ik gehoopt had (had gehoopt op wat begrip en meedenken, ja, ze zijn een bedrijf en ik weet ook echt wel dat de schoorsteen moet roken, maar ze krijgen elke dag nu dus een uur betaald waarvan we 5 minuten gebruiken en dat steekt.)

Op mijn werk wat later starten durf ik nog niet te vragen gezien ik dus net gestart ben...

Even van me afschrijven dus...
Je mocht dus ook niet om 7.25 naar binnen om jas enzo uit te doen?
Alle reacties Link kopieren
Vanaf 7.30 open betekent vanaf 7.30 kun je je kind brengen.

Schooltijden is de deur bijvoorbeeld 8.20 open, 8.30 begin les. Dan ben je ook niet om 8.15 in het gebouw om jas uit te doen,dat kun je om 8.20 doen.

Zou die 15 minuten extra opvang vanaf 7.15 betalen.
Opening kdv betekent niet hetzelfde als start les op school.
Vervelend, dat is het wel. Echter probeer het zakelijk te bekijken, doet het kdv ook!
Oké schat
Ik snap dat het voor die 5 minuten lullig overkomt, maar dan zou andersom een ouder ook kunnen redeneren, ik kom 5 minuten na sluitingstijd want ik breng ze immers ook pas om 8:45.
Gaat de opvang officieel pas om 7:30 open? Of kun je ook zeggen, prima, dan betaal ik in het vervolg vanaf 7:00.
Jawel, maar daar werd ik dus op aangesproken dat het niet de bedoeling was omdat we die extra opvang (tegen hoger tarief) niet afnemen die je dus moet hebben als je vóór half 8 er bent.
Als de andere ouders niet betalen en jij wel is dat inderdaad krom, maar verder zijn het gewoon de regels. Iedereen moet zich daaraan houden toch. Dat is volgens mij ook een reden waarom sommige mensen voor een gastouder kiezen, omdat je niet hoeft te betalen voor uren die je niet gebruikt en bij het kinderdagverblijf wel.
anoniem_388067 wijzigde dit bericht op 05-11-2019 13:04
0.93% gewijzigd
Om 7.30 opvang is vanaf 7.30 uur opvang.

Ik ken geen KVD/BSO's die eerder open gaan maar dan een andere tijd later en dan ook nog in halve uren gaan rekenen/berekenen.

Hier was 7.15 open en voor 18.30 ophalen een hele dag met vast tarief.
Of voorschoolse opvang vanaf 7.15 en tot schooltijd. Of je nu om 7.15 kwam of om 8.05. Zelfde bedrag.

Maar als jij eerder wil komen en dat kost meer, betalen. Of om/ na 7.30 uur komen. Meer smaakjes zijn er niet.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 05-11-2019 13:05
13.97% gewijzigd
Tja: je betaalt de opvang per dag (althans wij hebben dag sessies) en ik kan mijn kind ook niet voor 7:30 droppen.

Ik vind je redenering een beetje krom, omdat je stelt dat je je kind om 5:15 pm ophaalt i.p.v. 6:00 pm. Dat laatste is jouw keus: je hebt de mogelijkheid om je kind pas om 18:00 op te halen. Dat je daar geen gebruik van maakt is een tweede. Als je buiten de gezette uren meer opvang nodig hebt hangt daar een prijskaartje aan.

Dat de leidster het anders had kunnen en wellicht formuleren snap ik wel, maar het principe van de opvang vind ik niet vreemd. Overigens vermijd ik ruzie met de opvang, omdat dit toch gewoon de mensen zijn die voor mijn kind zorgen (en ik wil dat dit soepel verloopt).
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Wie zegt dat de andere ouders ook niet extra betalen?

Ik vind het overigens ook flauw. Bij ons betaal je tot 18 uur maar het gros wordt rond 17 uur al opgehaald.
Dat kost ons in 3,5 jaar tijd voor 1 kind (2x52x3,5x8 euro) 2900 euro. En als je een keer wat eerder wil brengen moet je meteen extra betalen.
Ineedyourlove schreef:
05-11-2019 13:02
Vanaf 7.30 open betekent vanaf 7.30 kun je je kind brengen.

Schooltijden is de deur bijvoorbeeld 8.20 open, 8.30 begin les. Dan ben je ook niet om 8.15 in het gebouw om jas uit te doen,dat kun je om 8.20 doen.

Zou die 15 minuten extra opvang vanaf 7.15 betalen.
Opening kdv betekent niet hetzelfde als start les op school.
Vervelend, dat is het wel. Echter probeer het zakelijk te bekijken, doet het kdv ook!

Ik lees niet dat ze pas om 7.30 open zijn.
gewoon inkopen vanaf 7.15 dus
Smam1517 schreef:
05-11-2019 13:03
Jawel, maar daar werd ik dus op aangesproken dat het niet de bedoeling was omdat we die extra opvang (tegen hoger tarief) niet afnemen die je dus moet hebben als je vóór half 8 er bent.

Ja, daag, de tijd gaat in zodra je je kind overdraagt aan leidster. Dus als dat 7.30 is moeten ze niet miepen.
Maar er zijn dus meerdere ouders die hun kind om 5 voor half brengen. Ik betaal er straks dus voor, dat er een leidster is, die andere ouders niet. Is dat niet een beetje krom?
Hoe weet je dat die andere ouders daar niet voor betalen?
Als het echt van die 5 minuten afhangt zou ik het toch maar bespreken op je werk. Om hoeveel dagen werk/opvang gaat het?
Smam1517 schreef:
gewoon gaan betalen dus
Ik snap niet, dat jij het niet snapt
Sommige dingen zijn stom, maar moet je voor je eigen gemoedsrust maar gewoon laten gaan. Als je verder blij bent met de opvang, zou ik vanaf 7.15 betalen. Dat is vast niet heel veel extra en geeft je net wat meer tijd.

(Mijn schoolinterne bso was boos op me omdat ik niet had doorgegeven dat zoon op de dag waarop school een uur eerder uit was dan normaal, voor dat ene uur ook opvang wilde. Het was zijn normale bso-dag, en ik had er geen moment bij stil gestaan dat bso niet betekent dat hij na school opgevangen wordt. Ach ja, even zuchten en weer door.)
Star² schreef:
Ik lees niet dat ze pas om 7.30 open zijn.
Nee las ik erna ook. Maar to kiest ervoor om pas vanaf half 8 te betalen (want het kwartier ervoor is hoger tarief). Dan kun je ze ook echt pas vanaf half 8 brengen. Als je dat liever anders ziet zul je een kwartiertje hoger tarief moeten betalen denk ik.
Oké schat
De redenering dat anderen het wel mogen en jij niet vind ik een beetje Calimero-achtig. Dat ze het bij meerderen ook moeten bespreken/aanpakken staat er los van.
Ik snap dat je het irritant vindt maar ik snap ook dat ze ergens een grens moeten stellen. En in principe bieden ze de mogelijkheid van eerder brengen door je vanaf 7.15u te laten betalen. Dat is gelukkig maar een kwartier en niet een half uur of uur extra.

Ik begrijp alleen niet waarom je denkt dat andere ouders die hun kind ook voor half 8 brengen pas vanaf half 8 zouden betalen? Ik neem aan dat voor iedereen dezelfde regeling geldt.
Star² schreef:
05-11-2019 13:04
Ja, daag, de tijd gaat in zodra je je kind overdraagt aan leidster. Dus als dat 7.30 is moeten ze niet miepen.

Op zich eens. Maar was TO er een paar minuten eerder en overdracht om 7.30 uur?
Of was TO daarvoor al binnen en na alles uit doen op hangen en naar lokaaltje huppelen de overdracht om 7.25 uur?

Klinkt stom die 5 minuten en reaktie van KVD ook maar als elke ouder dat doet..moeten er dus meer leidsters voor 7.30 uur binnen zijn.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 05-11-2019 13:09
0.58% gewijzigd
Ik zou in de gang gaan zitten wachten, jas uit, schoenen uit en stipt 07.30 naar binnen.
wintertime16 wijzigde dit bericht op 05-11-2019 13:11
6.67% gewijzigd
Smam1517 schreef:
Ik snap dat je het lullig vindt, maar als ouders de kinderen structureel voor 7:30 brengen (en in jouw geval is het structureel ivb je nieuwe baan) lopen zij de inkomsten mis. Ik snap de opvang dus wel. En dat je het jammer vindt dat je niet tot 5:15 kan betalen komt op mij nogal krenterig over. Je betaalt toch gewoon per dag binnen de reguliere openingstijden? Dat jij je kind eerder haalt is niet relevant voor enig te nemen beslissing.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Lucifer2018 schreef:
05-11-2019 13:08

[...]
Klinkt stom die 5 minuten en reaktie van KVD ook maar als elke ouder dat doet..moeten er dus meer leidsters voor 7.30 uur binnen zijn.
Precies dit.
Ineedyourlove schreef:
05-11-2019 13:07
Nee las ik erna ook. Maar to kiest ervoor om pas vanaf half 8 te betalen (want het kwartier ervoor is hoger tarief). Dan kun je ze ook echt pas vanaf half 8 brengen. Als je dat liever anders ziet zul je een kwartiertje hoger tarief moeten betalen denk ik.
Ik koos er niet bewust voor om dat kwartier niet te betalen, ik dacht vanaf half 8 gaat de opvang in dus ik zorg dat ik kind op tijd daar heb met jas en schoenen uit zodat ik op tijd in de auto naar het werk zit. Het was dus niet bewust wanbetalen ofzo en ik kreeg meteen op m'n flikker van de leidster en vanmorgen dus nog eens telefonisch van de directie. Ik verbaas me daarover, volgens mij ben ik daar toch nog altijd klant met m'n kinderen en kun je gewoon op een normale wijze dingen met elkaar bespreken.
Wintertime16 schreef:
05-11-2019 13:08
Ik zou in de gang gaan zitten wachten, jas uit, schoenen uit en stipt 07.30 naar binnen.
Of in de auto
Dat zou je ook doen, als je KDV pas om 7.30 de deuren voor je opent

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven